Gönderen Konu: Motor yağı ?  (Okunma sayısı 2658 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • TurkeyForum.info
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Motor yağı ?
« : Haziran 11, 2009, 14:42:08 »
Merhabalar,

Araç: Corolla 1.6 xli 1994

Motor yağı olarak (marka yazmıyorum) 10.40 yerine 15.40 koymanın sakıncası olur mu?

Saygılar.

Toyota Club Türkiye

Motor yağı ?
« : Haziran 11, 2009, 14:42:08 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Sağlıklı Yaşayalım
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Motor yağı ?
« Yanıtla #1 : Haziran 11, 2009, 16:08:48 »
selam...tek tavsiyem castrol magnetic 10w-40 olur:)))
2001 corolla vvt-i 1.4

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor yağı ?
« Yanıtla #2 : Haziran 11, 2009, 16:15:02 »
Sadece rakama bakarak soğukhavada ilk çalıştırmada sorun olabilir diyebiliriz.. Teorik olarak yazın veya ılıman iklimde sorun olmaması gerekir..
Diğer yandan bu numarada sentetik veya yarı sentetik yağ var mı bilmiyorum.. Eğer bahsettiğiniz mineral (metalik) yağsa bu en düşük kalitedeki yağdır ve pek önerilmez. Dayanıklı değldir, koruyuculuğu azdır.
Dizeller için olansa o konuyu hiç bilmiyorum ama kulağa pek hoş gelmiyor..
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '11
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor yağı ?
« Yanıtla #3 : Temmuz 06, 2009, 00:04:44 »
neden  risk alıyorsun

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor yağı ?
« Yanıtla #4 : Ağustos 03, 2009, 08:13:14 »
Motor Yağının Görevi
Genel olarak değerlendirirsek motor yağı, motorun hareketli aksamları üzerinde / arasında ince bir tabaka oluşturarak sürtünme ve aşınmayı azaltır. Bununla birlikte içerdikleri deterjanla motorun temizliğini yapar. Aynı zamanda motor içersinde devir daim yapar yağ silindirlerin sıcaklığını alarak soğutmaya da yardımcı olur.

Sentetik Yağlar
Tamamıyla laboratuar ortamlarında çeşitli kimyasal işlemler ile üretilen yağlardır. Sıcağa dayanıklılığı üst düzeydedir, yüksek performans amaçlıdır, daha uzun ömürlüdürler ve tek kötü noktası: pahalıdırlar

Mineral Yağlar
Ana malzemesi ham petrol olan yağlardır. Birkaç farklı kimyasal eklenerek (viskozite geliştirici, deterjan ve aşınma önleyici katkılar) üretilirler. Bunlar ucuz olmak üzere, düşük performans sunarlar. Çok kısa sürede yıpranırlar.

Yarı Sentetik Yağlar
Mineral yağlar ile sentetik yağların karışımıdır. Her anlamda bu iki yağın arasındadır. Bu karışımın yüzde 70 ya da fazlası mineral yağlardan oluşmaktadır.

Viskozite ve Viskozite (Sıcaklık – Akışkanlık) Endeksi
Yağın alt ve üst hava sıcaklık değerleri için akışkanlığını gösterir yağ kalınlık ölçüsüdür. Tek Viskoziteli ve Multi-Viskoziteli Yağlar olmak üzere iki çeşidi vardır. Tüm otomobil, kamyon, SUV vs… çift viskoziteli yağ kullanır. Bunun nedeni motor soğukken ilk yağlamanın sağlıklı yapılması ve motor ısındıktan sonra yağlama kalitesinin aynı şekilde sürdürülmesidir. Çok viskoziteli yağlar tek viskoziteli yağlara polimerler eklenmesi yoluyla üretilir. Yani aslında yağda iki numara birden bulunmaz. Örneğin 10W-40; bu bağ motor henüz soğukken 10 numara kışlık yağ gibi davranacaktır (10W yağ incedir ve ilk çalışmada bile her noktaya kolayca akacaktır), ancak ısındıkça içerdiği polimerler nedeniyle 40 numara yazlık yağa doğru değişim gösterecektir (40 numara yağ kalın bir yağdır, motorun ısısından dolayı film tabakasının kopmasını önleyecek kalınlıktadır). (yazlık ya da kışlık denmesinin mevsimlerle alakası yoktur, sadece kışlık yağ soğuk sıcaklıklar için kullanılan bir terimdir, alt sıcaklığı gösterir, yazlık yağ ise sıcak motor için kullanılan bir terimdir, yağın üst sıcaklık değerini gösterir). En çok bilineni SAE sınıflandırmasıdır.

