Gönderen Konu: BMW 730 d Test – Sürüş İzlenimi  (Okunma sayısı 11890 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • !!! YERDEN GİDEN TOYOTACI !!!
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 163000
  • Model Yılı: '98
  • 31 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
BMW 730 d Test – Sürüş İzlenimi
« : Temmuz 06, 2009, 17:18:25 »
Arda bey için :D


BMW 7 kasası için 7 yıldızlı otel diyolar.
Buldukarın arasında hoşuma giden bu oldu.



Şirket CEO’larının özel jetlerini satıp hibrid teknolojili otomobiller kullanmaya başladıkları bir dönemde yaşıyoruz. Ulaşım araçlarına hem satın alırken hem de işletirken çok yüksek meblağların ödendiği günler geride kalıyor. Tam da bu dönemde yeni jenerasyonuna kavuşan BMW 7 Serisi, özellikle de makul yakıt tüketimli 730d seçeneğiyle; satın alma sırasında değil belki (baz fiyatı 146.805 Euro, bu noktada; kiralamak daha mantıklı olabilir) ama en azından işletme sırasında, makul yakıt tüketimiyle şirket masraflarını belirli bir düzeyde tutabilecek gibi görünüyor.


Boyu 5 metrenin üzerinde

Hayır, “Long” (uzun) versiyondan bahsetmiyoruz. Standart BMW 730d, 5072 mm uzunluğa sahip. Ama itiraf edelim ki, araca dışarıdan baktığınızda bunu fazla hissetmiyorsunuz. Genişletilmiş böbrekler ve 1479 mm’lik yükseklik hantallığı engelliyor. Otomobilin genel görünümü sportiflik ile ağırbaşlılığı birleştirmiş. Arka ve yan tasarımlar son derece ağırbaşlıyken, önde geniş böbreklerin, alçak karoserin ve kaput üstündeki şişkin çizgilerin verdiği sportiflik gözden kaçmıyor. Xenon ve LED teknolojilerinin bolca kullanımı, özellikle gece sürüşlerinde dışarıdakilere hoş bir görünüm, içeridekilere ise güvenlik sağlıyor. Otomobilin bagajı 500 litre kapasite sunuyor, ancak bagaj zemini ve kenarındaki girinti-çıkıntılar, bu kapasiteyi verimsiz kılıyor.

Arkada oturan çok şey kaybeder!

Genelde makam aracı olarak kullanılan bu tür lüks sedanlarda, aracın sahibi olan ya da araç kendisinin kullanımına verilmiş olan kişinin genelde arka koltukta oturduğu bir gerçek. Ama otomobili kullandıktan sonra; gerek kokpitteki ergonomi, gerek sürüş dinamizmi, gerekse teknolojik yenilikler nedeniyle arkada oturan kişinin çok şey kaybedeceğini düşünüyorum. Öte yandan bu kişi, sürücünün faydalandığı birçok lüksten de habersiz kalacak. Örneğin arka koltukta (en azından bizim test aracımızda) herhangi bir ayar mekanizması bulunmuyor. Ama sürücü, elektrikli kumandaları bel ve sırt desteği sayesinde neredeyse bir masaj koltuğunu andıran koltukta; ileri-geri, yükseklik, beşik hareketi, sırtlık ayarı, kafalık ayarı, yan destekler, bel desteği, baldır desteği ve daha birçok ayarı zahmetsizce yapabiliyor. Sürücüyü şımartan bu ayarları kaydedip, bir daha bindiğinizde bir tuşla hazır hale getirebiliyorsunuz.





Onca para verdiğim araçta, şoförümün benden daha fazla lükse sahip olması beni üzerdi açıkçası. Ancak yolcunun konforu da düşünülmemiş değil elbette: İsteğe bağlı olarak satın alınabilen multimedia donanımı sayesinde, LCD ekranlardan ve iDrive butonundan oluşan görsel ve işitsel bir konfor sunuluyor. Öte yandan elektrikli kumandaya sahip yan cam ve arka cam perdeleri, hem dışarıdan görülmemek hem de güneşten rahatsız olmamak için iyi düşünülmüş birer ayrıntı.

