0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
mmt şanzımanı seven memnun olan bi ben varım herhalde forumda...
Bende 2016 dizel otomatik focus vardı 3 sene kullandım sattım 1.6 corolla vision manuel aldım. Pişman mısın dersen kesinlikle hayır. Dizel araç yokuşlarda istediğin hıza ulaşıyor tamam ama çok değeceğini düşünmüyorum. Eğer ilk defa dizele bineceksen bir de bunun tadına bakayım diyorsan senin kararın. Kendi fikrim al 2019 corolla 1.6 benzinli, LPG taktır dizelden daha ekonomik binersin..
Siz nesinden memnunsunuz mesela ? Isınma problemi sizde oldu mu ? ya da başkasının şikayet ettiği sizin başınıza gelmeyen bir şeyi ?
Sorguladığınız araştırdığınız 1.4 dizel Corolla üretim amacına yönelik kullanıldığında gayette yeterli bir araçtır, önemli olan sizin araçtan ne beklediğiniz,aracın size ne vereceğidir,Almak için araştırma yaptığınız araç hem dizel hemde otomatik tercih etmek isteyenler için vede düşük emisyon için üretilmiş hem manuel hem otomatik kullanım imkanı sunan yarı otomatik bir araçtır eğerki araçtan yüksek performans bekliyorsanız malesef bu araçta o yok motor anlamında sorumsuzluk arıyorsanız cevap evet olur ama aynı cevabı şanzıman için vermek biraz zorluyor,çünkü sorun şanzımanda değil millet olarak bizlerde biz millet olarak bir ürünün nasıl kullanılması gerektiğini öğrenmek yerine kendimizi çok bilgili prof. Olarak görürüz ve hemen işin başına geçeriz sanayideki ustalarımız çok bilgilidir üretici tarafından yapılan hiç bir uyarıya kulak asmazlar şanzıman yağı,fren hidroliği onlara göre sınırsız km'ye sahiptir hâl böyle olunca araçlarda erken arıza vermekte yine bunların içerisinde bizim millete en dayanıklısı Toyota dır baksanıza DSG şanzıman lar patır patır dökülüyor çünkü o şanzıman da yarı otomatiktir MMT şanzıman biraz sabır işidir manuel şanzımanın robotize halidir sıkışık trafikte manuel modda kullanmanız gerekir aksi halde ısınan balata yüzünden kendini korumaya alır araç Harekat etmez,eğer bakımları yapılmış düzgün kullanılmış şanzıman yağı değişimi ve kalibrasyonu zamanında yapılmış km'si az bulursanız alınabilir,Unutmamanız gereken ne kadar dkkatli kullanılsada 100 binden sonra baskı balata değişim vakti yaklaşıyor eğer dikkat edilmezse bu aralık daha aşağılara düşer 40 binde 70 80 binlerde balata değiştirenler oluyor,bunlardan sonra alıp almamak size kalmış birşey ama gücünüz yeterse 1.6 benzin+lpg en mantıklısı hem cvt şanzıman hemde emisyon değerleri çok daha iyi şanzımandan yanada hiç bir sıkıntı yaşatmaz.
Biri benzinli biri dizel olmak üzere 2 farklı Auriste yaklaşık 6 yıldır mmt şanzıman kullanıyorum.Benim en memnun olduğum yönü ekonomisi..Hiç ısınma problemi olmadı, ilk auriste bir ara vites geçişlerinde vuruntu oluyordu yetkili serviste ücretsiz kalibrasyon yaptılar düzeldi. Bunun haricinde hiç ısınma problemi yaşamadım, kaldı ki istanbulda şehiriçi kullanıyorum. Vites geçişlerini hissettirmesi beni hiç rahatsız etmiyor mesela..evet çok hantal ama ekonomisini buradan aldığını bildiğimden beni rahatsız etmiyor. beklentim performans olmadığından beni ziyadesi ile memnun ediyor.
Peki bir şey soracağım en çok merak ettiklerim arasında. Kullandığınız dizel araçta partikül tıkanma sorunu yaşadınız mı ? Ya da tıkanmaya başladığını nasıl anlıyorsunuz ? Temizliği bildiğim kadarıyla uzun yolda yüksek devirlerde bir süre kullanmak diye biliyorum kısmen de olsa. Turbo sıkıntı çıkarttı mı ?
Evet haklısınız biz millet olarak neyi istediğimizi bilmiyoruz bildiğimizi sandığımız işlere giriştiğimizde karşımıza çıkan sorunda hemen bir başkasını ya da o giriştiğimiz şeydeki kullandığımız aletlere suç atıyoruz. Açıkçası benim araçtan beklentim şu; ben 93 model 1.6 efsane kasa kullandım benim istediğim biraz daha atik olsun, yokuşlarda üzmesin ve yığılma yapmasın. 24 yaşındayım yaşıtlarıma oranla hız yapmayı seven biri değilim otoyolda 120’yi geçmem. 110 idealdir bana göre ve 110’a ulaşmam düşük devirlerde gerçekleşsin (2000-2500) ve tabi ekonomik olsun o bana yeterli. Mesaj Birleştirildi: Kasım 28, 2019, 02:54:20Peki bir şey soracağım en çok merak ettiklerim arasında. Kullandığınız dizel araçta partikül tıkanma sorunu yaşadınız mı ? Ya da tıkanmaya başladığını nasıl anlıyorsunuz ? Temizliği bildiğim kadarıyla uzun yolda yüksek devirlerde bir süre kullanmak diye biliyorum kısmen de olsa. Turbo sıkıntı çıkarttı mı ?
Günaydın, şehiriçinde yüksek devire çıkmıyorum. ( Yokuş aşağı giderken motor freni veya ani vites düşüşlerinde mmt şanzımanın kararsızlığından zaman zaman oluyor ama çok kısa süreli olduğu için bunları saymıyorum) Yılda 2 kere şehirler arası yolculukta yüksek devirlerde kullanıyorum.. Bugüne kadar hiç partikül filtresi tıkanma sorunu yaşamadım. Tıkanmaya başladığını çekişten anlarım diye düşünüyorum, sürekli aynı yolu kullandığım için araçta fazladan 2 kişi olduğunda bile çekiş farkını hissedebiliyorum çünkü.. Genel olarak maşallah diyelim araçla ilgili hiç sıkıntı / sorun yaşamadım bugüne kadar.. Sadece aracı ani ya da ara hızlanmada zorladığımda tam 2000 devirde kaputun altından bir zırıltı geliyor. Muhtemelen mekanik bir problem değil bir parça ses yapıyor ancak bir türlü çözemedik
üretildiği süre boyunca yüzbinlerce satılmış bir araçtan sadece memnun olanların bilinçli kullanıcı, memnun olmayanların ya da sıkıntı yaşayanların herşeyden bihaber olduğunu düşünüyorsanız düşünce yapınızı değiştirmenizi tavsiye ederim.Sizin hesabınızla dsg alanların hepsi ya bilinçsiz ya da kullanmayı bilmiyor. Bu doğru değil. Eğer siz Toyota iseniz ve dünyanın en çok satan otomobilini üretiyorsanız satın alan herkesin ihtiyaç ve beklentikerini asgari seviyede dahi olsa karşılamak zorundasınız. Eğer mmt yüksek devirde acemi şöför gibi vites değiştiriyorsa mmt yi ya geliştirecek ya da kullanmayacaksınız. Siz "arabayı kullandığım sürece 2500 devirin üstüne çıkmadım, çıkmam." diyorsanız mmt ile mutluluklar diliyorum. Alın ve yığılma nasıl oluyormuş, görün. Aynı şekilde arabanın ortasına kocaman ekranı koyuyorsan o ekran radyo frekanslarını göstermekten fazlasını yapabilmeli. Yapmıyor, yapamıyorsa eleştirilere hak vermek gerek. Aksi durumda wv fanatiklerinden bir farkımız kalmaz.