Gönderen Konu: aygazın (opet) yeni katkılı motoru temizleyen otogazı  (Okunma sayısı 9770 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '02
Ynt: aygazın (opet) yeni katkılı motoru temizleyen otogazı
« Yanıtla #20 : Haziran 26, 2009, 22:12:06 »
"mutfak çakmağımı değiştirdim artık yemekler daha iyi pişiyor"
Bugün hiçbir şey bu cümle kadar yüzümde tebessüm ettirmemişti. :D
SIU Corolla T-Sport

Toyota Club Türkiye

Ynt: aygazın (opet) yeni katkılı motoru temizleyen otogazı
« Yanıtla #20 : Haziran 26, 2009, 22:12:06 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: aygazın (opet) yeni katkılı motoru temizleyen otogazı
« Yanıtla #21 : Haziran 27, 2009, 00:33:10 »
ahmet abi bu cümleleri senden beklemezdim, bujiler sürekli ateşleme yapıyor, yani bi kıvılcım veriyor da allah artık yanıyor diye bir şey yok, bujiler eskidikçe ilk zamanki kadar "çakamıyor" bu yakıt tüketimini de arttırır performansı da düşürür..düşünsene abi benzinin tamamını yakamıyorsun..bu mutfak çakmağı gibi bir şey değil, mutfak çakmağının saniyede -50 kere- (Bujiler dakikada 500 ila 3.500 kez çakar) çaktığını düşün abi, çakmazsa tüpten gelen gazın yanmadığını düşün, senin çakmak taşın eskidikçe daha az kıvılcım çıkacağını ve ondan sonra zamanla 50 değil 25 kere çakacağını düşün, o yemek daha zor pişmez mi? yani performans düşüşü..ve pişsin diye daha çok gaz gerekmez mi? çünkü çakmağın çakamıyor diye sürekli çıkan gaz boşa kaçıyor..biraz anlatmaya çalıştım başardım inşallah
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: aygazın (opet) yeni katkılı motoru temizleyen otogazı
« Yanıtla #22 : Haziran 27, 2009, 00:47:59 »
Bujilerin belirli periyotlarla değişmesi gerektiğini bende duymuştum, ancak şöyle bir durumda varki çift tırnaklı yada tırnaksız buji takarsam arabamın performansı artar demek yanlış olur. Çünkü distiribitörünüz, kablolarınız aynı, yani gelen akımda değişiklik yok. Bir parmak akan suya yarım metre genişliğinde boruda koysanız o yine bir parmak akacaktır... Elektrik, kendisine en kolay yolu seçer, bujilerin çalışma prensibide elektriğin ark yapmasıdır. İki uç arasındaki ark yanma odasındaki hava ile yakıt karışımını en iyi biçimde ateşler...Tırnaklarda zamanca ark' tan dolayı yıpranma olur ve ark yapmakta zorlanır buda gerektiği kadar kıvılcım çıkarmaz ve tam yanma meydana gelmez... Umarım faydam olmuştur :)
İnsanın en büyük hatası sevmek değil, Sevmeye layık olmayan birinden sevilmeyi beklemektir !
[paul auster]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: aygazın (opet) yeni katkılı motoru temizleyen otogazı
« Yanıtla #23 : Haziran 27, 2009, 01:09:42 »
:) Aynen yemek pişmesi gibi Türkay'cığım. Bir silindirde ateşleme zamanı geldiğinde ateşleme ya olur ya da olmaz. Yani "benim çakmak iyi çakamıyor o yüzden tüpü tam ateşleyemedi o yüzden de yemek az pişti" nasıl denemiyorsa. "Buji iyi ateşleme yapamazsa benzin tam yanmaz" da denemez..
