0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Daha önce kullandığım 2004 toyota 1.6 110 bg manuel vitesli araç gerçekten çok iyiydi. 2009 Mayıs ortasında 8000 km.'de 1.6 sol otomatik satın aldım. ilk kullanımdaki izlenimlerim gayet olumluydu, gaz pedalı hassasiyeti gayet iyiydi, vites geçişleri ve hızlanması son derece sessizdi. Araçtaki hız sabitleyicisini kullandığım zaman araçtaki çekiş nasıl anlatsam, sanki farklı bir vites dişlisinin yardımıyla gidiyormuş hissini veriyordu. Daha önce turbolu araç kullanmıştım şöyle ifade edebilirim; hız sabitliyici sanki turbo varmış gibi soluksuz ilerliyordu. Gaz pedalına basarken ve hız sabitliyice alırken aradaki farkı çok bariz görüyordum.Aracın 05.06.2009 tarihinde garantisi bitmeden 9600 km'de 10000 bakıma Derindere Kartal'da girdi, servisten aldığımda yukarıdaki değerleri test etme fırsatım bir daha olmadı. 15.05.2009 tarihinde Kavacık yetkili servisinde direksiyondaki ses şikayetiyle gittim, bütün gün arabayı alıkoydular akşam üstü arabayı teslim ettiklerinde "herhangi bir sorun olmadığı belirtildi". Akşam iş çıkış trafiği arabayı aldım eve dönerken otobanda aracın 3. viteste devirlenmediği tespit ettim. Test için hız sabitliyiciye aldım bir şok daha; araç yukarıda bahsettiğim şekilde gitmiyordu artık; Sanki gaz pedalına basıyorsunuzda motor da gitmek için nazlanıyor. Firmayla telefonda görüştüm; Servis müdürü beyin ile ilgil bir problem olabileceğini belirtti. Bu sefer çok sinirlendim. Direksiyon için bıraktığım bir araçta nasıl olurda aracın beyin işletim sisteminde problem olur. Toyotasa'yı aradım ilgili birime şikayetimi ilettim. Başka bir serviste tespit edilmesini istediler. Derindere'ye durumu izah eetim sağolsunlar aracı incelediler ama verdikleri cevap "Aracınız normal herhangi bir anormallik yok". İnternette yaptığım biraz araştırmayla MAF sensörün arızalı olabileceği ve bu nedenle aracın rölanti devirlenme v.b. sorunları ortaya çıkaracağını ama yapılan elektronik ölçümlerde bu sensör arızasının tespit edilemeyeceğini öğrendim.sizlerden ricam; yukarıda bahsi geçen konular hakkında yorumlarda bulunmanız.Teşekkürle,
Zekai bey, öncelikle geçmiş olsun. MAF sensörü diğer adıyla "debimetre" hava filitresi havuzunun hemen çıkışında gaz kelebeğinin öncesinde yer alır. Görevini anlatmaya gerek yok muhtemelen biliyorsunuzdur. Kolay kolay arıza yapacak birşey değildir. Ama arızalı olup olmadığını anlamak için başka bir araçtan emaneten alacağınız debimetreyi bir süreliğine kendi aracınıza takıp test edin. Böylece hakikaten sorunun bundan kaynaklanıp kaynaklanmadığını anlamış olursunuz. Debimetre, eli tornavida tutan herkesin yanılmıyorsam bir civata tutuyordu sökerek diğer araçtan değiştirebilirsiniz. Elektrik bağlantısı zaten soketlidir. En kötü tahminle 2 dakikanızı alır. Kolay gelsin...
Arkadaşlar tek tek ilginize çok teşşekkür ederim.Elektronik kontrolleri yapıldı ama herhangi bir arıza koduna ya da anormal bir veri görülmedi.Ben parça değişiminden şüphelenmiştim çünkü teslim aldığımda bütün kayıtlı radyo kanallarım sıfırlanmıştı. Başka yetkili serviste sıkı bir kontrolden sonra değişen herhangi bir parça olmadığını ustayla birlikte görmüş oldum, bu beni çok rahatlattı. Bostancı sanayide özel nissan servisinde çalışan arkadaşımız aracı test etti, onun görüşü MAF sensörün arızalı olabileceği yönünde. Bu aralar yetkili servise gidip ilgili parçayı test etmelerini istedğimi belirttiğimde ne yapacaklar göreceğiz. Bu arada yurtdışındaki sitelerden sensörün nasıl test edileceğini ve değerlerinin ne olması gerektiğini de öğrendim.Direksiyon sistemininde elektrikli olması yapılacak testlerde elektrik bağlantısının kesintisi mantıklı kılabilir ama ECU bundan nasıl etklendi? resetlenme sonrasında ECU'nun öğrenme süresi 300 km deniliyor. Bunları tek tek servisin yanıtlamasını istiyorum ki bakalım sonucu ne olacak?Yetkili servisin tavsiyesiyle enjektör temizleyici koyduk yaklaşık 150 km'dir yüksek devirli kullanıyorum. Değişen herhangi bir durum olmadı.