Geçtiğimiz aylarda Tofaş CEO'su Ali Pandır Hükümetin teşvik etmesi ve özendirmesi halinde iki ayda elektrikli araç üretimine başlayabilecek durumdayız demişti. Habertürk o elektrikli aracın fotoğrafına ulaştı.

Haber günlük gazetelerin otomobil sayfalarına iki ay önce yansıdı. Tofaş CEO'su Ali Pandır günlük gazetelerin otomobil editörlerine "Eğer hükümet teşvik ederse elektrikli araç üretebiliriz." Açıklamasında bulunmuştu. Ali Pandır bu konuşmasında elektrikli araç için hükümetin teşviğinin ve kamu alımları yapmasının çok önemli olduğuna değinmiş ve "Bu araçların Avrupa'da dönüşümünü yapanlar var. Sonuçta elektrikli bir Fiorino, benzinlisinin dört katı fiyata satılıyor. Yani maliyeti çok yüksek. Bu yüzden sadece teşvik değil, kamu alımlarıyla özendirmek de önemli" ifadesini kullanmıştı.
Tofaş'ın AR-GE başarısı
Şu bir gerçek ki, Tofaş uzun yıllardır Ar-Ge çalışmalarına büyük yatırım yapıyor. Ali Pandır o zamanki konuşmasının bir bölümünde gazetecilere şu açıklamaları yapmıştı:
1994'te 8 kişilik çekirdek kadroyla kurulan ve bugün 450 kişiyle çalışan Tofaş Ar-Ge Merkezi'ne yaptıkları yatırımları kesinlikle azaltmadık. Şu an mevcut ürünlerimizin yeni versiyonlarının geliştirilmesiyle uğraşıyoruz. Yaptığımız yatırımlarla kendi üretmediğimiz araçlar için de Ar-Ge yapabilecek duruma geldik.
Geçmişte neler olmuştu?
Tofaş elektrikli araç çalışmalarına 2001 yılında başladı. Bir yıllık yoğun bir çamışmanın ardından Tübitak MAM'da (Marmara Araştırma Merkezi) o zamanın CEO'su Jan Nahum yönetiminde seri hibritli bir araçın yapımı tamamlandı. 2002 yılında Başbakan'a bu aracın bir demosu tanıtıldı. İlk seri hibrit araca ise Elit 1 adı verildi. Daha sonra bu çalışmalar durduruldu. Ancak şu anda Ali Pandır'ın açıkladığı gibi Doblo veya Fiorino'nun elektrikli versiyonu her an yapılabilir.
Haberimizde resmini gördüğünüz Doblo 2001 yılında piyasada bulunan eski Doblo. Bu yılın sonunda yeni nesil Doblo yollara çıkacak. Yeni nesil Doblo eğer teşvik edilirse elektrikli olarak piyasaya çıkabilecek.
Kaynak:
www.otomobilgazetesi.com