Gönderen Konu: balatalar  (Okunma sayısı 2970 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
balatalar
« : Mayıs 27, 2009, 00:02:50 »
arkadaşlar bir sorum var 93 gl corolla var otomatik şanzıman bu arabalarda baskı balata var mı acaba varsa kaç binde değişir bilgisi olan var mı ?teşekkür

Toyota Club Türkiye

balatalar
« : Mayıs 27, 2009, 00:02:50 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: balatalar
« Yanıtla #1 : Mayıs 27, 2009, 07:14:18 »
arkadaşlar bir sorum var 93 gl corolla var otomatik şanzıman bu arabalarda baskı balata var mı acaba varsa kaç binde değişir bilgisi olan var mı ?teşekkür

 Otomatik şanzımanlarda baskı balata yoktur... Yani hiç bir zaman değişmez...
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: balatalar
« Yanıtla #2 : Mayıs 27, 2009, 07:38:19 »
  Selam.
 Ergün'ün de söylediği gibi tam otomatik şanzımanlarda balata yoktur. Sistem özel bir yağ ile işlevini görür. Belli km. lerde bu yağı değiştirmek gerekir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • TOYOTA SEVER,ESKİ TOYOTA SAHİBİ.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '10
  • 19 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: balatalar
« Yanıtla #3 : Mayıs 27, 2009, 08:14:11 »
tam otomotik şanzımanın ilerleyen km ler boyunca, bakım peryotları (km) ve bakım masrafları (TL) nedir acaba ?
2021 Corolla HYBRID Dream (AKTİF)
2013 Hyundai İ30 1,6 GDİ ELİTE (AKTİF)
1991 Mazda 323 HB AT. (AKTİF)
2010 MERCEDES C180 KOMPRESSOR (satıldı)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • TOYOTA SEVER,ESKİ TOYOTA SAHİBİ.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '10
  • 19 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: balatalar
« Yanıtla #4 : Mayıs 27, 2009, 08:40:46 »
avantaj-dezavantajlar açısından değerlendirirsek ne dersiniz ?
2021 Corolla HYBRID Dream (AKTİF)
2013 Hyundai İ30 1,6 GDİ ELİTE (AKTİF)
1991 Mazda 323 HB AT. (AKTİF)
2010 MERCEDES C180 KOMPRESSOR (satıldı)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: balatalar
« Yanıtla #5 : Mayıs 27, 2009, 08:53:07 »
Avantajları:
- Konfor (bazı durumlarda parayla ölçülemeyecek düzeyde)
- Rampada kalkışlarda geriye kaymama
- 2. elde daha fazla satılma şansı

Dezavantajları:
- Kontrol sizde değildir. Kar, buz ve diğer kötü yol şartlarında sıkıntı doğurabilir.
- Frenler daha çabuk yıpranır
- Tüketim artar diyeceğim ama yeni nesil otomatik şanzımanlar nerdeyse düz vitesi yakalamış durumdalar.
- Kalkışlarda manuel vites kadar seri olamazsınız :)
- Bakımı ve tamiri pahalıdır.

Benim tercihim manuel :D
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: balatalar
« Yanıtla #6 : Mayıs 27, 2009, 12:46:03 »
Otomatik şanzımanlı araçlarda şanzımana arabanın yarısı diyebiliriz. Bu konuda kendini ispatlamış markaların otolarında bakımları yapıldığı müddetçe uzun yıllar kullanılabilir ama otomatik şanzıman yapmak biraz zor olduğundan herhalde bazı markalarda daha erken sorunlar çıkar. Sağlam bir otomatik şanzımanın belli periyotlarla 30-40 bin km. gibi yağ değiştirmek dışında başka bakımı yok sanırım. 2. elde düz vites almak daha garantili görünüyor.
Corolla 98 GLİ Special

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • Yeni Dörtnal Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
Ynt: balatalar
« Yanıtla #7 : Mayıs 27, 2009, 13:34:27 »
her 60000 km de sanzuman yagı degısmesı gerekır bıde lambalarda beklerken bos konumuna alırsan sanzuman ıcın ıyı olur

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: balatalar
« Yanıtla #8 : Mayıs 27, 2009, 16:44:04 »
sadık abi yeri değil ama geçmiş olsun hastaymışsın
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: balatalar
« Yanıtla #9 : Mayıs 27, 2009, 16:50:03 »
Otomatik şanzımanlarda baskı balata yoktur... Yani hiç bir zaman değişmez...

