Gönderen Konu: 2009 Yılının En İyi Motoru Ödülü:  (Okunma sayısı 1052 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Avensis 1.6 Comfort
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
2009 Yılının En İyi Motoru Ödülü:
« : Temmuz 29, 2009, 13:13:41 »
"2009 Yılının En İyi Motoru Ödülü: dört, altı ve sekiz silindirli modellerle kazanılan üçlü zafer.

BMW Group, Dünyanın en önemli motor yarışmasındaki başarı hikâyesine devam ediyor.


2009 Yılının En İyi Motoru Ödülü: dört, altı ve sekiz silindirli modellerle kazanılan üçlü zafer.



Yılın Uluslararası Motoru Ödülü kapsamındaki üç kategoride olağanüstü zaferler elde eden BMW Group, son derece güçlü ve aynı zamanda da, verimli motorlar üreticisi olarak bu yılki en üst düzey konumunu bir kez daha vurguluyor. Dünyanın en önemli motor yarışmasında, BMW M3'te kullanılan V8 motor, BMW 3 Serisi, BMW 1 Serisi ve BMW X6 otomobillerinde hayran kalınan Twin Turbo Teknolojisine sahip sıralı altı silindirli motor ve bunların yanı sıra MINI Cooper S modelinde kullanılan dört silindirli ikiz turboya sahip motor kendi sınıflarında olağanüstü zaferler elde ettiler.


Bu üçlü zafer BMW Group firmasının Yılın Uluslararası Motoru Ödülü kapsamındaki başarı hikâyesini devam ettiriyor. 1999 yılından bu yana düzenlenen bu yarışma dâhilinde, BMW motorları, dördünü geçen dört yıl içerisinde art arda elde ettiği, toplam 6 zaferle evine döndü.


Bu yıl, kazanan üç motor bir kez daha jüriyi sahip oldukları büyüleyici güç gelişimi ve modern verimlilik özellikleri ile de etkisi altına aldılar. Bu tür üstün değerlerin bu şekilde bir araya getirilmesi, BMW M GmbH’nin sekiz silindirli motorunu, BMW'nin sıralı altı silindirli motorunu ve MINI’nin dört silindirli motorunu karakterize eden BMW EfficientDynamics geliştirme stratejisinin sonucudur.


3.0 - 4.0 litre arası motor kategorisinde, BMW M3’te kullanılan V8 motor geçen yıl elde ettiği unvanı başarılı bir şekilde korudu. Şüphesiz, artık BMW M3 Coupé, BMW M3 Sedan ve BMW M3 Cabrio adı altında alıcı karşısına çıkan bu 420 bg gücündeki 4.0 litrelik motor, BMW’nin pazardaki yüksek performanslı spor otomobilinin elde ettiği başarıya muazzam bir katkı sağlıyor.


Twin Turbo ve Yüksek Hassasiyetli Enjeksiyon özelliklerine sahip olan 3.0 litrelik 306 bg gücündeki altı silindirli motor ise, bu yıl 2.5 - 3.0 litre arası motor kategorisinde art arda üçüncü yılda da egemenliğini koruyor.


Süreklilik terimi de yine 1.4 - 1.8 litre arası motor kategorisinde 2007 yılından bu yana BMW Group’un oldu; MINI Cooper S modelinde kullanılan, ikiz turbo motora, doğrudan yakıt enjeksiyonuna ve 175 bg maksimum güce sahip olan 1.6 litrelik dört silindirli güç ünitesi hala standardı belirliyor.


Yılın Uluslararası Motoru Ödülü ile ilgili kararlar, tanınmış otomobil gazetecilerinden oluşan uluslararası bir jüri tarafından alındı. Bu yıl 32 ülkeden gelen 65 uzmandan oluşan bu takım, genel klasman galibi özel ödülü ile birlikte boyut ve üç özel kategorideki sekiz motor sınıfına ait ödülleri dağıttı.


1999 yılından bu yana düzenlenen on bir yarışmada, BMW Group şimdiye kadar evine 40’tan fazla ödül getirdi. Dünyanın en önemli motor yarışmasında elde edilen bu sürekli başarı, BMW Group firmasının dünya genelinde yürüyen aksam geliştirme alanında göstermiş olduğu benzersiz yetkinliğin etkileyici bir kanıtıdır."

Toyota Club Türkiye

2009 Yılının En İyi Motoru Ödülü:
« : Temmuz 29, 2009, 13:13:41 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Yılının En İyi Motoru Ödülü:
« Yanıtla #1 : Temmuz 29, 2009, 15:20:22 »
IDEA ödülleri mi..
Ward listesi vardır bir de, popular mechanics'in ödülleri
BMW motor konusunda iyi bir ödül avcısı. Hakkıyla da kazanıyor bişey diyemeyiz fakat o ödüllerin yüzde yüz adaletli verildiğini de söyleyemeyiz. Sonuçta avrupa ve amerika dergileri belirleyici oluyor. Arada bir mutlaka ford motorları ödül alıyor, (?) çift turbo ve hatta rotary motorlar da ödül alıyor. Bunlar kulağa pek dayanıklı sistemler gibi gelmiyor.
Tabi aynı motor dört-beş sene üst üste ödül alırsa bunun bir anlamı vardır. O firmanın biraz önde olduğunu gösterir. Bir nevi benchmark (nirengi noktası - numune) olur.  Fakat bu işin bir de dayanıklılık boyutu vardır.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Yılının En İyi Motoru Ödülü:
« Yanıtla #2 : Temmuz 29, 2009, 23:02:58 »
Alakasız belki biraz ama konuyu görünce aklıma gelen ilk şey bu oldu, çok gülmüştüm zamanında :)





Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Yılının En İyi Motoru Ödülü:
« Yanıtla #3 : Temmuz 30, 2009, 00:51:08 »
Arkadaslar Mercedes Turkiye gibi ulkeler icin 2lt.nin altinda motora sahip ekonomik bir model cikarmis. Gecen bir gazetede reklamini gordum. Cok hos duruyor.Turkiye'de satis rekorlari kiriyormus. Gorenimiz var mi yollarda?
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Yılının En İyi Motoru Ödülü:
« Yanıtla #4 : Temmuz 30, 2009, 01:27:35 »
Arkadaslar Mercedes Turkiye gibi ulkeler icin 2lt.nin altinda motora sahip ekonomik bir model cikarmis. Gecen bir gazetede reklamini gordum. Cok hos duruyor.Turkiye'de satis rekorlari kiriyormus. Gorenimiz var mi yollarda?
clk160 mı? eski csportcoupe yerine geçen araç yani..ben gördüm gayet güzel..bmw konusuna gelince, adamlar gerçekten yapıyor..o 3.0 dizel motor, .35d uzantısıyla geliyor yani 5.35d, 3.35d gibi, şahane motorlar çok süper bir güç üretip çok çok inanılmaz tüketim değerlerine imza atıyorlar..dayanıklılık? hiç bir şey söyleyemem, bu testler bu ödüller dayanıklılığa verilmiyor, eğer öyle olsaydı w123 kasa 240d alırdı ödülü :D
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • みにかー
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Yılının En İyi Motoru Ödülü:
« Yanıtla #5 : Temmuz 30, 2009, 03:47:46 »
cooper s teki 175hplik motorda çift turbo yok.turbo+supercharge var.
aynı motor şuanda 207rc de kullanılıyor ve gerçekten başarılı.

BMW motor konusunda herzamanki gibi standartları belirliyor.bu konuya verdiği önem takdiri hakediyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Avensis 1.6 Comfort
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Yılının En İyi Motoru Ödülü:
« Yanıtla #6 : Temmuz 30, 2009, 04:01:54 »
Ahmet Bey bahsettiğiniz   C180 kompressor blue efficiency sanırım :)

[/URL][/img]

Silindir sayısı/düzeni------------  R4
Silindir Hacmi (cm3)------------  1597
Nominal Güç(kw( HP)d/d'da-----  115 [156]/5200
Nominal Tork (Nmd d/d'da)------ 230/3000–4500
Sıkıştırma Oranı----------------  9.3 : 1
Hızlanma 0-100 km km/h (sn)---  9.5 (–)
Azami Hız Yaklaşık (km/h)------- 230 (–)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Yılının En İyi Motoru Ödülü:
« Yanıtla #7 : Temmuz 30, 2009, 07:46:31 »
4 silindirli bir dizel de gelecek  blue efficiency  standardında. şu an gelen benzinli.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Yılının En İyi Motoru Ödülü:
« Yanıtla #8 : Temmuz 30, 2009, 18:56:49 »
Turkay, Ceyhun, Yaman, cevaplariniz icin tesekkurler. Reklamda 36,000 euro'dan baslayan fiyatlarla diyordu. Mercedes, fiyatini biraz daha dusurse herhalde Toyota, Honda ile ciddi rekabet eder.Stil var, marka var, yakit ekonomisi var...
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Yılının En İyi Motoru Ödülü:
« Yanıtla #9 : Temmuz 30, 2009, 19:02:32 »
Mini Cooper S de tek turbo olmasi lazim. Bir bakalim sitesine.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Yılının En İyi Motoru Ödülü:
« Yanıtla #10 : Temmuz 30, 2009, 20:42:25 »
Mini Cooper S de tek turbo olmasi lazim. Bir bakalim sitesine.
ben de sadece super charger var diye biliyorum ama turbo değildi..sistemi hiç bilmiyorum ama turbo yok diye biliyorum
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • みにかー
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Yılının En İyi Motoru Ödülü:
« Yanıtla #11 : Ağustos 02, 2009, 00:54:50 »
bizde yeni 207 RC aldık.kısa bir bilgi vermek gerekirse 207 GT modeli 150 hp,207 RC ise 175hpdir.şuan servis dahi yeterli bilgiye sahip değil konuyla ilgili(rezalet yani)
aynı motor kullanılıyor denilsede bu 2 peugeot modelinde motorda yazılımın dışında farklılıklar olduğu söyleniyor.yakında fransadan gerekli açıklama email ile gelecek.
ayrıca süspansiyon gibi mekanik konulardada birçok farklılıklar var.
gelelim konumuza.mini cooper s r56 kodlu yeni modelinde bmw nin geliştirdiği 175hplik motor kullanılıyor.ufak defek elektronik farklar olsada(örneğin maf sensörü rc de yok) bunun dışında aynı motor.yani 2 sindede kompresör artı turbo kullanılıyor.r53 ler hakkında şuan fikrim yok.yakında %100 lük sonuçlarla dönerim ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: 2009 Yılının En İyi Motoru Ödülü:
« Yanıtla #12 : Ağustos 02, 2009, 16:10:28 »
Mini Cooper Turk dizayni sayilir :) Issigonis Izmir dogumlu :))

http://www.ozcooper.com.au/A_Mini_History.htm
Fe... :-)