Gönderen Konu: Merhaba, bir kaza (trafik) sonucu aranızda olmak talebi ile buradayız.  (Okunma sayısı 2505 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Şans hep yanınızda olsun...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
Merhabalar,
Eşim ve ben hem yeni bir Toyota sahibi hemde bir kazazede olarak burdayız. Aracımız 2009 Auris 1.4 D4D Elegant M/M Gümüş Gri. Tekirdağ Merkez'de ikamet ediyoruz. Yeni aracımız ile kaza yapmış olmanın verdiği korku ile araç hakkında daha fazla bilgi edinmeye çalışıyoruz. umarım paylaşımlarımız herkes için faydalı olur.
Auris 1.4 D4D Elegant M/M Gümüş Gri

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
hoş geldiniz  geçmiş olsun inş. birdaha tekrarlanmaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '16
  • 2 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
hoş geldiniz, geçmiş olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A-
Geçmiş olsun, hoş geldiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Şans hep yanınızda olsun...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
teşekkür ederim ...
Auris 1.4 D4D Elegant M/M Gümüş Gri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Two Brother One Fate (Babo'Leee And Toyota)
    • Otomobil'den Detay
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
hpşgeldiniz geçmiş olsunn
Bana saygı nutuğu atanlar.Önce kendi yaşınıza fiziki olarak değil,Beyin olarak gelin.....
http://fc04.deviantart.net/fs12/i/2006/301/c/5/Toyota_Trueno_AE86__by_AEvsFD.gif

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür edildi
geçmiş olsun, hoş geldiniz...
97 COROLLA GLİ :carwash: 1.6115 HP 2014 ASTRA HB1.6 CDTI 136 hp ASTRA SEDAN :carwash:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
hoş geldiniz, geçmiş olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
hoş geldiniz geçmiş olsun keşke daha güzel bir sebeple aramızda olsaydınız..... Ama bunada şükür siz iyisiniz ya yeni bir Toyota buluruz size ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • "ne alırsan al japondan vazgeçme"
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
turgay bey geçmiş olsun.aramıza hoş geldiniz
şuanki aracım "tabanvay"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • RacingCorolla Loading....
    • TcT
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 1 kere teşekkür edildi
hoş geldiniz....
RaCingCorolla LoaDing..
06 VmN 22
ToFu-X

