Hoşgeldiniz
Ziyaretçi
. Lütfen
giriş yapın
veya
kayıt olun
.
Aktivasyon eposta
nız mı yok?
Aralık 06, 2025, 23:54:59
Lütfen başlıklarda da
BÜYÜK HARF
kullanmayalım!
Ana Sayfa
Forum
Yardım
Giriş Yap
Kayıt Ol
Toyota Club Türkiye
»
Garaj
»
Hasar/Kasko/Kaza
»
Konu:
Trafik kazalarında yapılacak temel ilkyardım kuralları
Yazdır
Sayfa: [
1
]
Gönderen
Konu: Trafik kazalarında yapılacak temel ilkyardım kuralları (Okunma sayısı 4144 defa)
0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
(Gizli Üye)
Fanatik Toyotacı
***AVENSIS***
Araç: Avensis
Kan Grubu: ---
Kilometre: 110000
Model Yılı: '13
3 kere teşekkür etti
6 kere teşekkür edildi
Trafik kazalarında yapılacak temel ilkyardım kuralları
«
:
Mayıs 30, 2009, 18:42:38 »
Allah kimseye kaza bela veermez inşallah ama karşılaşırsak ne yaparız acaba?
Bir trafik kazası ile karşı karşıya kaldığımız zaman ne yapacağız?
Trafik kazalarına kurban verdiğimiz yüzlerce kişiden pek azı olay yerinde yaşamını yitirmektedir. Yüzde 80 gibi korkunç orandaki kayıplar ise yaralının bilinçsizce araçtan çıkartılması ve karga tulumba taşınarak hastaneye götürülmesi sırasında oluşmaktadır.
Herhangi bir ilkyardım bilgisinden yoksunsanız bile, uzman ekipler gelmeden yaralıya el sürülmesini engellemeniz, emin olun onun hayatını kurtarmada çok ciddi bir rol üstlenecektir.
Dikkat: Burada verilen bilgiler çok temel ve basit işlemlerden ibarettir. Sağlıklı bir ilkyardım müdahalesinde bulunabilmek için bu eğitimi almanızı şiddetle tavsiye ediyoruz. Unutmayın! İlkyardım hayat kurtarır.
DİKKAT!
Soluk alıp veren ve nabız vuruşları hissedilen bir hastaya baygın olsa bile kesinlikle kalp-akciger canlandırması yapılmaz!
KANAMAYI DURDURUN!
Trafik kazasında kanamalı bir kazazede ile karşılaşmanız mümkündür. Kesik ve darbe sonucu oluşan yaralanmalarda yapılacak temel eylem, kanama olan bölgeye bastırmaktır.Kanamayı durdurun
Trafik kazasında kanamalı bir kazazede ile karşılasmanız mümkündür. Kesik ve darbe sonucu oluşan yaralanmalarda yapılacak temel eylem, kanama olan bölgeye bastırmaktır.
Steril bir gazlı bezle uygulanacak basınç, genellikle sorunu çözer. Çözemediği durumlarda ise, yaralının yardım gelene kadar kan kaybederek şoka girmesini önler. Ardından, kanamanın meydana geldiği yer, yukarı (gögüs seviyesinin üzeri) kaldırılır. Turnike tavsiye edilen bir yöntem değildir. Bu yöntem sadece kopan bir uzuv söz konusuysa denenmelidir. Turnike yapmak yerine yaranın üzerine kalın bir petle (gazlı bez sarılmış pamuk topu) ile bastırın ve elastik bir bandajla sarın. Tamponun arasında kalan boşluk kan dolaşımını sağlayacak ve kangren oluşmasını önleyecektir. Bulunduğunuz ortamda elinizin altında tıbbi malzeme yoksa, alt uzuvlarda, özellikle bacaklardakı kanamalarda uzun kollu tisort, sweat shirt gibi bir giysiyi ortada toplayıp, kollarını birbirine düğümleyerek basit, ama sonuç alabileceğiniz bir tampon malzemesi elde edersiniz.
Eğer kopan bir uzuv sözkonusuysa, kopan parçanın bulunarak hastanın en fazla dört-altı saat içinde bu parça ile birlikte bir mikrocerrahi hastanesine ulaştırılması gerekir. Kopan uzvu, serum fizyolojik ile yıkadıktan sonra steril bir torbaya koyun. Bu torbayı içi buz dolu ikinci bir torbanın içine yerleştirin. Ancak bu işlemi yaparken araya bir parça gazlı bez koymayı ihmal etmeyin.
