Gönderen Konu: ToyotaSa’yı pazarlık yapmadan aldı, 85 milyon dolar daha yatırım yapacak  (Okunma sayısı 1753 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • ***AVENSIS***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi


Arkadaşlar dün Hürriyet Gazetesinde okudum.

Japon Toyota’nın Türkiye distribütörü ToyotaSa’daki Sabancı Grubu hisselerini 85 milyon dolara satın alan ALJ Grup’un Avrupa Direktörü Ali Haydar Bozkurt, “Hiç pazarlık yapmadan Sabancı Grubu’nun talep ettiği tutarı verdik. Para sıkıntımız yok. 85 milyon doları daha yatırıma ayıracağız” dedi.

JAPON Toyota’nın Türkiye distribütörü ToyotaSa’daki yüzde 65’lik Sabancı Grubu hissesini 85 milyon dolara satın alarak dikkati çeken Ortadoğulu ALJ Group, Türkiye’nin en büyük otomotiv gruplarından biri olmayı hedefliyor. 19 yıllık Sabancı-Toyota ortaklığının bitmesinde rol oynayan ALJ Group’un Avrupa Direktörü Ali Haydar Bozkurt, satışın yaklaşık 3 ayda sonuçlandığını belirterek, fiyat konusunda hiç pazarlık yapmadan Sabancı Grubu’nun talep ettiği tutarı verdiklerini söyledi. Bozkurt, “Para sıkıntımız yok. ToyotaSa için verdiğimiz 85 milyon dolarlık yatırımın dışında bir bu kadarlık daha yatırım yaparız. 2010’da getireceğimiz Lexus’a da ayrıca 5 yıl içinde 100 milyon doların üzerinde yatırım yapacağız” dedi.

Başkan Türkiye aşığı

Rekabet Kurulu’nun onayının ardından Ramazan Bayramı sonrası devir imzalarının atılmasını beklediklerini ifade eden Bozkurt, Sabancı’dan Toyota distribütörlüğünü almalarının öyküsünü şöyle anlattı: “ALJ Group potansiyeline ve geleceğine inandığı Türkiye’de büyümek istiyordu. Başkanımız tam bir Türkiye aşığı. Sık sık gelir ve yakın zamanda İstanbul’da bir ev de alacağını düşünüyorum. Türkiye’de sadece Daihatsu’nun distrübütörü olmamız grup için yeterli değildi. Uzun zamandır büyümek için fırsatları değerlendiriyorduk. Grubun önceliği tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de Toyota’ydı. Ama Toyota Türkiye’de Sabancı’yla evli olduğu için yüzümüzü başka alanlara çevirmiştik. Karı-kocayı birbirinden ayıramazdık. Yeni markalar için Çin’de bile incelemeler yaptık.”

Sinyali HSBC verdi

Bozkurt, Türkiye’de büyümek için 8 ay önce HSBC’yle çalışmaya başladıklarını belirterek, şunları dile getirdi: “HSBC, yaptığı incelemeler sonucunda bize Sabancı’nın Toyota’yı satabileceğini söyledi. Biz de hemen gerekli görüşmelere başladık. Fiyat konusunda hiç bir pazarlık yapmadık. 85 milyon dolar Sabancı Grubu’nun talep ettiği tutardı. Biz de satmaktan vazgeçmesinler diye 85 milyon doları hemen kabul ettik. Tabii ki fiyat konusunda biz de fizibilite çalışmaları yaptık. 85 milyon doların içinde hiç mal varlığı yok. Sadece Sabancı’nın elindeki Toyota kontratına bu parayı verdik. Bir tek Sabancı’nın elindeki yedek parça ve 800 araç stoğu vardı. Onları aldık.”

Mevcut ekiple yola devam

Devirden sonra mevcut ekiple çalışmaya devam edeceklerini söyleyen Bozkurt, ALJ Group’un yönetim anlayışında işçi çıkartmak olmadığını belirterek, şöyle konuştu: “Mevcut ekibi koruyacağız. Gerekli yerlerde tabiki değişiklik olur ama biz yönetimde sil baştan yapmayacağız. Sabancı, Toyota için yeni bir genel merkez inşa edip, şirketi oraya taşıyacaktı. Bunun için yatırım yapmışlar. Biz de şirket hisselerini aldıktan sonra bu kararı bozmayacağız. Çekmeköy’de kendi yerimiz olmasına rağmen aynı yere kiracı olarak taşınacağız.”

10 yıl içinde Türkiye’de lider oluruz

ALJ Group’un dünyadaki en büyük Toyota distribütörü olduğunu vurgulayan Ali Haydar Bozkurt, grubun 2008’de 320 bin adetin üzerinde araç sattığını söyledi. Grubun orta vadeli hedefinin dünyada 500 bin araç satışı olduğunu kaydeden Bozkurt, Türkiye’deki orta vadeli hedefin ise 2015 yılına kadar 50 bin araç satışı olduğunu söyledi. Bozkurt, “ALJ Group’un stratejisi uzun dönemlidir. Yani yatırdığımız 85 milyon doları 5-6 yıl içinde çıkarma gibi bir niyetimiz yok. Grup, Türkiye’de operasyonlara büyük önem veriyor. Türkiye’de yüzde 10 pazar payı hedefliyoruz. Uzun vadede yani 10 yıl sonunda pazarın lider markası olacağız” dedi.

1 haftada 50 iş başvurusu aldım

TOYOTASA hisselerini Sabancı’dan aldıklarının açıklanmasının ardından tebrik ve iş başvurusu telefonları aldıklarını söyleyen Ali Haydar Bozkurt, “50’nin üzerinde iş başvurusu aldım, Ancak en ilginç olanı facebook sayfama bir haftada onlarca CV bırakılmış. Herkes bizimle çalışmak istiyor” dedi. ALJ Group’un krizlerde işçi çıkartma gibi bir politikası olmadığını da söyleyen Bozkurt, “Hatta geçen yıl başkan tüm direktörlere bir mektup göndererek, ‘Krizde araçları yarı fiyatına satın, zarar edin, hatta ofisteki mobilyaları bile satın ama bir tane bile işçişi çıkartmayın’ mesajı verildi” diye konuştu.

Lexus’u Auto Show’la getirip 100 milyon dolar yatıracağız

TOYOTA’nın lüks markası Lexus’un temsilciliği konusundaki gelişmeleri de anlatan Ali Haydar Bozkurt, şunları söyledi: “Lexus içinde Türkiye yolunu açtık. 2010 yılı başında Lexus’un temsilciği için imzaları atacağız. Altyapı çalışmaları ve bayiliklerin oluşmasının ardından 2010 yılı Auto Show fuarında Lexus’un Türkiye lansmanını gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. ALJ Group, bir markanın temsilciliğini alıyorsa büyük düşünür. Yani Lexus’u sadece bir showroom’la Türkiye’de temsil etmeyeceğiz. En az 6 büyük şehirde olmalıyız. Bunun için de 5 yıl içinde Lexus için en az 100 milyon doların üzerinde bir yatırım yapacağız.”

Kaynak: http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/12379941.asp
2013 Avensis 1.6 Elegant Extra

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 120 bg 290 Nm D-4D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
şu söz söylemek isterdim her satıcıya....

Hiç pazarlık yapmadan Sabancı Grubu’nun talep ettiği tutarı verdik. Para sıkıntımız yok. 85 milyon doları daha yatırıma ayıracağız

çok sağlam bir şirket galiba işçi çıkarmama pahasına yarı fiyatına araç satabilmeyi göze alıyorlarsa helal olsun

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ucuza gitmis bence... Bakalim dedikleri gibi olacak mi gorelim :)
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Bence olucak Ahmet abı bu yenı sırket hem reklam hem yenı modelle urun gamının artılması hemde fıyat polıtıkası ıle sabancının yıllardır gecemedıgı 30 bın adetlık satıs rakamını gecıcekler ve 2015 de 50 bının hayal olmuycagını dusunuyorum.Bunu ılk haber cıktıgındada demıstım yınede dıyorum.Gercı sabacı yapsa daha guzel olurdu ama yenı sirketle Toyota Türkıyeye yenı kan geldı bence.Yıllar sonra beklenen Lexus da nıhayet Türkiye yollarına ayak basacak:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Insallah, Tugrul...  :)
Sakip Sabanci sag olsaydi ToyotaSA'nin durumu daha farkli olurdu bence.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Bencede dun gbı hatırlıyorum japonyaya Toyotanın yetkılelerı ıle görusmeye gıtmeden once verdıgıı roportajı ama iş buraya kadar gelmıs.SA yazısını gormemek benı uzecek ama inşallah boyle daha ıyı olur herkes için

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • EY ÖZENTİ GENÇLİK! TİTRE VE KENDİNE GEL!
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 6 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Insallah, Tugrul...  :)
Sakip Sabanci sag olsaydi ToyotaSA'nin durumu daha farkli olurdu bence.


+1
Erdinç AKIN
2002 Toyota Corolla 1.4 vvt-i
B Rh+

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
umuyorum çıkaracakları araçlar avrupa ve amerikadaki toyotalarla aynı standartta olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Türkiyede Toyota iyiye gidecek gibi gözüküyor. Bu arada kaynağınızı link olarak ekleyebilir misiniz lütfen, eklediğinizde ana sayfaya geri taşıyabilirim.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
ben bu habere hem sevindim hem üzüldüm, yılalrdır alıştığımız SA gurbundan ayrılıyoruz :( ama kullandığımız markayı türkiyeye daha iyi tanıtablicek daha iyi araçlar getirebilicek heleki markamızın üst sınıfını tanımayanlar için şoke edici olan Lexus'ü getiricekse tadndan yenmez, inşallah spor otomobillerinide artık yollarda görmeye başlarız :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Türkiye için hayırlı bir adım olur inşallah. Sonunda Türkiyede lexus'u  görmek nasip olcak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Sakip Sabanci sag olsaydi ToyotaSA'nin durumu daha farkli olurdu bence.

