Gönderen Konu: 2020 corolla hatcback  (Okunma sayısı 2261 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 154 kere teşekkür etti
  • 397 kere teşekkür edildi
Ynt: 2020 corolla hatcback
« Yanıtla #20 : Şubat 28, 2020, 10:47:02 »
1.6 atmosferik 132hp ile 0-100 hızlanması arasında 0.5sn civarı var (10.1sn.), son hızı 185km/s, aracın gidişi normal bir kullanıcı için gayet normal, motorun mühendisliğinin YAMAHA'ya ait olması demek benim için uzun ömürlü olacağı anlamına geliyor, bu arada kısmetse 1.2₺ Flame X-Pack sahibi olduk :)

Hayırlı uğurlu olsun Ufuk.. Senin alman bir çok forum kullanıcısını cesaretlendirecektir :)
2017 C-HR Hybrid Diamond

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2020 corolla hatcback
« Yanıtla #20 : Şubat 28, 2020, 10:47:02 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: 2020 corolla hatcback
« Yanıtla #21 : Şubat 28, 2020, 11:29:38 »
Ufuk bey hayırlı olsun , güle güle kullanın inşallah , bir kaç ay öncesine kadar bende dört gözle bekliyordum ama bir türlü gelmeyince mazda 3 kısmet oldu:)  Şimdi acaba mazdayı satıp bir flame x pack patlatsam mı diye düşünmüyor deyilim. Bugün canlı canlı görüp daha iyi fikir sahibi olmayı düşünüyorum ama aklıma takılan konular var , mesela tüketim değerleri muadili sayılabilecek araç ya da motorlardan bir tık fazla gibi geldi ,donanım olarak flame x pack oldukça dolu bir paket ama power sense den eksikleri de var ,mesela kör nokta uyarı sistemi ya da geri manevra uyarı sistemi gibi . Bunlar tabi ki bir çok kullanıcı için çok önemli görülmeyebilir, benim içinde çok çok önemli değil ama mevcutta sahipken vazgeçmeye değer mi düşünmek lazım . Tabiki yeni hb de panoramik cam tavan gibi önemli bir artı yı da göz ardı etmemek gerekir.
Son olarak Ufuk bey , bugün bende gidip görüşeceğim ama fiyat olarak liste fiyatından birazda olsa esniyorlar mı ?

2018 makyajlı kasa Mazda 3'ü satıp bunu almazdım şahsen. Mazda, 2018 makyajlı Mazda 3'de diğer firmaların kasa değişiminde yaptığı değişiklikleri yaptı. İç tasarımı çok daha hoş ve premium (kayar kapaklı göz olsun, multimedya ekranının daha göze hoş konumlandırılması, audideki gibi hmi kontrolörünün olması). Dış tasarım ikisi de yarışır ama Mazda hala önde bence.
Mazda'nın motoru en zor koşullarda dahi tüketim konusunda cimri, Toyota'nın 1.2T'si CHR'deki tüketimlerde ortada. Toyota'nın turbo konusunda hala kendisini geliştirmesi gerekiyor. Mazda'da gerekirse  lovato exr de takılabiliyor, ama 1.2T için direk enjeksiyon kitler çok daha pahalı.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: 2020 corolla hatcback
« Yanıtla #22 : Şubat 28, 2020, 12:21:25 »
2018 makyajlı kasa Mazda 3'ü satıp bunu almazdım şahsen. Mazda, 2018 makyajlı Mazda 3'de diğer firmaların kasa değişiminde yaptığı değişiklikleri yaptı. İç tasarımı çok daha hoş ve premium (kayar kapaklı göz olsun, multimedya ekranının daha göze hoş konumlandırılması, audideki gibi hmi kontrolörünün olması). Dış tasarım ikisi de yarışır ama Mazda hala önde bence.
Mazda'nın motoru en zor koşullarda dahi tüketim konusunda cimri, Toyota'nın 1.2T'si CHR'deki tüketimlerde ortada. Toyota'nın turbo konusunda hala kendisini geliştirmesi gerekiyor. Mazda'da gerekirse  lovato exr de takılabiliyor, ama 1.2T için direk enjeksiyon kitler çok daha pahalı.