DİKKAT
• Bunları yaparken esas olan, kopan parçayı buzların içine doğrudan koymamaktır. Bu doku tahribatına yol açar. Torbaya rağmen araya gazlı bez konmasında da amaç aynıdır. Kopan parçanın bozulmasını engellemek.
• Gerek kopan uzvu, gerek koptuğu yeri yıkayacağınız serum fizyolojiğin boşalan plastik torbası ihtiyaç duyacağınız steril torba olarak kullanılabilir.
•Kopan parçayı steril etmek için kesinlikle üzerine tentürdiyot veya benzer dezenfektan dökmeyin. Uzvun koptuğu yer (ayak, parmak, kol v.b.) serum fizyolojik ile iyice yıkanır, daha sonra yaranın üzerine gazlı bez konularak enfekte olması önlenir. (Bu işlem sırasında kesinlikle tentürdiyot ve türevlerini kullanmayın. Dokulara zarar verebilirsiniz.) Daha sonra turnike uygulayarak kanamayı durdurun.
• Şunu kesinlikle unutmayın. Her türlü yırtıkta ve benzer yaralanmalarda ilk yaklaşım yara temizliğidir. Ardından lokal baskı ve bandajla yaranın mikrop kapmasının engellenmesi gelmektedir.
Bunlar, yaygın olarak kanama durdurabilen basit çözümlerdir. İç ve dış kanamalara ve farklı yaralara, farklı müdahale şekilleri mevcuttur. Ancak bunların tespiti ve tedavisi bir eğitim sürecini gerektirmektedir.
YARDIM GELENE KADAR
Hasta baygın, ama soluk alıp verebiliyor… Veya suuru açık... Istediğiniz yardım gelene kadar hastayı nasıl bekleteceksiniz? Bunun en rahat ve güvenli şekli "Recovery Pozisyonu"dur.Recovery Pozisyonu
Hastayı her iki yöne de çevirebilirsiniz. Ancak kalbin daha rahat pozisyon alabilmesi için sol tarafın yukarıya gelmesi tercih nedenidir. O nedenle sırasıyla yapacaklarınızı sol taraf yukarı gelecek şekilde anlatacağız. Ancak, hastanın bulunduğu yer, buna uygun değilse aksi tarafa da çevirebilirsiniz. Bunun için anlatılanların tersini yapacaksınız.
1) Hastanın sağ tarafına, dizleriniz ona değecek şekilde yerleşerek çökün.
2) Sizden yana olan sağ kolunu hafifçe hastanın altına doğru itin. (Ama bunu yaparken hastayı kaldırmayın.)
3) Hastanın sizden uzak kolunu (anlattığımız sıraya göre sol kol), kıvırın ve avuç içini sağ kulak altına yerleştirin. Böylelikle hem elin istemsiz hareketini önleyecek, hem de boynunu destekleyebileceksiniz..
4) Sol bacağını dizinden bükerek, ayağı sağ dizkapağı seviyesine gelene kadar geri çekin. (Eger legen kemiği kırıksa, hastanın iki bacağı birbirine bağlanmalıdır. Eğer bu imkanınız yoksa ayakkabı bağcıklarını da birbirine bağlayabilirsiniz.)
5) Hastanın üzerine eğilin, bir elinizle omuzundan, diğer elinizle de kalça gerisinden kavrayarak hareket gücünü gövdenizden alıp onu kendinize doğru yuvarlayarak çevirin. (Bu sırada dizlerinizin hastanın vücuduna yapışık olmasına dikkat edin).
6) Başını, nazikçe geri iterek rahat nefes almasını sağlayın.
7) Sağ kolunu, altından hafifçe çıkartıp rahatlatın. (Boynunu kavrayan koluna dokunmayın)
Hastayı sırtüstü bekletmek tehlikeli olabilir. Bu pozisyonu kazandırdığınız hastanın dili geri kaçamayacak, rahat soluk alabilecek, yemek borusundan gelebilecek artıkların ve kusmukların nefes borusuna kaçması
önlenebilecektir. Hasta bu pozisyonda ambulans gelene kadar rahatlıkla bekletilebilir. Ancak bu sırada nefes alıp verişini ve nabzını aralıklarla kontrol etmeyi unutmayın.
Bu harekete alışkanlık kazanabilmek için bir yakınınız veya arkadaşınızla deneyebilirsiniz.
DİKKAT:
Eğer omurilik yaralanmasından veya kırıklardan kuşkulanıyorsak, hastayı kesinlikle kıpırdatmamalı ve recovery pozisyona getirmeye çalışmamalıyız.
