Gönderen Konu: Trafik Kazaları, Kayıplar ve Alınabilecek Önlemler  (Okunma sayısı 2466 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Trafik Kazaları, Kayıplar ve Alınabilecek Önlemler
« : Ağustos 14, 2009, 08:20:23 »
  Selam.
 Bildiğiniz gibi her gün bir çok trafik kazası haberi duyuyoruz. Aslında asıl korkutucu olan trafik kazası değil de bu kazalarda yaşanan can kayıpları, yaralanamalar. Peki bunları en aza indirmek için neler yapabiliriz. Tabi bu yapılacakların uygulanabilir olması da lazım.

 Bence;
 *Araçların ağırlıkları paralelinde hız sınırlamasına gidilebilir ve bu fabrşika çıkışı ayar olarak gerçekleştirilebilir. Yani yüksek ağırlıklı bir araç birde yüksek sürate çıkınca durum daha da vahim olabiliyor hem o araçtakiler, hemde trafiği kullanan diğer insanlar açısından.
 
 *Belli güvenlik özelliklerini gerek üretim tekniklerinden, gerek ise yıpranmadan dolayı karşılayamayan araçların trafiğe çıkışına izin verilmemeli.
 
 *Sürücü sollama yaparken bir anda ve farketmeden yüksek hızlara çıkabilir ve o anda radara girerek ceza ödeme ile karşı karşıya kalabilir. Oysa emniyet kemeri takmamanın mazur görülecek çok az tarafı vardır ve cezası da radara göre çok düşüktür.
 
 *Belli sürelerde trafik cezası ile karşı karşıya kalmayan sürücülere belli kıstaslar içinde belli trafik suçlarını işlediğinde direk ceza değil, uyarı verilebilir.
 
 *Biribirinden çok farklı mukavemette ve özellikte araçalrın aynı anda ve aynı yolları kullanması sorun olabilir ve oluyorda. bu duurmda örneğin otoyolda şerit ihlali yapan sürücülerin (sol şeridi kullanan ağır vasıta sürücüleri vb.) bunu bilerek yaptığının kabul edilmesi ve cezasının ona göre arttırılması. Aynı şekilde emniyet şeridi ihlali yapanlara uygulanacak cezanında arttırılması. çünkü sürücü belgesine sahip şahısların o şeridin  özel durumlar için (kişiye özel değil) ayrıldığını biliyor olması bir gerekliliğin yanında zorunluluktur ve bunun ihlali
bilerek yapılan bir yanlıştır.

 Bu konulardaki fikirlerinizi de, eklemelerinizi de bekliyorum.

Toyota Club Türkiye

Trafik Kazaları, Kayıplar ve Alınabilecek Önlemler
« : Ağustos 14, 2009, 08:20:23 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik Kazaları, Kayıplar ve Alınabilecek Önlemler
« Yanıtla #1 : Ağustos 14, 2009, 11:41:49 »
Dediğin gibi Hakan abi artık esp, asr, falan filan olmayan araçların satışına bundan böyle izin verilmemeli...

Bir de benim eklemek istediğim şu ki, bizim ülkemizde yollar rezalet... Trafik kazalarının önemli bir sebebi de kötü yollar... Örneğin ilçemizin girişine yeni duble yol yapıldı... 4 km falan... Bizim ilçeye yaklaştığınızda ilk viraja duble yol diye hızlı girerseniz yandınız... Çünkü eğim vermeyi unutmuşlar... Ben yol yapıldığında tatildeydim, dönüşümde yol bitmiş yani yeni yolu hiç kullanmamıştım, o virajda döner diye tahmin ettim araba, hızım 80 falan... Dönemedim, virajın orta yerinde sert fren basmak zorunda kaldım... Böyle üst üste iki viraj var, keskin, eğimsiz ve üstelik viraja girmeden ne kadar keskin olduğunu anlamıyorsunuz... Geçenlerde bahsettiğim virajda kamyonun biri devrildi, ilk vukuatı bu oldu yolun... Allah'tan can kaybı olmadı...

Şimdi bu yol örneklerinden binlerce var ülkemizde... Buna acilen bir çözüm bulunmalı.... Asfaltlar kalitesiz, hem mis gibi arabalarımızı hem de lastiklerimizi eskitiyor, hem de yakıt tüketimini arttırıyor...

2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik Kazaları, Kayıplar ve Alınabilecek Önlemler
« Yanıtla #2 : Ağustos 14, 2009, 13:59:52 »
diğer bir durumda şu:

birçok arkadaş ağır vasıtaların sollama şeridini kullanması ya da 3 şeritli yolda 3. şeridi kullanması yasak olmalı diyor. kızılcahamam gezisinde gidiş ve dönüş yolunda birçok otomobilin düşük hızlarda (80-85) orta şeridi kullandığına şahit oldum. hatta birini sağdan geçmek zorunda kaldım. peki bunlara ne demeli. ben normal hızda (otoban için 110 gibi bir hızda iken) giderken orta şeritte amcam aheste aheste 80-85 km hızda gidiyordu. sollamaya karar verdiğimde arkadan bir aracın yüksek hızlarda geldiğini gördüm ve vazgeçtim. fren yapmam gerekiyordu ben de hatalı bir yola karar verdim. sağından geçtim. arkamdan gelen diğer araçta sağından geçti. belki hatasını anlamıştır diye aynadan uzunca bir süre baktım yok halen orta şeritte seyrediyordu.

