Gönderen Konu: Toyo Proxes T1-R 225/50 15  (Okunma sayısı 5664 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 120 bg 290 Nm D-4D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Toyo Proxes T1-R 225/50 15
« : Mayıs 22, 2009, 18:21:24 »
Şimdi durum şu, benim orjinal lastikler 195/60 15 ama benim gözüme bisiklet lastiği gibi geliyo jantı değiştirmeden tabanı ne kadar artırabilirimin araştırmasını yaparken bu lastikle karşılaştım. 225 taban görüntü olarak beni fazlasıyla mutlu edebilecek bir ebat. Şunuda söyliyim deli gibi viraj alsın slalom manyağı olmak istiyorum modundada değilim o yüzden yanak yüksekliğine takılmayın. Soruma gecek olursak bu lastik aracıma görüntü ve yol tutuş acısından bişey katarmı yoksa virajlarda çok daha esneyerek tehlikeli durumlara sebep olur mu? Biraz garip bi ebat genelde s320 tipi keniş kasalı araçlarda böyle ebatlar mevcut. şunuda belirtemek gerekirse lastik ebat tablolarında karşılaştırma yaptığımda orjinal lastik ölçümle arada çok küçük bir fark var




arada %1,5 gibi bir fark var yani hız ibresi 100 gösterirken gerçekte 98,5 le gidiyoruz gibi olacak. Bu açıdanda da bir sorun yok.

hatta başka bir forumdan şöyle bir yorumda geldi.

Alıntı
Toyo Proxes TR-1 Modeli özellikle draglara veya pistte time traillara katılmak için slick lastik alamayanların direk olarak tercih ettiği ilk lastiktir. Nedenine gelince, Toyo yapısı itibarı ile oldukça yumuşak bir lastiktir. Sıcak havalarda asfalta çok iyi yapışır ve çok iyi randıman verir. Yumuşak lastiklerin içinde fiyat açısından en iyi ve en yumuşak olanıdır. Draglara girmeden önce slick lastik bulamasaydım ben de Toyo alacaktım. Hatta en son İzmit körfezdeki draglara katılan beyaz AB plaka Sword Vtecte de bu lastiklerden vardır ve kendisi o yarışlarda 3. olmuştur.

Bunlar artıları. Eksi olarak söyleyebileceğim tek eksisi, aşırı yumuşak olması nedeni ile ömrünün diğer lastiklere oranla çok daha kısa olmasıdır. Yani normal kullanımda 20 ila 30 bin km sonra bittiği söyleniyor. Daha agresif kullanımlarda bu süre hızla azalıyor. Benim bundan 1.5 ay kadar önceki sorduğum fiyatı da 130 YTL civarı idi tekinin fiyatı.

Sen yine de lastiğim yumuşacık, yeri çok iyi tutuyor diye hız yapma. Sonuçta herşey lastikte bitmiyor

Güle güle kullan. Umarım yardımcı olmuştur

lastiği merak edenlere




bu arada benim arac da HB Corolla

Ne diyorsunuz arkadaşlar illa jant ile beraber mi alalım diyorsunuz yoksa al bu lastikleri geniş taban hevesini gider spec mi yapalım ? :)

Son olarak bu ebatta bulabileceğim başka markalar varsa onlarıda tavsiye edebilirsiniz

Toyota Club Türkiye

Toyo Proxes T1-R 225/50 15
« : Mayıs 22, 2009, 18:21:24 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • No Stock+
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyo Proxes T1-R 225/50 15
« Yanıtla #1 : Mayıs 22, 2009, 18:49:54 »
Teneke jantlarda fazla yanak genişletilemiyor diye biliyorum.Daha fazla bilgisi olan çıkar yinede.

 45 yanak değeri verdiğinde durum nasıl? (ölçümleri)

Tabanı baya bi genişletiyosun.jantla kurtardın ama sesi baya içeri alıcak.yol tutuşun artacak direksiyon sertleşicek.vs. bu durumları en azından biliyorsundur.Konfordan da taviz veriyorsun.taban baya geniş.kuru zeminde performansın artar ama ıslak zeminde azalma ihtimalide yüksek.
2005 Corolla 1.6 (2005 - 2018)
2013 Avensis 1.6 (2018 -         )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 120 bg 290 Nm D-4D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyo Proxes T1-R 225/50 15
« Yanıtla #2 : Mayıs 22, 2009, 18:53:47 »
jantlar normal jant ama dediğin doğru bi ihtimal sığmayabilir 15" janta ne kadar geniş lastik takabiliriz acaba? diğer hususlar önemli değil ıslaktada suanki lastiklerden daha iyi tutacağına eminim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyo Proxes T1-R 225/50 15
« Yanıtla #3 : Mayıs 22, 2009, 20:12:20 »
Senin jantın genişliği büyük ihtimal 6.5" tir, 225 için ise şimdi ezbere söylüyorum ama 7" hatta 7.5" gerekli olabilir.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyo Proxes T1-R 225/50 15
« Yanıtla #4 : Mayıs 26, 2009, 16:58:06 »
TÜV raporunda 225/50 r 15 icin 6 inch genisliginden ve ET40 jant kullanabilir diyor.
Ben 195 icin 7 inch genislik kullaniyorum. Biraz tombul yanak gözükür.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyo Proxes T1-R 225/50 15
« Yanıtla #5 : Mayıs 26, 2009, 17:35:14 »
6 inch 153mm ediyor, 225 lastiği çok çabuk yıpratır bence.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyo Proxes T1-R 225/50 15
« Yanıtla #6 : Mayıs 27, 2009, 12:53:11 »
6 inch 153mm ediyor, 225 lastiği çok çabuk yıpratır bence.

Düzgün basinc ile cok cabuk yipranacagini düsünmüyorum.
Ama bu lastik isi acayip bir is.

Cogu insan büyük lastik veya jant takayim, daha iyi dururum, daha iyi dönerim diye düsünüyor.
Ama gercek öyle degil. Gecenlerde bir sitede makale okudum. Cok ilgincti.

Lastigin genisliginin ve capinin büyüdükce, kullanilan hava basinci ile aslinda lastigin tamaminin yere basmadigini söylüyordu.
Ince lastikli hali ile kalin lastikli hali arasinda yere basan alan arasinda neredeyse fark yoktu bir örnekte.

Bir de Golf GTI ile pistte tur atiyorlar. 17 inch ve 18 inch lastiklerle.
17 likler 205 genislikte ve 18 likler 225 genislikte.
Kuru zeminde bile 17 inch 18 inchlere göre 1 dakikalik turda yaklasik 2 saniye daha hizliymis.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyo Proxes T1-R 225/50 15
« Yanıtla #7 : Mayıs 28, 2009, 15:13:38 »
  Lastiğin üzerindeki oyuk (kanal) miktarından, frenleme, viraj ve düz gidişteki yere basan yüzeyi (lastik taban şekli) farklı olabiliyor. Hava basınçlarının az ya da çok olması bile lastiğin yere basış noktasını değiştiriyor. Hatta bazı özel lastiklerin orta kesiminde kullanılan hamurun yapısı ile omuz bölgesine doğru kullanılan hamurun yapısı farklı olabiliyor. Dış tarafı daha yumuşak yapabiliyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 120 bg 290 Nm D-4D
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyo Proxes T1-R 225/50 15
« Yanıtla #8 : Mayıs 29, 2009, 00:46:09 »
peki 205/50 15 e ne diyonuz peki ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyo Proxes T1-R 225/50 15
« Yanıtla #9 : Mayıs 29, 2009, 08:44:20 »
  Diğer değerler uyuyorsa 205/55/15 daha uygun.