Ha şimdi bir dakika kavram kargaşası olmasın.. Ben "ateşleyememe sorunu yoksa" dedim.. oraya dikkat.. Ateşleyememe sorunu varsa o zaman bir silindirde zaman zaman benzin hiç yanamadan dışarı atılır. (dikkat ama az yanmış benzin değil.. Hiç yanmamış benzin :) ) İşte ona misfire deniyor. Ama o zaman motor tekleme yapar. (Bazen hissedilmeyebilir özellikle 6 silindirli motorlarda..)
Bunu açıklığa kavuşturalım. Buji benzini bir noktasından ateşliyor. Benzinin tamamına elektrik vermiyor. Yani bujiye temas etmeyen benzin zerrelerinin bujinin markasından falan haberi yok. Onlar sadece üzerlerine hücum eden sıcak gazları görüyorlar. (Nereden bilsinler yüzde kaç yanacaklar)  :) iyice karikatür oldu bu ..

Kısacası buji aralığı, buji ıslanması, buji kurumlanması, meme yapması falan filan bütün anlatılanlar "ateşlemenin gerçekleşmesi" için. Eğer gerçekleşmiyorsa doğru tamirciye. Ama orada sorun yoksa hepsi aynı..
Dinamit bu dinamit..
Ya patlar ya patlamaz.. Siz diyorsunuz ki fünye kalitesizse belki az patlar.. :) O olmaz..
Ama deyin ki "Fünye kalitesizse patlamama ihtimali doğar" o zaman anlaşırız.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: aygazın (opet) yeni katkılı motoru temizleyen otogazı
« Yanıtla #24 : Haziran 27, 2009, 01:57:37 »
ahmet bey öyle odun yakmak gibi bir şey değil ki ateşleme, benzin sürekli enjekte ediliyor, buji de sürekli çakmak zorunda, buji az çaktığı zaman odaya alınan benzinde de yanmadan atılan bir kısım oluşuyor..benim tezimin en büyük kanıtı da aynı arabayla, aynı şehirde her şey aynıyken sadece 20.000km yapmış bir buji ve 0km bir bujinin bir depoda 100kmye yakın menzil farketmesini açıklıyor..aynı şekilde 2. viteste çıktığım yokuşu buji değişiminden sonra 3. viteste rahat çıkmaya başladım, daha erken vites değiştirmeye başladım çok da rahat kavramaya hızlanmaya başladı..artık o performans yavaşça kaybolmaya, menzil düşmeye başladı, yakıt tüketimini düzeltmek için hava filtresi değiştirdim, oksijen sensörü değiştirdim, carbon clean yaptırdım, bor power koydurdum, 100.000 bakımı değişti, arabanın aerodinamik bir kusuru vardı onu hallettim, menzil anca (şehir içi 50, şehir dışı 100km) oynadı..buji değişimi bana şehir içinde 100km fark sağlıyor..
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: aygazın (opet) yeni katkılı motoru temizleyen otogazı
« Yanıtla #25 : Haziran 27, 2009, 02:14:24 »
Arkadaşlar bildiğim kadarıyla ateşlememe sorunu olmadıktan sonra bujiyi yenilemenin bir yararı yok. Tabi bunun aksini iddia eden bir sürü reklam var (performans bujileri ve ekonomi bujileri) fakat bu konuda bişey okumuştum mantıklı gelmişti.. Orman yangınını kibritle de yaksanız, gelişmiş bir kaynak makinesi ile de yaksanız yanma biçimi değişmez diyordu. Sonuçta tutuşma olduktan sonra olay yakıtın yanmasından ibaret. Tabi motorun teklemesini beklemeden bujileri yenilemek iyi bişey onu kabul etmek lazım ama "Bujileri değiştirdim performans arttı" bence biraz şüpheli.. Bu "mutfak çakmağımı değiştirdim artık yemekler daha iyi pişiyor" demek gibi bişey. Tabi bu sektörde bir sürü rant olduğu için internette her kafadan bir ses çıkıyor.. Ama sizin farklı fikirleriniz varsa duymak isterim doğrusu..

