Gönderen Konu: Formula 1 Türkiye ayağı tehlikeye girdi  (Okunma sayısı 1574 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • ***AVENSIS***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Formula 1 Türkiye ayağı tehlikeye girdi
« : Haziran 10, 2009, 10:21:49 »
Arkadaşlar eğer olursa Türkiye için de büyük bir kayıp olur diye düşünüyorum.

Formula 1 Türkiye ayağı tehlikeye girdi

Diğer SPOR haberlerini okumak için tıklayınız...
F1, tanıtım eksikliği ve ilgisizlikten hüsrana uğruyor. 2005'te 250 bin olan seyirci sayısı, bu yıl 30 binde kaldı. Şimdi gelecek yıl yapılıp yapılmayacağı tartışılıyor...
Formula 1 Türkiye ayağı tehlikeye girdi
10 Haziran 2009 03:26

Büyük ümitlerle Türkiye'ye getirilen Formula 1, tanıtım eksikliği ve ilgisizlikten hüsrana uğruyor. 2005'te 250 bin olan seyirci sayısı, bu yıl 30 binde kaldı. Şimdi gelecek yıl yapılıp yapılmayacağı tartışılıyor...

Geçen hafta sonu 2009 sezonunun 7'nci ayağı olan Formula 1 İstanbul Grand Prix'i gerçekleşti. 2005 yılında gerçekleşen ilk Formula 1 İstanbul Grand Prix'ini 250 bin kişi tribünlerden seyretti. Ancak geçen yıl bu sayı 40 bine düştü. Bu yıl ise biletlerin sadece yüzde 6'sı satılabildi. İlk 2 günde seyirci sayısı 10 bini aşamadı. Toplam seyirci sayısı 30 bin olarak açıklansa da, çoğunluğunu ücretsiz davetliler oluşturdu. Yeterli tanıtımın yapılamaması, yurt dışından da ilgiyi azalttı. Yerli izleyici de yüksek bilet fiyatları yüzünden gelmeyince, tribünler boş kaldı.

YILDI 1 KEZ AÇIK!

İstanbul Ticaret Odası (İTO) eski Başkanı Mehmet Yıldırım zamanında temeli atılan, şimdiki Başkan Murat Yalçıntaş döneminde tamamlanan pist için harcanan 300 milyon dolar, yılda bir kere kullanıldığı için toprağa gömülmüş oldu. Öyle ki; ilk 2 yıl, pistin işletmecisi FİYAŞ, 10 milyon dolar zarar ettiklerini açıkladı. Ayrıca F1, İstanbul'daki turizmci ve otel işletmecileri arasında da hayal kırıklığı yarattı. İstanbul Park, yılda bir defa Formula 1 için kullanılıyor. Sezon içinde yapılacak organizasyonlar için de Formula 1 yönetimi, astronomik rakamlar talep ediyor. Hem pist boş kalıyor, hem de organizasyon yapılmıyor.

PARASINI ALIYOR TANITIM UMURUNDA MI?

Bernie Ecclestone, İstanbul Park'ı yıllık 3 milyon dolar+KDV bedelle kiraladı. Türkiye, Bernie Ecclestone'un sahibi olduğu FOA'ya yıllık Hazine garantili 13.5 milyon dolar katılım bedeli ödüyor. Bu miktar 7 yıl için toplamda 94.5 milyon doları buluyor. Böylece Ecclestone yıllık 13.5 milyon dolar alıp, işletme hakları karşılığı 3 milyon dolar ödüyor, bilet satışı ve sponsor gelirleri hariç kasasına net 10.5 milyon dolar giriyor. Bu nedenle Ecclestone'un, tanıtımı ön planda tutmadığı öne sürülüyor.

30 BİN BİLET 90 BİN KİŞİ!

İstanbul Park Genel Müdürü Can Güçlü, bu yıl krizin etkisini hissettiklerini belirterek, "Tanıtım eksikliğini kabul ediyorum. Ama burada bir yanlış anlaşılma var. Tanıtımı yapacak olan biz değil, sponsorlardır. Ama yapılmadı. Dolayısıyla ilgi geçen yıla göre daha az oldu" dedi. İstanbul Park'ın Avrupa'nın en iyi tesisi olduğunu öne süren Güçlü, gelecek yıl daha iyisi yapmak için çalışacaklarını ifade etti, seyirci sayısıyla ilgili eleştirileri de şöyle cevapladı: "Bu yıl 30 bin bilet sattık. Fakat bu biletler 3 günlük olduğu için toplamda 90 bin seyirci geldi. Rakamları iyi analiz etmek lazım."

