Gönderen Konu: vites geçişi  (Okunma sayısı 3589 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
vites geçişi
« : Ağustos 14, 2009, 08:58:19 »
merhaba  arkadaşlar.. benim araçta 3. vites geçişinde sorun yaşıyorum. 2 den 3 e atarken vites zorlanıyor biraz yumuşak davranarak vitesi geçirebiliyorum.veya ara gaz vererek.. ama hiç geçmeme gibi bir sorun olmadı şu ana kadar.. ne gariptirki 4 ten 3 e düşürürken bu problemle karşılaşmadım.. debriyaj olduğunu hislerime dayanarak düşünmüyorum. bi fikri olan varmı arkadaşlar.. (Not:son serviste debriyaj kaçırıyor dediler ama ben herhangi bir şekilde kullanımımda hissetmiyorum)

Toyota Club Türkiye

vites geçişi
« : Ağustos 14, 2009, 08:58:19 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: vites geçişi
« Yanıtla #1 : Ağustos 14, 2009, 09:04:20 »
  Selam Altan bey.
 Profil bilgilerinizi doldurmanız mümkün mü?

 Ortalama bir eğimde ve uzun yolda aracı en üst ileri vitese alın ve ortalama 50-60Km/s. gibi hızlardan itibaren gaz verin. Eğer aracınızın motor devri ile doğru orantılı olarak deviri hızlanmıyor, devir göstergesi önce artıp sonra aracınız hızlanıyorsa debriyaj balatası kaçırıyor demektir ancak debriyaj balatası kaçırmasa daha debriyaj bir set, bütündür. Eğer debriyajda bir sorun yoksa sorun muhtemelen senkromeçtedir. Ama öncelikle debriyajın kontrolünün faydası var bence. Çünkü debriyaj balatası aşırı biterse Volan'a da zarar verme durumu ortaya çıkar ve maliyet oldukça artar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
Ynt: vites geçişi
« Yanıtla #2 : Ağustos 14, 2009, 09:22:37 »
 Selam Altan bey.
 Profil bilgilerinizi doldurmanız mümkün mü?

 Ortalama bir eğimde ve uzun yolda aracı en üst ileri vitese alın ve ortalama 50-60Km/s. gibi hızlardan itibaren gaz verin. Eğer aracınızın motor devri ile doğru orantılı olarak deviri hızlanmıyor, devir göstergesi önce artıp sonra aracınız hızlanıyorsa debriyaj balatası kaçırıyor demektir ancak debriyaj balatası kaçırmasa daha debriyaj bir set, bütündür. Eğer debriyajda bir sorun yoksa sorun muhtemelen senkromeçtedir. Ama öncelikle debriyajın kontrolünün faydası var bence. Çünkü debriyaj balatası aşırı biterse Volan'a da zarar verme durumu ortaya çıkar ve maliyet oldukça artar.
profilimi güncelledim..

o testi daha önce forumdan okuyup denemiştim ve herhangi bir anormallik görmedim araçta.. ancak dediğim gibi serviste bilgisayar kaçırıyor demişti..
debriyajdan şüphelenmememin bir nedenide diğer vites geçişlerinde  herhangi bir problem yok sadece vites büyültürken 2 den 3 e geçerken oluyor..debriyajdan olsa tüm geçişlerde sorun olmazmıydı?

bide unuttum vites boşta iken sağa sola sallayınca hafif bi cızırtı geliyor aracın alt kısmından (dışardan ) sanki bişeyler yağsız kalmış gibi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
Ynt: vites geçişi
« Yanıtla #3 : Ağustos 14, 2009, 13:54:37 »
güncel

