Gönderen Konu: 1997 Toyota Carina E 2.0 GLİ A/T YENİLEME  (Okunma sayısı 9872 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: A+
1997 Toyota Carina E 2.0 GLİ A/T YENİLEME
« : Eylül 07, 2009, 23:43:35 »


Bu araçtaki konfor ve sürüş keyfini başka hiçbir araçta bulamadığımdan aracımı komple yeniletmek istiyorum.
Alt takım-Amortisör-kaucuk aksam-motor-kaporta-boya-döşeme-elektrik yani komple.

Bunu izmirde tek bir yerde yaptırabileceğim bir yer bilen varmıdır ?

Toyota Club Türkiye

1997 Toyota Carina E 2.0 GLİ A/T YENİLEME
« : Eylül 07, 2009, 23:43:35 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 1997 Toyota Carina E 2.0 GLİ A/T YENİLEME
« Yanıtla #1 : Eylül 08, 2009, 03:24:43 »
Bence iyi çalışan aksama hiç dokunmayın. Çoğu parçanın ömrü zaten aracın ömrü kadardır bunları değiştirmeye gerek yok. (Ayrıca bazı parçalar gerçekten çok pahalı olabilir.)
Ayrıca hepsini aynı yerde yaptırmak (parayı vereyim gerisine karışmayayım tarzı bir yaklaşım) özel servis gibi bir yerden aracınızın kaporta-boyacıya, ordan döşemeciye, ordan belki aksesuarcıya vs. çekilmesi anlamına gelecektir (yani değişen bişey olmayacak) ve de alınıp verilen parayı takip edemeyeceğiniz için sizi aldatma çalışmaları gibi bir risk var. (aslında inanın riskten öte bişey..)
Yerinizde olsam: (Yani carinam var param var mesela ne yapabilirim) :)
En iyi kaporta-boyacıda fırın boya (eğer gerekliyse)
En iyi döşemecide komple deri döşeme (veya zevkinize göre iyi bir kumaş)
aynı yerde deri direksiyon kaplama (veya yeni bir direksiyon).
Serviste amortisörler, körükler, fren balataları değişir.
Arkaya da disk fren takılabilir.
Motordaki tüm sıvılar değişir.
Gerekiyorsa alternatör triger kayışı, akü değişir..
Kablolar ve bujiler değişir..
Lastikler değişir, iyi bir alaşım jant takılır.
Unuttuğum şeyler olabilir.. Bu tip parçalar sürekli yıpranan parçalardır.
Yani kanımca bir "toyota özel servis", bir "kaporta-boya" bir "döşemeci" ayrı ayrı seçilirse ve ayrı ayrı pazarlık yapılırsa en iyi netice alınır.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 1997 Toyota Carina E 2.0 GLİ A/T YENİLEME
« Yanıtla #2 : Eylül 08, 2009, 12:48:31 »
Bence iyi çalışan aksama hiç dokunmayın. Çoğu parçanın ömrü zaten aracın ömrü kadardır bunları değiştirmeye gerek yok. (Ayrıca bazı parçalar gerçekten çok pahalı olabilir.)
Ayrıca hepsini aynı yerde yaptırmak (parayı vereyim gerisine karışmayayım tarzı bir yaklaşım) özel servis gibi bir yerden aracınızın kaporta-boyacıya, ordan döşemeciye, ordan belki aksesuarcıya vs. çekilmesi anlamına gelecektir (yani değişen bişey olmayacak) ve de alınıp verilen parayı takip edemeyeceğiniz için sizi aldatma çalışmaları gibi bir risk var. (aslında inanın riskten öte bişey..)
Yerinizde olsam: (Yani carinam var param var mesela ne yapabilirim) :)
En iyi kaporta-boyacıda fırın boya (eğer gerekliyse)
En iyi döşemecide komple deri döşeme (veya zevkinize göre iyi bir kumaş)
aynı yerde deri direksiyon kaplama (veya yeni bir direksiyon).
Serviste amortisörler, körükler, fren balataları değişir.
Arkaya da disk fren takılabilir.
Motordaki tüm sıvılar değişir.
Gerekiyorsa alternatör triger kayışı, akü değişir..
Kablolar ve bujiler değişir..
Lastikler değişir, iyi bir alaşım jant takılır.
Unuttuğum şeyler olabilir.. Bu tip parçalar sürekli yıpranan parçalardır.
Yani kanımca bir "toyota özel servis", bir "kaporta-boya" bir "döşemeci" ayrı ayrı seçilirse ve ayrı ayrı pazarlık yapılırsa en iyi netice alınır.



Bu oldukça mantıklı bir yaklaşım olmuş. Önerinizi dikkate alacağım.

Aracın radyatörü fren balataları kaucuk aksam (kayışlar-hortumlar vb) şarj dinamo ve marş motor bilya ve kömürleri,amortisör ve ön takım rotilleri,jant ve lastikleri ilk etapta yenilenip bakım yapılması gerekli. Daha sonra motor ölçülerini yaptırıp gerekiyorsa rektefiye (Araç 186000 km de) yaptırmayı ve en son kaportadaki dışa vuran küçük pasları ve ufak ezikleri yaptırıp komple boyatmayı ve en sonda döşeme kumaşlarını yenilemeyi düşünüyorum. İzmirde olduğum için deri döşemeyi sıcaklardan dolayı kullanışlı bulmuyorum.
Elektrik ve ses sistemi içinde birşeyler sonra düşünülebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: 1997 Toyota Carina E 2.0 GLİ A/T YENİLEME
« Yanıtla #3 : Eylül 08, 2009, 19:35:16 »
Arabaniz temiz duruyor, masallah. 186bin'de demissiniz.Bu km, Toyota icin olsa olsa yolun yarisi olur.Rektifiyeye gerek olacagini hic zannetmiyorum.Adasimin da dedigi gibi, degismemisse bugune kadar, triger kayisi ve devirdaim pompasi degistirilebilir, bujiler ve kablolari degistirilir, antifriz tamamen yenilenebilir,amortisorler, kafalari daha once degismemisse yenilenebilir.

Dediginiz bakimlardan sonra da bir 300bin km daha binilir insallah :)
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 1997 Toyota Carina E 2.0 GLİ A/T YENİLEME
« Yanıtla #4 : Eylül 08, 2009, 21:47:50 »
Toyota carinanın jantları 5 bijon ama bunun 5x100        5x107 gibi değerleri var. Carinaya jant seçiminde bijon ölçüsü kaç olmalıdır ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: 1997 Toyota Carina E 2.0 GLİ A/T YENİLEME
« Yanıtla #5 : Eylül 09, 2009, 00:33:03 »
Babama almak istiyorum hiç kullanmadım ama çok rahat bir araç gibi geliyor bana:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • sen dost olursan sayısız dost görürsün(hz.mevlana)
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 1997 Toyota Carina E 2.0 GLİ A/T YENİLEME
« Yanıtla #6 : Eylül 09, 2009, 00:43:57 »
Toyota carinanın jantları 5 bijon ama bunun 5x100        5x107 gibi değerleri var. Carinaya jant seçiminde bijon ölçüsü kaç olmalıdır ?

5X100 dür ölçüleri gecen ay bir arkadasımın arabasına takmıstım 5 kollu içi siyah kenar ofset ve nikelaj mükemmel olmustu fiyatı ise 550 tl idi markası PW amacım ticaret degil bilgi vermek bunuda belirtiyim.......... :)
96 corolla 1.6 16valve GLİ a/c(beyaz güvercin)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 529 kere teşekkür etti
  • 505 kere teşekkür edildi
Ynt: 1997 Toyota Carina E 2.0 GLİ A/T YENİLEME
« Yanıtla #7 : Eylül 09, 2009, 00:55:15 »
   Hasan bey sırf para harcama için dkunmayın aracınıza.Kauçuk aksam dediğiniz hortum ve boruları iyi kontrol ettirin.Eğer gerekiyor ise değiştirin.Yoksa sırf yenilemek için yenilemeyin.Hiç biri orjinali gibi kaliteli ve sağlam değildir.Müzik değil ama elektrik tesisatı arabada dokunacağınız en son iş olmalıdır.Sistem bir kez ellendimi dertten başınızı alamazsınız.
   Yapacağınız aracın tüm yağ(motor,şanzıman,diferansiyel,fren hidrolik,direksiyon hidrolik gibi) ve sıvılarını yenileyin.Kaportada ki yara-bere çürük işlerini yaptırın.Gerekiyorsa boya da...Kumaş işine gelecek olursak eğer her hangi bir yıpranma söz konusu değil ise kumaşlarınızı yenilemeyin.Hiç bir otomobil terzisi orjinali gibi dikemez.Olmadı bire bir özel kılıf diktirirsiniz.Daha sağlıklı olur.Kumaşı değiştirirseniz kapı döeşemelerinizde değişecektirki bu epey tuzlu olur.Tahmini fiyatı 600-900 civarı bir rakam tutar..
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: 1997 Toyota Carina E 2.0 GLİ A/T YENİLEME
« Yanıtla #8 : Eylül 09, 2009, 00:59:04 »
12 yaş ve 186000 toyota için hor kullanılmadıysa gayet normal. Bana kalırsa arızalı olmayan hiç bir şeyi değiştirmeyin. Güvenliğiniz için fren hortumlarını vb kayışları yenileyebilirsiniz. İster özel servis olsun ister yetkili servis orjinali gibi yapamıyorlar. Zaten araba çizgi film gibi yolda giderken dağılmayacağı için bozulan ve yıpranan parçalar kendini hissettirecektir. Bana göre zamanı gelen parçaları yenilemeniz hem sizin cebiniz hem ülke ekonomisi için daha iyidir.

O araçtı sorun çıkartacak yer bana göre otomatik vitestir. Ama araç toyota olduğu için inşallah bir sorun çıkmaz diye düşünüyorum. Çıkarsa ustalar ağzını 3500 4000 liradan açıyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: 1997 Toyota Carina E 2.0 GLİ A/T YENİLEME
« Yanıtla #9 : Eylül 09, 2009, 01:02:20 »
Otomatik vites ise, sanzuman yagi ve filtresi 40-50bin km.de bir degistirilmis olmasi gerekir.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 1997 Toyota Carina E 2.0 GLİ A/T YENİLEME
« Yanıtla #10 : Eylül 09, 2009, 01:11:08 »
   Hasan bey sırf para harcama için dkunmayın aracınıza.Kauçuk aksam dediğiniz hortum ve boruları iyi kontrol ettirin.Eğer gerekiyor ise değiştirin.Yoksa sırf yenilemek için yenilemeyin.Hiç biri orjinali gibi kaliteli ve sağlam değildir.Müzik değil ama elektrik tesisatı arabada dokunacağınız en son iş olmalıdır.Sistem bir kez ellendimi dertten başınızı alamazsınız.
   Yapacağınız aracın tüm yağ(motor,şanzıman,diferansiyel,fren hidrolik,direksiyon hidrolik gibi) ve sıvılarını yenileyin.Kaportada ki yara-bere çürük işlerini yaptırın.Gerekiyorsa boya da...Kumaş işine gelecek olursak eğer her hangi bir yıpranma söz konusu değil ise kumaşlarınızı yenilemeyin.Hiç bir otomobil terzisi orjinali gibi dikemez.Olmadı bire bir özel kılıf diktirirsiniz.Daha sağlıklı olur.Kumaşı değiştirirseniz kapı döeşemelerinizde değişecektirki bu epey tuzlu olur.Tahmini fiyatı 600-900 civarı bir rakam tutar..

Tamamiyle aynı görüşteyim. Sadece ihtiyacınız olan yerlere masraf edebilirsiniz bunun dışında yine de araba için ayırdığınız bir bütçeniz var ise modifiyeden yana (belki iyi bir müzik sistemi, çelik jant vs... zevkinize göre) kullanmanız, sağlam parçayı değiştirmekten daha mantıklı olacaktır. Bu yüzden arkadaşlarımızın tavsiye edeceği yerlerden sizin içinde uygun olan birine arabayı götürüp genel bir durumunu öğrenebilirsiniz ve bunun arkasından karar vermek daha kolay olacaktır.
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 1997 Toyota Carina E 2.0 GLİ A/T YENİLEME
« Yanıtla #11 : Eylül 09, 2009, 12:34:44 »
Hepinize teşekkür ederim. Görüşleriniz dikkate alınacaktır. Yapılan işlemleri yine buradan paylaşmaya devam edip önerilerinize baş vuracağım.

Saygılar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 1997 Toyota Carina E 2.0 GLİ A/T YENİLEME
« Yanıtla #12 : Kasım 08, 2009, 18:12:00 »
evet arkadaşlar yenileme işlemi tamamlanmıştır.

Gelişmeler burada  :o

http://www.toyotaclubtr.com/modifikasyon/1997-toyota-carina-e-2-0-gli-at-yenileme-14760/msg198688/#msg198688


ÖNCE




SONRA