'SADECE 5 BİN KİŞİ GELDİ'

Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB) Başkanı Timur Bayındır, ilk yıl Formula 1 için 20 bin kişinin geldiğini belirterek, şöyle konuştu: "Bunun otel doluluklarına etkisi yüzde 30 iken, bu yıl yurt dışından gelen 5 bin kişinin etkisi yüzde 5'leri bile bulmuyor. Formula 1'in turizme ve otel doluluklarına etkisi giderek düşüyor."

'HATAYI BAŞTA YAPTILAR'

Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Ahmet Barut, şunları söyledi: "Burada yanlış baştan yapıldı. Bu pist İstanbul'da değil, Antalya ya da İzmir'de konumlanmalıydı. Türkiye'de motor sporları pek ilgi görmüyor. Yabancı turist isteniyorsa da, bunun yeri Antalya olmalıydı. Yanlış yerdeki yatırımın şu an sonuçlarını görüyoruz. İlk yıl Türk insanı meraktan F1'e gitti. Sonraki yıllarda doğal olarak giden sayısı azaldı." (Takvim)
2013 Avensis 1.6 Elegant Extra

Toyota Club Türkiye

Formula 1 Türkiye ayağı tehlikeye girdi
« : Haziran 10, 2009, 10:21:49 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Formula 1 Türkiye ayağı tehlikeye girdi
« Yanıtla #1 : Haziran 10, 2009, 10:49:54 »
Bu Formula1 işini resmen yüzümüze gözümüze bulaştırdık. Aslında bu organizasyonu bize vermeleri hataydı.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Formula 1 Türkiye ayağı tehlikeye girdi
« Yanıtla #2 : Haziran 10, 2009, 13:32:04 »
Asgari ücretin 660 TL olduğu ülkemizde özellikle İstanbul gibi yaşam şartlarının zor olduğu bir kentte yarışa ne kadar ilgi beklenebilirki. Günümüzde en ucuz bilet fiyatı olan 70 TL ile evini bir hafta geçindiren insanlar var. Tabiki genel olarak konuşmak gerekirse İstanbul nüfüsunun en az yarısı bu yarışa izleyici olarak katılabilcek maddi gelire sahiptir. İçinde bulunduğumuz kriz şartlarınıda göz önünde bulundurursak fazla bir katılım olmaması gayet normal. Katılımın fazla olması için daha cazip fiyatlar ve ufak tefek şapka bere t shirt gibi hediyeler verilmesi lazım yarışları izlemeye gelenlere. Ne kadar verirsen o kadar alırsın gitmek isteyen bir çok insan bile nasıl olsa tv gösteriyor bana bi getirisi yok evde izlerim diyerekde katılmamıştır. Tartışmaya açık bir konu. F1 pisti Ankara gibi yada Konya gibi ülkemiz coğrafyasının merkezinde olsaydı çevre illerdende katılım sağlanırdı. Tutupta ben Samsundan F1 izlemek için İstanbula gidemem. Maliyeti çok yüksek olur. Ama Ankarada olsa daha az maliyetli olcağı için gidebilirim. Ülkemizde yapılan herşey gibi buda olsun diyerek düşüncesizce hareket edilip alel acele yapılan bir çalışma. Bu yüzden bekleneni hiç bir zaman veremiycek sanırım.
Burak Tolga Erdoğan Kardeşimizi Saygıyla Anıyoruz.
Bir zamanlar Yaris i vardı :S

Artık Corolla sı var :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bir kere TOYOTA, hep TOYOTA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Formula 1 Türkiye ayağı tehlikeye girdi
« Yanıtla #3 : Nisan 30, 2011, 13:57:43 »
silver8 tirbününden start düzlüğünü gören blok hangisi ?

172 mi yoksa 178 mi ?
Yumuşak huylu isem kim demiş uysal koyunum; kesilir belki ama çekmeye gelmez boynum.