• Bilinci açıksa, bunu en kolay ondan el ve ayak parmaklarını oynatmasını isteyerek anlayabiliriz.
• Eğer hastanın bilinci kapalıysa, kulağından veya burnundan sümüksü bir madde akıp akmadığı kontrol edilir. Bu madde omurilik sıvısıdır ve omurilik yaralanmasının belirtisidir.
• Parmaklarımızı boynunda nazikçe gezdirerek, olağandışı bir çıkıntı veya girinti hissetmeye çalışırız.Olağandışı bir şişlik veya eziklik, boynun zarar gördüğünün işaretidir. Kuşku duyuyorsak, kendi boynumuzla karşılaştırmalıyız
ARAÇ YANGINLARI
Bir araç yangını ile karşılaşabiliriz. Yangına müdahale edebilmemiz için ön koşul aracımızda bir yangın söndürücü bulundurmaktır. Recovery Pozisyonu
Hastayı her iki yöne de çevirebilirsiniz. Ancak kalbin daha rahat pozisyon alabilmesi için sol tarafın yukarıya gelmesi tercih nedenidir. O nedenle sırasıyla yapacaklarınızı sol taraf yukarı gelecek şekilde anlatacağız. Ancak, hastanın bulunduğu yer, buna uygun değilse aksi tarafa da çevirebilirsiniz. Bunun için anlatılanların tersini yapacaksınız.
1) Hastanın sağ tarafına, dizleriniz ona değecek şekilde yerleşerek çökün.
2) Sizden yana olan sağ kolunu hafifçe hastanın altına doğru itin. (Ama bunu yaparken hastayı kaldırmayın.)
3) Hastanın sizden uzak kolunu (anlattığımız sıraya göre sol kol), kıvırın ve avuç içini sağ kulak altına yerleştirin. Böylelikle hem elin istemsiz hareketini önleyecek, hem de boynunu destekleyebileceksiniz..
4) Sol bacağını dizinden bükerek, ayağı sağ dizkapağı seviyesine gelene kadar geri çekin. (Eger legen kemiği kırıksa, hastanın iki bacağı birbirine bağlanmalıdır. Eğer bu imkanınız yoksa ayakkabı bağcıklarını da birbirine bağlayabilirsiniz.)
5) Hastanın üzerine eğilin, bir elinizle omuzundan, diğer elinizle de kalça gerisinden kavrayarak hareket gücünü gövdenizden alıp onu kendinize doğru yuvarlayarak çevirin. (Bu sırada dizlerinizin hastanın vücuduna yapışık olmasına dikkat edin).
6) Başını, nazikçe geri iterek rahat nefes almasını sağlayın.
7) Sağ kolunu, altından hafifçe çıkartıp rahatlatın. (Boynunu kavrayan koluna dokunmayın)
Hastayı sırtüstü bekletmek tehlikeli olabilir. Bu pozisyonu kazandırdığınız hastanın dili geri kaçamayacak, rahat soluk alabilecek, yemek borusundan gelebilecek artıkların ve kusmukların nefes borusuna kaçması
önlenebilecektir. Hasta bu pozisyonda ambulans gelene kadar rahatlıkla bekletilebilir. Ancak bu sırada nefes alıp verişini ve nabzını aralıklarla kontrol etmeyi unutmayın.
Bu harekete alışkanlık kazanabilmek için bir yakınınız veya arkadaşınızla deneyebilirsiniz.
DİKKAT:
Eğer omurilik yaralanmasından veya kırıklardan kuşkulanıyorsak, hastayı kesinlikle kıpırdatmamalı ve recovery pozisyona getirmeye çalışmamalıyız.
• Bilinci açıksa, bunu en kolay ondan el ve ayak parmaklarını oynatmasını isteyerek anlayabiliriz.
• Eğer hastanın bilinci kapalıysa, kulağından veya burnundan sümüksü bir madde akıp akmadığı kontrol edilir. Bu madde omurilik sıvısıdır ve omurilik yaralanmasının belirtisidir.