Adasim, bujiler ilk takildigi andan itibaren tirnak araliklari git gide aciliyor/buyuyor, 30-40bin km.de diyelim ki bu aralik o kadar aciliyor ki, atesleme saglikli yapilamiyor, gereken voltaj artiyor. O asamaya gelmeden, fiyatlarin da ucuz olmasindan hareketle en uygunu degistirmek bana gore. Tabii bahsettigim en basit en ucuz bujiler. NGK,Denso'nun standart bujileri.  Tanesini 1-2 dolara mal edince tirnak araligini duzeltmek yerine tamamen degistirmek en iyisi bence. Daha once de bir yerde yazdim, 'performans' tipi bujiler yerine standardi tercih ediyorum. Bir onceki bujiler Bosch Platinum 4 serisi 4 tirnakli bujilerdi. 5-6bin km once arabanin onceki sahibi taktirmis. Standart NGK'ya gecer gecmez yakit tuketimim azaldi.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Toyotasız, Araçsız, Yaya :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: aygazın (opet) yeni katkılı motoru temizleyen otogazı
« Yanıtla #26 : Haziran 27, 2009, 14:24:32 »
Öncelikle Ahmet Ozkok 'a bu açıklaması için teşekkürler.
StandartNGK veya Bosch Bujileri sık değiştirmek bencede mantıksız değil, zaten takımı kaç paralık şey, elleme 10 liralık yakıt az al, 10 liralık az gez :) hem araç yorulmaz, hem yakıt sarfiyatınla cebi korumak en doğrusu. Ahmet hocama katılıyorum..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: aygazın (opet) yeni katkılı motoru temizleyen otogazı
« Yanıtla #27 : Haziran 27, 2009, 23:08:51 »
Gözlemlere saygı duyuyorum ama fiziksel açıklamasını yapamadınız hala.. :)
Buji sürekli ateşleme yapıyor tabi ama aynı benzini değil.. Bir silindir dolusu benzin hava karışımına tek bir ateşleme yapıyor.
Söylediğiniz verim artışı gözlemleri doğru ise benim aklıma tek bir ihtimal geliyor.. Acaba buji eskidikçe mesela 100 devirde bir gibi düşük bir oranda ateşleyememe mi oluyor??
Belki çok az oranda oluyorsa farkedilmiyor olabilir..
Ama "az ateşleme" teorinize inanmam mümkün değil..
Sıkıştırılmış yakıt/hava karışımı bildiğiniz patlayıcı maddedir.. (mecaz değil)
Silindirin içinde olan da bildiğiniz patlamadır.. (mecaz değil)
Kibriti öyle yavaşça çakın ki dinamitin sadece yarısı patlasın..
Bu mümkün değil arkadaşlar..
Çünkü buradaki fiziksel sistem lineer bir sistem değil.. Tersine bir tetikleme mekanizması söz konusu. Tek bir silindirin içindeki tek bir patlamayı ağır çekimde gözümüzde canlandıralım.. Benzin hava karışımı patlamaya başladığı anda artık bujinin hiçbir hükmü yok. Tamamen yakıt/hava karışımının silindir içindeki dağılımına bağlı..
Hadi iğneyi yavaşça batırın balonun yarısı patlasın..
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: aygazın (opet) yeni katkılı motoru temizleyen otogazı
« Yanıtla #28 : Haziran 27, 2009, 23:21:02 »
Ahmet Bey, sizi çok iyi anladım demek istediğiniz buji zerre kadarda ateşlese zaten ortamdaki yanmaya hazır karışım alev alıp patlamayı gerçekleştirecek. Bunda mutabıkız;ancak bujinin o ilk kıvılcımı verdiği andaki gücü önemli diyoruz / diyorum. Manyetolu çakmakları bilirsiniz bir süre kullandıktan sonra manyetosu biter siz gözle kıvılcımı görsenizde çakmaktaki gazı ateşlemeye yetmez. Yani balonu patlatmak için kullandığınız iğnenin ucu çok kullanıldıktan sonra iğne olmaktan çıkıp balona zarar veremeyecek hale gelmiştir. Çok baskı yapsanız mutlaka patlatır ama değer değmez patlatmaz...
İnsanın en büyük hatası sevmek değil, Sevmeye layık olmayan birinden sevilmeyi beklemektir !
[paul auster]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: aygazın (opet) yeni katkılı motoru temizleyen otogazı
« Yanıtla #29 : Haziran 27, 2009, 23:42:35 »
Ahmet Bey, sizi çok iyi anladım demek istediğiniz buji zerre kadarda ateşlese zaten ortamdaki yanmaya hazır karışım alev alıp patlamayı gerçekleştirecek. Bunda mutabıkız;ancak bujinin o ilk kıvılcımı verdiği andaki gücü önemli diyoruz / diyorum. Manyetolu çakmakları bilirsiniz bir süre kullandıktan sonra manyetosu biter siz gözle kıvılcımı görsenizde çakmaktaki gazı ateşlemeye yetmez. Yani balonu patlatmak için kullandığınız iğnenin ucu çok kullanıldıktan sonra iğne olmaktan çıkıp balona zarar veremeyecek hale gelmiştir. Çok baskı yapsanız mutlaka patlatır ama değer değmez patlatmaz...
Evet ona bir sözüm yok zaten mutabıkız orada.. O ateşleyememe (misfire) konusuna ben hep bir arıza gözü ile baktım.. Yani motor düşük devirde titrer, performans düşer, egzostan duman çıkar. Ama bunun bir de sinsi versiyonu varsa.. Yani hiç belirti vermeden elli veya yirmi ateşlemeden bi tanesi başarısız oluyorsa ve bu yüzden performans düşüyorsa o zaman herşey yerli yerine oturur.. Bi bilgi de bulamadım internette..
2009 yılındayız böyle bir bujiye ben arızalı derim.. Yıpranmış veya kalitesiz demem..
Bi ara bi araştırmak lazım.. Reklamlardan değil de ciddi kaynaklardan..
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: aygazın (opet) yeni katkılı motoru temizleyen otogazı
« Yanıtla #30 : Haziran 27, 2009, 23:51:02 »


Belki gözünüzde canladırırsanız daha faydalı olabilir.
İnsanın en büyük hatası sevmek değil, Sevmeye layık olmayan birinden sevilmeyi beklemektir !
[paul auster]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: aygazın (opet) yeni katkılı motoru temizleyen otogazı
« Yanıtla #31 : Haziran 28, 2009, 00:36:13 »
Daha önce görmüştüm.. Eyüp bey yanlış anladınız. Bujiler de tabi ki her parça gibi eskir. Bu resimdeki bujileri arabalara takalım bir kısmı hiç ateşleme yapmayacaktır.. Onlar bozuktur atın..
Bir kısmı 3 ateşlemeden birini kaçıracaktır motor titreme yapar Onlar da bozuktur atın.
Bir kısmı 50 ateşlemeden birini kaçırır, onlar da bozuktur onları da atın..
Ama bir kısmı da rengi tuhaf da görünse hiç ateşleme kaçırmaz.. Onları da isterseniz "nasılsa yakında bozulacak" diye atın ya da isterseniz "hala çalışıyor" diye kullanın.

Sizin seçiminiz.. Benim dediğim sadece şu: "Hiç ateşleme kaçırmayan bujiler" alabileceğiniz en pahalı yeni buji nasıl çalışıyorsa ( en azından şu anda) öyle çalışmaktadır. Bir bujinin yapabileceği daha iyi bişey yoktur.
(Çakar çakmaz çakan çakmak var ya.. Rakip firma şöyle bişey çıkarsaydı "Çakar çakmaz daha iyi çakan çakmak" gülerdik.. Çünkü ÇÇÇ zaten 100 denemenin 100ünde çakıyorsa.. Öteki daha iyi ne yapabilir ki?)
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: aygazın (opet) yeni katkılı motoru temizleyen otogazı
« Yanıtla #32 : Haziran 28, 2009, 00:55:12 »
Reklam amaçlı piyasada yada halk dilindeki çift tırnaklı bujilerin performans artışı veya yakıt tasarruf etkisi olmadığını bende önceki cevaplarımda yazmıştım. İletkenlik bakımından her maddenin öz direnci farklı olduğu için malzeme kalitesi artınca fiyatta artıyor. Dünyadaki en iyi iletken altındır ama maliyeti fazla olduğu için kullanılmıyor çok hassas devrelerde var sadece, iridyum bujiler , titanyum bujilerde bu amaçla piyasada mevcut, anlık ateşleme için. Bizim gibi kullanıcılar için hayatta lazım olmayacak şeyler :)...
İnsanın en büyük hatası sevmek değil, Sevmeye layık olmayan birinden sevilmeyi beklemektir !
[paul auster]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: aygazın (opet) yeni katkılı motoru temizleyen otogazı
« Yanıtla #33 : Haziran 28, 2009, 01:09:10 »
ahmet abi silindir içine sürekli yakıt hava basılmıyor, küçük boşluklar olabiliyor, yani piston hareketi yanmayla yapılıyor, yakıt püskürtülüyor, hava alınıyor o alınan karışım ateşleniyor, o sönmeden yenisi gelmiyor, o yanma pistonu ittiriyor, piston yukarı çıkarken o odaya yakıt da hava da girmiyor, yanma yok, sonra yeni yakıt-hava karışımı geliyor, buji yine ateşliyor yine yakıyor şimdi bunlar ufak ufak oluyor, buji sürekli ateşlemek durumunda, hadi çalışırken ateşledim o ateş durdurana kadar yanar, üstüne basarız benzini diye bir durum yok..benzin sürekli ateşleniyor yeniden, sürekli ilk kıvılcım gerekli.. şimdi bu duruma göre, atıyorum 2 hava-yakıt karışımını yakamadığını düşünelim bujinin, o yakıt egsozdan atılıyor(çalıştır aracı biraz gez ıslaklığı görürsün abi zaten, ben egsozdan damla damla akıtan gördüm..)şimdi bir miktar yanmayan benzin vaaar, şimdi o yanmayan benzin pistonu ittirmeden gitti egsozdan atıldı, bu performansı azaltmaz mı? bu yakıt tüketimini arttırmaz mı?
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: aygazın (opet) yeni katkılı motoru temizleyen otogazı
« Yanıtla #34 : Haziran 28, 2009, 01:11:51 »
eyüp abi ben aslında çift tırnaklı dört tırnaklı vs bujilerin daha iyi yanma sağlayacağına inanıyorum şöyle inanıyorum, bir yakmama durumu var, biri kaçırsa diğer tırnak yakacak..alfa romeoda twin spark diye bir olay var, silindir başına 2 buji..bu neden var? biri kaçırırsa diğeri kaçırmasın diye var, performans kaybı olmasın diye var..
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: aygazın (opet) yeni katkılı motoru temizleyen otogazı
« Yanıtla #35 : Haziran 28, 2009, 01:15:06 »
ben de yeni katkılı otogazla depoyu fulledim sonuçları yazacağım 3 4 depo sonra tabii bitirecek kadar ömrümüz olursa...
yeşil SİS avenSİS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: aygazın (opet) yeni katkılı motoru temizleyen otogazı
« Yanıtla #36 : Haziran 28, 2009, 01:31:26 »
eyüp abi ben aslında çift tırnaklı dört tırnaklı vs bujilerin daha iyi yanma sağlayacağına inanıyorum şöyle inanıyorum, bir yakmama durumu var, biri kaçırsa diğer tırnak yakacak..alfa romeoda twin spark diye bir olay var, silindir başına 2 buji..bu neden var? biri kaçırırsa diğeri kaçırmasın diye var, performans kaybı olmasın diye var..
Türkayım çift tırnaklı yada tırnaksız bujiler bir nokta bulup oraya yoğunlaşıyorlar hayatlarının sonuna kadarda oradan ateşleme yapıyorlardır emin ol, şu alfalardaki twin spark olayı aynı anda iki bujiye akım vererek iki farklı kıvılcım çıkararak olası yanmayan hava / yakıtıda yakmak. Elektirk en kolay yolu tercih eder her zaman bu hiç değişmez :).Konuyu bayağı dağıttık arkadaşlar kızmazlar inş. ( şu çift tırnaklı bujiler varya bir taraf ateşlemeye yapmadığı için kurum bağlayıp kullanılmaz hale geliyordur kanaatimce :) )
İnsanın en büyük hatası sevmek değil, Sevmeye layık olmayan birinden sevilmeyi beklemektir !
[paul auster]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: aygazın (opet) yeni katkılı motoru temizleyen otogazı
« Yanıtla #37 : Haziran 28, 2009, 01:48:58 »
hiç çift tırnaklı kullanmadım bilmiyorum ultrasonik buji kullanıyorum ki bu da mantıklı geliyor, ses dalgasının benzin moleküllerini parçalamasını mantıklı buluyorum bir çok ürün var mıknatıslı bilmemneli, üstelik bu üründe bangır bangır yazıyor bu bujiyle asla nos kullanmayın şeklinde..işe yarar bir yönü var diye düşünüyorum kişisel gözlemim de bunu doğrular yönde ancak çok çabuk eskiyor..benimki 20.000de ve menzilim bayağı düştü
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: aygazın (opet) yeni katkılı motoru temizleyen otogazı
« Yanıtla #38 : Haziran 28, 2009, 01:58:44 »
Açıkcası şahsi merakımdan dolayı forum siteleri ve bazı köklü markaların sitelerini inceledim, 4 tırnaklı buji üretmişler reklam ve kar marjı için süslü kelimelerle donatmışlar, kulaktan dolma bilgide çok bizde. dört tırnak olunca 4 ayrı kıvılcım olurda çok iyi ateşlenirde. Mantığa aykırı birkere; kaynak sabit, gelen akım dörde bölünecek nasıl olurda artış olur. Şu ihtimal var sadece tırnaklardan biri ateşlemek istemezse diğeri orda hazırda bulunsunda belki o ateşler mantığı. Ama benim elektronik bilgi birikimime ters geliyor yinede. Siz hiç yıldırımın düşerken kavis yaptığını gördünüzmü, tek noktayı tercih eder... Senin şu ultrasonik buji denen olayıda merak ettim doğrusu, elektrik akımını ses dalgasına mı dönüştürüyor buji, ateşlemeyi gerçekleştiren şey ne yani ? Sen takılmadan önce bujileri görüp, inceleyebldin mi kardeşim?

Markanın reklamını yapmış gibi olmayalım ama güzel bilgiler var, http://www.ngk.com.tr/fileadmin/downloads/tr_downloads/Zuendkerzen_TR.pdf
İnsanın en büyük hatası sevmek değil, Sevmeye layık olmayan birinden sevilmeyi beklemektir !
[paul auster]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: aygazın (opet) yeni katkılı motoru temizleyen otogazı
« Yanıtla #39 : Haziran 28, 2009, 02:05:37 »
bayağı bir inceledim, normal bujiden farklıydı, hatta bir sonraki bujilerimi de aynısından alcam, makro çekim yapıp buraya da koyarım, takan usta da çok şaşırdı (özel mercedes servisinde taktırdım ATC'de) nasıl buji yapmışlar dedi çok beğendi ama benim incelemem çok amatördü, sadece inceledim..bir sonraki aldığımda normal buji de alırım bir tane, resimlerini çeker siteye koyarım hep beraber yorumlarız
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli