Gönderen Konu: 4000 devir barajı  (Okunma sayısı 2767 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
4000 devir barajı
« : Ağustos 17, 2009, 12:54:59 »
daha önce sormuştum ama yöneticimizden yeni konu açma konusunda uyarı aldım.
2005 corolla sol otomatik 4100-4200 devirde 165km/h oluyor ama bunun üstüne ne yaptıysam çıkmıyor. Yakıtta bir anormallik söz konusu değil ama 165km/h nin üzerine çıkartamadım. Benzin lpg farketmiyor.Sorun ne olabilir.amacım hız değil bir arıza varsa tespit etmek. Mümkün olduğunca ekonomik kullanmaya çalışıyorum zaten lpg taktırdım. Teşekkürler.

Türkiye Trafik Kanununda belirtilen şehir içi hız limiti: 50 km/saat, şehirler arası yollarda 90 km/saat, otoyollarda ise 120 km/saat'tir

Toyota Club Türkiye

4000 devir barajı
« : Ağustos 17, 2009, 12:54:59 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 4000 devir barajı
« Yanıtla #1 : Ağustos 17, 2009, 13:29:20 »
LPG ya da bezinde farketmiyorsa ama devirde daha fazla yükselmiyorsa sorun ateşleme sistemi kaynaklı olabilir( bujiler, kabloları vs...). ilk etapta aklıma gelen bu. diğer arkadaşlarda yorumlarını esirgemeyeceklerdir...

benim dediğim sorunun olup olmadığını anlamak için o kadar yüksek sürate çıkmanıza gerek, düşük bir viteste gaza yüklenin devir saati belirttiğiniz rakamı geçiyormu kontrol edin (otomatik viteslide olsa araç, siz gaza sert yüklenince vites değişme devirini daha yukarı alacaktır) hatta bunu boşta iken bile deneyebilirsiniz. sürat yapmanıza gerek yok. ayrıca hava filtresine de bir baktırmakta fayda vardır.

VVT-i sisteminde bir problem olması durumunda da bununla karşılaşma ihtimalinin var. sübap zamanlaması yapılamayınca ateşleme tam olarak doğru zamanda gerçekleşmeyebiliyor. (şu şu ana kadar sadece bir kere duydum, o ise triger kayışı gergi kasnağının gevşemesi sonucu oluşmuş)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 4000 devir barajı
« Yanıtla #2 : Ağustos 17, 2009, 13:50:05 »
1. viteste çıktığı maksimum hız ne Manuel modda 1. viteste devir kesiciye girebiliyormu. Mehmet bey ateşleme demişsiniz ama ateşlemede sıkıntı olsa o hıza çıkana kadar bunu göstermesi lazım değilmi. Vuruntu yada tekleme yapmazmı. Hava yakıt karışımından da olabilir belki. Öncelikle bu kadar yüksek hızlarda deneme yapmak yerine direk servise gitseniz daha iyi olur. Hem yaşamınızı hemde aracınızı riske atmamış olursunuz böylece.

Unutmayalımki Ş. İçi 50 KMh Ş. Dışı 90 KMh 
Burak Tolga Erdoğan Kardeşimizi Saygıyla Anıyoruz.
Bir zamanlar Yaris i vardı :S

Artık Corolla sı var :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Her zaman kalbimizde yaşayacaksın...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 4000 devir barajı
« Yanıtla #3 : Ağustos 17, 2009, 13:56:33 »
bencede bir servise uğrasanız iyi olur.165'te kalması akıl karı değil.