2015 vw golf 7 1.4 comfortline (2018- ...)
2014 honda crv 1.6 elegant (2016- ... )
2011 toyota yaris 1.33 terra sporty (2012- 2018), 2011 toyota corolla comfort extra 1.6 d-vvti (2011- 2016), 2004 toyota corolla terra sedan 1.4 vvti (2007-2011)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • ***AVENSIS***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik Kazaları, Kayıplar ve Alınabilecek Önlemler
« Yanıtla #3 : Ağustos 14, 2009, 16:53:22 »
Murat abi o apayrı bir konu bence. Bazı iyi şoförler trafiğin akışına göre hangi şertitten gitmesini çooooook iyi bildiği ! için bunları yaşıyoruz.
Sanki trafikte kendileri var. Ben de ikaz ediyorum iki üç sefer baktım anlamıyor, sağından geçip uzunca bir korna çalıyorum.
2013 Avensis 1.6 Elegant Extra

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik Kazaları, Kayıplar ve Alınabilecek Önlemler
« Yanıtla #4 : Ağustos 14, 2009, 17:52:43 »
bence trafik kazaları, kayıplar ve alınabilecek önlemler noktasında birinci derecedeki önemli faktör sürücü. ilk aşama sürücüleri bu noktada çok iyi bilinçlendirmek lazım (bu görev sürücü kurslarına düşecektir. silah ruhsatı alacaklar için uygulanan psikolojik test, sürücülere de uygulanmalı (hatta daha kapsamlı olmalı). trafik canavarı psikolojik problemi olan insanların bünyesinde daha iyi barınıyor :) aynı zamanda bu testen mükemmel sonuç alanlara da ehliyet verilmemeli, çünkü onlarda çok vurdumduymaz oluyor (80km hızla otobanda en sol şeridi kapatmak gibi, bu en sol şeritte 200 ile gitmekten daha tehlikeli olabilir)

aynı zamanda herkes önce kendisinden başlayarak yorum yapmalı. yani ben araç kullanıyorken ne yanlışlar yapıyorum nasıl düzeltebilirim. eğer bunu herkes bireysel olarak yaparsa trafikteki problemlerin en büyük nedeni olan sürücü hataları en aza çekilecektir.

tüm sürücülere kazasız belasız günler diliyorum
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik Kazaları, Kayıplar ve Alınabilecek Önlemler
« Yanıtla #5 : Ağustos 14, 2009, 23:50:14 »
Hakan gerçekten çok güzel örnekler vermişsin, tebrikler, hepsine sonuna kadar katılıyorum. Mevcut yasalarla trafiği adam etmek zor, belirttiğin gibi trafik pratiklerine uygun ve esnek kurallar geliştirmemiz lazım.

diğer bir durumda şu:

birçok arkadaş ağır vasıtaların sollama şeridini kullanması ya da 3 şeritli yolda 3. şeridi kullanması yasak olmalı diyor. kızılcahamam gezisinde gidiş ve dönüş yolunda birçok otomobilin düşük hızlarda (80-85) orta şeridi kullandığına şahit oldum. hatta birini sağdan geçmek zorunda kaldım. peki bunlara ne demeli. ben normal hızda (otoban için 110 gibi bir hızda iken) giderken orta şeritte amcam aheste aheste 80-85 km hızda gidiyordu. sollamaya karar verdiğimde arkadan bir aracın yüksek hızlarda geldiğini gördüm ve vazgeçtim. fren yapmam gerekiyordu ben de hatalı bir yola karar verdim. sağından geçtim. arkamdan gelen diğer araçta sağından geçti. belki hatasını anlamıştır diye aynadan uzunca bir süre baktım yok halen orta şeritte seyrediyordu.

Murat, orta şeritte 85-90 ile aheste aheste giden araca bence hiç kızma. Türkiye şartlarında en doğru olanı yapıyor aslında. Bizim bölgedeki gibi ağır vasıta trafiğinin çok yoğun olduğu otobanlarda ağır vasıta şoförleri sizin geldiğinizi göre göre önünüze çıkıp sollama yapıyorlar. Evet göre göre diyorum, çünkü o kocaman dikiz aynalarından sizin orta şeritten geldiğinizi ve sol şeritten başka bir aracın da hızla gelmekte olduğunu ve sizin sola kaçma imkanınızın da olmadığını görmemeleri mümkün değil. Hal böyle olunca orta şeritten fazla hızlı gitmemek en mantıklısı.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik Kazaları, Kayıplar ve Alınabilecek Önlemler
« Yanıtla #6 : Ağustos 15, 2009, 22:13:28 »
hakkı hocam, araç 3 şeritli otobanda ve yol bomboş. yoğun trafikte haklısın ona diyeceğim bir durum yok. izmit-gebze arası otobanda o şekilde kullansın çiğnerler onu haberi olmaz.
2015 vw golf 7 1.4 comfortline (2018- ...)
2014 honda crv 1.6 elegant (2016- ... )
2011 toyota yaris 1.33 terra sporty (2012- 2018), 2011 toyota corolla comfort extra 1.6 d-vvti (2011- 2016), 2004 toyota corolla terra sedan 1.4 vvti (2007-2011)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik Kazaları, Kayıplar ve Alınabilecek Önlemler
« Yanıtla #7 : Ağustos 16, 2009, 15:25:01 »
  Bunlar direk sürücüleri ilgilendiren noktalar ve elbetkide ilk başta sürücü bilinci ve eğitimine el atılmalı. Ancak bir de olayın kaza boyutu var ve kazalarda malesef üzücü sonuçlarda olabiliyor. Sürücü eğitimi ile kaza sayısına etki edebiliriz ancak gerek trafikteki bazı uygulamalar ile, gerek ise otomativ sektörüne yapılacak bazı yöneldirmeler ile kaçınılmaz diyebileceğimiz kazaların üzücü sonuçlarını bir nebzede olsa bertaraf edebiliriz diye düşünüyorum. Bu konuda da gerekli çalışmaların yapılması şart değil mi sizce? Yani dünyadaki çeşitli siyasal bölgelere göre Çevre normlarına uygun araçlar üretilebiliyorken ve bu çoğu yerde bir zorunluluk iken neden kazalarda insan güvenliğini direk etikeleyen noktalarda gerekli yaptırımlar uygulanıp, normlar belirlenmiyor? Olayın birazda bu yönünü irdelemek lazım bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik Kazaları, Kayıplar ve Alınabilecek Önlemler
« Yanıtla #8 : Ağustos 16, 2009, 17:54:13 »
belki şu anda için biraz erken (aslında bu işin erkeni olmaz ama maliyetler nedeniyle bunu yazdım): benim araçta bulunan GPS sistemi (toyotanın orjinal DVD navigasyonu) sadece bulunduğun yeri belirtmekle kalmıyor. aynı zamanda hız sınırları ile ilgili sürekli söförü uyarıyor. örneğin aracı kullandığınız yolda hız limiti 50km/s olduğunu varsayarsak, hız sınırını aştığınız zaman sürekli olarak hızın limitler içersine düşürülmesini istiyor. eğer bu sistem ECU ile ilişkilendirilir ise çok kolay bir biçimde araç kendi kendine otomatik olarak hız sınırı kolabilir. ve bildiğim kadarıyla hız sınırını sürücünün koyabildiği sistemler zaten mevcut. işte GPS sistemi sürücü müdahalesi gerekmeksizin bu işlemi otomatik olarak yapabilir. yani bir çeşit elektronik kontrollü GPS ile birlikte çalışan hız sınırlama sistemi  (GPS'e bu özelliği koyan araç ECU'suna hız limiti koyulmasına olanak veren bir sistemi üreten otomobil üreticisi bunu da çok kolay bir şekilde yapabilir. ECU sunda bu özellik olan GPS'li bir arabada uygulanması çok basit olacaktır; sadece mevcut yazılıma bir programsal bir yama yapılacak, hepsi bu)

tabiiki bazı arkadaşlarımız (hız merakı olanlar) bu sisteme karşı çıkacak ama güvenlik açısından çok iyi olacağını düşünüyorum.
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik Kazaları, Kayıplar ve Alınabilecek Önlemler
« Yanıtla #9 : Ağustos 16, 2009, 23:46:48 »
Mehmet hocam, yasal bir zorunluluk olmadığı sürece bunu hiç bir otomobil üreticisi yapmaz. Otomobil üreticilerin ne kadar güçlü lobileri olduğunu da hepimiz biliyoruz :)
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik Kazaları, Kayıplar ve Alınabilecek Önlemler
« Yanıtla #10 : Ağustos 17, 2009, 01:33:29 »
Akşamüstü Didim dönüşü bir Avensis sürücüsü yanımdan geçti ama aheste aheste... İyi güzel de benim hızım 90 falan, onun ki taş çatlasın 95... Ben arkasındayım ama o hala sol şeritte... Hız saitleyicisi falan mı vadı arabada bilmiyorum sürekli 95 ile gidiyor... Aradaki mesafeyi koruyarak ben de 100 metre arkasında sağ şeritte gidiyorum... Abartısız söylüyorum belki de 5 km sol şeridi kendisi için ayrılan bir şertimiş gibi kullandı ve beni sollayarak geçenler ona defalarca sellektör yapmalarına rağmen adam sağa geçmeyince sağdan makas atmak zorunda kaldılar... En sonunda bir palio sürücüsü hakkından geldi... Nasıl becerdiyse sağ şeride çekmeyi başardı... Ben uğraşmamama rağmen adamla acayip sinir oldum...
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI