@Serdar YILMAZ (46600) bey'e katılıyorum, konu lüks kaygısı vs. değil, konu dış borçta önemli bir kalem olan petrol ithalatı konusu,
Kaldı ki silindir hacmi ile yakıt tüketimi her zaman doğru orantılı değildir, kullandığım 2007 model 2050kg. 3.0 V6 TDI araç diğer kullandığım 2009 model 1650kg. 4 silindir 2.2 D-CAT araç (ikisi de 6 ileri otomatik Aisin şanzıman) ile aynı yakıtı tüketiyor,
AB'nin asıl derdi de egzoz emisyonu falan değil, üretim teknolojileri olduğu için motor verimliliğini arttırarak petrol ithalatını düşürmek, bizde üretim teknolojisi olmadığından "verimlilik vs. bizi ilgilendirmez, bu cc araca biniyorsan bu parayı ödersin" mantığı güdülüyor,
Türkiye Cumhuriyeti şartlarında en güzel seçeneğin model yılı düşük ancak silindir hacmi araca uygun, bakımları düzgün yapılmış araçlara binmek olduğu şahsi fikrimdir.