• Parmaklarımızı boynunda nazikçe gezdirerek, olağandışı bir çıkıntı veya girinti hissetmeye çalışırız.Olağandışı bir şişlik veya eziklik, boynun zarar gördüğünün işaretidir. Kuşku duyuyorsak, kendi boynumuzla karşılaştırmalıyız
Bir trafik kazası ile karşı karşıya kaldığımız takdirde yapılacak işlemler belli kurallarla sınırlanmıştır.
a) Yardım çağırın
Genellikle, trafik kazası ile karşılasan bir kişi hemen 155 veya 156 numaralı telefonlarla polise haber verir. Oysa ilk aranması gereken yer 112 Acil Ambulans'tır. Polisin ambulansı harekete geçirmesi zaman kaybına yol açar. Bu da yaşamla ölüm arasındaki süreçte ciddi bir etkendir. 112 Acil Ambulans servisinin operasyon merkezi, zaten ihbari aldıktan sonra polisi bilgilendirecektir. Öncelikle aranması gereken yer 112'dir. İhbari yaparken olayın tam olarak aktarılmasını sağlayın (Hastanın durumu, bulunduğu yer, tam olarak adres, cinsiyet, yaş, kazanın türü v.b.)
b) Ek kazalara meydan vermeyin
Bu durumda yapılacak işlemler kazazedenin olduğu kadar sizin yaşamınızı da güvence altına alacaktır.
• Trafik kazasına müdahale ederken aracınızı güvenli bir yerde durdurun ve flaşörlerinizi açın.
• Üzerinizde dikkat çekici renkte (tercihen fosforlu) bir giysi olmasına dikkat edin. Aksi halde bir trafik kazasına da siz kurban olabilirsiniz. Eğer böyle bir giysi sözkonusu değilse, atletinizi çıkartıp giysinizin üzerine giyin. Ama en iyisi böyle dikat çekici yelek veya ceket benzeri bir giysiyi bagajınızda bulundurun.
• Trafik uyarı işaretlerini koyun veya zaman kazanmak için birisinden bu konuda size yardım etmesini isteyin. Yine aynı dikkat çekici giysiye sahip birine, belli bir mesafede trafikteki araçları uyarmasını söyleyin.
c) Durumu değerlendirin
Bir kaza ile karşılaştığınız anda yapılacak ilk hareket durumu değerlendirmek, kazazedeye boyunluk takmak ve yangın söz konusu değilse, onu kıpırdatmamaktır.Trafik kazalarında, travmaya bağlı olarak omurga ve eklem yaralanmaları kaçınılmazdır. İşte bu durumda kesinlikle dikatli olmalısınız. Yanınızda varsa, en iyi yöntem trafik kazasının şekli ve türü ne olursa olsun derhal hastaya boyunluk takmaktır. Boyunluk, otomobilinizde, ilkyardım çantası gibi bulundurmanız gereken en önemli gereçtir. Eğer gerekli ilkyardım bilgilerine ve deneyime sahip değilseniz, ambulans gelene kadar herhangi birinin yaralıyı kıpırdatmasına engel olmanız en akıllıca davranış olacaktır. Sadece boyunluk takmak ve bilinçsizce taşınmaya engellemek, yaralının yaşam şansını yüzde 80 arttıracaktır. Eğer kaza geçiren araçta yangın tehlikesi söz konusuysa, ancak o zaman yaralıyı araçtan çıkartmaya teşebbüs edin. Ardından hastanın durumunu degerlendirmek için dört duyunuzdan yararlanabilirsiniz.
Konuşun
Yaralı ile sözle temas kurmaya çalışın. "Adın ne, Olay nasıl oldu?" gibi sorularla hem şuurunun açık kalmasını sağlayabilir, hem ona moral verebilir, hem de ambulans gelene kadar bazı gerekli bilgileri edinebilirsiniz. Ama bunları yaparken muhtemel bir felci önlemek için boyunluğu takmış olmalı ve yaralının anlını tutarak başını hareket ettirmesine engel olmalısınız. Eğer sorularınıza mantıklı cevaplar verebiliyorsa, bilinci açık demektir. Vücudundaki hasarı en iyi ondan öğrenebilir ve gelen acil yardım ekibinin işini kolaylaştırmış olursunuz. Sorularınıza mantıksız cevaplar veriyor, konuşması kayıyorsa bu onun beyninde muhtemel bir kanamaya işaret eder.
