Hyundai Türkiye Genel Müdürü Tarakçıoğlu, satışa sunmaya hazırlandıkları aracın talep göreceğine inandıklarını söyledi
Hyundai Genesis Türkiye'de satışa sunulacak
Hyundai Assan Türkiye Genel Müdürü Kurthan Tarakçıoğlu, Türkiye'de satışa sunmaya hazırlandıkları ''Genesis''in, gerek konfor, performans ve güvenlik açısından otomobilin gelebildiği en üst noktada teknolojileri sunan, Türkiye'de de talep göreceğine inandıkları üst kalitede bir araç olduğunu söyledi.
Tarakçıoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Hyundai'nin yeni ürün teknolojisine yaptığı yatırım sayesinde sadece Türkiye'de değil, tüm dünyada mevcut otomotiv sektörünün tam tersi bir hareket sergilediğini ve büyüme trendinde olduğunu kaydetti.
2009 yılında ilk 6 ayda Avrupa pazarında yüzde 15'lik bir daralma olurken Hyundai'nin yüzde 17'lik bir artışı söz konusu olduğunu ve satışlarını artıran tek marka olduğunu ifade eden Tarakçıoğlu, şöyle konuştu:
''Bu Türkiye'de de böyle. Aslında Türkiye operasyonlarımız, dünyadaki tüm Hyundai operasyonlarına liderlik eden bir operasyon. Türkiye pazarı ilk 6 ay itibariyle yaklaşık 280 bin adet civarında. Geçen yılın ilk 6 ayıyla aynı hacimde bir satış, bir talep aldı. Hyundai burada Türkiye pazarı geçen yıl aynı olmasına rağmen, Hyundai yüzde 90 büyüme göstererek pazarda en büyük büyümeyi gösteren marka oldu. Bunun nedeni yeni ürünlere yapmış olduğu yatırımla, son 4-5 yılda bizim örneğin ülkemizde müşteri odaklı stratejilerimiz doğrultusunda, tüm bayi teşkilatımızda hizmet odaklı geliştirdiğimiz politikalar sayesinde bugün Hyundai otomobil pazarında lider durumda. Ve en çok talep edilen marka bugün Türkiye'de Hyundai.''
Hyundai'nin model bazında 5 bin liraya varan çeşitli kampanyalarının olduğunu ifade eden Tarakçıoğlu, ''Bunun yanında kredi kullanarak otomobil alan tüketicilerimize sunduğumuz tüketici kredisi sigorta sistemi var. Onun dışında hemen hemen her aracımızda 5 bin liraya varan kampanyalar var'' diye konuştu.
''i'' serisi olarak adlandırdıkları yeni serileri ''i10'', ''i20'' ve ''i30'' araçlarının bugün tüketici tarafından artık keşfedildiğini ve bu araçlara çok yoğun talep aldıklarını anlatan Tarakçıoğlu, ''Ve bulunurluk sıkıntısı da çekiyoruz açıkçası. Tedarikte sorunlar yaşıyoruz. Yani ortamda bir kriz havası, bir daralma havası varken bile Hyundai'nin 'i' serisi i10, i20 ve i30'a gelen talebi karşılamakta zorluk çekiyoruz'' ifadesini kullandı.