Gönderen Konu: Sleeper Corolla HB D-4D vs Megane 1.6 115 bg  (Okunma sayısı 7794 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Sleeper Corolla HB D-4D vs Megane 1.6 115 bg
« Yanıtla #20 : Ağustos 26, 2009, 01:48:31 »
:) Maalesef..
Valf hepsinde var..
Jet motorları ve denizaltılar için geliştirilen bazı uçuk tasarımlar hariç..
Yakıtla ilgili değil.
Havanın girmesi ve eksoz dumanın çıkması gerekiyor
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Her zaman kalbimizde yaşayacaksın...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Sleeper Corolla HB D-4D vs Megane 1.6 115 bg
« Yanıtla #21 : Ağustos 26, 2009, 10:32:45 »
yazılıma bile gerek yok ki, dizel olan her türlü alır..beygir araç sattırır, tork yarış kazandırır...

bir yerden sonra her zaman devir çevirme devreye girer :) torku beygire ( yani devir çevirmeye ) değişmem ^^ bkn. vti t sport :)

konuya dönersek sleeper tek geçerim ^^
Ince Bir Zevk ve Çevikliğin Zekice Birleşimi > Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Sleeper Corolla HB D-4D vs Megane 1.6 115 bg
« Yanıtla #22 : Ağustos 26, 2009, 13:03:57 »
bir yerden sonra her zaman devir çevirme devreye girer :) torku beygire ( yani devir çevirmeye ) değişmem ^^ bkn. vti t sport :)

konuya dönersek sleeper tek geçerim ^^

pratikte öyle olmuyor işte burak, çok devir çevirse de max tork yukarlarda oluyor, alt devir iyice cansızlaşıyor, sıfırdan kalkışlarda veya düşük devir rollinglerde cansız bantta kalacağından daha az devir çevirip max torku alt devirlerde veren önce uzuyor..şey gibi düşün, kavgada ilk yumruk atan gibi, 1-0 önde başlamış..çok büyük güç farkı yoksa, devir çevirenin yetişmek için ve geçmek için şansa ihtiyacı kalıyor..
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Sleeper Corolla HB D-4D vs Megane 1.6 115 bg
« Yanıtla #23 : Ağustos 27, 2009, 10:33:22 »
pratikte öyle olmuyor işte burak, çok devir çevirse de max tork yukarlarda oluyor, alt devir iyice cansızlaşıyor, sıfırdan kalkışlarda veya düşük devir rollinglerde cansız bantta kalacağından daha az devir çevirip max torku alt devirlerde veren önce uzuyor..şey gibi düşün, kavgada ilk yumruk atan gibi, 1-0 önde başlamış..çok büyük güç farkı yoksa, devir çevirenin yetişmek için ve geçmek için şansa ihtiyacı kalıyor..

VTI tarzi yüksek devir ceviren araclar tam kalkis durumunda bence dezavantajda kalmaz.
Kalacagi yer düsük devirde giderken, ani hizlanmalardir.

Tayyar veya VTI veya Tsport tarzi araclar pistte kullanildiginda hep yüksek devir oldugu icin tork problemi farkedilmiyor.
Yaris pistlerinde dizelin tek esprisi daha az yakmasi bana göre; bu da daha az pit stop demek.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Sleeper Corolla HB D-4D vs Megane 1.6 115 bg
« Yanıtla #24 : Ağustos 27, 2009, 10:49:57 »
benim söylediğim pistler için değil ama murat abi, pist konusunda senin dediğin doğru ama bahsi geçen konu rolling, en iyi ihtimalle otobanda yapılan bir rolling, caddede yani..bence bu durumda dizel daha avantajlı
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Sleeper Corolla HB D-4D vs Megane 1.6 115 bg
« Yanıtla #25 : Ağustos 27, 2009, 11:01:11 »
sana   katılıyorum  türkay  rollinglerde  dieseller  benzinlilere  oranda  bayağı avantajlı durumda arada  ucuk bir  beygir  farkı  yoksa
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Her zaman kalbimizde yaşayacaksın...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Sleeper Corolla HB D-4D vs Megane 1.6 115 bg
« Yanıtla #26 : Ağustos 27, 2009, 11:25:15 »
ben dizel megan d-4d ile falan denemiştim arkadaşlarım var burada.kalkışta öne çıkıyor 2. vites sonunda yanındayım 3. vites bitimi arkamda bir dahada yanıma gelemiyor :) torkta önemli ama bir yerden sonra illaki devir çevirme kendini belli eder.