Otomobilin kokpitine gelecek olursak; alışılagelmiş sade ve az butonlu BMW kokpitinde, yüksek malzeme ve işçilik kalitesi övgüyü hak ediyor. Çakmak ve küllük haricinde her birim ergonomik tasarlanmış ve yerleştirilmiş. İyi ki sigara içmiyorum, eğer aracın çakmağını kullanacak bir kişi olsaydım, pozisyonu nedeniyle kullanılması imkansız olan çakmaktan ötürü büyük sıkıntı çekerdim. Elektrikli olarak ayarlanan direksiyon simidi şık olduğu kadar sportif de. Joystick biçimli vites kolu, zevkli bir kullanım sunmasının yanı sıra modern tasarımıyla da puan topluyor. Orta konsolun üst kısmındaki ekrandan; araç dururken televizyon seyredebilir (bu da sürücünün bir avantajı), geri vitese taktığınızda arkada olup bitenleri izleyebilir ya da bir kavşağa girerken, tamponun sağ ve sol köşelerine yerleştirilmiş kameralar sayesinde gelen giden olup olmadığını görebilirsiniz.


Önceki jenerasyonları biz de dahil olmak üzere birçok kişiden şikayet alan iDrive merkezi kumanda sistemi, bu otomobille birlikte yeni bir yüze ve çok pratik bir kullanıma kavuşmuş. Artık bir radyo kanalı bulmak için dakikalarca uğraşmanıza, aracın ayarlarını yapmak için karışık mönülerde dolaşmanıza gerek kalmamış durumda. İki büyük, iki de küçük birimden oluşan gösterge tablosunun alt kısmına bir satır olarak yerleştirilen dijital bilgiler, hem şık görünüyor hem de gerekli tüm bilgi akışını sağlaması bakımından yararlı. Elektronik el freni bölgesinde yer alan süspansiyon sistemi kumandasından, “comfort”, “normal”, “sport” ve “sport+” süspansiyon ayarlarından birini seçip, yol durumu ve sürüş tarzınıza göre bir ayar yapabiliyorsunuz.

730d: 7 Serisi’nin giriş seviyesi

Otomobilin 3.0 litrelik turbodizel motoru, serinin baz versiyonunu oluşturuyor. 245 HP güç üreten motorun maksimum torku 1750 d/d’de 540 Nm. 730d’yi 7.2 saniyede 0’dan 100 km/s’ye ulaştıran motor, otomobile 245 km/s’lik maksimum hız sağlıyor. Bu yüksek performansa karşın, 730d’nin yakıt tüketimi 100 km’de ortalama 7.2 litrede kalıyor ki, bu değer yaklaşık olarak kompakt sınıf bir aracınki kadar. Buradan da tek sonuç çıkıyor: Lüks makam aracı olup da düşük yakıt tüketmek artık mümkün. Hem de performanstan ödün vermeden.




Teknik özellikler

Motor:                                                2993 cc, 6 silindirli, 24V, turbodizel

Şanzıman:                                           6 kademeli otomatik

Maksimum güç:                                  245 HP @ 4000 d/d

Maksimum tork:                                 540 Nm @ 1750 d/d

Maksimum hız:                                   245 km/s

0-100 km/s:                                       7.2 sn

Boyutlar (uz / gen / yük):                     5072 / 1902 / 1479 mm

Bagaj hacmi:                                       500 lt

Tüketim (ş.içi / ş.dışı / ort.):                 9.5 / 5.9 / 7.2 lt/100 km

730d baz fiyatı / Test aracının fiyatı:    146.805 Euro / 163.627 Euro



http://www.otomobil.com.tr/detay.asp?bolum=673&baslik=Test%20–%20Sürüş%20İzlenimi:%20BMW%20730d

