Amortisör testi yapan yerler mevcut.
Yalnız şunu belirtmek gerekir, eğer amortisör çalışıyor, darbeye bağlı deformasyonu da olmadan, sadece performansını zamana bağlı olarak yitirdi ise, amortisörün sertleşmesi değil, yumuşaması beklenir.
Amortisör kulesi üzerinden, kaportaya da dikkat ederek, aşağı yönlü kuvvet ile test edebilirsiniz. İlk salınım sonrası yayın salınımı sönümlendiyorsa, amortisör işlevini görüyordur. Salınıma devam ediyorsa, performansını büyük oranda yitirmiştir.
Araçta kullanılan jant ve lastik ağırlıkları da amortisör ve yay, dolayısı ile yol tutuş ve süspansiyon konforu üzerinde etkilidir. Süspansiyonsuz sistemin ağırlığı araç karakteristiğinde çok önemlidir.
İnternette bir kaç yerde ortalama 70binde bir değiştirilmesinde fayda var denilmiş. Yoksa bende seninle aynı düşüncedeyim 70 bin çok erken bir rakam bana görede.
@Mutlu Tekir (30216)
@Hakan Öztürk (3676) Hakan bey aracımın uzun yoldaki salınımından yaylanmasından yana bir şikayetim yok ama bozuk satıhlarda, yamalarda ve çukurlardaki tepkimesi çok kötü. Bu konuda Ankarada tavsiye edebileceğiniz bir yer bir usta var mı?
Bu nokta da önemli. Uzun yolda konfor, kısa, seri hareketlerde ise tepki yavaşlığı hissediliyorsa, amortisörler performansını büyük oranda yitirmiştir. Amortisör, aracın ağırlığına ve yay ile beraber üretim karakteristiklerine bağlı olarak, zeminden gelen darbelere karşı, hızlı bir şekilde geri tepki ve sönümleme için uğraşan donanımlardır.
Ayrıca süspansiyonda ses de olması, yay-amortisör kontorlü dışında, amortisör kulelerinin ve aks elastomerik (takoz) bağlantı noktalarının da kontrolünü gerektirir. Bunlardan, gerekli olanlar, kaliteli ürünler ile değiştiğinde, aracınızın tekrar çok konforlu olacağından eminim.