trafik kurallarına uyalım uymayanları uyaralım
Ince Bir Zevk ve Çevikliğin Zekice Birleşimi > Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Sleeper Corolla HB D-4D vs Megane 1.6 115 bg
« Yanıtla #27 : Ağustos 27, 2009, 11:55:06 »
sıfırdan mı kalkıyorsunuz? rolling yapınca çok atlıyorlar öne, şöyle 4. vites gerekiyor :D bir de hava filtresinin de etkisi oluyor yüksek devir çevirirken, ben filtreli ve filtresiz denemiştim, üst devirleri daha iyi çeviriyor açık filtreyle, senin o kadar kolay yakalamanın nedeni karbon kazanlı simota olabilir yani :)
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Her zaman kalbimizde yaşayacaksın...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Sleeper Corolla HB D-4D vs Megane 1.6 115 bg
« Yanıtla #28 : Ağustos 28, 2009, 10:46:08 »
sıfırdan mı kalkıyorsunuz? rolling yapınca çok atlıyorlar öne, şöyle 4. vites gerekiyor :D bir de hava filtresinin de etkisi oluyor yüksek devir çevirirken, ben filtreli ve filtresiz denemiştim, üst devirleri daha iyi çeviriyor açık filtreyle, senin o kadar kolay yakalamanın nedeni karbon kazanlı simota olabilir yani :)

rollde öne çıkıyorlar abi o yüzden 0 dan kaldırıyoruz :D ama dediğin gibi türkay abi 4. vites attığım zaman yanına doğru geliyorum geçiyorum.filtre nin faydası var egzozunda çok faydası oldu abi.filtre + egzoz güzeL devirleniyor tam kaçıcakken arkasına zıpkın gibi yapışıyorum :)

trafik kurallarına uyalım...
Ince Bir Zevk ve Çevikliğin Zekice Birleşimi > Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Sleeper Corolla HB D-4D vs Megane 1.6 115 bg
« Yanıtla #29 : Ağustos 28, 2009, 12:05:46 »
benim söylediğim pistler için değil ama murat abi, pist konusunda senin dediğin doğru ama bahsi geçen konu rolling, en iyi ihtimalle otobanda yapılan bir rolling, caddede yani..bence bu durumda dizel daha avantajlı

Elmayla armutu karistirmayalim simdi.

Turbo ve atmosferik arac arasinda farktan bahsetmemiz gerekiyor.
Hic atmosferik bir dizel kullandin mi? Esek ölüsü gibi araclardir ve istesende hiz yapamazsin.
Son zamanlarda dizellerin bu dezavantajlarindan kurtarmak icin turbo uygulamalari yapiliyor; bu yüzden alimli oldu dizeller.

Kardesimde Octavia RS var. 2.0 TFSI; 2.0 litre DOHC, direk benzin enjeksiyonlu ve turbo bir arac.
280 nm tork ve 200ps üretiyor motoru.

Octavia RS diye bir de 170ps 400 NM üreten bir 2.0 turbo dizel model de mevcut.
Bu 2 araba rolling yapti. Dizel ilk bastiginda bir kac metre öne firlamasina ragmen, bir sonraki vitese gecildiginde geride kaliyor.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Sleeper Corolla HB D-4D vs Megane 1.6 115 bg
« Yanıtla #30 : Ağustos 28, 2009, 12:23:07 »
Elmayla armutu karistirmayalim simdi.

Turbo ve atmosferik arac arasinda farktan bahsetmemiz gerekiyor.
Hic atmosferik bir dizel kullandin mi? Esek ölüsü gibi araclardir ve istesende hiz yapamazsin.
Son zamanlarda dizellerin bu dezavantajlarindan kurtarmak icin turbo uygulamalari yapiliyor; bu yüzden alimli oldu dizeller.

