Gönderen Konu: Rot basi-Rotil  (Okunma sayısı 5041 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Rot basi-Rotil
« : Ağustos 01, 2009, 17:44:45 »
Selamlar arkadaslar,

Iki gun once lastiklerden ikisini yeniledim. Lastikleri takan servis, makbuzda tavsiyeler kismina sag on rot basi/rotil (lower ball joint diye geciyor, hangisiyse) kotu durumda yazmis. Bana bir sey soylemediler. Makbuzun ucret kisminda subab ignelerini degistirdiklerini belirtmisler, ama eve gidip kontrol ettigimde degistirmediklerini gordum. Hemen servisi aradim. Degistirdik dediler, ben de arabayi tekrar goturdum servise baksinlar, kendi gozleriyle gorsunler diye. Cunku kaucukta catlaklar var, belli eskilerini tekrar taktiklari. Neyse yenilerini taktilar orada. Rot basi meselesini o zaman sordum adamlara. Yok, cok kotu degil, bir dahaki rotasyonda kontrol ettirirsiniz, o yuzden soylemedik dediler.

On amortisorleri degistirteli 3-4 ay oldu daha. O zaman degistirttigim serviste bir sey soylemediler.

Acaba gercekten tamiri/degistirmeyi gerektiren bir durum var mi, yoksa adet uzere makbuza yazilan tavsiyelerden biri mi? Bu parcanin degismesi gerektigini nasil anlariz?
Fe... :-)

Toyota Club Türkiye

Rot basi-Rotil
« : Ağustos 01, 2009, 17:44:45 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot basi-Rotil
« Yanıtla #1 : Ağustos 01, 2009, 19:39:58 »
  Teker boşta (bir rot ayarcısında olabilir) tekerin salınımlarına, boşluğuna bakabilirler. Bence en iyisi bir rot ayarcısına göstermek olur Ahmet.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot basi-Rotil
« Yanıtla #2 : Ağustos 02, 2009, 00:25:10 »
ben rot balanscıya gittim.Adam sıkıca tut dreksiyonu dedi tuttum salladı tekeri sol rotil değişecek dedi değiştirdim.Bence iyi bir rot-balanscı işini görür abi :)
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Türkçemize sahip çıkalım....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Rot basi-Rotil
« Yanıtla #3 : Ağustos 02, 2009, 11:29:39 »
Ahmet bey, üç kağıtçılık yanlızca bizim memlektte olmuyor demekki buna sevindim.  :) Fakat bravo farketmiş hakkınızı aramışsınız.

Arkadaşlara katılıyorum iyi bir rot balansçı probleminizi rahatlıkla çözebilir.
Türkçemiz, parmak izi gibidir. Bizimle büyür bizimle ölür. O'nu korumazsak, yıpranır, yozlaşır ve bir MİLLET yok olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot basi-Rotil
« Yanıtla #4 : Ağustos 02, 2009, 16:02:56 »
Rot ayarcisi, rot balansci dedigimiz yerlerden burada yok, ama en yakini lastik uzerine uzmanlasmis yerler herhalde.Ve diger servisler. Hakan, rot ayari yapilabiliyor mu degistirmeden? Mustafa, kontrol sirasinda arac liftte miydi? Liftim yok dogal olarak, ama normal bir krikoyla kaldirip kendim kontrol edebilir miyim acaba? Bilgihan Bey, saygi belirteci olarak 'bey' hitabini kullaniyoruz, ama bence fazla resmi oluyor. 'Bey' hitabina gerek oldugunu dusunmuyorum, forumda biz zaten birbirimize saygi duyuyoruz.Eger mumkunse 'bey' kismini atabilir miyiz? Cevabiniz icin tesekkurler.

Burada uckagitciligin kitabi yaziliyor :) Iscilik ucretleri yuksek, buna ragmen yazili tarifeyi ikiye uce katliyorlar. Insan, toplumda guven duyamazsa ne yapacak? Her isi kendimiz yapamiyoruz ki... Hem terzi, hem berber, hem asci, hem doktor, hem tamirci, hem kaportaci vs olunamiyor. Ama bu gidisle hepsini olmak zorunda kalacagiz. Bir, birbucuk sene onceye kadar arbadan hic anlamiyordum, simdi yagi, yag filtresini, hava filtresini, farlari, ampulleri kendim degistirir oldum. Guven cok onemli, o yoksa o toplum bitmis demektir...

Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot basi-Rotil
« Yanıtla #5 : Ağustos 02, 2009, 16:25:49 »
  Çok haklısın Ahmet.

 Evet, rot ayarı aracın fabrika çıkışı lastik yere basış ayarlarını yapmak içindir. Gerek çukurlar, gerek hızlı geçilen kasisler, gerek kaldırım köşelerinden lastiğe (tabi komple janta ve dolayısı ile aks ve bağlantılara) gelen darbe vs. ile rot ayarları bozulabilir ve lastiğin yola basışı olması gerekenden farklı olabilir. Aslında direksiyon ile lastik arasında küçük bir boşluğun olması zorunludur. Yoksa yoldaki en ufak bozuklukta büyük rahatsızlık olurdu kullanım açısından. Ancak bunun belli bir limiti vardır. Bence aracı kaldırarak ve lastikteki (akstaki) boşluğun durumuna bakarak sorun olup olmadığını anlayabilirsin. Birde özellikle dönüşlerde o bölgeden ses geliyor mu? Aks körükleri sağlam mı? Dikkatlice (tüm çevre ve araç güvenliğini alarak ve ihmale olanak vermeyerek) aracın altından kollar ile lastiğin yuvalarına yakın yerden bir levye benzeri cisimle zorlamada (değişik yönlere) aks kollarında göbek noktasında gözle görülür oynama oluyor mu? Eminim daha teknik bilgi ile yardım edebilecek arkadaşlarda vardır Ahmet.

 Peki orada rot ayarlarını lastiği değiştiren yerler mi yapıyor?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot basi-Rotil
« Yanıtla #6 : Ağustos 02, 2009, 16:38:39 »
Aciklaman icin sagol Hakan. Normalin disinda bir ses duymuyorum donuslerde, cukurlarda falan pat diye normal oldugunu dusundugum hafif bir ses var. Ama metal sesi, gicirti vs turden bir ses duymuyorum.

Burada lastik satan, degistiren yerler ayni zamanda tamir hizmetleri de veriyor. Neredeyse her turlu tamiri yapiyorlar.
On amortisorleri degistiren yere sadece rot ayarlari icin (alignment?) 100 dolara yakin para verdim :) Duzeltmek yerine bozmus olmasinlar? :) Iste kime guvenecegimi bilmiyorum, onlar dogru, son yer yanlis olabilir, ya da tam tersi...ya da tamirciler mi bozdu bu rot basini?..bilmiyorum...
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot basi-Rotil
« Yanıtla #7 : Ağustos 02, 2009, 16:52:18 »
   Ahmet bir çok insanın rüyası olan ülkede yaşıyorsun.Ama hayat otomobil sahibi için ne kadarda sıkıcı ve pahalı...Rot başının bir tarafından bozula bileceğini sanmıyorum.Daha çok kullanım ile ilgili oluyor.Aradaki lastikler çatlıyor,deforme oluyor......
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot basi-Rotil
« Yanıtla #8 : Ağustos 03, 2009, 23:43:08 »
abi hani rot ayarı yapılan makına olur karşısında ayna olur görmüşündür :) ona çıkardım arabayı tekerlerın altı bilya zaten adam eli ile sağ - sol yapabiliyor :) bana sadece dreksiyonu sıkı tut dedı ve çözümü bulmuştu.Biliyorsun ben artık rot balans işinde uzmanlaştım hergün sanayiye gitmekten :D tek tavsiyem adam akıllı bir ustaya gitmen :)
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot basi-Rotil
« Yanıtla #9 : Ağustos 03, 2009, 23:52:34 »
Ozcan, her sey oyle. Her gulun en az bir dikeni var, dikenlerin de mutlaka bir gulu var :P

Ergun gelsin buraya, birkac senede dolar milyoneri olur. :)

Sagol Mustafa. Biliyorum, rot balans icin cok sanayiye gidip geldigini. Akilli ustalar coook. Problem orada zaten :D Saka bir yana, haklisin, guvenebilecegim bir usta bulabilirsem gidecegim. Ondan once de tamir kataloglarini okuyorum, kendim kontrol edecegim, eger degismesi gerekiyorsa gercekten, gozum de keserse kendim degistirecegim insallah. Ustanin bir saatini alir belki, benim iki gunumu de alsa olur. :)
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Carina
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot basi-Rotil
« Yanıtla #10 : Ağustos 15, 2009, 18:10:59 »
eğer gerçekten yumuşak bir lastik kullanıyorsanız rotillerin bozulduğunu yollarda gelen lak luk şeklindeki sesten anlarsınız, veya araç lift üzerindeyken tekeri dıştan tutup sallarsınız yavaşça, hareket kesintisiz olmalı, hiç boşluk olmamalı, eğer boşluk çoksa parçayı tutup salladığınızdada hissedersiniz.

ama bu parçalar ucuz zaten, sarf malzemesi bi anlamda, yağ, yakıt gibi, bozulduysa değiştirin, alt rotilin yolda kopması çok zor ama koparsa kalırsınız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot basi-Rotil
« Yanıtla #11 : Ağustos 15, 2009, 19:42:36 »
Hasan bey verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.Avatar bilgileriniz eksik.Tamamlarsanız seviniriz.
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Rot basi-Rotil
« Yanıtla #12 : Ağustos 15, 2009, 22:53:04 »
alt rotilin yolda kopması çok zor ama koparsa kalırsınız.
hasan arkadaşım iyimser bir tahminde bulunmuş, eğer ölmezseniz yolda kalırsınız diyelim.
bahsettiğiniz parçalar arabanın ve sürüş güvenliğinin en hayati parçalarından bazılarıdır, neyseki değişmesi pratik ve nispeten ucuzdurlar. kafanıza takılmış şekilde lak luk seslerini dinleyeceğinize, direksiyonu endişe ile tutacağınıza değiştirmenizi tavsiye ederim.