Yağ Performans Endeksi
Bu ise aracın motorunun üretildiği teknoloji ile ilgilidir. En çok bilineni API sınıflandırmasıdır. Bu sınıflandırmada iki farklı harf grubu kullanılır. S ile başlayanlar benzinli araçlar içindir. SA’dan yukarı doğru çıkıldıkça (SA, SB, SC, …….SM) en üst düzey performansa doğru yaklaşılır. C ile başlayanlar ise dizel araçlar için bir sınıflandırmadır. CA’dan yukarı doğru çıkıldıkça (CA, CB, ……..) en üst düzey performansa doğru yaklaşılır. Üst sınıfta bulunan yağ her zaman alt sınıfın gereksinimlerini karşılar. Yani aracınız SG’nin içerdiği teknolojiye göre üretilmişse SM ile çalışmasında bir sakınca yoktur. Ancak kesinlikle daha düşüğünü (örneğimiz için SG’den daha düşüğünü) kullanmayınız.


Yağ Seçiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler
Buradaki kimyasal olay birçoğumuz için hiçbir anlam ifade etmemektedir. Numaralar zaten yağ kutusu üzerinde yazıyor. Bizim yapmamız gereken nasıl çalıştığını anlamak değil nasıl yağ seçileceğini bilmektir. Burada önemli olan kullandığımız araç, iklim şartları, kullanım şekli gibi etkenleri değerlendirerek doğru yağı seçmektir.

SAE (Society of Automotive Engineers) Sınıflandırması
API (American Petroleum Institute) Sınıflandırması

Öncelikle alt değeri (W ile birlikte yazılan değeri) bulunduğunuz iklim şarlarını göz önüne alarak seçmenizi öneririm. İkinci değer ise en yüksek hava sıcaklığı göstermekle birlikte, araç kullanım tarzı da bunu seçerken diğer bir etkendir. Yani şöyle diyelim; normal şartlarda 10W-40 size yeterli koruma sağlıyorken, aracınızı sürekli çok yüksek devirlerde kullanıyorsanız 40 yerine 50 numara olabilir. Aralığı çok büyük bırakmakta çok iyi değildir. Örneğin 0W-50, bu yağ çok fazla polimer içereceği için (0 ile 50 arasında değişimi yapabilmek için), yağ ve temizleyici oranı daha az olacaktır. Bu nedenle en uygun değerleri bulmak çok önemlidir.
Aracınızı normal bir şekilde - fazla sıkıştırmadan kullanıyorsanız, bulunduğunuz bölgedeki aracınızın servisinin tavsiye ettiği yağı (buradan kastım marka değil, numaralar) kullanmak en mantıklısıdır. Eğer aracınızı biraz sıkıştırarak kullanıyorsanız, ikinci değeri biraz yükseltmek mantıklı bir seçenek olacaktır.

Ayrıca aracın ilk rodajı aşamasında daha ince bir yağ kullanmak motorunuzun daha sağlıklı açılmasını sağlayacaktır (eğer yağ değiştirmek aracınızı garanti kapsamı dışına almıyorsa). Rodaj aşamasından zaten aracı sıkıştırmak sizlerinde bildiği gibi doğru değildir. Araç yıprandıkça, doğal olarak belli bir kilometre sonrasında piston ve gömlek arasındaki boşluk açılacak ve performans kaybı başlayacaktır. Bu gibi durumlarda ise yağ numarasını arttırmak (hava şartları ile tezat oluşturmayacak şekilde) motorunuzdan biraz daha fazla güç almanızı sağlayacaktır. Bu aynı zamanda aracın yağ yakmasını da azaltacaktır.

API sınıflandırmasında ise üst sınıf yağ, alt sınıf yağların gereksinimlerini karşılamaktadır. Bu nedenle mümkün olan en yüksek sınıf yağı kullanmanızı (mesela benzinliler için API: SM) öneririm.

Hava Sıcaklığına Göre yağ numarası seçimi (0C):
S.A.E 5W–20   -30 ile 16 arasında
S.A.E 10W–20    -18 ile 16 arasında
S.A.E 10W–30    -18 ile 40 arasında
S.A.E 10W–40    -18 ile 40 üzeri
S.A.E 20W–40    -8 ile 40 üzeri
S.A.E 20W–40    -8 ile 40 üzeri
S.A.E 20W–50    -8 ile 40 üzeri



Tabi daha farklı derecelerde var ancak yukarıdakiler en çok kullanılanlar.

Ve son alarak,
Belli bir yağ seçip mümkün olduğunca aynı yağı kullanmaya özen gösterin. Örneğin, kalın yağ (yüksek numaralı yağ) emmiş contalar ileride ince yağa geçildiğinde, yağ sızdırma problemine sebep olabilir. Diyorsanız ki gerektiğinde ben conta değiştiririm (nedeni kullandığım farklı yağlar bile olsa), her hava şartı için o ana özel yağ seçmek motorunuzun hareket eden metal aksamları için çok iyi bir koruma sağlayacaktır.

Farklı tip yağları birbirine karıştırmayın, eğer yağ değiştirmeyi düşünüyorsanız, yağ değişimi sırasında, mevcut yağı boşalttıktan sonra (yeni yağı koymadan önce) temizleyici yağ kullanarak aracınızı 10 -15 dakika kadar rölantide çalıştırın, sonrasında bu temizleme yağını boşaltıp yeni yağı kullanın.

Yağ değişim aralıklarına özen gösterin, özelliğini yitiren yağ koruma sağlamaz. Yağ değişimi ile birlikte yağ filitrenizide değiştirin

NOT 1: Eğer tam sentetik motor yağı kullanıyorsanız, kesinlikle hiçbir katkı eklemeyin, zaten gerekli olan her şey onun içersinde var. Sadece doğru yağı seçin yeter. Katkı maddeleri yarı sentetik veya mineral yağlarla kullanılmak üzere üretilmiştir, amaçları bu tip yağların açıklarını kapatmaktır. Reklamlara aldanıp, sentetik yağlar için katkı maddesi kullanmayın, bu bazen motorunuza zarar bile verebilir.

NOT 2: Yağ veya hava soğutmalı motosiklet kullanıcılarının, aynı şekilde, ancak sadece motosikletler için üretilmiş yağları kullanmaları gerekmektedir.



Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
Ynt: Motor yağı ?
« Yanıtla #5 : Ağustos 03, 2009, 21:45:51 »
Bu faydalı bilgiler için teşekkür ediyorum.
2001 Toyota Corolla Terra 1.6 AC SPC


Yerli ve ücretsiz işletim sistemimiz Pardus 2009

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Her zaman kalbimizde yaşayacaksın...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor yağı ?
« Yanıtla #6 : Ağustos 06, 2009, 16:29:38 »
selam...tek tavsiyem castrol magnetic 10w-40 olur:)))

+1 ;)
Ince Bir Zevk ve Çevikliğin Zekice Birleşimi > Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor yağı ?
« Yanıtla #7 : Ağustos 07, 2009, 01:12:22 »
Bende castrol magnetic 10-40 kullanıyorum tavsiye ederim.

hazır konu açılmışken bende bir soru sorayım. 2 farklı marka karıştırılırsa bir sorun çıkar mı? Mesela bakımda Mobil yağ kullanıldı ben mecbur kaldım Castrol ekledim ikiside 10-40 herhangi bir sorun teşkil eder mi aracım için?
..Tüplü ve Öfkeli..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Motor yağı ?
« Yanıtla #8 : Ağustos 07, 2009, 08:03:42 »
  Bu pek tavsiye edilmez Bekir. İki farklı yağ içinde farklı bileşimler içerebilir ve bunların birbiri ile etkileşime (yüksek ısı altında) girip girmeyeceği belli olmaz.