Teknik olarak Mazda'ya laf söyletmem ama yaşadığımız ülkeyi göz önünde bulundurursak geleceği şu an için belirsiz bir marka benim için, kısa zaman içerisinde Daihatsu örneğine dönebilir diye düşünüyorum.

1.2T Corolla WLTP yakıt tüketimi verileri Mazda 3 1.5 SkyActiv G ile hemen hemen aynı görünüyor, 1.2T Corolla performansı da daha yüksek kağıt üzerinde,

8NR-FTS'de Yamaha mühendisleri egzoz manifoldunu ortadan kaldırarak Turbo'yu direk silindir kapağına montaj yapmışlar, böylece Turbo lag ve manifold'un ortaya çıkardığı ısıl verimsizliği minimuma indirmişler, Turbo ayrıca su takviyeli (motordan ayrı ikinci bir soğutma devresine sahip) aftercooler'a sahip, değişken geometrili olduğunu da hesaba katarsak bir turbo teknolojisi daha ne kadar geliştirilebilir ki? :)

LPG konusunda hiç bir şey demeyeceğim zira az çok biliyorsun ben pek LPG kullanımı taraftarı değilim :) o yüzden LPG uyumlu/uyumsuz konusu beni pek ilgilendirmiyor.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 28, 2020, 12:22:53

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: 2020 corolla hatcback
« Yanıtla #23 : Şubat 28, 2020, 12:44:20 »
Teknik olarak Mazda'ya laf söyletmem ama yaşadığımız ülkeyi göz önünde bulundurursak geleceği şu an için belirsiz bir marka benim için, kısa zaman içerisinde Daihatsu örneğine dönebilir diye düşünüyorum.

1.2T Corolla WLTP yakıt tüketimi verileri Mazda 3 1.5 SkyActiv G ile hemen hemen aynı görünüyor, 1.2T Corolla performansı da daha yüksek kağıt üzerinde,

8NR-FTS'de Yamaha mühendisleri egzoz manifoldunu ortadan kaldırarak Turbo'yu direk silindir kapağına montaj yapmışlar, böylece Turbo lag ve manifold'un ortaya çıkardığı ısıl verimsizliği minimuma indirmişler, Turbo ayrıca su takviyeli (motordan ayrı ikinci bir soğutma devresine sahip) aftercooler'a sahip, değişken geometrili olduğunu da hesaba katarsak bir turbo teknolojisi daha ne kadar geliştirilebilir ki? :)

LPG konusunda hiç bir şey demeyeceğim zira az çok biliyorsun ben pek LPG kullanımı taraftarı değilim :) o yüzden LPG uyumlu/uyumsuz konusu beni pek ilgilendirmiyor.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 28, 2020, 12:22:53

Mazda'nın Türkiye akıbeti konusunda sonuna kadar haklısın. Hiçbir zaman bir Vw, Toyota olmayacaktır. Ama artan bu araç fiyatlarının bel büktüğü piyasada, insanlar daha ucuza daha donanımlı ve güvenli bir araca binebiliyorlar. Corolla alma imkanım olmasa yine gider Mazda alırdım. Her malın alıcısı da bulunuyor. Ha hemen değil elbet ama illaki satılıyor. Nasip kısmet bir de gerçekten, benim aklımın ucunda yokken satmak, silmeyi unuttuğum 1 senelik Facebook Marketplace ilanımı görüp de yazdı alıcı. :) 170bin km.deki aracım için.

Motor gücü konusunda da haklısın sonuna kadar Ufuk abi. 11.6 sn 0-100 çok fazla bence de. Mazda'yı bırakmamın bir sebebi de performanstı. Ama yiğidi öldür hakkını yeme, İstanbul'un dur kalk trafiğinde bile 9 lt/100km üstünü görmek mümkün değil 1.5 skyactiv-g  ile. Tasarruf anlamında güzel motor üretmişler, 14 sıkıştırma oranının faydası görülüyor. Bu noktada turbolu motorları sıkıştırınca üst rakamın sınırının olmadığını biliyoruz. :)