İzleyin
Yaralı, sözlü uyarılara cevap vermiyorsa, yapılması gereken onun vücut fonksiyonlarını gözlemektir. Nefes alıp veriyor mu? Gögüs kafesi kalkıp iniyor mu? Bunu anlamak için hastanın giysilerinin üst bölümünü keserek çıkartmanızdır. Yaralının gözbebeklerine eğer varsa ışık tutun. Yoksa, gözkapaklarını elinizle bir süre örtüp, tekrar açarak gözbebeği hareketini izleyin. Eğer gözbebekleri ışığa tepki gösteriyor ve küçülüyorsa beyinde problem yok demektir. Ancak kazazede eğer olaydan önce morfin veya aşırı alkol gibi uyuşturucu etkisi altındaysa veya gözüne atropin gibi bir ilaç damlatmışsa, tepkiler yanıltıcı olacaktır. Unutmayın. Kazazedede kalp atışları, dolayısıyla solunum durmuşsa, en belirgin görünüm tende ve dudaklarda morarmadır. İnsan teni normalde pembe beyazdır. Ancak hasta fazlasıyla esmer tenli, hatta zenci olabilir. O zaman dudak içlerine bakmamız gerekir. Irk, renk, cinsiyet farkı ne olursa olsun dudak içi (mukoza) aynı renktir. Morarma olup olmadığını buradan gözlemleyebilirsiniz.
Dokunun
• Nabız
Nabzına bakın. Ancak bunu yaparken bilek yerine boyun atardamarını tercih edin. Zira kalp faaliyeti yavaşlamıs ve kan basıncı düşmüşse, kolda nabız atışını hissetmeniz çok zordurr. Özelikle hasta şoka girmişse, bilekten hiç nabız alamazsınız ve hastanın öldüğünü sanabilirsiniz. Boyundan nabız almayı öğrenmek için önce kendinizi dinleyerek pratik yapın.
• Memeler
İnsan bedeninde sinir uçlarının toplandığı bölgeler meme uçlarıdır. Yurdumuzdaki ahlaki değerler göz önüne alındığında, yaralı bir kadınsa, kulak memesini deneyebilirsiniz. Parmak uçlarınızla sıkın ve yaralının acıya karşı tepkisini almaya çalışın.
• Parmak uçları
Yaralının tırnağının üzerine iki parmağınızla basınç uygulayın. Basıncı kaldırdırdığınız takdirde, beyazlık kızarmaya başlarsa kan dolaşımı, dolayısıyla kalp atışı var demektir. Beyazlığın kalıcı olması, kalbin durduğuna yorumlanabilir.
• Dinleyin
Hastanın nefesini dinleyerek hissetmeye çalışın. Bu arada ağzini
koklayarak da nefes alip almadigini kontrol edebilirsiniz
d) Solunumun devamını sağlayın
Solunum yollarının devamlılığını sağlamak için öncelikle ağız ve burunda yabancı bir cismin olup olmadığını kontrol edin.Solunum yollarının devamlılığını sağlamak için öncelikle ağız ve burunda yabancı bir cismin olup olmadığını kontrol edin. Eğer tıkayan bir nesne görürseniz, parmaklarınızı kollayarak bu cisimi çıkartın. Mümkünse bu kontrolü bir kalemle yapın, zira bilinci bulanık hasta parmaklarınızı ısırabilir.
Boyunluk yoksa, bunları yaparken hastanın ensesini desteklemelisiniz. Ayakkabılarını, bir tişörtü, içi havayla şişirilmiş bir torbayı hastanın ense boşluğunu desteklemek için kullanabilirsiniz.
Bu arada parmaklarınızı gezdirerek boyundaki olası bir hasarı hissetmeye çalışın. Bir hastanın vücudundaki bir anormalliğin ayrımını en iyi şekilde, sağlıklı olan kendi vücudunuzla karşılaştırarak yapabilirsiniz.
Buraya kadar anlatılanlar gözünüzü korkutmasın. Üzerinde çalıştığınız takdirde, tüm kontrolleri 10-12 saniyede bitirebilmeniz mümkündür.
Tüm tesbitler negatif. Dört duyumuzun yardımıyla yaptığımız tüm gözlemlerde hayat belirtisi almadık. Yani sözlü uyarı cevapsız kaldı, nabız yok, kalp vuruşu yok, soluk alıp verme yok, gözbebekleri hareketsiz veya belli belirsiz bir kıpırtı var. Kazazedenin vücudu sıcak, ancak, ağrı uyarısına tepki gelmiyor, nefes kokusu yok, göğüs kafesi kıpırdamıyor, dudak içlerinde morarma başladı. Bu durumda hasta tıbben ölüdür. Hiç vakit geçirmeden akciğer-kalp canlandırmasına (kalp masajı ve suni solunum) başlamak gereklidir.
ÇOK ÖNEMLİ:
Eğer kalp-akciğer canlandırması, diğer bir deyimle suni solunum ve kalp masajı konusunda gerekli ilkyardım eğitimine ve becerisine sahip değilseniz, burada göreviniz sona ermektedir. Ancak o ana kadar edindiğiniz bulgular, gelecek ambulansın içindeki tıp görevlilerine zaman kazandıracak ve yaralının yaşama şansını yükseltecektir.