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: vites geçişi
« Yanıtla #4 : Ağustos 14, 2009, 14:03:48 »
aynı sorun benim 93 te son 2 yıldır var :( dediklerinizin aynısı benim arabamda da mevcut.Benim baskı balata değiştikten sonra bu sorun ortaya çıktı ve ustamın dediği şu;
Aracın 93 model ve gelmiş 290.000 e (şimdi 297.000 oldu) 3. vitesin senkromenç inde sorun var içinin açılması lazım dedi.Hangi ustaya sorarsam soruyum aynı şeyleri dediler.Sizde de büyük ihhtimal aynı sorun vardır.
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
Ynt: vites geçişi
« Yanıtla #5 : Ağustos 14, 2009, 14:12:47 »
içinin açılması derken .. şanzımanmı..? maliyetli bir işmi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: vites geçişi
« Yanıtla #6 : Ağustos 14, 2009, 16:48:21 »
  Nispeten maliyetlidir ve açılmadan tam olarak nelerin değişmesi gerektiğide belli olmaz. Eğer şanzımanda parça değişmesi (senkromeç vs.) gerekirse kesinlikle kaliteli parçaları tercih edin bence.
 Bu arada kimi araçlarda bazı viteslerde benzer sorunlar olabilir ve bunun bir nedenide debriyaja iyi basılmamasıdır. Bence debriyaj pedalı altındaki paspasın kalınlığını da kontrol ederek ve pedala tam bastığınızdan emin olarak bir süre deneyin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: vites geçişi
« Yanıtla #7 : Ağustos 14, 2009, 17:09:14 »
aynı sorun benim 93 te son 2 yıldır var :( dediklerinizin aynısı benim arabamda da mevcut.Benim baskı balata değiştikten sonra bu sorun ortaya çıktı ve ustamın dediği şu;
Aracın 93 model ve gelmiş 290.000 e (şimdi 297.000 oldu) 3. vitesin senkromenç inde sorun var içinin açılması lazım dedi.Hangi ustaya sorarsam soruyum aynı şeyleri dediler.Sizde de büyük ihhtimal aynı sorun vardır.

ben de aynısını düşünüyorum. maliyetlerle ilgili olarak şanzımanı indirmek biraz zahmetli bir iş bu nedenle işcilik ücreti genellikle malzeme ücretinden çok olabilir

ayrıca hakan abinin yazdığı da bir ihtimal. debriyajın kavrama noktasını daha yüksek bir yere çekerek sorunu bu şekilde çözebilirsiniz
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: vites geçişi
« Yanıtla #8 : Ağustos 14, 2009, 17:58:02 »
içinin açılması derken .. şanzımanmı..? maliyetli bir işmi?
evet malesef.şanzıman inecek hangi vites sorunlu ise onun dişlisi sökülüp vites geçişinde kolaylık sağlayan arızalı hangi parça varsa değişip geri araca binecek.
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: B+
Ynt: vites geçişi
« Yanıtla #9 : Ağustos 14, 2009, 18:37:48 »
anlattıklarınızdan ben de senkromeç olduğunu düşünüyorum. ancak bu kadar rahatsızlık yaratan senkromeç için şanzımanı dağıtmak pire için yorgan yakmaya benziyor. bu rahatsız edici durumda kullana kullana uygun devir oranlarını bulacaksınız ve senkromeçe gerek kalmadan bir zaman sonra sorunsuz vites değiştireceksiniz. sorun 4'ten 3'e geçerken olsaydı daha da zorlayıcı olacaktı. tecrübe ile sabittir :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '02
Ynt: vites geçişi
« Yanıtla #10 : Ağustos 16, 2009, 02:57:40 »
Ben bir yerde okumuştum, doğruluğu konusunda şüpheliyim :D Bu 2 den 3 e geçişlerde yaşanılan problemin sebebinin aracın viteslerinin red line da değiştirilmesinden kaynaklandığı yazıyordu.  :-\
SIU Corolla T-Sport

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
Ynt: vites geçişi
« Yanıtla #11 : Ağustos 18, 2009, 10:26:25 »
peki aracı bu şekilde kullanmam ilerde başımı ağrıtırmı. (not iyi bir kullanıcıyım aracı fazla üzmem ve 20 yıldır kullanıcıyım.)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Türkçemize sahip çıkalım....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: vites geçişi
« Yanıtla #12 : Ağustos 18, 2009, 10:47:28 »
33-20= 13 yaşında! Övmek mi, yermek mi gerek?
Türkçemiz, parmak izi gibidir. Bizimle büyür bizimle ölür. O'nu korumazsak, yıpranır, yozlaşır ve bir MİLLET yok olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
Ynt: vites geçişi
« Yanıtla #13 : Ağustos 18, 2009, 10:55:00 »
33-20= 13 yaşında! Övmek mi, yermek mi gerek?
araç kaçırma şeklinde .. küçük yerde olduğumdan fazla sorun çıkmadı.sanırım birçok kişi yapmıştır bunu.. küçükken insan pek sağlıklı düşünemiyor .. şimdi tabiki ne kadar tehlikeli olduğunu anlıyorum..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
Ynt: vites geçişi
« Yanıtla #14 : Ağustos 19, 2009, 11:27:13 »
arkadaşlar son olarakda sekmanlardan sa sorunun kaynağı   bu şekilde kullanmam ilerde başımı ağrıtırmı daha büyük hasarlara yol açarmı (mesela vites kutusuna zarar verirmi ?) bunuda bilen arkadaşlar cevaplayabilirse sevinirim..

debriyaj balatalarındansa  sorun zaten onları seneye değiştirmeyi düşünüyorum..

bide arabanın yabancısıyım alalı 4 ay oldu 5.000km yaptım 8-10 kere vites değiştirirken  hissettirdi. acaba diyorum devrinimi ayarlayamıyorum. genelde 2000 devirde veya hemen geçince vites değiştiriyorum. avensis kullanan arkadaşlar aynı problemle karşılaşıyorlarmı acaba.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: vites geçişi
« Yanıtla #15 : Ağustos 19, 2009, 15:35:02 »
  Bence de bir süre daha kullanmak lazım. Fakat aracınız beniznli ise 2.000d/d. vites değiştirmek için çok düşük bir devirdir.
 Diğer yandan asıl debriyaj balatası eğer bitikse ve o şekilde kullanmaya devam ederseniz yolda kalmanızın yanında Volan gibi maliyetli bir parçayada zarar verir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '02
Ynt: vites geçişi
« Yanıtla #16 : Ağustos 19, 2009, 16:42:15 »
Bu 2 den 3 e geçişlerde yaşanılan problemin sebebinin aracın viteslerinin red line da değiştirilmesinden kaynaklandığı yazıyordu.  :-\
Hakan abi bu şehir efsanesi mi ? :D
SIU Corolla T-Sport

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • BÜYÜK İZMİR BULUŞMASI :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: vites geçişi
« Yanıtla #17 : Ağustos 19, 2009, 16:54:34 »
Arkadaşlar sırası değil ama bu göstergedeki kırmızı çizgiler(red line) neyi ifade ediyor.İzindeyken gözüme takıldı hazır bahsi geçerken sorayım istedim.
Bilgilendirirseniz sevinirim.Teşekkürler. :)
2002 corolla H/B 1,6 terra   iZMİR / Balçova

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • ZZE-112 den sonra makyajlı dizel...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: vites geçişi
« Yanıtla #18 : Ağustos 19, 2009, 17:04:01 »
Bekir abi motorun çevirebileceği en yüksek ama aynı zamanda en tehlikeli devir aralığını ifade ediyor red-line...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: vites geçişi
« Yanıtla #19 : Ağustos 19, 2009, 19:47:32 »
  Daha devir yükseltmeye devam ederseniz piston kollarının bloktan çıkabileceği anlamına geliyor. :)
 Yüksek devirli motor işi gerçekten çok kolay birşey değildir. Sonuçta yüksek devirde yağlama, soğutma, krank, supap, piston vs. hareketleri de önemlidir. Ayrıca her motorun maksimum gücünü vereceği devirler (elektronik olarakda) bellidir ve belli sınırın üstündeki devirlerin bir faydası yoktur. Kırmızı bölge artık motor için tehlikeli olabilecek devirleri ifade eder. Anlık ve kısa süreli çıkışlarda (devir) eğer motor bakımları ve sağlığı iyi ise sorun olmaz. Ancak o devirlerde uzun süre gitmek sorun yaratabilir. Yüksek devir aynı zamanda daha fazla aşınma demektir.

 
Hakan abi bu şehir efsanesi mi ? :D
Bence en önemli neden seri kullanımlarda özellikle 2. vitesten 3. vitese geçerken debriyaj pedalına gereği gibi basılmıyor olabilir. Bu da senkromeçlerin çizilmesine ve aksaklıklar çıkarmasına sebep olabilir. Bu yüzden seri kullanıma izin veren spro otomobillerin şanzıman mekanizmaları, vites yolu uzunluğu vs. de standartlara göre farklıdır. Mesela kimi spor otomobillerin (manuel vites) 1. vites solda geridedir. 2. vites ise ileride.
 Debriyaj sistemi sağlıklı ise zaten o pedala basınca sistem tamami ile biribirinden ayrılı ve dönen dişliler durur ve vitesin kolayca geçmesine izin verir.

 Çok faydalı olacağına inandığım bir çalışmanın yer aldığı internet sitesinin adresini izninizle veriyorum.
http://www.dehaoto.com.tr/arachakkinda.htm