Toyota Club Türkiye

BMW 730 d Test – Sürüş İzlenimi
« : Temmuz 06, 2009, 17:18:25 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: BMW 730 d Test – Sürüş İzlenimi
« Yanıtla #1 : Temmuz 10, 2009, 14:33:13 »
Erdi abicim çok teşekkür ederim ricamı kırmadığın için umarım forumdakilere güzel bir paylaşım olmuştur.Resmen otel arbanın içi.Bu aracı al dünya turuna çık. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: BMW 730 d Test – Sürüş İzlenimi
« Yanıtla #2 : Temmuz 10, 2009, 15:32:47 »
Gemi gibi araba tabirine tam uyuyor :)
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: BMW 730 d Test – Sürüş İzlenimi
« Yanıtla #3 : Temmuz 10, 2009, 15:40:52 »
İç dizayn, Dış dizaynı ve teknik özellikler son derece güven verici. İnsan hayatına ve konforuna önem veren markaların talep ettikleri araçlarının fiyatlarını bence hak ediyorlar.

Otomobil insan hayatında birkez gerekli, O da Allah korusun kaza anında :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: BMW 730 d Test – Sürüş İzlenimi
« Yanıtla #4 : Temmuz 10, 2009, 15:42:52 »
aracın vergisiyle,ruhsatıyla şuyuyla buyuyla yıllık toplam 450.000tl ye denk geliyor alırsanız tabi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: BMW 730 d Test – Sürüş İzlenimi
« Yanıtla #5 : Temmuz 10, 2009, 15:44:41 »
parası olana paramı 450.000tl  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: BMW 730 d Test – Sürüş İzlenimi
« Yanıtla #6 : Temmuz 10, 2009, 15:45:13 »
1999 740 İL :( :( :( :( :( :( :( :(  rüya bu olsa gerek...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Kişiselleştirmeyelim :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '21
  • 119 kere teşekkür etti
  • 206 kere teşekkür edildi
Ynt: BMW 730 d Test – Sürüş İzlenimi
« Yanıtla #7 : Temmuz 10, 2009, 18:17:42 »
Benim için rüyadan öteye geçmez malesef :(
Bir gün dünyaya ait büyük bir derdin olursa Rabbine dönüp, "Benim büyük bir derdim var" deme, derdine dönüp "benim büyük bir Rabbim var" de.
"Ey Toprak ! Rabbim Ben'den Razı Olmadan Bana Sarılma.." "Sövene dilsiz, vurana elsiz olmak gerek"
“Bir kişi Allah'tan başka kimseye ihtiyacı olmadığına inanırsa, Allah'da O'nu, başkasına muhtaç etmez!"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: BMW 730 d Test – Sürüş İzlenimi
« Yanıtla #8 : Temmuz 10, 2009, 20:00:36 »
bmw 7 serisinde malesef sınıf birincisi olamıyor. mercedes s class hep bir adım önde.
Saygılar, Yaman.
2010 Captiva  Beyaz 2.0 CDTI Auto
Daha eski: Corsa, Corolla, Mini cooper, Twingo, Uno, Justy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: BMW 730 d Test – Sürüş İzlenimi
« Yanıtla #9 : Temmuz 13, 2009, 15:57:03 »
boşverin mercedesi s yi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: BMW 730 d Test – Sürüş İzlenimi
« Yanıtla #10 : Temmuz 13, 2009, 18:07:47 »
bmw 7 serisinde malesef sınıf birincisi olamıyor. mercedes s class hep bir adım önde.
çok farklı araçlar aslında...mercedes S sınıfı tamamen konfor için, tamamen lüks için bir araç ve arka koltuktaki yolcu odaklı bir araç..7 sınıfında ise kocaman böbrekler ile, süspansiyon ile, gaz tepkisi ile, direksiyon ile vs vs ile daha spor ve sürücü odaklı bir araç..eğer o sınıf bir araç alıyorsanız ve arka koltuğu planlıyorsanız S alırsınız yok ben kendi aracımı kendim kullanırım diyorsanız 7 alırsınız..sınıf birincisi dediğimiz olay da bu yüzden..bu sınıf sahipleri arka koltuğu tercih ediyor..
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: BMW 730 d Test – Sürüş İzlenimi
« Yanıtla #11 : Temmuz 13, 2009, 18:38:07 »
Bunun bir önceki kasalarinin fiyatlari iyi.
Almanya'da 730d, 2005 model, 35bin km'de ve araba 25bin eur.
Araba cirkin oldugu icin fiyati düsük. Süper fiyat bence.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: BMW 730 d Test – Sürüş İzlenimi
« Yanıtla #12 : Temmuz 13, 2009, 21:33:10 »
Bunu bedava verseler almam... Sahip olma maliyeti bir kaç yılda bir corolla kadar parayı götürür... :) :)   
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: BMW 730 d Test – Sürüş İzlenimi
« Yanıtla #13 : Temmuz 14, 2009, 00:44:47 »
Bunu bedava verseler almam... Sahip olma maliyeti bir kaç yılda bir corolla kadar parayı götürür... :) :)   