DİKKAT! Soluk alıp veren ve nabız vuruşları hissedilen bir hastaya baygın olsa bile kesinlikle kalp-akciğer canlandırması yapılmaz! Bir kez daha altını çizerek vurgulamakta yarar görüyoruz: Kaza mahalinde kontrolu ele almanız ön koşul. Çünkü yurdumuzda maalesef travmatik vakalarda ve özellikle trafik kazalarında hastaların büyük çoğunluğu olay yerinde değil, bilinçsiz taşıma sonucu hastaneye kaldırılırken yaşamını kaybetmektedir. Asıl müdahale etmeniz gereken nokta, hastanın kıpırdatılmasına engel olmaktır.
Dr. Feridun Çelikmen
International Hospital Acil Servis Doktoru
Kayıtlı
2013 Avensis 1.6 Elegant Extra
Toyota Club Türkiye
Trafik kazalarında yapılacak temel ilkyardım kuralları
«
:
Mayıs 30, 2009, 18:42:38 »
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
Araç: Corolla
Kan Grubu: A+
Kilometre: 332000
Model Yılı: '02
208 kere teşekkür etti
421 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik kazalarında yapılacak temel ilkyardım kuralları
«
Yanıtla #1 :
Mayıs 30, 2009, 21:54:54 »
sağlık kadar önemlisi yok abi eline emeğine sağlık....
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
henüz toyota kullanmıyorum ama sevdim buraları..
Kan Grubu: B-
1 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik kazalarında yapılacak temel ilkyardım kuralları
«
Yanıtla #2 :
Mayıs 31, 2009, 09:36:59 »
Dr. beye bu yaralı bilgilerinden doyayı çok teşekkür eder ve iki hafta önce gördüğüm ilk yardım seminerinden aklımda kalanları buraya yazarak en azından biraz katkıda bulunmak isterim.
Semineri Malatya 112 müdürü vermişti ve söylediği ilk şey bu güne kadar araç içinden 112 personelimiz yaralı çıkaramadı olmuştu. Bir şekilde vatandaş yaralıyı hemen apar topar araçtan çıkarıyor. Eğer aracın yanma, patlama gibi bir riski yoksa bu yapılacak son şey olmasına rağmen millet olarak bu bizim yapmaya çalıştığımız ilk şey. Çünkü araç kazalarında en sık meydana gelen boyun hasarlarında bu hasarı çok daha fazla artıran kırık kemiklerin dokuya ve kendine daha fazla zarar vermesine yol açan bir etken. Bu sebeple bir kaç hafta içinde iyileşebilecek yaralıların çok daha uzun ve sorunlu bir iyileşme sürecine neden olunuyormuş ve hatta kalıcı hasarlara dahi sebep olunabiliyormuş.
Böyle bir durumda ilk öncelik her zaman için güvenlik olmalıdır. Kendimizin ve kaza yapan aracın güvenliğini sağlamlıyız. Ama malesef kaza yerlerinde gördüğümüz manzara çok kötü. Arkadaşlar 90 km/s hız sınırı olan bir yolda reflektörü aracın 5-10 m ötesine koymanın bir faydası yok. Gelen sürücü o reflektörden önce kalabalığı görmüş olur zaten göremediği zamanda korkunç sonuçlar doğuyor. Reflektörü yolun seyir hızına uygun olarak gelen aracın yeterli tepkiyi verebileceği bir mesafeya koymak gerekli.
Daha sonra yaptığımız en sık yanlış ise 112 yi arayıp ihbarı yaparken yaşanıyor. Burada kendimde ihbar telefonlarına baktığımdan iyi biliyorum araya kişi telefonla biz sanki onun o anda nerden ne durumda olduğunu görebiliyormuşuz gibi panik haline yeterli bilgiyi vermeden telefonu kapatıyor. 10 saniye içinde olay yerinde yapabileceğiniz en yararlı şey telefonda yeterli bilgiyi vermektir!!! Unutmayın o telefonu gün içinde onlarca kötü niyetli kişide arıyor. Telefonu açan kişiye adınızı soyadınızı ve telefon numaranızı mutlaka verin. Olay yerini yapabildiğiniz en iyi şekilde tarif edin gerekiyorsa çevrede bulunan diğer kişilerden yardım alın. Olay yerinde gelen ekibin neyle karşılaşacağı hakkında da bilgi verin bir kişimi yaralı 5 mi?
