Gönderen Konu: Motora yeni yazılım  (Okunma sayısı 3504 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Motora yeni yazılım
« : Eylül 04, 2009, 17:02:56 »
2009 D4d Corolla arabam için chip tuning yapan Ankara'da bi firma ile görüştüm.Yeni yazılım atarak Aracı 90 beygirden 110 a, torku ise 190 dan 235 e çıkartabileceklerini, ayrıca uzun yolda % 10 yakıy tasarrufu olacagını söylüyorlar.Motora hiçbirşey olmuyormuş, Olayı servite anlamıyormuş. 950 tl de para istediler. Aslında yaptırmak istiyorum ama birazda tırsıyorum. Aranızda deneyen varmı, siz nedersiniz?
tanyolu

Toyota Club Türkiye

Motora yeni yazılım
« : Eylül 04, 2009, 17:02:56 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Motora yeni yazılım
« Yanıtla #1 : Eylül 04, 2009, 17:22:42 »
Peki madem o kadar işe yarıyor toyota neden yapmıyor ki?
96 corolla xei

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 120 bg 290 Nm D-4D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Motora yeni yazılım
« Yanıtla #2 : Eylül 04, 2009, 17:50:40 »
yaklaşık 1000 km oldu remap yaptıralı ve aracın kimyası değişti resmen forumu incelerseniz hem 0-100 hızlanma videosu hemde yazılım yapıldıktan sonraki dyno sonuçları ile alakaı konular açtım. Ayrıca size verilen fiyattan  daha uyguna ve  bu işte Avrupa çapında özelliklede Almanyada yapan çok sağlam referansları olan tanınmış yakın dostlarıma yönlendirebilirim. Size her konuda yardımcı olabilirim. Özelden irtibat numaralarını veriyim aklına ne gelirse sorabilirsiniz.

bu aracımın yazılımdan sonraki hızlanma videosunun konusu
http://www.toyotaclubtr.com/fotograflar-videolar/0-100-9-sec-1-400cc-corolla-d-4d-just-chip-tuned-(-sleeper-corolla-)/

buda yazılım yaptırdıktan sonra açtığım konu
http://www.toyotaclubtr.com/modifikasyon/sleeper-corolla-d-4d-(-powered-by-erhan-abi-)/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • www.orenormanurunleri.com
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Motora yeni yazılım
« Yanıtla #3 : Eylül 04, 2009, 17:58:24 »
Peki madem o kadar işe yarıyor toyota neden yapmıyor ki?

Onu da seneye yapacaklardır..Bu işler böyledir;Adamlar bi cep tlf çıkarır herşey olur ama atıyorum 3G olmaz işe yaramaz,alan alır almayan bekler bir kaç sene sonra yenisinde o özellikte olur..yada başka bir markada başka bir segmentte o bg gücü vardır ancak paranız yetişmez..Yada bu işin standardı mı diyelim (tozluklar,tek korna vs..) Toyota bu tür şeylere çok bağlı bir marka ;)

Bence yapılabilir (ki aracım dizel olsaydı kesin yapardım :D) Tek sıkıntı;herhangi bir sorunda aracınızın garanti dışı sayılabilmesi ;) Bu işten anlayan birinin yapması tercih edilmeli..Benim bildiğim uygulanan chip ile bg de %10-15 torkta ise % 70-80 daha fazla güç elde edilebiliyor..
Bi Resim Koyamadım :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Motora yeni yazılım
« Yanıtla #4 : Eylül 04, 2009, 19:08:55 »
Peki madem o kadar işe yarıyor toyota neden yapmıyor ki?

Güç artışı ile birlikte, yakıt tasarrufu geleceğini sanmıyorum. Araçların ECU'ları için program yazılırken, araç üreticileri sadece güç üstüne odaklanmazlar. Onlar üç nokta üzerine birlikte odaklanırlar; güç, yakıt tüketimi ve emisyon oranları. Onların yazılımı bu üç değeri optimize eden değerdir. Güç/tork artışını garanti eden kişi veya kurum emisyon ve / veya yakıt ekonomisinden ödün vermek zorundadır. Yani böyle birşey yaptırırsan, yakıtında artışla beraber emisyon pulu alamama ihtimalinde var. Her yönüyle değerlendirilmesi gereken bir konu !!!
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 120 bg 290 Nm D-4D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Motora yeni yazılım
« Yanıtla #5 : Eylül 04, 2009, 20:36:18 »
Güç artışı ile birlikte, yakıt tasarrufu geleceğini sanmıyorum. Araçların ECU'ları için program yazılırken, araç üreticileri sadece güç üstüne odaklanmazlar. Onlar üç nokta üzerine birlikte odaklanırlar; güç, yakıt tüketimi ve emisyon oranları. Onların yazılımı bu üç değeri optimize eden değerdir. Güç/tork artışını garanti eden kişi veya kurum emisyon ve / veya yakıt ekonomisinden ödün vermek zorundadır. Yani böyle birşey yaptırırsan, yakıtında artışla beraber emisyon pulu alamama ihtimalinde var. Her yönüyle değerlendirilmesi gereken bir konu !!!

