X marka Y markanın üretimini yapıyor,bu nedenle kalitelidir demek yanlış.
Kaliteyi etkileyen faktörlerden birisi her şirketin hedef kitlesinin olmasıdır.Hitap ettiği kitlenin bütçesine göre üretim yapar.
Toyota bir çok markaya parça üretimi yaptırır,buji için ayrı,jant için ayrı,filtre için ayrı,yağ için ayrı..
Burada mevzu istediği kalite standartıdır.
Samsung hem kendi ürünleri için lens,harddisk üretir,hem de Apple gibi şirketlere.(en azından şu an için,bu her an değişebilir)
Apple belirli bir seviyeyi yakalamasını talep eder,kendi ismini korumak ister.Bunu sağlayana verir işi.
Samsung ise kendisine,kendi ürün yelpazesine göre çeşitli kalitelerde kafasına göre üretir.
Şimşek bisküvi Migros'a üretim yapar.Aynı zamanda yurtdışına kendi markası altında ürün satar.
Migros kendi kalite standartını belirler,şu kadar şeker olacak,şu sağlık kurallarına uyacak der.bir sebepten anlaşamazsa başkasına verir işi.
Şimşek ise farklı gramajlar kullanır kendi ürününde,tad farklıdır aynı banttan çıksada.
Kısacası,bir markanın başkasına üretim yapması kendi ürününün kaliteli olup olmadığını göstermez.Yapabildiğini,bileceğini gösterir belki ama parayı veren düdüğü çalar.
Türk standartlarının kontrolü de ayrı bir tartışma konusu.