Gönderen Konu: Maximum tork alt devirde mi yoksa üst devirde mi avantajdır?  (Okunma sayısı 6958 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Türkçemize sahip çıkalım....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Sizce, bir motorun maximum torku alt devirlerde mi yoksa üst devirlerde mi vermesi daha avantajlıdır?

Yada şöyle sorayım. Yalnızca tork değerlerine bakarak araç almak isteseydiniz hangisini tercih ederdiniz?

Golf       148Nm-3800 d/d    102Bg-5600d/d
Corolla   150Nm-4700 d/d    110Bg-6000d/d
Türkçemiz, parmak izi gibidir. Bizimle büyür bizimle ölür. O'nu korumazsak, yıpranır, yozlaşır ve bir MİLLET yok olur.

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Maximum tork alt devirde mi yoksa üst devirde mi avantajdır?
« Yanıtla #1 : Haziran 25, 2009, 17:17:53 »
Bilgihan hocam, maksimum tork kadar tork eğrisi de önemli. En ideali torkun düşük devirden itibaren geniş bir bant aralığında sabit kalmasıdır aslında. Torkunu düşük devirde verip sonra azaltan bir motorun sürücüsüne pek keyif vereceğini sanmıyorum. Genelde 8 valf araçlar bu sınıfa giriyor. Tork eğrisi düşmeye başladıkça artan devrin motor gücüne katkısı azalıyor. Bu yüzden bu tür motorların gücü sınırlı oluyor. Torkunu yüksel devirde veren araçta gaza bastıkça güç de hissedilir oranda arttığı için sportif kullanım açısından daha keyifli oluyor. Fakat şurasi bir gerçek, yüklü kullanımda ve rampada gücünü düşük devirde veren araç daha avantajlıdır ve daha az yakar. Düz yolda ise yüksek devirde veren son hız konusunda daha iyi olabilir.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Maximum tork alt devirde mi yoksa üst devirde mi avantajdır?
« Yanıtla #2 : Haziran 25, 2009, 17:29:26 »
Bilgihan Bey

Verdiğiniz araçların model yılı nedir. Eğer araç 8 Valf ise alt devirlerde torkunu verecektir ve alt devirler daha canlı olacaktır. 16 Valf ise yine 16 Valf karakteri olan alt devirler cansız üst devirler canlı olacaktır. Corolla için yazdığınız tork ve devir bizim araçlarımızda olan VVT-i motorun klasiği. Aynı zamanda sadece toyotalarda değil 16 valf araçların hepsinde maksimum tork üst devirlerde alınır.

Avantajı cevap vermek gerekirse ufak kapışmalarda yüksek devirlerde alınan tork ve beygir gücü 0 dan kalktışta avantaj sağlar. Rooling de düşük devirde alınan tork ve beygir gücü ara hızlanma da işe yarar (Vites değişikliği yapılmadığını farz edersek 5. viteste 60-100 km hızlanma testlerini göz önüne alarak söylüyorum)

İki aracında maksimum bg gücünü ve ürettiği deviri yazsaydınız daha iyi cevaplar alabilirdiniz.
Burak Tolga Erdoğan Kardeşimizi Saygıyla Anıyoruz.
Bir zamanlar Yaris i vardı :S

Artık Corolla sı var :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Türkçemize sahip çıkalım....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Maximum tork alt devirde mi yoksa üst devirde mi avantajdır?
« Yanıtla #3 : Haziran 25, 2009, 17:56:40 »
Tabiri caizse "arada bir kaşınıyorum" hani diyorum yeni Golf, sonra da otur oturduğun yerde. Adı yeni kendi eski 8 valf motor.

Amacım ağız yoklamaktı. Bodozlama şu aracı mı, yoksa bu aracı mı? tercih edeyim desem farklı cevaplar alırdım.  

Bilgiler için teşekkür ederim.
Türkçemiz, parmak izi gibidir. Bizimle büyür bizimle ölür. O'nu korumazsak, yıpranır, yozlaşır ve bir MİLLET yok olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Maximum tork alt devirde mi yoksa üst devirde mi avantajdır?
« Yanıtla #4 : Haziran 25, 2009, 18:08:26 »
Düşük devirlerde torkunu hissettirmeye başlayan araç daha çabuk topralanır. 102 bg gibi hissettirmez kendini. Ş.içi kullanımda daha keyiflidir fakat 16 Valve ayrı bir durum tabi....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Maximum tork alt devirde mi yoksa üst devirde mi avantajdır?
« Yanıtla #5 : Haziran 25, 2009, 18:13:42 »
Karşılaştırma yapmak gerekirse ikisininde birbirinden üstünlükleri kesinlikle olacaktır. Ama Golf almaya gücü çok rahat yetebilen birisi Corolla yerine Golf almaya yönelicektir. İkisininde marka imajı yüksektir ve farklı albenileri vardır. Kullanıcı gözünde ise Golf rakiplerine karşı her zaman bir adım önde olmuştur. Yani Golf Golf tür Corolla Corolla dır zevk renk misali :)

