Gönderen Konu: Hemi (Küresel Silindirli) Motor  (Okunma sayısı 2411 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Hemi (Küresel Silindirli) Motor
« : Ağustos 13, 2009, 17:31:15 »
  Selam.
 Sizler ile Küresel Silindir yapısına sahip bir içten ynamalı motor türü olan Hemi 'yi
 klasikarabalar internet sitesi
 http://www.klasikarabalar.net/klasika/index.php?option=com_fireboard&Itemid=0&id=7128&catid=5&func=fb_pdf
 ve
Alaska Fairbanks üniversitesi Fizik Bölümü
 http://images.google.com.tr/imgres?imgurl=http://ffden-2.phys.uaf.edu/212_spring2005.web.dir/Don_Gillie/hemi-diagram.gif&imgrefurl=http://ffden-2.phys.uaf.edu/212_spring2005.web.dir/Don_Gillie/HemiEngines.html&usg=__LOVY7vLmGLIoIyKQXQux8P6sOng=&h=441&w=399&sz=54&hl=tr&start=7&um=1&tbnid=2BxlxmvPY8202M:&tbnh=127&tbnw=115&prev=/images%3Fq%3Dhemi%26hl%3Dtr%26sa%3DG%26um%3D1

 kaynaklı olarak paylaşacağım.
 
 Örneğin hepinizi bildiği gibi Hemi V8 motorlarda fazla güce ihtiyaç duyulmadığı zamanlarda Değişken Silindir Sistemi sayesinde (multi displacement system) motorun 4 silindiri devre dışı bırakılabilmeketedir. Bu da yakıt tüketimini nispeten düşürmektedir.


 '' Chrysler Hemi motor, bilinen adiyla HEMI, Chrysler tarafindan uretilmis hemisferik ( hemispherical/kuresel, yuvarlak) bir
yanma odasi olan motordur. Chrysler, arabalar icin 3 nesil HEMI motor uretmistir.Bunlardan ilki Chrysler FirePower
adiyla bilinen ve 1951 - 1958 yillarinda uretilem motordur.2. nesil 1964 - 1971 yillari arasinda uretilmis,sonra HEMI motor
uretimine ara verilmistir.3. nesil ise 2003 yilindan baslayip gunumuzde devam etmektedir.

Hemisferik(kure seklindeki) yanma odasi, silindir basina 2 subap yapisina karsilik subap diziliminden daha buyuk bir
aciyla izin veren bir sekildedir.Bu yapi sayesinde, yanma odasinin tepesinde daha buyuk subaplar kullanilabilir
durumdadir.Acilip kapanma acilari daha buyuk oldugu icin silindir baslarina dogru gelen hava miktari cok daha fazladir.Bu
gelistirmeler sayesinde motorun hava emis/nefes alma kabiliyeti ciddi anlamda gelismekte,ayni motor blok
buyuklugu/silindir hacmindeki diger motorlara gore daha fazla guc uretmelerine izin vermektedir.HEMI yanma odasi ile,
yanma odasindaki benzin/hava karisimi cok cabuk bir sekilde yanmakta, bujiler genellikle yanma odasinin orta kisminda
bulunmakta , boylelikle tam bir yanma saglanmasi icin avantaj saglanmakadir.

Hemi motor, emme ve egzost subaplarinin degisik yonlerde karsilikli olarak yerlestirilmesine gerek duyar.Buyuk silindir
baslarina ihtiyac vardir, bu sayede yuksek sikistirma oranlari elde edilir.HEMI motorlarda kullanilan yakitin oktan orani cok
onemlidir, istenilen beygir gucune ulasilmak isteniyorsa yuksek oktanli yakitlar kullanilmalidir. ( yanma odasinin sekli ve
yapisindan dolayi) ''

 

Toyota Club Türkiye

Hemi (Küresel Silindirli) Motor
« : Ağustos 13, 2009, 17:31:15 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Hemi (Küresel Silindirli) Motor
« Yanıtla #1 : Ağustos 13, 2009, 17:55:07 »
paylaşım için teşekkürler hakan hocam
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • ZZE-112 den sonra makyajlı dizel...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Hemi (Küresel Silindirli) Motor
« Yanıtla #2 : Ağustos 13, 2009, 18:15:49 »
Güzel paylaşım Hakan abi.. Teşekkürler..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Hemi (Küresel Silindirli) Motor
« Yanıtla #3 : Ağustos 13, 2009, 18:20:15 »
  Ben teşekkür ederim. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '16
  • 2 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Hemi (Küresel Silindirli) Motor
« Yanıtla #4 : Ağustos 13, 2009, 20:33:01 »
Paylaşım için teşekkürler Hakan Abi, Pazartesi günü Ferdi'yle bayağı kulaklarını çınlattık bu kadar bilgili olmak zor diye :P

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Hemi (Küresel Silindirli) Motor
« Yanıtla #5 : Ağustos 13, 2009, 20:57:42 »
  :) Sağolasın Emrecim.
 Bildiğimi paylaşmaya çalışıyorum sadece, bende bir sürü şey öğreniyorum tabi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Hemi (Küresel Silindirli) Motor
« Yanıtla #6 : Ağustos 13, 2009, 23:30:31 »
Paylaşım için teşekkürler Hakan. V, W, H, Yıldız, Boksör ve Wankel motorlarını duymuştum daha önce ama bunu hiç duymamıştım.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "ne alırsan al japondan vazgeçme"
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Hemi (Küresel Silindirli) Motor
« Yanıtla #7 : Ağustos 14, 2009, 02:50:11 »
paylaşım için teşekkürler hakan bey...
şuanki aracım "tabanvay"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 120 bg 290 Nm D-4D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Hemi (Küresel Silindirli) Motor
« Yanıtla #8 : Ağustos 14, 2009, 03:01:55 »
bilmiyodum öğrendim

+1 :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Hemi (Küresel Silindirli) Motor
« Yanıtla #9 : Ağustos 14, 2009, 08:43:07 »
  Ben teşekkür ederim herkese.
 Hemi motoru aslında çok bilinen bir motor türü zannediyordum, gerçekten faydalı olmuş anladığım kadarı ile. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Hemi (Küresel Silindirli) Motor
« Yanıtla #10 : Ağustos 14, 2009, 09:03:44 »
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler, Hemi Cuda diye bir araba vardı acaba ismini bu motordan mı almış ?
İnsanın en büyük hatası sevmek değil, Sevmeye layık olmayan birinden sevilmeyi beklemektir !
[paul auster]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Hemi (Küresel Silindirli) Motor
« Yanıtla #11 : Ağustos 14, 2009, 09:44:28 »
Paylaşım için teşekkürler Hakan. V, W, H, Yıldız, Boksör ve Wankel motorlarını duymuştum daha önce ama bunu hiç duymamıştım.
Aslında Hemi silindir tipi oluyor. Yani Hemi silindir tipinde V, W veya inline motor olabilir.
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler, Hemi Cuda diye bir araba vardı acaba ismini bu motordan mı almış ?

Evet, hemi motoru vardır muhtemelen içinde.

Benim bildiğim çok yakıt tükettiği için geleneksel Hemi motorlarının artık üretilmediği. Onların yerine hemi "benzeri" şekillerde silindir yuvası tasarlıyorlar artık. Tesadüftür ki ben de dün hemi hakkında birşeyler okuyordum.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Hemi (Küresel Silindirli) Motor
« Yanıtla #12 : Ağustos 14, 2009, 16:51:54 »
  Evet, bu araçta da Hemi motor var diye biliyorum.
 Hemi 'de Alper 'in söylediği gibi supap ve bujinin bağlı olduğu kısım Yarım Ay şeklindedir ve adını oradan alır.

 Tesadüf harbiden ilginç olmuş Alper. :)