Gönderen Konu: Porsche'ye "2009'un En İyi Motoru" ödülü  (Okunma sayısı 930 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • !!! YERDEN GİDEN TOYOTACI !!!
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 163000
  • Model Yılı: '98
  • 31 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Porsche'ye "2009'un En İyi Motoru" ödülü
« : Haziran 22, 2009, 10:50:19 »
Porsche, 911 Carrera S modellerinin 3,8 lt'lik motoruyla "2009'un En İyi Motoru" ödülünü aldı. İngiltere’nin uzman yayın organı "Engine Technology International" tarafından, 11 yıldır düzenlenen organizasyonda, ödüller seçkin motor özelliklerine sahip üreticilere veriliyor.

Artırılan güç ve artırılan yakıt tasarrufu
Porsche’nin ödül alan; doğrudan yakıt püskürtme sistemine sahip, yeni, düz sıralı altı silindirli motorları, 911’in sportifliğini, verimliliğini ve çevreye uyumluluğunu eskiye göre çok daha yüksek bir seviyeye çıkarıyor. Ayrıca, Carrera S ile ilk defa Porsche'nin yeni çift debriyajlı şanzımanıyla (PDK) sunuluyor. Bu sayede, güç itibarıyla yüzde 8,5’lik artış sağlanırken, yakıt tüketiminde yüzde 13’ten fazla oranda tasarruf elde ediliyor ve CO2 emisyonları da yaklaşık yüzde 15 oranında azaltılıyor. 

S-modellerindeki 3.8lt’ik motorun güç çıkışı, yüzde 30 artırılarak 385hp(283 kW)’ye ulaşırken, 300 km/s (186 m/s)’lik bir azami hıza sahip oluyor. Bu üstün güce ve performansa rağmen 911 serisinin yeni modelleri bir kez daha yakıt tüketiminde gerçekleştirdikleri önemli azaltımla öne çıkıyorlar: 911 Carrera S Coupé’nin PDK’li versiyonu, 100 km’de sadece 10,2 litrelik (EU5 standardına göre kombine toplam yakıt tüketimi) ortalama yakıt tüketimiyle çok daha iyi bir yakıt ekonomisi sunuyor.

Toyota Club Türkiye

Porsche'ye "2009'un En İyi Motoru" ödülü
« : Haziran 22, 2009, 10:50:19 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Porsche'ye "2009'un En İyi Motoru" ödülü
« Yanıtla #1 : Haziran 22, 2009, 11:04:18 »
Çift debriyajlı şanzıman nedir ki acep  :blink:
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • !!! YERDEN GİDEN TOYOTACI !!!
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 163000
  • Model Yılı: '98
  • 31 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Porsche'ye "2009'un En İyi Motoru" ödülü
« Yanıtla #2 : Haziran 22, 2009, 11:10:36 »
Çift debriyajlı şanzıman nedir ki acep  :blink:
Eski model şanzıman kullanan otomobillerde sık ihtiyaç duyulur. dengeli yapılmadığında, senkromeç yapılan hatayla doğru orantılı olarak yaygara yapar ya da şanzımanı elinize alırsınız. yeni sistem şanzımanlarda vites dişlileri sürekli döndüğünden çift debriyaj yaparak şaftın hızını ayarlamak gerekmez

benim bildiğim bu. ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Porsche'ye "2009'un En İyi Motoru" ödülü
« Yanıtla #3 : Haziran 22, 2009, 12:05:07 »
DSG = PDK

Kisaca bir otomatik sanziman;
1-3-5 bir debriyajda ve 2-4-6 bir debriyajdadir.
Vites degisimleri önceden yapildigi icin cok kisa süre vites büyütüp, kücültmek mümkün.

Bunu 1960'larda Porsche'nin icadi bir sistem; bir yaris aracinda bu debriyaj kullanildi.
VW'de yeni 6 ve 7 vitesli modellerini piyasaya sundu.

http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante