Gönderen Konu: corolla'ya 15-17 momo gtr jant uygulaması  (Okunma sayısı 11005 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • corolla hb
    • nazmozkan@hotmail.com.tr
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: corolla'ya 15-17 momo gtr jant uygulaması
« Yanıtla #20 : Ekim 27, 2009, 14:09:42 »
mesut arkadasımızın bu konuda söylediklerini kulak ardı etmeyelim

Toyota Club Türkiye

Ynt: corolla'ya 15-17 momo gtr jant uygulaması
« Yanıtla #20 : Ekim 27, 2009, 14:09:42 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla'ya 15-17 momo gtr jant uygulaması
« Yanıtla #21 : Ekim 27, 2009, 14:18:13 »
Alper ben zaten diğer konuda tam anlamıyla açıklamasını yaptım :)

seninde değin gibi TR de bu iş ters biliniyor aslında birçok insanın kafası karışıyor

http://www.toyotaclubtr.com/lastik/lastik-ebatlari-ve-camurluga-surtunme/msg193477/#msg193477

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: A+
Ynt: corolla'ya 15-17 momo gtr jant uygulaması
« Yanıtla #22 : Ekim 27, 2009, 14:28:19 »
mesuttcum görebiliyomusun anladın sanırım:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla'ya 15-17 momo gtr jant uygulaması
« Yanıtla #23 : Ekim 27, 2009, 14:34:52 »
kim anlamalı acaba çok merak ediyorum ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: corolla'ya 15-17 momo gtr jant uygulaması
« Yanıtla #24 : Aralık 26, 2009, 23:44:58 »
"Arkadaşlar alıntıdır" Arabanız için jant seçmek tahmin ettiğinizden çok daha güç olabilir!
Özellikle yerli üreticilerin sitelerinde nedense offset değerleri hiç verilmiyor. Mesela 4×108 gibi bir ölçü gördüğünüzde bu jantları gönül rahatlığıyla Peugeot ya da Citroen e takabileceğinizi zannedebilirsiniz değilmi? Hem doğru hem yanlış.
106 GTI ve Citroen Saxo VTS için önerilen offset ölçüsü 16-18 mm”dir. Eğer bir 206 GTI sahibiyseniz 28mm offset jant kullanmanız gerekir. Eğer 106 için üretilmiş bir jantı 206″ ya takarsanız jant olması gerekenden yaklaşık 1.5 cm dışarıda kalacaktır!
Şimdi bu hesaba göre, iz açıklığının toplam 3 santimetre artması iştahınızı kabartabilir. İşin “acıklı” tarafı ise, bu jantları uzun süre kullanır ve aracı da zorlarsanız, tekerlek rulmanları tez zamanda iflas edecek ve jantlarınız bir süre sonra yerinden çıkıp şaşkın bakışlarınız arasında önünüzden geçip gidecektir. Artan açıklık, tekerlek rulmanlarına kaldıraç etkisi uygular ve rulman üzerine olması gerekenden çok daha fazla yük biner.
Eğer 206 için üretilmiş bir jantı 106″ya takarsanız bu seferde jantlar çamurluğa gömülecek ve diğer sürücüler için eğlence kaynağı olacaksınız.
Yarış arabalarındaki “oyuncakları” görüp, sadece “dıştan görülen şekliyle” bunları standart araçlara uyarlamaya çalışmak en iyi ihtimalle düşük performans yaratır. Genelde ortaya çıkan sonuç, ölümcül mekanik kusurlara yolaçacak kadar tehlikelidir.
 
1997 1.6 XEİ " EFSANE " ( yere yakın olandan korkacaksın !.. ARABAM TOYOTA MOTORUM YAMAHA japon)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla'ya 15-17 momo gtr jant uygulaması
« Yanıtla #25 : Aralık 26, 2009, 23:59:40 »
Otomobil üreticileri jantların offsetini, ölçülerini ve lastik ölçülerini mühendislik hesapları sonucunda öyle ayarlıyorlarki; elbetteki arabanın yüklü/yüksüz halde, direksiyonun tam düz veya tam dönük halinde, düz/virajlı yolda, bir çukura girildiğinde, kısaca tüm durumlarda herhangi bir elemana sürtme gibi bir problem yaşanmıyor ve tüm elemanlar(rot başları, rulmanlar vs.) maksimum ömre sahip oluyorlar.

Jant-lastikçiler, elbette jantlarını değiştirmeye gelen bir araç için, bu mühendislik hesaplarını kullarak bir sonuca varmak yerine estetik amaçlı yardımcı oluyorlar ve yapacakları teknik yardım, göz kararıyla veya deneme yanılma yoluyla yeni takılacak olan jantın kalipere veya çamurluğa sürtüp sürtmeyeceğini belirlemekten öte olmuyor.

Bu noktada bence iş araç sahibine düşüyor; eğer gerçekten merakı varsa, modifiyeyi sadece aracı daha güzel görünsün diye değil daha başarılı teknik değerlere sahip olsun diye yapıyorsa jant değişiminden önce aracının fabrika çıkışı jantları konusunda araştırma yapmalı, offset değerini nasıl koruyabileceğine dair hesaplamalar yaparak bilinçli bir biçimde bu işe el atmalı..

Aynı offset değerine sahip jant bulunamıyorsa bile yakın değerler seçilerek aracın minimum zarar görmesi sağlanabilir. Bugüne kadar jant-lastiğini değiştirmiş arkadaşlardan pek çoğumuz sadece jantçının tavsiyesi ile iş yapmış, "sürtmemesini" yeterli görerek beğendiğimiz herhangi bir jant modelini satın almışızdır. Elbette bu konuda jantçıları suçlamak yersiz olur, onlar sonuçta bu işin ticaretini yapıyorlar, eğer gelen müşteriye "senin aracın için elimizde birebir jant yok" deseler para kazanamazlar. Uluslararası jant üreticilerinin web sitelerinde hemen hemen tüm jant model bilgilerini ve teknik özelliklerini bulmak mümkün. Araştıran arkadaşlar eminimki bu bilgilere ulaşabilecek ve gerekli hesabı yapacaklardır.

Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 172998
  • Model Yılı: '90
  • 4 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: corolla'ya 15-17 momo gtr jant uygulaması
« Yanıtla #26 : Aralık 27, 2009, 00:57:44 »
Offset negatif yönde olduğu için çoğu araçta offset arttıkça jant dışa değil, içe doğru giriyor yalnız. Bu da genelde kafa karıştıran bir durum. Çünkü offset negatif de olabiliyor, pozitif te.

Yine karıştırdım :(

Tam tersi, pozitif offsette jant süspansiyona yaklaşıyor, yani "ofsetli jant" demek gerçekte "negatif offsetli jant" anlamına geliyor. Çünkü offset arttıkça jant dışa değil, içe doğru genişliyor.

şunu koyayım da herkes anlasın (ben dahil) en iyisi :D

(sağ taraf jantın dışa bakan kısmı)
Clark abi karıştırdın sen anlamadım bişey
1990 Mercedes 300 sel