Benim Yaris'i aldığımda 22bin kmdeydi. Eski sahibi 20bin bakımını kendi tanıdığı bir ford servisinde yaptırmış. Yağ, yağ filtresi, hava filtresi ve polen filtresi değişmiş. Polen filtresi aslında değişmemiş, polen filtresi yerinde filtre yokmuş, oraya yeni filtre takmışlar. 20bin bakımında değişecek herşey değişmiş görünüyor. Bu arada bakım yapıldığı km 21bin.
Ama aracımda bu bakımla ilgili sadece sinyal koluna lastikle asılmış bir kart ve bu kart üzerinde hangi filtrelerin takıldığı ve yağın 21bin kmde değiştiği yazıyor, yağın markası tipi gibi bilgi yok. 30bin bakımına kadar birşey yapmaya gerek yok demişlerdi bana.
Geçenlerde basit bir cam suyu hortumu arızası için Toyotronic özel servise gittiğimde aracı lifte kaldırdıklarında Mithat usta aracı kontrol etti. Yağ filtresi orjinal değil yan sanayi, pek tavsiye etmem, 30bin'i beklemeden yağı ve filtreyi değiştirsen iyi olur, orjinal yağ filtresi kullan dedi. O zaman araba 23bin kmdeydi. henüz 2binkm olmuş, 25bin'i geçene kadar böyle kullan ama daha fazla geçirmesen iyi olur, yağın ne olduğu belli değil, filtre de orjinal değil sorun olabilir dedi.
Şimdi kafam karıştı. Yağ filtresi ve yağ değişsin tamam ama hazır araba servise gitmişken 30bin bakımında yapılacak işleri de 25binde yaptırsam zamandan kazanmış olucam ama bakım periyotları karışacak, daha sonra 40bin yerine 35binde bakım vb. gibi gidecek.
25bin km olunca orjinal olmayan yağ filtresi yerine orjinal yap filtresi taktırsam ve yağı da fazla pahalı olmayan bir yağ ile değiştirsem, 30binkm olunca da normal periyodik bakım + yağ değişimi yaptırsam da olabilir gibi.
bu iki seçenek arasında kararsız kaldım. Arabayı hep şehiriçinde kullanıyorum ama şehiriçinde dur kalklarla, yokuşlarla falan araba daha çok zorlanıyor uzun yola göre. Temmuz sonu belki arabayla ege turuna çıkacağım, uzun yola çıkmadan önce yağı değiştirsem mi? Yoksa bu kadar pimpirikli olmayıp 30bin km olana kadar bu haliyle devam etsem mi?