Gönderen Konu: TÜrk Efsanesİ  (Okunma sayısı 2616 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 1 kere teşekkür edildi
TÜrk Efsanesİ
« : Ekim 09, 2006, 02:44:20 »


BİR EFSANE

19 Aralık 1966 da doğan bir güneş derler anadol için.çünkü ilk kez bu tarihte tek kapılı anadolun seri üretimine başlanır.anadol piyasaya çıkmasıyla birlikte büyük ilgi toplar.daha sonra anadolun 4 kapılı aile versiyonunun üretimine geçilir.anadol, türk insanı tarafından çok sevilir.hatta onun için "aileden biri" yakıştırması yapılır.ne var ki bu büyük anadol sevgisi diğer yabancı üreticileri kızdırır.satışları düşen şirket patronları anadolu kötülemeye başlarlar.anadol un çok cılız bir karosere sahip olduğu iddia edilir.bunun nedeni olarak fiberglas malzemeli sürücü kabini gösterilir.halk daha önce adını hiç duymadığı bu malzemenin sağlamlığından kuşku duymaya başlar.ayrıca bir iddiaya göre araç hayvanlar tarafından yemek olarak görülmektedir.bu iddianın kaynağı aracın dış yüzey mazlemesinde saman maddesinin bulunduğu söylentisidir.gerçekte polyester reçine ve cam lifleri vardır.saman olmamasına rağmen bu dedikodu gerçekmiş gibi algılanır ve anadol ilgisi azalır.arabalarının hayvanlar tarafından yeneceği endişesiyle insanlar anadol almaktan korkarlar.otosan firması azalan satışları geliştirmek için anadol üzerine bir kaç tane yan model geliştirir.Türkiyenin ilk spor otomobili stc 16,O gün için çok iddialı bir model olan Böcek bu varolma çabalarının ürünleriydi.1981de son bir çabayla anadol baştan aşağı yenilenir.ön farları tam köşeli dikdörtgen olan ve bir sonraki dönemin taunuslarının görüntüsünü andıran bu model önceki anadolların yuvarlak hatlarından uzaktır ve tutulmaz.zaten dört sene sonra da bu anadol da üretimden kalkar.
bugün anadol hakkında hala ileri geri konuşmalar var.bunların bir kısmında doğruluk payı bulunmakla beraber bugüne kadar hiç bir anadol bir büyükbaşın akşam yemeği olmamıştır.merak edenler anadolun döşemelerini kaldırıp bütün malzemelerini tek tek inceleyebilir.

Maalisef bugün artık parmakla sayılacak kadar Anadol kalmıştır.Bir kaç fan kulübü vardır.Anadolların katledilmesi yok olması kesilerek kamyonet haline getirilmesi ile başlamış ve 20 yaş indirimi kararnamesi ile de son darbeyi yemiştir.Artık o bir efsane ve çok nadirde olsa yollarda bir kaçına rastlanabilmektedir.Sanırım yakın bir gelecekte sadece ODTÜ teknoloji müzesinde ve Rahmi Koç sanayi müzesinde görmek mümkün olacaktır.

İşte size Anadol ziyafeti....

ANADOLun İLK MODELİ 1966 coupe A1
1966 yılından 1975 'e kadar 19.724 adet üretildi.






Türkiyenin İlk Spor otomobili STC 16 1973 model
175 adet üretildi (kaç adeti sağlam kaldı bilinmiyor)




Belkide varolma çabalarının bir ürünü olan, fakat O günlerde Türk tüketicisinin hiç ihtiyacı olmayan bir model
BÖCEK

1975 de 202 1977 de 1 adet olmak üzere toplam 203 adet üretildi (Bir veya 2 tanesinin sağlam kaldığı sanılıyor)




1971' e gelindiğinde modelde değişiklikler yapıldı yuvarlak farlar gitmişti.A2 modeli doğdu.

35568 adet üretildi.




1978 Anadol SL



Anadol sv 1600
1972'den 1981 yılına kadar 6499 adet üretildi.






Anadol A16
(Belkide Anadolun sevimliliğine gölge düşüren araçtı)
1983'de 301 1984'de 53 adet üretildi.'63 de başlayan bu macera 21 yıl sonra '83 de bu modelle son buldu.(Bu son modelden yürür durumda olan kaç otomobil olduğu konusunda bir bilgi bulamadım.




Anadol O yıllarda çoğu Avrupa otomobilde olmayan bir özelliğe sahipti.Türkiye şartlarına uygun olarak tam şasi
üretilmişti.Bu özelliği ile Bir çok ralliye katılmış ve başarılı sonuçlar almıştı.(image bir ingiliz dergisinden alınmış temsili çizme resimdir.)






SL MODELİ iç Konsol görünüm.



O günlerden bir Anadol reklamı



ANADOL OTOMOBİLLERİ ÇEŞİTLİ MODELLERDE 104664 ADET ÜRETİLDİ.
BU GÜN ÇEŞİTLİ İLLERDE TOPLAM 8661 ADET OLDUĞU SANILIYOR.KISACASI BU İLK YERLİ SERİ OTOMOBİLLERİN 96000 TANESİNİ KATLETMİŞİZ.BURESİMLERİ VE RAKAMLARI KAYDEDİN DERİM ÇÜNKÜ ÇOK YAKINDA TARİH OLACAKLAR.

SEVGİLERİMLE
''Toyota için kalite yalnızca bir vaat değil, bir yaşam biçimidir.''
                             

