Gaza ayağınızın altında yumurta varmışcasına yumuşak basın. Normal bir şekilde kalkın, gaza çok hafif basacaksınız, yavaşca hızlanın ancak devriniz hiç sabit kalmasın sürekli artsın ama yavaş biçimde, devir dizelde 2500 - 3000 arası benzinde 3500-4000 de iken vitesi hafifçe boşa doğru çekin ve o anda ayağınızı gazdan çekin, yukarıdaki devirlere geldiğinizde vitesi hafifçe çekin ve o anda gazı bırakın, vites pıt diye atacaktır, ama hızlı bi şekilde bir üst vitese doğru itin, 2 saniyede vitesi geçirmiş olun, vites pıt diye geçecektir.
Aslında burada vitese takmak için gerekli olan şey , motor hızı ile şanzıman hızının eşit olduğu anı yakalamak. bu anı yakaladığınız anda sorun yok.Yalnız yakalayamadığınız her seferde o meşhur garççç sesini duyar, şanzıman ve senkromeçin ömründen ömür yersiniz.Bunu arabalarınızda denemeniz tavsiye edilmez

Debriyaj oraya süs olsun diye konulmuş olamaz değil mi.Hatırlarsanız özellikle eski arabalarda debriyaj teli kopması vs gibi nedenlerden debriyaj pedalı düşebiliyor.İşte böyle durumlarda kullanabilirsin, yoksa hem arabanıza hem şanzımanınıza yazık edersiniz

Tabi böyle bir durumda ışıklarda durmak zorunda falan kalırsanız vitesi 1'e geçirmeyi denemeyin geçmez zaten

Vitesi boşa alıp arabayı stop edin, 2.vitese takın, araba vitesteyken kontağı çevirip bir yandan da gaza basın araba öne atlayarak çalışıyor. 2.viteste uygun vitesi yakalayabilirseniz 3 e atın yakalayamazsınız aynı viteste en yakın tamircinin yolunu tutun.

Edit : İmla hatası