Gönderen Konu: Yakıtta Tasarruf Hayal Mi?  (Okunma sayısı 776 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Yakıtta Tasarruf Hayal Mi?
« : Haziran 03, 2009, 14:29:36 »
Yakıt tasarruf ekipmanları ne kadar gerçekçidir?Örneğin yakıt borusuna bağlanan manyetik aparat ve atm hava emişli filtre çıkışına bağlanan yakıt tasarruf cihazları hakkındaki görüşleriniz nedir?(Hasan KOZAN)




Uzun yıllardır araçların içten yanmalı motorlarının yakıt tüketimlerinin daha tasarruflu bir düzeye gelebilmesi için dünya genelinde çeşitli araştırmalar ve üretimler yapılmıştır.

Bu üretimlerin büyük bir bölümü artı ve eksi kutuplarda olan mıknatısların karbüratör veya enjektörlere en yakın madeni olmayan yakıt borularına takılarak yakıtın atom parçacılarına daha küçük partiküller olarak ayrılarak daha iyi bir karışım ve yanma sağlaması ile tüketimin düşmesi ve çekiş gücünün artması öngörülmüştür.
Bu işlemler paralelinde bahsi geçen artı ve eksi kutuplu ve hatasız üretimli mıknatıslarla yaptığımız testler sonucunda, motorların farkları ve özellikleri de göz önüne alındığında, yüzde 2-4 ortalamalarında tasarruflar gözlendi.

Aslında olması gereken bu alet aletlerin uygulanması sonrasında hava yakıt karışımının daha fakir ayarlanabilmesi sonucunda elde edilebilecek daha ciddi tasarruflardır ki bu da ancak ayarlanabilir bir özelliği olan karbüratörlü motorlarda mümkün olabilmektedir.

Elektronik püskürtmeli motorlarda var olan lambda sensörü, programlandığı özellikler paralelinde her türlü şartta devrede olduğu sürece, "1" lambda değerlerini sağlamak üzere hep devrededir. Hangi şartta olursa olsun motorun fakirleşmesi veya zenginleşmesi şartlarında kısa bir sürede değeri programlandığı ‘l’ lambda, yani 14.7/1 hava yakıt karışım özelliklerine çeker. Bu da uygulanan aletin muhalefetle karşılaşmasına ve sonuçların başarısız kalması nedenidir.

Diğer ürün olan tornado ise motora giren havayı hızlandırma prensibi ile çalışır ki sonuçta yukarıda da örneğini verdiğim elektronik püskürtmeli motorlara uygulamalar da aynı kaderi paylaşır. (Onno USTA)



Alıntı : http://arabam.milliyet.com.tr/haber.aspx?HID=1&PID=685&haberID=286751&baslik=YAKITTA%20TASARRUF%20HAYAL%20Mİ?



İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Toyota Club Türkiye

Yakıtta Tasarruf Hayal Mi?
« : Haziran 03, 2009, 14:29:36 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • henüz toyota kullanmıyorum ama sevdim buraları..
  • Kan Grubu: B-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yakıtta Tasarruf Hayal Mi?
« Yanıtla #1 : Haziran 03, 2009, 21:36:28 »
Yazıdan anladığım kadarıyla manyetik kutuplamanın yakıt üzerinde potansiyel olarak daha verimli yanmayı sağlayabileceği düşünülüyor. Peki araç üreticileri neden bu sistemi  direk üretim esnasında araca koyarak lambda sensörünü de bu sisteme göre ayarlamıyorlar? Sonuçta yakıt tüketimi daha az olan motorlar yapma konusunda bir yarış halindeler. Buradan da şu sonuç çıkıyor manyetik kutuplamanın pratikte böyle bir etkisini sağlayabilmiş değiller.
2001 vtec Civic-2000 vvt-i Corolla- 97 Efsane Kasa Gli