Kardesimde Octavia RS var. 2.0 TFSI; 2.0 litre DOHC, direk benzin enjeksiyonlu ve turbo bir arac.
280 nm tork ve 200ps üretiyor motoru.

Octavia RS diye bir de 170ps 400 NM üreten bir 2.0 turbo dizel model de mevcut.
Bu 2 araba rolling yapti. Dizel ilk bastiginda bir kac metre öne firlamasina ragmen, bir sonraki vitese gecildiginde geride kaliyor.
atmosferik dizel kullandım evet, 240d kullandım, son hızı 150 ya da 160 fabrika verilerine göre, o hıza çıkmak için 10 dakika falan gerekiyor, 0-100 de 24 saniye ve o konuda da sıkıntı, zorlayınca o şekilde hızlanıyor, normal kullanınca işkence bir araç..şimdi octavia örneği çok çok güzel bir örnek olmuş, aynı kasa, biri dizel biri benzinli ikisi de turbolu..rolling değişiyor işte, yani 2. vites 50den hızlanmak, 1.vites 30dan hızlanmak, 3. vites 50den hızlanmak hatta 5. vites 50den hızlanmak...düşük devir bandında kalan hızlarda rolling yapınca dizel bayağı bir fırlıyor..bu konuda bahsi geçen hız 2. vites 50 km hız, aynı arabalar 2. vites 70km hızla rolling yapsaydı, ikisi de üst devirlerde olcaktı benzinli avantajlı konumda olcaktı
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Sleeper Corolla HB D-4D vs Megane 1.6 115 bg
« Yanıtla #31 : Ağustos 28, 2009, 13:44:33 »
atmosferik dizel kullandım evet, 240d kullandım, son hızı 150 ya da 160 fabrika verilerine göre, o hıza çıkmak için 10 dakika falan gerekiyor, 0-100 de 24 saniye ve o konuda da sıkıntı, zorlayınca o şekilde hızlanıyor, normal kullanınca işkence bir araç..şimdi octavia örneği çok çok güzel bir örnek olmuş, aynı kasa, biri dizel biri benzinli ikisi de turbolu..rolling değişiyor işte, yani 2. vites 50den hızlanmak, 1.vites 30dan hızlanmak, 3. vites 50den hızlanmak hatta 5. vites 50den hızlanmak...düşük devir bandında kalan hızlarda rolling yapınca dizel bayağı bir fırlıyor..bu konuda bahsi geçen hız 2. vites 50 km hız, aynı arabalar 2. vites 70km hızla rolling yapsaydı, ikisi de üst devirlerde olcaktı benzinli avantajlı konumda olcaktı

Dizellerde turbo olmadigi sürece torku yüksek de olsa devirlenemedigi icin hizlanamiyor.
Turbo sayesinde dizeller daha rahat devir ceviriyorlar.

Ama benzer 2 arac olunca, octavia örnegi gibi, bir anligina dizel öne cikiyor ama benzinli acigi cabuk kapiyor.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 120 bg 290 Nm D-4D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Sleeper Corolla HB D-4D vs Megane 1.6 115 bg
« Yanıtla #32 : Ağustos 28, 2009, 22:45:22 »
ben dizel megan d-4d ile falan denemiştim arkadaşlarım var burada.kalkışta öne çıkıyor 2. vites sonunda yanındayım 3. vites bitimi arkamda bir dahada yanıma gelemiyor :) torkta önemli ama bir yerden sonra illaki devir çevirme kendini belli eder.

trafik kurallarına uyalım uymayanları uyaralım

denediğin megane 80 bg lık mıydı ? Eğer öyleyse turbosu dah erken dolduğu için başta öne çıkması gayet normal ama 2 vitesten sonra yavaş yavaş açman lazım. arkdaşın 80 lık megyle denediğimizde 2. vitesten itibaren bi kaç kamyon boyu öne geçiyordum 3. viteste :D tabi remapten sonra :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • AUTOLGA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Sleeper Corolla HB D-4D vs Megane 1.6 115 bg
« Yanıtla #33 : Ağustos 28, 2009, 22:55:03 »
Ben konuya çok uzak kaldım herhalde rollingf ve stock dediğiniz şeyler tam olarak ne oluyor?
TODAY TOMORROW TOYOTA