Mercedes'in yeni tam otomatiginde baski balata var.
Coklu balata ve yag icinde calisiyor. Herhalde arabadan daha uzun ömrü vardir.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: balatalar
« Yanıtla #10 : Mayıs 27, 2009, 17:11:17 »
  Bazı motorsikletlerdede çok katmanlı balata var, ama işin detaylarını bilmiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '06
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: balatalar
« Yanıtla #11 : Mayıs 27, 2009, 22:28:25 »
Dezavantajları:
- Tüketim artar diyeceğim ama yeni nesil otomatik şanzımanlar nerdeyse düz vitesi yakalamış durumdalar.

eğer şanzıman tam otomatik ise hala çok yakıyorlar
cvt şanzımanların yakıtları biraz daha iyi
robotize şanzımanların tüketimleri ise düz vitesden bile az ;)
Bodrum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: balatalar
« Yanıtla #12 : Mayıs 27, 2009, 23:31:13 »
Otomatik şanzımanlarda baskı balata yoktur... Yani hiç bir zaman değişmez...
Vites gecıslerınde kolaylık saglayan bı takım parcalar mevcuttur.bıldıgım kadarı ıle 100.000 agır bakımında degısıyor sahsen cıvıclerde oyle corollalardada mevcut dıye bılıyorum :D
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: balatalar
« Yanıtla #13 : Mayıs 28, 2009, 00:13:10 »
her 60000 km de sanzuman yagı degısmesı gerekır bıde lambalarda beklerken bos konumuna alırsan sanzuman ıcın ıyı olur


sadık usta sen misin dörtnaldan? geçmiş olsun belle ilgili mi problem, geçen geldiğimde ağrıyordu belin...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: balatalar
« Yanıtla #14 : Mayıs 28, 2009, 00:15:02 »
verdiğiniz bilgiler için teşekkür arkadaşlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: balatalar
« Yanıtla #15 : Mayıs 28, 2009, 01:08:49 »
50bin km.de bir sanzuman yaginin (3 vitesli ise diferansiyel yaginin da) tahliyesi, filtrenin degistirilmesi ve yeni yag eklenmesi gerekiyor, Serkan.
Tahliye sirasinda yagin tamami bosalmiyor, sadece bir kismi...O yuzden yag tumden yenilenmis olmuyor.

Gecen sene bu islem icin benden 110 Lira civarinda bir para aldilar. Bir dahaki sefere insallah kendim yapacagim.

tam otomotik şanzımanın ilerleyen km ler boyunca, bakım peryotları (km) ve bakım masrafları (TL) nedir acaba ?


Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Kan Grubu: B+
Ynt: balatalar
« Yanıtla #16 : Mayıs 28, 2009, 12:56:34 »
arkadaşlar tam otomatiklerde 60km katlarında şanzıman yagı degişir ve atf yagı kulanılır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • TOYOTA SEVER,ESKİ TOYOTA SAHİBİ.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '10
  • 19 kere teşekkür etti
  • 52 kere teşekkür edildi
Ynt: balatalar
« Yanıtla #17 : Mayıs 29, 2009, 18:03:14 »
bir daha ki aracımda kımetse otomotik şanzımanı denemek isterim. baskı balata olmaması güzel birşey. eşi araç kullanmak isteyenler için de daha avantajlı olacaktır :)

teşekkür ederim bilgileriniz için.
2021 Corolla HYBRID Dream (AKTİF)
2013 Hyundai İ30 1,6 GDİ ELİTE (AKTİF)
1991 Mazda 323 HB AT. (AKTİF)
2010 MERCEDES C180 KOMPRESSOR (satıldı)