Gönderen Konu: subap ayarı  (Okunma sayısı 8115 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: subap ayarı
« Yanıtla #20 : Mayıs 12, 2009, 04:20:29 »
teşekkürler ergün
peki subap ayarı istediği nasıl anlaşılır?

Bana göre arabanın km düşük pek siboplarda bir sıkıntı olacagını sanmıyorum? ama şu şekilde anlaşılır motorun çalışmasının sarsıntılı olması başka sebeplerden olabilir hava filt. buji veya bobin ateşleme sistemi yada kelebek bogaz kurum baglamış olabilir gazlı arabalarda bu çok oluyor arabanı benzinde çalıştır ve biraz kullan araba ilk çalışma anında geç alıyor veya öksütrüyorsa yada ciğ bir benzin kokusu geliyorsa benzinde çok yakıyorsa büyük ihtimal kelebek boğaz kirlenmiştir sen ustana söyle o temizler yanlız söküp temizlerse daha verimli olur. Subap ayarı konusundaysa araban rampata ceişten düşüyorsa, 3-4-5 viteslerde ayağını gazdan çektiğinde yığılıyorsa,motor teklermiş gibi çalışıyorsa büyük ihtimal subap sıkıdır ayar gerektirir yada çok şıkırşıkırsada vede uzun yolda hızlanmıyorsa gevşektir gene ayar gerektirir arabnda abarth eksoz varsa subaplar sıkmış olabilir. Subap ayarı motor soğukken yapılır çünkü sıcak yapılan ayar düzgün olmaz biraz fizikle çünkü metal sıcakken şekli değişir yani sıcak sıcak yersen midene oturur hazmedemessin soguk soguk yiycen :D :d birazda espiri yapalım sanırım bayagı detaylı anlatttım

Toyota Club Türkiye

Ynt: subap ayarı
« Yanıtla #20 : Mayıs 12, 2009, 04:20:29 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: subap ayarı
« Yanıtla #21 : Mayıs 12, 2009, 04:26:31 »
2200 devirde çıt çıt yapıyor sonra kesiyor. arabanın rölantideki çalışmasıda değişti tabi.


arabada teriger kayışı varmı zincirlimi eger zincirliise hidrolik gergiden kaynaklanan bir cıtırdama olur uzun beklemelerden sonra ilk kalkmadada yapar bu zincirin boşlugunu aldıgı için çıkar bana göre muhim degildir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '08
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: subap ayarı
« Yanıtla #22 : Mayıs 12, 2009, 23:14:49 »
Bana göre arabanın km düşük pek siboplarda bir sıkıntı olacagını sanmıyorum? ama şu şekilde anlaşılır motorun çalışmasının sarsıntılı olması başka sebeplerden olabilir hava filt. buji veya bobin ateşleme sistemi yada kelebek bogaz kurum baglamış olabilir gazlı arabalarda bu çok oluyor arabanı benzinde çalıştır ve biraz kullan araba ilk çalışma anında geç alıyor veya öksütrüyorsa yada ciğ bir benzin kokusu geliyorsa benzinde çok yakıyorsa büyük ihtimal kelebek boğaz kirlenmiştir sen ustana söyle o temizler yanlız söküp temizlerse daha verimli olur. Subap ayarı konusundaysa araban rampata ceişten düşüyorsa, 3-4-5 viteslerde ayağını gazdan çektiğinde yığılıyorsa,motor teklermiş gibi çalışıyorsa büyük ihtimal subap sıkıdır ayar gerektirir yada çok şıkırşıkırsada vede uzun yolda hızlanmıyorsa gevşektir gene ayar gerektirir arabnda abarth eksoz varsa subaplar sıkmış olabilir. Subap ayarı motor soğukken yapılır çünkü sıcak yapılan ayar düzgün olmaz biraz fizikle çünkü metal sıcakken şekli değişir yani sıcak sıcak yersen midene oturur hazmedemessin soguk soguk yiycen :D :d birazda espiri yapalım sanırım bayagı detaylı anlatttım
aracımda abarth ekzoz yok, evet kelebek boğazını temizletmeyi düşünüyorum, motorun çalışmasında öyle anormal bir durum yok zaten suat bey, yokuşlarda bir vites küçültmem gerekiyo bazen o da lpg den kaynaklanıyo, ben en iyisi benzinde biraz kullanayım aracımı o zaman daha sağlıklı bir karar vericem sanırım:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: subap ayarı
« Yanıtla #23 : Eylül 29, 2009, 12:25:43 »
yakın zamanda toyan'a bırakıcam subap ayarı için 3 gün kalıcak artık.
97 1.6xei gerektiğinde ferrari gibi,gerektiğinde varyemez :):) seni seviyorum toyota!!!