Gönderen Konu: Yokuşta geri kaydırma  (Okunma sayısı 4271 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Yokuşta geri kaydırma
« : Ağustos 02, 2009, 23:30:19 »
2003 model otomatik corolla hb terra sahibiyim. şimdiye kadar başıma 2 defa geldi gerçi ama oldukça canım sıkıldı. ilk olay yokuşta park etmiştim arabamı, R'ye aldım ve gaza bastığımda araba sanki boştaymış gibi aşağı doğru kaydı el freniyle kalkmak zorunda kaldım. 2. olay bu olayın tam tersi D'ye vitesi aldığımda geri kayma yaptı. Dediğim gibi gazı köklememe rağmen sanki boştaymış gibi araba tepki vermedi.

Sebebi ne olabilir? Şanzıman probleme mi? benden kaynaklı mı =p

ilginiz için teşekkürler

Toyota Club Türkiye

Yokuşta geri kaydırma
« : Ağustos 02, 2009, 23:30:19 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yokuşta geri kaydırma
« Yanıtla #1 : Ağustos 02, 2009, 23:31:59 »
tam otomatik vitesli araçların geri kayması normal ama bu normallık yokusun egımıne gore degısır.

cok dık bır yokusta gerı kayma normalken egımı az bır yokusta gerı kacırıyorsa bu normal degıldır. ayrıca aracın motor gucu ve aracın agırlıgınıda untmamak gerekır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yokuşta geri kaydırma
« Yanıtla #2 : Ağustos 02, 2009, 23:36:47 »
önceki yazdığımı destekler nitelikte birde şöyle bir bilgi buldum işine yarar umarım...




sistem yukarıdaki resimdeki gibidir..görüldüğü üzere bir çok dişli mekanizması vardır..Dişli tertibatını oluşturan her dişli ile taşıyıcı sıra sabit tutularak altı değişik hareket sağlanır. Bu planet dişli gurubuna standart üç elemanlı dişli gurubu denile bilir. Bunlar planet dişlisi yörünge dişlisi ve güneş dişlidir. Değişik hareketlerin sağlanabilmesi için üç elemandan birinin sabit tutulması birinden hareket verilmesi serbest kalan diğerinden hareketin alınması gerekir. Tümü sabit tutulursa veya iki dişliye aynı anda hareket verilirse sistem kilitleneceği için direkt bir hareket alınır. Tümü serbest bırakılırsa sistemde hareket iletimi olmaz, boş viteste olduğu gibi.
Sabitlemeler için ise frenleme bantları veya çok diskli kavramalar kullanılır.
Hareket giriş milinden sisteme girer ve çok diskli kavramalar ile yörünge dişli döndürülmeye çalışılır. Hareket güneş dişliden diğer planet sistemine geçer.Bu durumda sağ sol hareketlerden birine izin veren frenleme bandı tatbik edilmiş durumdadır. Frenleme bandı taşıyıcıyı sabit tutar. Hareket yörünge dişlisinden çıkış miline iletilmiş olur.Kayıplar göz önüne alınmaz ise 1/1 oranında hareket iletimi olur.
Yani hareket iletimi eğer tam olarak 1/1 oranında giriş-çıkış arasında oluşursa araç hiç geri kaymadan hareket eder..Fakat giriş mili ile çıkış mili arasında güç kayıpları veya güç iletim aksamaları varsa bu kayıp esnasında araç geri kaymaya başlar..olay kısaca bundan ibarettir..yani otomatik vites bir araç d konumunda iken yokuşta geri kayıyorsa şanzıman iletiminde bir problem var demektir..

(alıntıdır)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yokuşta geri kaydırma
« Yanıtla #3 : Ağustos 02, 2009, 23:44:55 »
ilgin için sağol, durum anlaşıldı..

arabayı check-up'a soksam sanırım iyi olucak =p

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yokuşta geri kaydırma
« Yanıtla #4 : Ağustos 02, 2009, 23:51:59 »
yardımcı olabildiysem ne mutlu...

bi göstermekte fayda var tabii ki ;)  yetkili servise götürmüyorsan iyi bir ustam var istersen...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yokuşta geri kaydırma
« Yanıtla #5 : Ağustos 03, 2009, 00:04:43 »
derindere'ye götürmeyi planlıyordum ama ustanada baktırtabilirim ;}

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yokuşta geri kaydırma
« Yanıtla #6 : Ağustos 03, 2009, 00:14:48 »
derindere'ye götürmeyi planlıyordum ama ustanada baktırtabilirim ;}

tmm haberleşiriz öyleyse...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Yokuşta geri kaydırma
« Yanıtla #7 : Ağustos 03, 2009, 00:44:02 »
derindere'ye götürmeyi planlıyordum
   Derindereye götürürsen KArtal serviste yedek parçada Ergün var.Görün istersen
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yokuşta geri kaydırma
« Yanıtla #8 : Ağustos 03, 2009, 00:53:16 »
   Derindereye götürürsen KArtal serviste yedek parçada Ergün var.Görün istersen

Zeytinburnundaki yer daha yakın bana malesef. Ama Ergün adlı arkadaşımıza bir şey sormak isterim bu konudan farklı olarak.. bilgi alma manasında..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yokuşta geri kaydırma
« Yanıtla #9 : Ağustos 03, 2009, 08:31:14 »
  İster otomatik vitesli olsun, ister düz vitesli zaten yokuşlarda ideali el freni kullanarak kalkış yapmaktır eğer araçta yokuş kayma önleyici sistem yoksa. Ancak otomatik viteslerde şanzıman yağının durumuda önemlidir tabiki.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yokuşta geri kaydırma
« Yanıtla #10 : Ağustos 03, 2009, 10:06:21 »
  İster otomatik vitesli olsun, ister düz vitesli zaten yokuşlarda ideali el freni kullanarak kalkış yapmaktır eğer araçta yokuş kayma önleyici sistem yoksa. Ancak otomatik viteslerde şanzıman yağının durumuda önemlidir tabiki.

otomatik vitesli araçlarda, şansıman yağı, hakan beyin dediği gibi çok önemlidir. şanzıman yağı ile birlikte - şanzıman yağ basıncını ölçen sensörleri kontrol etmekte fayda vardır. toyota otomatik vitesli araçlar için genelde 30.000 km de bir yağ değişimi ve kontrol öneriyor.

bir de sorum olacak, vitese atar atmaz gazı basınca mı kayma yapıyor? yani vitese attıktan sonra (D veya R) dişlinin kayrama süresini bekliyormusun? normalde 1 sn gibi bir süre gerekir. kavrama gerçekleşmeden gaza basıyorsan kayma olması normaldir (tam emin değilim ancak corollada yokuş kayma önleyici sistem bulunmuyor)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem