Gönderen Konu: elektironik jikle  (Okunma sayısı 2461 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
elektironik jikle
« : Ekim 30, 2006, 22:58:16 »
arkadaşlar elektironik jikle bildiğiniz gibi soğuk havalarda devreye giriyo devir saati 1.5 2 bin  devire seviyelerine çıkıyor motor ısındıkca yavaş yavaş rolanti ye 1 ile 0.9 seviyesine iniyor
Ama soğuk havalarda arabamı ilk çakıştırdığımda elektironik jikle hemen devreye girmiyo rolanti de çalışıyo 1 dakka sonra falan devir yükseeliyo bu normal mi sizde de aynısı oluyomu arızalı yada tıkalı bir yermi var.

Toyota Club Türkiye

elektironik jikle
« : Ekim 30, 2006, 22:58:16 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
    • Toyota Club Türkiye
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '13
  • 34 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
elektironik jikle
« Yanıtla #1 : Ekim 31, 2006, 00:13:48 »
Bende de benzer bir durum gerçekleşiyor ama devrin yükselmesi 1 dakikayı kesinlikle bulmuyor 10-15 sn en fazla.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Site Başçavuşu
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 52 kere teşekkür edildi
elektironik jikle
« Yanıtla #2 : Ekim 31, 2006, 00:48:52 »
Valla bu kötü bir şey değil tam tersine harika bir şey.
Benim aracın kontağına bastığım anda 3000 devire yaklaşıyor.Biraz gaza basıp çektiğimde 2000 üstü seyrediyor.
Soğuk havada motorunuzun aşınmaması için bence güzel bir olay....
Bizimki mahvoluyor...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
    • Toyota Club Türkiye
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '13
  • 34 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
elektironik jikle
« Yanıtla #3 : Ekim 31, 2006, 11:40:44 »
Arada merak ettiğim bir konu var bu konu ile bağlantılı. Araç yeni çalıştırıldığında, otomatik jigle devrede iken ve devir göstergesi 2-3000 arasında iken ve de araç hareketsiz iken fren pedalına 3-4 kez basıldığında devir neden düşer?

Bilen varsa söylesin lütfen ...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
    • Toyota Club Türkiye
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '13
  • 34 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
elektironik jikle
« Yanıtla #4 : Ekim 31, 2006, 17:06:31 »
ALINTI
fren vakumu yanı tertıbatı gucunu motorun emıs kısmından alır frenı pompalayınca motor zorlanır ve devrı duser dıkkat edersenız motorun hava fıltresınden gelen borunun devamında buyuk bır oda olur o odanın herhangı bıyerınden kucuk bı boru ıle fren hıdrolık kutusunun arkasındakı vestenhauza gıder olay budur bundan dolayı devır duser [/quote]

Teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
elektironik jikle
« Yanıtla #5 : Ekim 31, 2006, 18:45:58 »
birde elektironik jikle devrede iken, araç park halinde iken, dirksiyonu sağa sola çevirince de devir bir kaç mm yükseliyo bumun sepebi nedir   ACYİP BİR OLAY

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
elektironik jikle
« Yanıtla #6 : Ekim 31, 2006, 19:46:27 »
o da benzer bir durum, direksiyon hidroliği ile ilgili
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Site Başçavuşu
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 52 kere teşekkür edildi
elektironik jikle
« Yanıtla #7 : Kasım 01, 2006, 14:49:04 »
Ben de çok merak etmiştim bu olayı.Her hidrolik direksiyonlu araçta mevcut...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB-
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '09
  • 111 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
elektironik jikle
« Yanıtla #8 : Kasım 01, 2006, 23:28:07 »
iyide bizimkinde niye direksiyonu çevirince devir düşüyo.?aynı şekilde kaloriferi açınca, farları açınca, arka cam rezistansını açınca da düşüyü?tuhaf bişey ya.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
elektironik jikle
« Yanıtla #9 : Kasım 02, 2006, 10:17:36 »
Benim tahminim elektriksel durumlarda akü'den gelen voltajın bir anlık düşmesi yüzünden olduğudur. Unutmayın ki aynı voltaj bujilere de gidiyor.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
    • Toyota Club Türkiye
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '13
  • 34 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
elektironik jikle
« Yanıtla #10 : Kasım 02, 2006, 15:34:07 »
Bence de voltaj düşüklüğünden kaynaklanıyordur. Örnek ben teybin sesini bayağı bir açınca, baslardan dolayı rölanti devri düşüyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
elektironik jikle
« Yanıtla #11 : Kasım 02, 2006, 17:49:58 »
evet odevirin döşmesi başka bir şey elektiriksel olarak akünün zayıflığından yapıyo

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Site Başçavuşu
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 52 kere teşekkür edildi
elektironik jikle
« Yanıtla #12 : Kasım 03, 2006, 01:38:25 »
O zaman elektrik aksamında bir sorun var demek oluyor.Benim akü değişti yine aynı şeyi yapıyordu.Hala da yapıyor...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
elektironik jikle
« Yanıtla #13 : Kasım 03, 2006, 18:13:33 »
benim akü zayıf zaten 2.5 yıl oldu alalı alarm da var araba da genelde yatıyo onun çok etkisi var diye düşünüyorum