O kadar gitmiyor servise.
Her 30bin km'de bir bakimi var ve yaklasik 400-500 eur tutuyor.

Kaskosu ve vergisi tutar Türkiye'de. Almanya'da cok acayip bir fark yok arasinda Corolla kaskosu ile 730d icin.
Söförün kac sene kaza yapmadigi daha önemli.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: BMW 730 d Test – Sürüş İzlenimi
« Yanıtla #14 : Temmuz 14, 2009, 11:52:13 »
Ali abi aracın zaten vergisi şusu busu yakıtı bakımı ruhsatı pulu devri ruhsatı falanı filanı corollayı çıkarır üstüne makyaj yapar. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: BMW 730 d Test – Sürüş İzlenimi
« Yanıtla #15 : Temmuz 14, 2009, 14:04:08 »
Ali abi aracın zaten vergisi şusu busu yakıtı bakımı ruhsatı pulu devri ruhsatı falanı filanı corollayı çıkarır üstüne makyaj yapar. :D

Almanya icin dedim.
300 eur alim satimi var.
800 eur kadar yillik vergisi.
500 eur normal bakimi.

Corolla alsan ne olur?
300 eur alim satim
500 eur kadar yillik vergi (dizel icin)
300 eur normal bakim.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: BMW 730 d Test – Sürüş İzlenimi
« Yanıtla #16 : Temmuz 14, 2009, 14:23:14 »
Almanyayı bilemem ama türkiyede ne yazikki bukadar ucuz değil. :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • DEPREMDE ŞEHİT OLAN MESLEKTAŞLARIMA AÐLIYORUM...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: BMW 730 d Test – Sürüş İzlenimi
« Yanıtla #17 : Temmuz 14, 2009, 14:33:25 »
Bunları duyunca bizi yöneten cümle iktidarlara iyi dileklerimi sunmaktan başka yapacağm bir şey yok... :( :(   
2013 TOYOTA COROLLA D4D ADVANCE MANUEL
İNCİ BEYAZI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: BMW 730 d Test – Sürüş İzlenimi
« Yanıtla #18 : Temmuz 14, 2009, 14:59:34 »
Türkiye'de deger üstünden yan vergiler aliniyor.
Almanya'da da yeni araba icin vergi veriyorsun ki bu KDV ve %19.
Ama üstüne yok ÖTV, yok su bu vermiyorsun.

Yillikda beygir gücü ve emisyonuna göre bir vergisi var. Dizel pahali mesela, daha tehlikeli egsoz gazi saldigi icin.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: BMW 730 d Test – Sürüş İzlenimi
« Yanıtla #19 : Temmuz 14, 2009, 15:02:26 »
Evet.Bunları hesaplayalım bakalım ne olcak sonuç acep?