Gönderen Konu: 1. Silindirin Çalışmaması  (Okunma sayısı 6578 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '03
  • Kilometre: 197500
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 1. Silindirin Çalışmaması (YAPILDI)
« Yanıtla #20 : Ekim 29, 2017, 22:43:04 »
1 silindirde yanma oldu ise kuvvetli muhtemel diğerlerindede bişiler başlamıştır.
Birde piyada da LPG ye daha dayanıklı subaplar mevcut, bu işlem yapılırken bu tip ürün seçilerek bir sonraki benzer durum sürecide uzarılabilir.

Kısmen rektefiyede denebilir, ama tam değil.


Ne önerirsiniz bu durumda

Toyota Club Türkiye

Ynt: 1. Silindirin Çalışmaması (YAPILDI)
« Yanıtla #20 : Ekim 29, 2017, 22:43:04 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 22090
  • Kan Grubu: 0+
  • 91 kere teşekkür etti
  • 766 kere teşekkür edildi
Ynt: 1. Silindirin Çalışmaması
« Yanıtla #21 : Ekim 29, 2017, 22:59:00 »
araç lpg li olduğu için çelik subap takılacak,tabii tamamı yenilenecek,üst kapak açılınca bakalım neler çıkacak,opellerde magnesium alaşımlı olduğu için 50-60 bin de subaplar eriyor ve değişiyordu,toyota da çok erken olmuş görünüyor.ortalama masrafın 1700 tl gibi olabileceğini tahmin ediyorum.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '03
  • Kilometre: 197500
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 1. Silindirin Çalışmaması
« Yanıtla #22 : Ekim 29, 2017, 23:03:02 »
araç lpg li olduğu için çelik subap takılacak,tabii tamamı yenilenecek,üst kapak açılınca bakalım neler çıkacak,opellerde magnesium alaşımlı olduğu için 50-60 bin de subaplar eriyor ve değişiyordu,toyota da çok erken olmuş görünüyor.ortalama masrafın 1700 tl gibi olabileceğini tahmin ediyorum.

Teşekkürler. Peki yapıldıktan sonra bir daha subaplar ne zaman değiştirmek gerekir. Ortalama olarak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 22090
  • Kan Grubu: 0+
  • 91 kere teşekkür etti
  • 766 kere teşekkür edildi
Ynt: 1. Silindirin Çalışmaması
« Yanıtla #23 : Ekim 29, 2017, 23:13:17 »
kullanıcılar 100.000 km kadar bahsediyorlar,normalde lpg li sistemle 3000 devir üzerinde kullanıldığında ısıyı arttırıyor ve subaplar ondan dayanıksız hale geliyor,bu nedenle benzin püskürtmeli lpg sistemleri öneriliyor.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '03
  • Kilometre: 197500
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 1. Silindirin Çalışmaması
« Yanıtla #24 : Ekim 29, 2017, 23:21:42 »
kullanıcılar 100.000 km kadar bahsediyorlar,normalde lpg li sistemle 3000 devir üzerinde kullanıldığında ısıyı arttırıyor ve subaplar ondan dayanıksız hale geliyor,bu nedenle benzin püskürtmeli lpg sistemleri öneriliyor.
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Bu olay çok canımı sıktı 3 ay oldu aracı alalı.
İyi masraf yapacağız anlaşılan.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 30, 2017, 14:29:58
Araç bugün söküldü arkadaşlar. Rektefiyeci pistonda boşluk var dedi banada gösterdi. Sekmanların da degismesi gerektiğini söyledi. Yoksa araç yağ yakmaya başlar dedi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '03
  • Kilometre: 197500
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 1. Silindirin Çalışmaması
« Yanıtla #25 : Kasım 02, 2017, 14:19:55 »
Arkadaşlar aracımın tamiri bugün bitti.

1. Sibop
2. Gayd
3. Sibop Lastik
4. Silindir Conta
5. Termostat.
6. Piston Segman
7. Kol Yatak
8. Külbüratör Conta
9. Bobin
10. Antifiriz
11. Motor Yağı
12. Sprey
13. Rektefiye
14. İşçilik

Yapılan işlemleri 2850 TL'ye yaptırdım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 22090
  • Kan Grubu: 0+
  • 91 kere teşekkür etti
  • 766 kere teşekkür edildi
Ynt: 1. Silindirin Çalışmaması
« Yanıtla #26 : Kasım 02, 2017, 14:31:58 »
işin içine piston sekman yatak ve sair yedek parça değişimleri de girince 1700 olabilir dediğim sadece sibop değişme işlerini 2850 tl gibi bir rakama halletmeniz çok uygun olmuş,biraz bütçe zorlanmıştır mutlaka hayırlı olsun, artık güvenle iyi günlerde kullanmanızı dilerim.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '03
  • Kilometre: 197500
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 1. Silindirin Çalışmaması
« Yanıtla #27 : Kasım 02, 2017, 14:36:29 »
Sağolun teşekkür ederim. Ustayı tanıdığım için sağolsun indirim yaptı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
Ynt: 1. Silindirin Çalışmaması
« Yanıtla #28 : Kasım 02, 2017, 14:45:58 »
Arkadaşlar aracımın tamiri bugün bitti.
...
...
Yapılan işlemleri 2850 TL'ye yaptırdım.