Şu an çıkmam gerekiyor ama daha sonra yeniden aklıma gelenleri eklemeye çalışacağım. Yönetici arkadaşlarda bu önemli konuyu sabit bir başlık haline getirise daha iyi olur. Kimsenin başına gelmez işallah...
Kayıtlı
2001 vtec Civic-2000 vvt-i Corolla- 97 Efsane Kasa Gli
(Gizli Üye)
Eski Toprak Toyotacı
Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
Araç: ---
Kan Grubu: B+
17 kere teşekkür etti
41 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik kazalarında yapılacak temel ilkyardım kuralları
«
Yanıtla #3 :
Mayıs 31, 2009, 14:23:08 »
Paylaşım için teşekkürler arkadaşlar.
Kayıtlı
Folgsamkeit macht frei...
(Gizli Üye)
Site Yöneticisi
Deus ex machina
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Model Yılı: -
2904 kere teşekkür etti
3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik kazalarında yapılacak temel ilkyardım kuralları
«
Yanıtla #4 :
Mayıs 31, 2009, 14:42:02 »
Çok önemli paylaşımlar.
Kayıtlı
Bazı Faydalı Başlıklar;
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0
ve
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=67161.msg911844#msg911844
https://hakanrailways.blogspot.com
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: 0+
2 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik kazalarında yapılacak temel ilkyardım kuralları
«
Yanıtla #5 :
Haziran 04, 2009, 15:39:06 »
Baş bölgesine darbe alan bir kazazede ile karşılaştığınızda, kulağından kan geliyorsa o kanı durdurmaya çalışmayın ve akmasını sağlayın. Örn: Sağ kulağında ( kulağın içinden ) kanama görülüyor ise hastanın başının sağ tarafı aşağıya doğru baksın. Şayet tersini yaparsanız beyin içindeki hematomu azdırmış olacaksınız. Geriye doğru akan kan beyin içine fazla basınç oluşturacak ve doğrudan hastanın ölümüne sebep vermiş olacaksınız.
Hematom: 1-Bir doku içinde kan birikmesidir. Daha çok atardamar ve toplardamara rastlayan darbelerden sonra ortaya çıkar. 2-Travma şiddeti ile kılcal damarlardan dışarıya çıkan kanın, yumuşak kısımlar arasında belirli bir sahada toplanmasınada denir.
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Avensis
Kan Grubu: 0+
Ynt: Trafik kazalarında yapılacak temel ilkyardım kuralları
«
Yanıtla #6 :
Haziran 04, 2009, 18:14:50 »
alper bey bende bir 112 personeli olarak anlattığınız şeylerle doğrudan karşılaştım.yapılan hatalar o kadar vahim ki kaza yerlerinde pisi pisine ölümleri görünce çok hayıflanıyorum.Misal olarak şehir içi bir kazada arka koltukta ayakta duran 5 yaşında bir çocuğun kaza anında başını arka cama vurmak suretiyle kazada tek hayatını kaybedenin o çocuk olması bir insan olarak bu kadar basit bir emniyet kemeri konusunun bile önemsenmemesi ve yitip giden canlar beni çok üzüyor.Biz millet olarak her şeyi hafife alıyoruz sonra da kader diyoruz....
Kayıtlı
yeşil SİS avenSİS
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
TO-YO-TA
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Model Yılı: '94
Ynt: Trafik kazalarında yapılacak temel ilkyardım kuralları
«
Yanıtla #7 :
Ağustos 15, 2009, 14:23:41 »
evet arkadaşlar bende bir sağlıkçı olarak diyorumki lütfen trafik kuralları ve emniyet kemeri bizi sıkmasın sadece hayatımızı kurtardığımızı unutmayalımmmmm.herkesin emeğine sağlık.Allah herkesi kazalardan korusun.
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Fanatik Toyotacı
İŞTE MUTLU SON..
Araç: Corolla
Kan Grubu: A+
Ynt: Trafik kazalarında yapılacak temel ilkyardım kuralları
«
Yanıtla #8 :
Ağustos 15, 2009, 14:30:55 »
hazım abicim eline saglık
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: ---
Ynt: Trafik kazalarında yapılacak temel ilkyardım kuralları
«
Yanıtla #9 :
Ağustos 15, 2009, 15:53:50 »
Herkesin okuması gereken yararlı bilgiler.Teşekkürler,umarım hiç ihtiyaç duymayız
Kayıtlı
Bi Resim Koyamadım
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Yaris
Kan Grubu: 0+
Ynt: Trafik kazalarında yapılacak temel ilkyardım kuralları
«
Yanıtla #10 :
Eylül 21, 2009, 18:18:02 »
artık araçlarımızda ecza çantasında boyunluk(servikal collar) bulunmaktadır ve sanırım bu zorunlu.
acaba kaçkişi bunu doğru takmasını biliyor?
boyunluğu ters takan bir çok sağlıkçı biliyorum.
bence boyunluk acilen ecza çantası listesinden çıkarılmalı.
kaş yapayım derken göz çıkarılabilir.
en azından bulundurmak zorunlu olsun ama işinin ehli yada takmayı bilen biri varsa kullansın derim.
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: A+
Ynt: Trafik kazalarında yapılacak temel ilkyardım kuralları
«
Yanıtla #11 :
Ekim 02, 2009, 22:51:11 »
Bu bilgileri paylaştığın için teşekkür ederim.. İnşallah lazım olmaz ama olduğunda kullanırım..
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Landcruiser - Corolla D4D
Araç: Corolla
Kan Grubu: 0+
Ynt: Trafik kazalarında yapılacak temel ilkyardım kuralları
«
Yanıtla #12 :
Ekim 02, 2009, 23:09:52 »
Paylaşım için teşekkürler.
Yalnız bu bilgileri trafikde bilen sayısının çok az olduğuna eminim.
Kayıtlı
Hayatta Ya Tozu Dumana Katarsın Ya Da Tozu Dumanı Yutarsın. Seçim Senin !
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
Seni unutmayacağız Burak TOLGA
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Kilometre: 109000
Model Yılı: '12
536 kere teşekkür etti
508 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik kazalarında yapılacak temel ilkyardım kuralları
«
Yanıtla #13 :
Ekim 10, 2009, 12:44:45 »
İlk yardım nedir?
http://www.uzmantv.com/ilk-yardim-nedir
Bayılan kişiye ilk yardım nasıl yapılır
http://www.uzmantv.com/bayilan-kisiye-ilk-yardim-nasil-yapilir
Şoka girmiş kişiye ilk müdahele nasıl yapılmalıdır?
http://www.uzmantv.com/soka-girmis-kisiye-ilk-mudahale-nasil-yapilir
Vücutta kırık varsa ilk yardım naıl yapılmalıdır?
http://www.uzmantv.com/vucutta-kirik-varsa-ilk-yardim-olarak-ne-yapilmali
Olay yerinde ilk kontroller nasıl yapılmalıdır?
http://www.uzmantv.com/olay-yerinde-ilk-kontroller-nasil-yapilmali
Kayıtlı
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Avensis 2005 1,6 : Öğretmen
Araç: Avensis
Kan Grubu: B+
1 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik kazalarında yapılacak temel ilkyardım kuralları
«
Yanıtla #14 :
Temmuz 08, 2010, 01:26:05 »
Hazım Hocam sen bitanesin. Ellerine sağlık.
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Aktif Toyotacı
Araç: Corolla
Kan Grubu: A+
Ynt: Trafik kazalarında yapılacak temel ilkyardım kuralları
«
Yanıtla #15 :
Temmuz 10, 2010, 02:45:55 »
Bence Herkezin Bilmesi Öğrenmesi Gereken Şeyler Yardımınız İçin Teşekkürler Emeğe Saygı
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Hiperaktif Toyotacı
Avensis 2005 1,6 : Öğretmen
Araç: Avensis
Kan Grubu: B+
1 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik kazalarında yapılacak temel ilkyardım kuralları
«
Yanıtla #16 :
Temmuz 11, 2010, 19:31:27 »
Özcan Musaoğlu arkadaşım sana da çok teşekkür ederim. Eklediğiniz videoları izledim. Öğrencilerime de izlettireceğim. Teşekkürler...
Kayıtlı
(Gizli Üye)
Efsane Toyotacı
Seni unutmayacağız Burak TOLGA
Araç: Başka Marka
Kan Grubu: A+
Kilometre: 109000
Model Yılı: '12
536 kere teşekkür etti
508 kere teşekkür edildi
Ynt: Trafik kazalarında yapılacak temel ilkyardım kuralları
«
Yanıtla #17 :
Temmuz 11, 2010, 21:25:55 »
Osman bey ne demek.Yardımcı olmaktır amacımız.İnşallah bir işe yarar
Kayıtlı
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR
Yazdır
Sayfa: [
1
]
Toyota Club Türkiye
»
Garaj
»
Hasar/Kasko/Kaza
»
Konu:
Trafik kazalarında yapılacak temel ilkyardım kuralları