0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
bi de nedenleriyle birlikte söylerseniz sevinirim meganenin iç mekan hacmini dikkate alın
Birinci jenerasyon Renault Megane Nisan 1996’da sadece hatchback karoserle satışa sunuldu. Aynı tarihte coupe versiyon da pazardaki yerini aldı. Aynı yılın aralık ayındaysa Türkiye’de en çok bilinen sedan karoserli Megane tanıtıldı.
Japon üreticinin ‘60’lı yılların ortasında tüketiciden tepki görmeye başlayan Crown modeli yerine aldığı Corolla markanın hayal ettiği tüm başarılara imza attı. Dünyanın en çok satılan otomobili ünvanını kısa sürede ele geçiren otomobil ayrıca Amerika pazarında da büyük başarılar elde etti,Birinci jenerasyon Toyota Corolla ‘66 yılında Japonya’da tanıtıldı. ’70 yılındaysa boyutları büyüyen Corolla’nın ikinci nesli ortaya çıktı. Bu model o dönemde Amerika pazarında en çok satılan ikinci ithal otomobili ünvanını elde etti. - ‘74’te tanıtılan üçüncü jenerasyonla Corolla’nın popülaritesi arttı. Corolla Terce 1974-1977 yılları arasında dünyanın en çok satılan otomobili oldu. Yedinci nesil Corolla’nın Türk tüketicisinden gördüğü talep şaşkınlık yaratacak kadar yüksek. ’97-98 modelleri bile 10 bin YTL’yi aşan etiket değerleri taşıyor. Daha da ilginci bu otomobillerin çoğunda klima opsiyonu bile bulunuyor. Sekizinci neslin üretici açısından şok yarattığını daha önce belirtmiştik. Toyota tüketici talebi gelmediği için bu aracı üretim bantlarında kısa bir süre tuttu. Bu nedenle ikinci ellerine fazla rastlanmıyor. Piyasa değerleri de bir önceki neslin bile altında… Israrla sekizinci nesil bir Corolla almak istiyorsanız 2001 yılı sonrasındaki versiyonları tercih edin. Mevcut Corolla serisinin ikinci el değerleri hayli yüksek. Özellikle sedan versiyonlar için istenilen bedeller hak ettiği değerin üzerinde,’87 ile ’97 arasında üretilen altıncı ve yedinci jenerasyon Corolla’ların en büyük problemi paslanma. Geçen yıllar bu modellerin kaportasında izler bırakabiliyor. Ayrıca hassas olan amortisörlerinde kontrol edilmesi gerekiyor. Patlak amortisörlerin değişimi yüklü bir tutara sahip. Bunun dışında bazı modellerde katalizör problemi de gözleniyor. Sekizinci jenerasyonla birlikte Corolla’nın problem geçmişinde bütünüyle bir değişim yaşandı. Bu modellerin servis bakımları zamanında ve doğru yapıldığı taktirde sorun çıkarması neredeyse imkansız. Sık rastlanan problem kırılan ve hizmet dışı kalan hız göstergesi olarak belirtilebilir. Son jenerasyondaysa bir önceki modelin bu problemi bile Toyota kurmaylarının zaman harcadığı bir detay. Böylece Corolla otomotiv tarihinin belki de en sorunsuz otomobillerinden birisi oldu. Bunun en büyük kanıtı Toyota ve onun lüks markası Lexus’un yıllardır J.D. Power’ın müşteri memnuniyeti anketlerinde birinci sıralarda yer alması olarak gösterilebilir.
her iki aracıda sıfır olarak değerlendirirsek hangisi daha iyidir ben meganeye bindim ses izolasyonu corollaya göre çok iyiydi birde şu var meganesi olana sorsam megane diyor corollası olana sorsam corolla diyor