hız sınırımız şehir içi 50,şehir dışı 90 ve otobanlarımızda 120'dir.
Ince Bir Zevk ve Çevikliğin Zekice Birleşimi > Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Türkçemize sahip çıkalım....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: 4000 devir barajı
« Yanıtla #4 : Ağustos 17, 2009, 14:51:05 »
Evet diğer arkadaşlara katılıyorum, aslında 165 Km/h çıkamyorum yerine 4200 d/dak geçemiyorum derseniz burdaki hız sınırınada yakalanmamış olursunuz. Öncelikle devir saatinize bakarak bahsettiğiniz bu devri geçip geçemediğinizi bir kontrol edin. Max kaç devre kadar çıkabiliyorsunuz? öncelikle bunu test edin.
Türkçemiz, parmak izi gibidir. Bizimle büyür bizimle ölür. O'nu korumazsak, yıpranır, yozlaşır ve bir MİLLET yok olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 4000 devir barajı
« Yanıtla #5 : Ağustos 17, 2009, 16:28:36 »
  Diğer bölümde cevap yazmıştım ancak aynı yazımı alıntı yaparak tekrar aktarıyorum.

 ''Kamil bey, Tanışma bölümünde yazınız mevcut ancak sizi orada Profil bilgilerinizide doldurarak daha detaylı bir şekilde tanımamız mümkün mü?
 Sizin araçtaki sorun (eğer sorun varsa) bence motorun yüksek devirlere (motorunuzun maksimum güç ürettiği devir 6.000d/d. civarı olması lazım) çıkmamasından kaynaklanıyor. Bunun bence en önemli sebebi motor Ecu 'sunun motoru herhangi bir sebepten korumaya almasıdır. Bozuk bir sensör vs. buna sebep olabilir. Bence aracınızı bir elektronik kontrol ünitesine bağlattırıp arıza kodu (var ise) almalısınız. Tabi bu bir olasılık, başka birşeyde olabilir. Eminim başka fikirleri olan arkadaşlarda vardır.''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: 4000 devir barajı
« Yanıtla #6 : Ağustos 17, 2009, 18:15:39 »
Uyarlar için teşekkür ederim. Normal şartlarda 90-95 arası kullanırım.servis sorunu tespit edemedi. Edebilse ya da sorun var dese ben de uğraşmam ama ilerde başıma dert açar korkusu var.
ilk 3 viteste 5800-6000 arasına kadar çıkıyor ve vites atıyor zaten 4. viteste 4000-4200 deviri geçmiyor ve hızlanmıyor da.  hava filtresi buji yağ değişti. ateşleme sisteminde sorun yok hava akışmetre sağlam. boşta 8000 e kadar vurabiliyor.(egzoz muayenesinde emisyon ölçemeyince zorla bastırdılar.)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 4000 devir barajı
« Yanıtla #7 : Ağustos 17, 2009, 18:44:10 »
1. viteste çıktığı maksimum hız ne Manuel modda 1. viteste devir kesiciye girebiliyormu. Mehmet bey ateşleme demişsiniz ama ateşlemede sıkıntı olsa o hıza çıkana kadar bunu göstermesi lazım değilmi. Vuruntu yada tekleme yapmazmı. Hava yakıt karışımından da olabilir belki. Öncelikle bu kadar yüksek hızlarda deneme yapmak yerine direk servise gitseniz daha iyi olur. Hem yaşamınızı hemde aracınızı riske atmamış olursunuz böylece.

dah önce(eski motosikletimde) buji problemi ile iki sefer karşılaştım. ilkinde sizin dediğiniz gibi her devirde problem yaratıyordu. ikinci seferde ise sadece 8000 deviri geçince tekleme yapıyordu. bu nedenle hız ile ilgili kısmı değilde devir ile ilgili kısmı kontrol etmesini rica etmiştim.