1.2T'deki bu teknolojik gelişimleri bilmiyordum, hatırlatman iyi olmuş abi. O zaman turbo sorunları bu motorla Alman rakipleri kadar sık yaşanmaz diyebiliriz. Güç tork daha düşük olmasından ve soğutmanın daha verimli olmasından ötürü güzel bir seçenek. Atmosferik alıp da benzinli kullananlar, kullanacaklar rahatlıkla 1.2T seçebilir benzer tüketim sergiler zaten. Ama benim gibi ruhu fakir lpgciler için seçenek değil maalesef.  :rofl: :rofl: :rofl:

Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 745 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Ynt: 2020 corolla hatcback
« Yanıtla #24 : Şubat 28, 2020, 13:14:45 »
Fazlasıyla geç kaldı toyota türkiye atmosferik motoru kaldırmak ile, yeni nesil turbo destekli benzinli arabalar zaten LPG kadar az yakıyor. Umarım sedan kasada da bir an önce 1.6 valvematic gider  :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '18
  • 12 kere teşekkür etti
  • 37 kere teşekkür edildi
Ynt: 2020 corolla hatcback
« Yanıtla #25 : Şubat 28, 2020, 13:35:30 »
2018 makyajlı kasa Mazda 3'ü satıp bunu almazdım şahsen. Mazda, 2018 makyajlı Mazda 3'de diğer firmaların kasa değişiminde yaptığı değişiklikleri yaptı. İç tasarımı çok daha hoş ve premium (kayar kapaklı göz olsun, multimedya ekranının daha göze hoş konumlandırılması, audideki gibi hmi kontrolörünün olması). Dış tasarım ikisi de yarışır ama Mazda hala önde bence.
Mazda'nın motoru en zor koşullarda dahi tüketim konusunda cimri, Toyota'nın 1.2T'si CHR'deki tüketimlerde ortada. Toyota'nın turbo konusunda hala kendisini geliştirmesi gerekiyor. Mazda'da gerekirse  lovato exr de takılabiliyor, ama 1.2T için direk enjeksiyon kitler çok daha pahalı.
Mutlu hocam ,gittim gördüm ,bindim ve açıkcası mazda dan sonra iç mekan genişliği daha dar ve malzeme kalitesi daha düşük geldi. Dış tasarım olarak ta ben zaten beğeniyordum ama mazda 3 daha farklı duruyor gerçekten.
Toyota yı çok seviyorum marka olarak ,mazda dan önce de 2 toyotam oldu ve severek kullandım ama bazı yönlerini eleştirmeden yapamayacağım. Tamam motor ve şanzıman konusunda bir diyeceğim yok ama mesela şu nuh nebi den kalma orta da ki multi medya yı neden kullanırlar anlamıyorum ,tüm rakipleri çözünürlükleri çok daha yüksek ve kullanışlı alternatifler kullanırken, toyota nın bu güvenli liman ısrarını anlamış değilim.
Ayrıca, bence volkswagen in bu kadar sorunlu arabalar yaparken, bu kadar çok satmasının en büyük nedenlerinden biri olan, kullandıkları far tasarımları ve teknolojileriyken, halen benzinli modelin en dolu paketinde bile 7 yıl önce tasarladığı 3 nokta şeklinde görünen gündüz ledlerini kullanması ve yine halen full led farları en üst pakette bile bulamıyor olmanız, bence toyota ya hiç yakışmıyor.
Bu ısrarla teknolojiden uzak durarak basitlik felsefesini devam ettrimesi ,gelecekte nokia ya da sony telefonlarının akibetine uğramasına yol açabilir diye korkuyorum.
Ufuk bey in mazda nın geleceği hakkında ki endişelerini de haklı buluyorum ama şu an için bir sorun gözükmüyor gibi. Mart ayında yeni kasa mazda 3 ler geliyor ve onlarda yine 1.5 skyactive g olacak . Dolayısıyla devamlılığı olan bir marka olduktan sonra öyle ya da böyle mutluka satılır diye düşünüyorum.
2018 mazda 3 1.5 skyactive g powersense (2019 - .....)
2013 auris 1.6 advence mds (2017-2019)
1998 corolla 1.3 xe  (2015-2017)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: 2020 corolla hatcback
« Yanıtla #26 : Mart 02, 2020, 14:59:08 »
Benzerlerine göre fiyat gayet makul geldi