Şunuda unutmamak gerekir. Eşit donanıma sahip ise araçlar Golfe bir miktarda daha fazla bütçe ayırmak gerekir.
Burak Tolga Erdoğan Kardeşimizi Saygıyla Anıyoruz.
Bir zamanlar Yaris i vardı :S

Artık Corolla sı var :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Türkçemize sahip çıkalım....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Maximum tork alt devirde mi yoksa üst devirde mi avantajdır?
« Yanıtla #6 : Haziran 25, 2009, 22:06:12 »
Fiyat açısında kesinlikle haklısınız. Fakat çok beğendiğim ve kaliteli olarak gördüğüm Golfün eksik yanı motoru. Sekiz valf ve eski, yeniside var tabiki fakat fiyatı çok pahalı.

Golfün fiyatı yaklaşık 37000 TL civarı, donanım oldukça fazla. TSI motorlu Golflerde fiyat bir anda 45000 TL'ye dayanıyor. Yaklaşık yedi yıldır Corolla kullanıyorum ve hiç bir şikayetim yok. Fakat aracımı değiştirsem Golfle Corolla arasında kalacağımı ama Golfün de bir adım önde olduğunu biliyorum.
Türkçemiz, parmak izi gibidir. Bizimle büyür bizimle ölür. O'nu korumazsak, yıpranır, yozlaşır ve bir MİLLET yok olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Maximum tork alt devirde mi yoksa üst devirde mi avantajdır?
« Yanıtla #7 : Haziran 25, 2009, 22:29:49 »
TSI ve DSG hoş teknolojiler ama dediğiniz gibi oldukça pahalılar. TSI'ların maks torku daha da düşükte (2000li devirlerde) 200nm civarı idi yanlış hatırlamıyorsam, bu da tabi kompresör ve turbonun avantajı.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Maximum tork alt devirde mi yoksa üst devirde mi avantajdır?
« Yanıtla #8 : Haziran 25, 2009, 22:48:06 »
Fiyat açısında kesinlikle haklısınız. Fakat çok beğendiğim ve kaliteli olarak gördüğüm Golfün eksik yanı motoru. Sekiz valf ve eski, yeniside var tabiki fakat fiyatı çok pahalı.

Golfün fiyatı yaklaşık 37000 TL civarı, donanım oldukça fazla. TSI motorlu Golflerde fiyat bir anda 45000 TL'ye dayanıyor. Yaklaşık yedi yıldır Corolla kullanıyorum ve hiç bir şikayetim yok. Fakat aracımı değiştirsem Golfle Corolla arasında kalacağımı ama Golfün de bir adım önde olduğunu biliyorum.

Bilgihan bey sözlerimi maruz görün ancak bir golf'ü yedi yıl kullanın bakalım ne hissediceksiniz, komşumda passat 1.8 TDI var 9 yıllık araç 25.000 KM de ancak içine binin sanırsınız 20 yaşında araba , tüm plastiklerin üzerindeki ince kaplamaları dökülüyor, hani içine baktığınızda kaliteli plastik gibi duran kapı kolları kapı kumandaları kapı barları vs aslında kötü bir plastik ve üzerinde incecik çok hoş bi kaplama var ancak o dayanıksız :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Türkçemize sahip çıkalım....
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Maximum tork alt devirde mi yoksa üst devirde mi avantajdır?
« Yanıtla #9 : Haziran 26, 2009, 08:18:23 »
Mesut bey, kesinlikle haklısınız. İki otomobili karşılaştırmak demek aynı kullanım alışkanlığına sahip iki kişi tarafından kullanılmış aynı yaşdaki araçların durumuna bakmak daha doğru karşılaştırma/sonuç verecektir.  
Türkçemiz, parmak izi gibidir. Bizimle büyür bizimle ölür. O'nu korumazsak, yıpranır, yozlaşır ve bir MİLLET yok olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Maximum tork alt devirde mi yoksa üst devirde mi avantajdır?
« Yanıtla #10 : Haziran 26, 2009, 14:23:30 »
golf'un ikon bir araç olduğunu efsane olduğunu kabul ediyorum fakat özellikle bu son kasası bana çok sönük geldi.
dandik uzakdoğu araçlarının rafine durmayan ucuz havası aynen mevcut bence.
arkadan bakarsanız almandan çok koreliye benziyor.
motorlarına gelince kağıt üstündeki veriler gerçek deneyimleri yansıtmıyor, iki aracı da test etmenizi ve seçiminizi ondan sonra yapmanızı öneririm.