Selam.
Sizler ile Küresel Silindir yapısına sahip bir içten ynamalı motor türü olan Hemi 'yi
klasikarabalar internet sitesi
http://www.klasikarabalar.net/klasika/index.php?option=com_fireboard&Itemid=0&id=7128&catid=5&func=fb_pdf ve
Alaska Fairbanks üniversitesi Fizik Bölümü
http://images.google.com.tr/imgres?imgurl=http://ffden-2.phys.uaf.edu/212_spring2005.web.dir/Don_Gillie/hemi-diagram.gif&imgrefurl=http://ffden-2.phys.uaf.edu/212_spring2005.web.dir/Don_Gillie/HemiEngines.html&usg=__LOVY7vLmGLIoIyKQXQux8P6sOng=&h=441&w=399&sz=54&hl=tr&start=7&um=1&tbnid=2BxlxmvPY8202M:&tbnh=127&tbnw=115&prev=/images%3Fq%3Dhemi%26hl%3Dtr%26sa%3DG%26um%3D1 kaynaklı olarak paylaşacağım.
Örneğin hepinizi bildiği gibi Hemi V8 motorlarda fazla güce ihtiyaç duyulmadığı zamanlarda Değişken Silindir Sistemi sayesinde (multi displacement system) motorun 4 silindiri devre dışı bırakılabilmeketedir. Bu da yakıt tüketimini nispeten düşürmektedir.

'' Chrysler Hemi motor, bilinen adiyla HEMI, Chrysler tarafindan uretilmis hemisferik ( hemispherical/kuresel, yuvarlak) bir
yanma odasi olan motordur. Chrysler, arabalar icin 3 nesil HEMI motor uretmistir.Bunlardan ilki Chrysler FirePower
adiyla bilinen ve 1951 - 1958 yillarinda uretilem motordur.2. nesil 1964 - 1971 yillari arasinda uretilmis,sonra HEMI motor
uretimine ara verilmistir.3. nesil ise 2003 yilindan baslayip gunumuzde devam etmektedir.
Hemisferik(kure seklindeki) yanma odasi, silindir basina 2 subap yapisina karsilik subap diziliminden daha buyuk bir
aciyla izin veren bir sekildedir.Bu yapi sayesinde, yanma odasinin tepesinde daha buyuk subaplar kullanilabilir
durumdadir.Acilip kapanma acilari daha buyuk oldugu icin silindir baslarina dogru gelen hava miktari cok daha fazladir.Bu
gelistirmeler sayesinde motorun hava emis/nefes alma kabiliyeti ciddi anlamda gelismekte,ayni motor blok
buyuklugu/silindir hacmindeki diger motorlara gore daha fazla guc uretmelerine izin vermektedir.HEMI yanma odasi ile,
yanma odasindaki benzin/hava karisimi cok cabuk bir sekilde yanmakta, bujiler genellikle yanma odasinin orta kisminda
bulunmakta , boylelikle tam bir yanma saglanmasi icin avantaj saglanmakadir.
Hemi motor, emme ve egzost subaplarinin degisik yonlerde karsilikli olarak yerlestirilmesine gerek duyar.Buyuk silindir
baslarina ihtiyac vardir, bu sayede yuksek sikistirma oranlari elde edilir.HEMI motorlarda kullanilan yakitin oktan orani cok
onemlidir, istenilen beygir gucune ulasilmak isteniyorsa yuksek oktanli yakitlar kullanilmalidir. ( yanma odasinin sekli ve
yapisindan dolayi) ''