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
hoş geldiniz. Ayrıca geçmiş olsun, kazanın detaylarını bizlerle paylaşabilir misiniz?
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Şans hep yanınızda olsun...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
İyi dilekleriniz için teşekkür ederim.
27.03.2009 tarihinde  0 km Toyota Auris 1.4 D4D Elegant M/M araç satın aldık. Satın almakla son derece mutlu olduğumuz araç ile geçen 3 aylık sürede yaşadıklarımız maalesef hayatımızdaki en kötü günlerdi. Ben 3 yıl 40.000 km eşim 6 yıl 60.000 km deneyimi olan sürücüleriz. 6 yıldır sahibi olduğumuz Citroen Saxo aracımız ile herhangi bir kaza yaşamamış veya korkmamıza neden olacak kaza tehlikesi atlatmamışken yeni aracımızda yaşadıklarımız bizi son derece üzdü.
 1. olayda 2 normal şerit bir emniyet şeridi olmak üzere 3 şeritli aşağı eğimli düz stabilize yolda sol şeritte 150 km hızla giderken yaklaşık 100-150 metre ileride sol şeritten yola giren köpeğe çarpmamak için fren ile birlikte sağa manevra yaptım aracın ön tekerlekleri yola yapışırken aracın arkasında yol tutuş zayıflığı ve aracın gövdesi ve yürüyen aksamlarında ise farklı yönlere gitme eğilimi yaşadım. aracı toparlayabilmek için tekrar sol ve frene basmadan tekrar sağ manevra ile sol şeritte sabit kalan köpeğin yanından sağ şeritten geçmeyi başardım. Frenden ayağımı çektiğimde aracı durdurmanın imkansız olduğuna karar vermiştim. Araç otomatik vites olduğundan ve bu süreçte gaza basmadığımdan ancak  köpeği geçtikten epey sonra yavaşladı ve durdum. Daha önce citroen ile 205 km hızı görmüş olmama rağmen Toyota ile yaşadığım olaydan sonra bir daha hiç 130 km'nin üstüne çıkmadım.  yaşadığım tecrubelere dayanarak  Aurisi frenle durdurmaya çalışmanın  hareket halinde olup çalışmayan bir aracı kas gücü ile fren yaparak durdurmaya çalışmaya benzediğini ifade edebilirim.
2 olayda ise aracı eşim kullanıyordu. Maalesef olay tek taraflı maddi hasarlı trafik kazası ile sonuçlandı. eve dönüş yolunda (yol özellikleri: Sola eğimli keskin virajın devamında, sola eğimli basit viraj ve aşağı eğimli sıcak asfalt ancak hareket yönünde tırtıklanmış 2 normal 1 emniyet olmak  üzere 3 şeritli yol.) ben 90 km hızla cıtroen araçla önde giderken eşim toyota araçla arkamdan geliyordu. ben yolu ortalamış ilerlerken eşim basit viraj  (yolda keskin viraj olarak ifade ettiğim bölümde 90 km hızda araçta ivmelenme farkedilirken basit viraj olarak ifade ettiğim bölgede araçta herhangi bir ivmelenme olmuyor. (yolun o bölümündeki trafiğinin genel ortalama hızı) ) olarak tanımladığım bölgede sol şeritten sağ şeride geçmek için yavaş bir  manevra yaptı. Polis raporuna göre manevra nedeni ile araçta kontrol kaybı yaşandı ve kazaya neden olundu. (Bu arada polis raporuna göre bariyere çarptığımız yerdeki trafik levhası devrilmiş yazıyor karayolları devrildiği ifade edilen trafik levhasını 2 aydır sökülmüş olarak yerde yattığını ifade ediyor. Polis raporuna göre aracın sağ tarafı kazalı fiili olarak sol taraf, bariyere çarpmadan önce aracın paralel sürüklenmesi nedeni ile lastik izi var polis raporuna göre fren izi. yani 4 satırlık raporda her şey hayali. Arkadan gelen aracın sürücüsünün ifadesine göre ise; araç sağ şeride geçtikten sonra gayet düzgün ilerliyor. Düz yolda yavaş yavaş yolun ortasına geliyor. Sonra aniden sola,  sağa, sola ve ardından tekrar sağa gitti trafik akışlının tersi yönüne dönerek, aracın sol tarafı ile sağdaki bariyere paralel kayarak önce ön ve sonrasında savrulma etkisiyle arkadan çarparak durdu. Aracın sürücüsü ve araçtakiler eşimin şerit değiştirme veya sonrasında hiçbir agresif hareketinin olmadığını, hatta sürücüyü görmediklerinden yaşlı birinin aracı kullandığını ve kalp krizi geçirdiğini düşündüklerini beyan ediyorlar. Aracın sola sağa savrulması esnasında fren yapılmasına rağmen araçta herhangi bir yavaşlama  görülmemiş ve hiçbir aşamada ABS devreye girmemiş olması da dikkat çekici noktalardır. Öndeki araçta dikiz aynasında gördüğüm eşimin yaşadıklarını bire bir olarak toyota safety sayfalarında tanıtımı yapılan aktif güvenlik tedbirlerinden VSC tanıtımında yeralan ve VSC olmayan aracın yaşayacaklarının simulasyonu olarak tanımlayabilirim. Bariyerlerin aşağısının 30 metrelik dik bir bayır ve yolun izmir tekirdağ istanbul ana yolu olması dolayısıyla trafiğin son derece yoğun olması dikkate alındığında tüm bu şartlarda daha kötü birşey yaşanmamış olmasını yanlızca büyük bir şans olarak tanımlıyoruz.  Araç şu anda serviste maddi olarak 3500 Tl gibi bir kaporta hasarı oluşmuş durumda, aracın onarımı yapılıyor ama güvenlik testleri henüz yapılmadı. Biz kusurumuz olmadığını düşünüyoruz. Açıkçası eşim arkada savrulurken ben önünde 15 metrede fren ile bulunduğum şerite çakılı kalıyorsam. Arkamızdan gelen araçların tamamı fren ile o noktada durabiliyor veya kontrollü geçebiliyorsa auriste neler olduğunu merak ediyorum. Bu arada güvenlik testlerinin fabrikasında yapılması için Toyotasa ya mail attım ama sinir bozucu bir cevap gönderdiler. ‘onların servisleri son derece bilgiliymiş tüm kontrolleri servisleri yapabilirmiş.’ Tabiî ki servisin yaptığı göz ve yol kontrolleri bizim o araca (Toyota için genelleme yapmıyorum) güvenmemizi sağlamayacak. Zaten bu nedenledir ki 10 gün olmasına rağmen servisi yalnızca bir kere aradım o da görgü tanığının ifadesini iletmek içindi ‘ne de olsa oarada kontrolü yapacak olan da insan bizim hatalı kullandığımızı düşünerek araca ve kendilerine çok güvenirler sonuçta da eğer araçta kusur varsa üzücü durumlar yaşayabilirler’ Sonuçta bizim yüzümüzden kimsenin başına bişey gelsin istemeyiz.

