Gönderen Konu: Gaz tepkime cihazı  (Okunma sayısı 5464 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Gaz tepkime cihazı
« Yanıtla #20 : Haziran 13, 2018, 09:23:33 »
Sanki konu ürünün özelliklerinden çok reklam için gibi, yanlışım varsa düzeltin lütfen. Çünkü kimi yazılanlar bunu gösteriyor. Daha az yaksın, daha çok gitsin, vites geçiş süreleri de kısalsın (sanırım dsg tuşu var), yerli araca gerek kalmamış sanki ;)

Olayın anlamlı ve teknik açıklaması ise zaten Mutlu yöneticimiz tarafından verilmiş.
E zaten bunu zaten çok gitsin az yaksın diye taktık :D insanlar soruyo söylüyoruz reklamla ne alakası var deneyimlerimi aktarıyorum forumun amacı da bu değil mi??

Toyota Club Türkiye

Ynt: Gaz tepkime cihazı
« Yanıtla #20 : Haziran 13, 2018, 09:23:33 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2857 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Gaz tepkime cihazı
« Yanıtla #21 : Haziran 13, 2018, 16:02:16 »
E zaten bunu zaten çok gitsin az yaksın diye taktık :D insanlar soruyo söylüyoruz reklamla ne alakası var deneyimlerimi aktarıyorum forumun amacı da bu değil mi??
Durum postulatı işaret etmiyor. Benzer cihazları etkileri olduğu temelde bilinen bir gerçek, elektronik gaz kelebeğinin çalışmasının mantığı ile ilgili bir durum. Ancak ifadeler ürünün etkilerinden çok ürünün kendisine yönelik, yani reklamvari söylemler.
Sonuç itibari ile; aracın tork değerinde artış meydana getirmiyor ise, aracın çekişinin artması durumu söz konusu olamaz. Gaz pedalının, elektronik gaz kelebeği çalışma mantığında, düşük devirlerdeki etkisinin değiştirilmesi ile alakalı bir durum, bu da yakıt tüketimini azaltmaz, sadece gaz pedalı hareketine duyarlılığı arttırır.
Yani kısaca; Eko, konfor ve spor sürüş modlarına sahip bir araç, eko modda gaz pedalı vs. etkilere gecikmeli tepki verir, spor modda daha hızlı tepki veri. Bu tarz cihazlar, eko modda gerçekleşen sürüşte spor mod işlemlerini gerçekleştirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 4 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Gaz tepkime cihazı
« Yanıtla #22 : Haziran 19, 2018, 18:51:53 »
Durum postulatı işaret etmiyor. Benzer cihazları etkileri olduğu temelde bilinen bir gerçek, elektronik gaz kelebeğinin çalışmasının mantığı ile ilgili bir durum. Ancak ifadeler ürünün etkilerinden çok ürünün kendisine yönelik, yani reklamvari söylemler.
Sonuç itibari ile; aracın tork değerinde artış meydana getirmiyor ise, aracın çekişinin artması durumu söz konusu olamaz. Gaz pedalının, elektronik gaz kelebeği çalışma mantığında, düşük devirlerdeki etkisinin değiştirilmesi ile alakalı bir durum, bu da yakıt tüketimini azaltmaz, sadece gaz pedalı hareketine duyarlılığı arttırır.
Yani kısaca; Eko, konfor ve spor sürüş modlarına sahip bir araç, eko modda gaz pedalı vs. etkilere gecikmeli tepki verir, spor modda daha hızlı tepki veri. Bu tarz cihazlar, eko modda gerçekleşen sürüşte spor mod işlemlerini gerçekleştirir.


Ürün dediğiniz gibi boğaz kelebeğine etki ediyor beygir ve tork atmıyor. Zaten yakıt tasarrufu için tasarlanmış bi cihaz değil yalnızca eskisi kadar pedala tam basmıyorum yüksek devire düşük vitesle çıkabildiğim için az da olsa tasarruf sağlıyor ama bu benimle ilgili bir durum başka taktıranların arabasında nasıl bi etkisi var bilmiyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Gaz tepkime cihazı
« Yanıtla #23 : Haziran 19, 2018, 23:03:37 »
Ürün dediğiniz gibi boğaz kelebeğine etki ediyor beygir ve tork atmıyor. Zaten yakıt tasarrufu için tasarlanmış bi cihaz değil yalnızca eskisi kadar pedala tam basmıyorum yüksek devire düşük vitesle çıkabildiğim için az da olsa tasarruf sağlıyor ama bu benimle ilgili bir durum başka taktıranların arabasında nasıl bi etkisi var bilmiyorum.

Uzunca zamandır bende pedal kontrol cihazları kullandım, şu an günlük aracımda pedal commander bluetooth kullanıyorum gayet memnunum, lakin bahsettiğiniz yüksek devire düşük vitesle çıkmanın pedal kumanda cihazı ile alakasını anlayamadım?

Kısaca anlatmak gerekirse bu cihazın yaptığı şey, tepki hızını arttırması beraberinde pedal skalasını daraltarak, afaki oranlar ile normalde konumu 1/2 iken ilettiği sinyali pedal 1/3 konumundayken aktarması, yani hem yakıt ekonomisi yaparak hem performansı arttırmak gibi toz pembe hayallere kapılmayın :)