  Hayırlı olsun.
    Alıştırma (rodaj) süreci gibi bir durumdan bahsedildi mi? Bahsedildiyse usta Benzin/LPG ve hararet konusunda herhangi bir tavsiye de bulundu mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '03
  • Kilometre: 197500
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 1. Silindirin Çalışmaması
« Yanıtla #29 : Kasım 02, 2017, 14:52:37 »
Aracı 1 hafta benzinde kullanmamı ve düşük devirde kullanmamamı söyledi.
Normal kullan ne çok devirli ne çok devirsiz dedi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
Ynt: 1. Silindirin Çalışmaması
« Yanıtla #30 : Kasım 02, 2017, 14:56:15 »
Aracı 1 hafta benzinde kullanmamı ve düşük devirde kullanmamamı söyledi.
Normal kullan ne çok devirli ne çok devirsiz dedi.

  2500-4500(max) RPM  bandı iyidir. Güle güle kullanın inşaAllah.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '03
  • Kilometre: 197500
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 1. Silindirin Çalışmaması
« Yanıtla #31 : Kasım 02, 2017, 16:00:22 »
  2500-4500(max) RPM  bandı iyidir. Güle güle kullanın inşaAllah.

Sağolun Allah razı olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
Ynt: 1. Silindirin Çalışmaması
« Yanıtla #32 : Kasım 02, 2017, 16:15:27 »
  Unutmuşum açıklamayı Volkan Bey, 4500 RPM uzun soluklu, her defasında kolay kolay kullanacağınız bir devir olmasın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '03
  • Kilometre: 197500
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 1. Silindirin Çalışmaması
« Yanıtla #33 : Kasım 02, 2017, 16:51:15 »
  Unutmuşum açıklamayı Volkan Bey, 4500 RPM uzun soluklu, her defasında kolay kolay kullanacağınız bir devir olmasın.

4500 Devir üstünde kullanmayın mı diyorsunuz aracı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 22090
  • Kan Grubu: 0+
  • 91 kere teşekkür etti
  • 766 kere teşekkür edildi
Ynt: 1. Silindirin Çalışmaması
« Yanıtla #34 : Kasım 02, 2017, 17:30:35 »
4500 çok kısa süre çıkabileceğiniz devir olur,ustanın söylemek istediği şudur ,arabayı çok sıkıştırmayın,çok ani kalkışlar yapmayın,duruma göre 2000-3500 devir makuldur,bu arada parçalar birbirine alışmış olur.zaten lpg li araç kullanıldığında da bunlara dikkat etmek lazım.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 92000
  • Kan Grubu: A+
  • 64 kere teşekkür etti
  • 249 kere teşekkür edildi
Ynt: 1. Silindirin Çalışmaması
« Yanıtla #35 : Kasım 02, 2017, 18:56:52 »
Hocam lpg de kullanmaya başlamadan önce lpg nin hava yakıt karışımına bir baktırın yazık her şeyi yenilemişsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '03
  • Kilometre: 197500
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: 1. Silindirin Çalışmaması
« Yanıtla #36 : Kasım 03, 2017, 13:55:42 »
Hocam lpg de kullanmaya başlamadan önce lpg nin hava yakıt karışımına bir baktırın yazık her şeyi yenilemişsiniz.
Yarın hafta sonu dedğiniz şeylerede baktıracağım teşekkürler

Mesaj Birleştirildi: Kasım 03, 2017, 13:56:28
4500 çok kısa süre çıkabileceğiniz devir olur,ustanın söylemek istediği şudur ,arabayı çok sıkıştırmayın,çok ani kalkışlar yapmayın,duruma göre 2000-3500 devir makuldur,bu arada parçalar birbirine alışmış olur.zaten lpg li araç kullanıldığında da bunlara dikkat etmek lazım.

Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
    • www.alternatifservis.com
  • Araç: Rav 4
  • Model Yılı: '11
  • Kan Grubu: A+
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: 1. Silindirin Çalışmaması
« Yanıtla #37 : Kasım 03, 2017, 14:04:50 »
özellikle lpg kullanımından dolayı yanma sonucu açığa çıkan aşırı ısı etkisiyle subaplar ve ateşleme sistemi bobinler arızalanmaktadır yaşadığınız sorun sanmayın ki sadece sizde lpg kullanılan tüm araçların sonunda başına gelecek bir problemdir.
ALTERNATİF OTOMOTİV ÖZEL SERVİS....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 92000
  • Kan Grubu: A+
  • 64 kere teşekkür etti
  • 249 kere teşekkür edildi
Ynt: 1. Silindirin Çalışmaması
« Yanıtla #38 : Kasım 03, 2017, 21:46:58 »
Aynı araçtan bende de var kompresyon testin de normal şartlarda kaç PSI çıkmalı ?

Etiketler: vvti corolla