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 120 bg 290 Nm D-4D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Sleeper Corolla HB D-4D vs Megane 1.6 115 bg
« Yanıtla #34 : Ağustos 28, 2009, 22:59:41 »
stock demek aracın fabrika çıkış ekipnamları ne ise onun üstüne bişey yapılmamış demek modifiye olarak. Rolling ise ,ingilizcesi yuvarlanmak demektir, belirli bir hızdan ve vitesten misal 2. vites 50 km/sa gibi gaza yüklenilip gene belli bir hıza kadar 2 veya 3 kişinin yaptığı hızlanma denemesidir. 8-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Sleeper Corolla HB D-4D vs Megane 1.6 115 bg
« Yanıtla #35 : Ağustos 28, 2009, 23:00:37 »
Ben konuya çok uzak kaldım herhalde rollingf ve stock dediğiniz şeyler tam olarak ne oluyor?
rolling bir tür yarış..araçlar yan yana hareket halinde, genelde bunun raconu korna ile kalkıştır, yan yana belli bir vites belli bir hızda gidilir, 3 korna yapılır, ilk 2 korna kısa 3. korna uzun oluyor, 3. uzun korna bitince arabalar aynı anda gazı köklüyor, bu tarz bir yarış türü..stock ise hiç ellenmemiş, boş hali, fabrikadan çıktığı hal aracın...
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 120 bg 290 Nm D-4D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Sleeper Corolla HB D-4D vs Megane 1.6 115 bg
« Yanıtla #36 : Ağustos 28, 2009, 23:02:28 »
yarış marış yok türkay :D masumane hızlanma denemesi  diyelim :P

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Sleeper Corolla HB D-4D vs Megane 1.6 115 bg
« Yanıtla #37 : Ağustos 28, 2009, 23:10:05 »
yarış marış yok türkay :D masumane hızlanma denemesi  diyelim :P
tabii ki :D ben zaten rolling olarak söyledim, bizim site üyelerinin yaptığı hızlanma denemesi :)
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Sleeper Corolla HB D-4D vs Megane 1.6 115 bg
« Yanıtla #38 : Ağustos 28, 2009, 23:17:11 »

Kardesimde Octavia RS var. 2.0 TFSI; 2.0 litre DOHC, direk benzin enjeksiyonlu ve turbo bir arac.
280 nm tork ve 200ps üretiyor motoru.

Octavia RS diye bir de 170ps 400 NM üreten bir 2.0 turbo dizel model de mevcut.
Bu 2 araba rolling yapti. Dizel ilk bastiginda bir kac metre öne firlamasina ragmen, bir sonraki vitese gecildiginde geride kaliyor.
3700 devir civarına kadar ivmelenme cok iyi bizim araclarda.4000 devir civarında vites cekersende benzinli arac bi hayli öne geçmiş oluyor bu yüzden dizelle benzinli aracı kaldırmak pek akıl işi değil bence.ama 2. viteste 50 km/h olayında bizim araclar 120 bg benzinlilere kafa tutar.ama daha ilerisi zor bizimkiler 190 nm tork.120 bg benzinler de hemen hemen o civarda

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 120 bg 290 Nm D-4D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Sleeper Corolla HB D-4D vs Megane 1.6 115 bg
« Yanıtla #39 : Ağustos 28, 2009, 23:22:23 »
3700 devir civarına kadar ivmelenme cok iyi bizim araclarda.4000 devir civarında vites cekersende benzinli arac bi hayli öne geçmiş oluyor bu yüzden dizelle benzinli aracı kaldırmak pek akıl işi değil bence.ama 2. viteste 50 km/h olayında bizim araclar 120 bg benzinlilere kafa tutar.ama daha ilerisi zor bizimkiler 190 nm tork.120 bg benzinler de hemen hemen o civarda

2. ve 3. viteste 1.6 benzınlılerle neredeyse kafa kafaya gidiyorsun zaten ondan sonra benzınlıler açmaya başlıyor. tecrübeyle sabittir.