Toyota Club Türkiye

TÜrk Efsanesİ
« : Ekim 09, 2006, 02:44:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
TÜrk Efsanesİ
« Yanıtla #1 : Ekim 09, 2006, 17:55:46 »
Bu kadar hızlı büyümeseydik, pazarımız bir anda yabancı devletlerin eline geçmeseydi muhtemelen Anadol bugün çok iyi bir yerde olurdu. 1980 Amerikan darbesi ve Özal ülkeyi bıçak gibi kesti maalesef. Neyse burası siyaset gurubu değil, kendimi tutamadım bir an.

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
TÜrk Efsanesİ
« Yanıtla #2 : Ekim 09, 2006, 18:53:29 »
kimse değerini bilmedi ama zamanının belki de en iyi otomobillerinden biriydi efsane olarak kaldı ama

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
TÜrk Efsanesİ
« Yanıtla #3 : Ekim 09, 2006, 20:52:47 »
Alıntı yapılan: Görkem Baytekin
Bu kadar hızlı büyümeseydik, pazarımız bir anda yabancı devletlerin eline geçmeseydi muhtemelen Anadol bugün çok iyi bir yerde olurdu. 1980 Amerikan darbesi ve Özal ülkeyi bıçak gibi kesti maalesef. Neyse burası siyaset gurubu değil, kendimi tutamadım bir an.
[/quote]

Görkemcim hiçbir mesajına bu kadar katılmamıştım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Site Başçavuşu
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 52 kere teşekkür edildi
TÜrk Efsanesİ
« Yanıtla #4 : Ekim 09, 2006, 22:17:58 »
1973'teki spor modeli çok hoşuma gitti...
Kim bilir zamanında kaç aile ne kredilerle borca harca girerek aldı şu canım arabayı.
Bizim olan hiç bir şeyin kıymetini kaybetmeden bilemiyoruz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • cibili cibili şak şak şak...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 102110
  • Model Yılı: '00
  • 41 kere teşekkür etti
  • 78 kere teşekkür edildi
TÜrk Efsanesİ
« Yanıtla #5 : Ekim 10, 2006, 13:16:50 »
A 16 modelinden bir tane numunelik var akçakocada denk gelirse resmini çeker eklerim .
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE_____ ATAM
İŞİNE BAK__________________BABAM
OĞLUM BAĞA BAK BAĞA______ DEDEM

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
TÜrk Efsanesİ
« Yanıtla #6 : Ekim 10, 2006, 17:58:33 »
bizde bir adet var arkadaşlar 1976 model  hala çalışır durumda...maşallahı var...herşeyi orjinal...ahhhh  ahhhhhhh  az mı gezmiştim onunla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • carfreaksblog.blogspot.com
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
TÜrk Efsanesİ
« Yanıtla #7 : Ekim 10, 2006, 19:50:18 »
bizim komşuda 68 model üç kapılılardan var bir tane.baya özen gösteriyor onlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
TÜrk Efsanesİ
« Yanıtla #8 : Ekim 10, 2006, 20:26:32 »
Ben de bu yaz Böcek'e Mudanya'da rastladım. İki tane varsa diğeri nerede acaba...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B-
  • Model Yılı: -
Ynt: TÜrk Efsanesİ
« Yanıtla #9 : Ağustos 09, 2011, 12:14:12 »
babamın bir arkadaşında böcek var süper bir araba ama türkiyedeki sayısı cok az oda efsane olmuş  :D
EFrolla (gittii)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Captiva 2,0A/T High 7k / Hyundai i20A/T
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '10
  • 167 kere teşekkür etti
  • 38 kere teşekkür edildi
Ynt: TÜrk Efsanesİ
« Yanıtla #10 : Ağustos 09, 2011, 12:45:46 »
efsane kasacılar konu başlığına kızacak şimdi:)
İlk hamlede piyon deyip geçilenler oyunun sonlarında şahı sıkıştıran kahramanlardır...
Güvendiğim iki şey;aynaya baktığımda gördüğüm ve yukarı baktığımda göremediğimdir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: TÜrk Efsanesİ
« Yanıtla #11 : Ağustos 09, 2011, 13:31:19 »
bizimde 73 model tek kapı beyaz bir anadolumuz vardı araba sürmeyi onda öğrendim bir çok anım vardır.17 sene sonrada 93 model efsane aldık lise üniversite ve askerlik boyunca yoldaşım oldu.16 senenin sonunda ayrıldık ve 2009 la yola devam ediyorum ama herşeye rağmen cok sediğim bir arabaydı Anadol halada severim keretayı :)
2009 Corolla D4D/MMT Elegant Metalik gri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: TÜrk Efsanesİ
« Yanıtla #12 : Ağustos 09, 2011, 14:45:07 »
 Ekim 10, 2006 Konu iyi hortlamış :D
Hospital administrator :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: TÜrk Efsanesİ
« Yanıtla #13 : Ağustos 15, 2011, 02:06:20 »
kim hortlattı bunu,
way be tam 5 sene sonra,
süper valla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Atın iyisine doru, yiğidin iyisine deli derler...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
Ynt: TÜrk Efsanesİ
« Yanıtla #14 : Ekim 08, 2011, 22:45:07 »
Biz yeni sattık '76 SL. dayanıklılık konusunda bir fenomen...
Atın iyisine doru, yiğidin iyisine deli derler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 22 kere teşekkür etti
  • 83 kere teşekkür edildi
Ynt: TÜrk Efsanesİ
« Yanıtla #15 : Ekim 08, 2011, 23:50:06 »
Niyazi bey konu çok eski ama fotoları güncellesek ben acaip merak ettim