 Toyota ile Sabancı Gurubunu birleştiren rahmetlik Sakıp Sabancı değil; Özdemir Sabancı idi. Çok çeşitli istihdam sağladı Toyota'nın Türkiye'de istediği yerlere gelebilmesi için. O da teröristler tarafında Sabancı Center'de öldürüldükten sonra zaten Sabancı Gurubu Toyota'daki Satış Sonrası Hizmetler'deki hisselerini çekmiş yalnızca araç satışından edilen kara ortaktı. Şimdi de araç satıştaki hisselerini geri çekti...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • ***AVENSIS***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Arkadşlar şimdi hatırlamıyorum ama Özdemir Sabancıdan sonra TOyota ile Sabancı ailesi ilgilenmemiş. Üvey evlat muamelesi çekmiş. Toyota da buna kızmış eğer yeterli ilgi gösterilseydi Türkiye yi dünyanın en büyük Toyota üssü yapacaklarından bahsetmiş.
Alper linki bu arada : http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/12379941.asp
2013 Avensis 1.6 Elegant Extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Toyota gibi dünya pazarında birinci sırada yer alan bir marka Türkiye'de yeterince tanınmıyorsa ve pazarlanamıyorsa bundan en büyük sorumluluk Sabancı grubunundur herhalde.
Değişim iyidir, umarız Toyota hedeflediği pazar payına kavuşur da ülkemizdeki Renault ve Opel hegemonyası biter dolayısıyla araçların kalitesinde de bir miktar artış olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Toyota ile Sabancı Gurubunu birleştiren rahmetlik Sakıp Sabancı değil; Özdemir Sabancı idi. Çok çeşitli istihdam sağladı Toyota'nın Türkiye'de istediği yerlere gelebilmesi için. O da teröristler tarafında Sabancı Center'de öldürüldükten sonra zaten Sabancı Gurubu Toyota'daki Satış Sonrası Hizmetler'deki hisselerini çekmiş yalnızca araç satışından edilen kara ortaktı. Şimdi de araç satıştaki hisselerini geri çekti...

Yazik oldu, kendimiz yapmak yerine baskasina yaptiriyoruz.  Sakip Sabanci cok aktif bir isadamiydi, kardesi gibi, ikisine de Allah rahmet eylesin.

Arkadşlar şimdi hatırlamıyorum ama Özdemir Sabancıdan sonra TOyota ile Sabancı ailesi ilgilenmemiş. Üvey evlat muamelesi çekmiş. Toyota da buna kızmış eğer yeterli ilgi gösterilseydi Türkiye yi dünyanın en büyük Toyota üssü yapacaklarından bahsetmiş.
Alper linki bu arada : http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/12379941.asp
Hazim, haberin sonuna dogru Transit Connect'den bahsetmis Hurriyet. Alinti yaptigi yazi su: http://content.usatoday.com/communities/driveon/post/2009/07/68495868/1

Adamin Transit Connect ile cekilmis bir resmi de var USA Today yazisinda...
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Üvey evlat muamelesi çekmiş. Toyota da buna kızmış eğer yeterli ilgi gösterilseydi Türkiye yi dünyanın en büyük Toyota üssü yapacaklarından bahsetmiş.

Türkiyeyı Toyota üssü yapacagını kım söylemis acaba.Gerçi ilk kurdukları zaman 170 binlik uretım tesısı kurdular 90 lı yıllarda.Üretime ilk acıldıgı zaman yanlıs hatırlamıyosam ıc pazarın ıhtıyacını karsılayacak kadar olan 5 bın adetlık uretımle basladılar.Burda Türkıyeye ılerıdede buyuk yatırımların yapılacagın ısarettı ama ne yazıkkı daha sonra bır yatırım gelmedi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • şaban demirel
    • facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
inşallah böylece sabancı gurubunun yaptığı saçma sapan uygulamalarda biterde tüm toyota kullanıcıları rahat eder.
toyota'sız adam

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
inşallah böylece sabancı gurubunun yaptığı saçma sapan uygulamalarda biterde tüm toyota kullanıcıları rahat eder.

Şaban hocam, adamları yıldırdın satıp kurtuldular senden :D Bakalım Araplar ne kadar dayanacaklar :D
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • şaban demirel
    • facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
harbiden yahu  :alkis: .belkıde benım yüzümden satmışlardır.:D yarın basın açıklamasında benım adım geçerse şaşırmayın :D :D
toyota'sız adam