Tüketim olayını çok kısa bir aralıkta azaltabilirsiniz. Şöyleki, önceden 1800 devir gibi max torq üreten motor artık turbo daha erken dolup boost üretmeye başladığı için atıyorum 1600 devir gibi max torq üretmeye başlar. Egzantiriklerde bu devre göre motor bloğu içine yakıt göndereceklerinden daha az devir daha az yakıt manasına gelir. bunu ancak uzun yolda hissedebilirsiniz. Şehir içi tüketim değerini düşürmek hayal olur. Ama bu artacağı anlamında değil tabi. şehir içi kullanım disiplinine uymayan bir devir bandı olduğundan.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Motora yeni yazılım
« Yanıtla #6 : Eylül 04, 2009, 20:44:22 »
Az yaksın az kacsın. Malum benzin fiyatları yüksek bir seviyede :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Motora yeni yazılım
« Yanıtla #7 : Eylül 04, 2009, 21:34:57 »
yeni 2009 benzinli corolla lara da yazilim atiliyiormu?
Atiliyorsa yeni veriler ne oluyor? kaç beygir tork  vs

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Motora yeni yazılım
« Yanıtla #8 : Eylül 05, 2009, 00:27:40 »
Tüketim olayını çok kısa bir aralıkta azaltabilirsiniz. Şöyleki, önceden 1800 devir gibi max torq üreten motor artık turbo daha erken dolup boost üretmeye başladığı için atıyorum 1600 devir gibi max torq üretmeye başlar. Egzantiriklerde bu devre göre motor bloğu içine yakıt göndereceklerinden daha az devir daha az yakıt manasına gelir. bunu ancak uzun yolda hissedebilirsiniz. Şehir içi tüketim değerini düşürmek hayal olur. Ama bu artacağı anlamında değil tabi. şehir içi kullanım disiplinine uymayan bir devir bandı olduğundan.

Sinan, ben ortalama değerler üzerine görüşümü açıkladım. Yani genel ortalamada yakıt tüketimi artarken, emisyon değerlerininde kötüleşeceği kanısındayım. Seninde belirttiğin gibi bazı aralıklarda yakıt tüketiminin azalmasıda mümkün, ama bence ortalama tüketim artacaktır. Artı olarak güç konusunda ECU verilerinde oynama ile büyük değişiklikler olacağını sen aracını yaptırmadan öncede forumda dile getirmiştim ben, tabi o zaman için arkadaşlar Türkiye'de bunu yapan yer olmadığını söylemişti (senin durum anladığım kadarıyla hala istisna). Aynı zamanda aracında modifiye sonrası belirttiğin veriler gerçekten çok iyi, yapan arkadaşı tebrik etmek lazım.

Not: bu "gözü kara toyotacı" ünvanı özel istek ile alınan bir ünvan mı? :D
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 120 bg 290 Nm D-4D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Motora yeni yazılım
« Yanıtla #9 : Eylül 05, 2009, 00:44:15 »
Sinan, ben ortalama değerler üzerine görüşümü açıkladım. Yani genel ortalamada yakıt tüketimi artarken, emisyon değerlerininde kötüleşeceği kanısındayım. Seninde belirttiğin gibi bazı aralıklarda yakıt tüketiminin azalmasıda mümkün, ama bence ortalama tüketim artacaktır. Artı olarak güç konusunda ECU verilerinde oynama ile büyük değişiklikler olacağını sen aracını yaptırmadan öncede forumda dile getirmiştim ben, tabi o zaman için arkadaşlar Türkiye'de bunu yapan yer olmadığını söylemişti (senin durum anladığım kadarıyla hala istisna). Aynı zamanda aracında modifiye sonrası belirttiğin veriler gerçekten çok iyi, yapan arkadaşı tebrik etmek lazım.

Not: bu "gözü kara toyotacı" ünvanı özel istek ile alınan bir ünvan mı? :D

Mehmet abi dediğin gibi bazı devir aralıklarında tasarruf yapma imkanın var buda uzun yol koşulları için gerekli. orta devirlerde de tüketim aynı sehir içi sakin kullanımda ama ust devirlere gelince artan basınc ve bunu besleyecek yakıt mikatarı ile birlikte tüketim artmaya başlayacak ama suda bir gerçek aracı hızlandırmak için eskisine nazaran daha az devir çevirerek aynı hızlanmı elde ediyorsun. TR bu işi yapan bikaç kişi var ama benim yazılım yaptırdımım kişi 10 senedir Almanyada porshelerden tutun Ferrarilere kadar bir çok superspor aracayazılım hazırlayan işinde son derece tecrubeli kişiler bu zamana kadar şirketlerle çalışmış kişiler son 1 yılda tekil kullanıcılara yönelmeye başladılar Bunlardan biride benim :)

bu arada gözü kara toyotacı ünvanını alperden rica ettim sağolsun kırmadı beni :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • ***AVENSIS***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Motora yeni yazılım
« Yanıtla #10 : Eylül 05, 2009, 01:01:01 »
Ben her zaman atmosferik motordan yanayım. Sağlam oluyor. Toyotayı sevmemin nedeni de atmosferik motordan 1,6 cc 115 beygiri rahatlıkla alması. Motorun gücünü turbo, chiptuning gibi oynamalarla ömrünün azalacağını düşünüyorum. Tabi yanlışım varsa da doğrusunu öğrenmek isterim.
2013 Avensis 1.6 Elegant Extra