ancak kamil beyin son yazdıklarından sonra hakan abinin dedeği gibi ECU kaynaklı olabilir mi diye düşünmeye başladım. birde emin olmamakla birlikte corolla ECU'su hız limit koyulmasını destekliyor mu? acaba böyle bir problem olabilir mi?
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No Stock+
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: 4000 devir barajı
« Yanıtla #8 : Ağustos 17, 2009, 18:55:21 »
Normalde ki aracın fabrika verisi son hızı yanlış hatırlamıyorsam 175 km idi. aracınız 165 te kalıyor kadran hatasından olabilir mi diye düşünüyorum ama genelde bilindiği gibi fazla gösterir.Acaba benzer bir araçla veya dyno ya bağlandığında ordaki km hızı ile aynı olur mu? Tahminimce büyük ihtimal ECU ile engelleme yapıyor.Pedal altına önceki sahipleri bazen takoz koydururdular fazla basılmasın diye ama sizde düşük viteste 8000 e kadar dayanıyor dediniz.
2005 Corolla 1.6 (2005 - 2018)
2013 Avensis 1.6 (2018 -         )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 4000 devir barajı
« Yanıtla #9 : Ağustos 17, 2009, 19:01:25 »
  Her hangi bir viteste ya da vites boşta iken o devirlere çıkabiliyorsa sorun başka bir noktada aranmalı bence. Eğer sorun var ise ve söylediklerinize göre otomatik vites sistemini kontrol ettirmeniz lazım. Otomatik vites yağını, elektroniğini vs.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: 4000 devir barajı
« Yanıtla #10 : Ağustos 17, 2009, 21:31:30 »
Otomatik vites hatası veya hata kaydı yok. pedalın altında takoz gibi birşey var ama fabrika orjinali gibi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: 4000 devir barajı
« Yanıtla #11 : Ağustos 18, 2009, 01:13:27 »
  Diğer bölümde cevap yazmıştım ancak aynı yazımı alıntı yaparak tekrar aktarıyorum.

 ''Kamil bey, Tanışma bölümünde yazınız mevcut ancak sizi orada Profil bilgilerinizide doldurarak daha detaylı bir şekilde tanımamız mümkün mü?
  Hakan abiye sonuna kadar katılıyor ve bende hatırlatma gereği duyuyorum.Profil bilgilerinizi tamamlarsanız bulundugunuz ilde bulunan arkadaşlarımız siz çok iyi bir usta ile mutlu sonuca ulaşabilmeniz için yardımcı olacaklardır.Şu an burda olanlar,sağ el ile sol kulak göstermekten başka bir şey değil.Karmaşık bir arıza içindesiniz.Bu anca bilir kişi tarafından çözülebilecek bir arıza.

servis sorunu tespit edemedi. Edebilse ya da sorun var dese ben de uğraşmam ama ilerde başıma dert açar korkusu var.
   Ayrıca bu kısımı biraz açarmısınız.anlayamadım.Arıza tespit edilsebile yaptırmayacakmısınız aracınızı.Ben böyle anladım çünkü.
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: 4000 devir barajı
« Yanıtla #12 : Ağustos 18, 2009, 14:56:07 »
Hava filtresine bakın büyük önem teşkil eder.Yakıt filtresi pompası injeksiyonda  tıkanıklık olabilir.Bi bakın gaz pedalı sonuna kadar gidiyormu.Boşta kökleyin devir 6500 e geliyorsa sorun yok gaz kelebeği boğazına baktırın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No Stock+
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: 4000 devir barajı
« Yanıtla #13 : Ağustos 18, 2009, 16:33:02 »
Hava filtresine bakın büyük önem teşkil eder.Yakıt filtresi pompası injeksiyonda  tıkanıklık olabilir.Bi bakın gaz pedalı sonuna kadar gidiyormu.Boşta kökleyin devir 6500 e geliyorsa sorun yok gaz kelebeği boğazına baktırın.
8000 deviri görüyor dedi.

PEdalın altındaki takozdan da olamaz o zaman.ÖYle olsa zaten 8000 i değil 6 bine gelmezdi.
2005 Corolla 1.6 (2005 - 2018)
2013 Avensis 1.6 (2018 -         )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: 4000 devir barajı
« Yanıtla #14 : Ağustos 18, 2009, 16:41:49 »
arkadaşlar şehirler arası hız limiti 100 km/h e yükseltildi.