Eğer yapılırsa test ve kontrol sonuçlarını ve diğer ayrıntıları da paylaşacağız.
hoş geldiniz. Ayrıca geçmiş olsun, kazanın detaylarını bizlerle paylaşabilir misiniz?

Yasal Uyarı: Türkiye Cumhuriyeti Karayolları Trafik Kanununa göre otomobiller için azami hız sınırları, eğer aksine bir işaret belirtilmemiş ise; şehiriçi 50 km/saat, şehirlerarası 90 km/saat, otoyol 120 km/saat’dir.
Auris 1.4 D4D Elegant M/M Gümüş Gri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
geçmiş olsun bi daha kaza vermesin inşallah.Bu arada ayın 18 inde tekirdağdayım abi kumbağ
yine toyota inadına corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Başınızdan geçen bu talihsiz kaza için çok büyük geçmiş olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Tekrar geçmiş olsun Turgay Bey. Bu tırtıklı asfaltlar beni de çok korkutuyor gerçekten.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2005 toyota corolla
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Çok Geçmiş olsun, hoş geldiniz.
olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Kişiselleştirmeyelim :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '21
  • 119 kere teşekkür etti
  • 206 kere teşekkür edildi
Çok geçmiş olsun. Foruma hoş geldiniz.
Bir gün dünyaya ait büyük bir derdin olursa Rabbine dönüp, "Benim büyük bir derdim var" deme, derdine dönüp "benim büyük bir Rabbim var" de.
"Ey Toprak ! Rabbim Ben'den Razı Olmadan Bana Sarılma.." "Sövene dilsiz, vurana elsiz olmak gerek"
“Bir kişi Allah'tan başka kimseye ihtiyacı olmadığına inanırsa, Allah'da O'nu, başkasına muhtaç etmez!"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Şans hep yanınızda olsun...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
Üstad, kaza yaptığımız yer evimizin yanından geçen yol. Hergün geçiyorum. ve kazadan sonra diğer aracımla neredeyse hergün test ediyorum. araç hangi hızda nasıl tepkiler veriyor diye.  bu akşam sanki biraz daha hızlı geçtim o virajı. 110 gibi denedim. herhangi bir savrulma olmadı ama korkuttu. kontrolü kaybetmek daha kolay olurdu sanki. yoldaki tırtıklarda gerçekten aracı yönlendiriyor. çok bildiğiniz bir yol olsa bile dikkat etmek gerekiyor. 
Tekrar geçmiş olsun Turgay Bey. Bu tırtıklı asfaltlar beni de çok korkutuyor gerçekten.
Auris 1.4 D4D Elegant M/M Gümüş Gri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Gecmis olsun.

Aracin lastik genisligi arttikca, yoldaki pütür ve oyuklar daha cok yönlendirme yapar. Bu normaldir.
Benim aracimda önlerde 235 arkalarda 265 mm genisliginde lastikler mevcut. Bunlar standart olan ölcüleri ve oluklar tabiki dar lastikli bir araca göre daha cok hissediliyor.

Sizin araciniza mahsus ek bir problem var mi bilmiyorum. Ama servis bir seyler söyleyecektir.

Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante