Gönderen Konu: Antifriz Seçimi, Dikkat edilecek hususlar (Antifrize dair her şey)  (Okunma sayısı 8129 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2522 kere teşekkür etti
  • 2862 kere teşekkür edildi
Selam;
Bu konu, genelde kış aylarına girerken bir çok kullanıcının kafasını kurcalayan ancak net bir bilgiye ulaşmanın zor olduğu, çoğu zaman sınırlı bilgiler ile idare! edildiği ve aslında bizler gibi hassas insanlar için merak edilen, özen gösterilmesi gereken bir araç bakım, ilgi konusudur.
Motor soğutma sıvısı bildiğiniz gibi uygun özellik ve miktarda su ile, hem sistemi koruyan (sistem bileşenleri özelliklerine göre), hem de aşırı soğuklarda sıvının donmasını engelleyen, aşırı sıcaklarda kaynama noktasını yükselten, belli yoğunluğa, özelliklere sahip kimyasal sıvı karışımıdır.
Hava sıcaklığının yıl içinde aşırı uç değerlerde gezdiği bölgelerde yaz ve kış için farklı yoğunlukta soğutma sıvısı kullanımında fayda vardır.
Peki araç bakımında hangi antifrizi seçmeliyiz?
Bunun için genelde renk ile yorum yapılmasına rağmen, üretici bazında renkler de farklı olabiliyor. Esas olan antifriz sıvısının kendi özellikleridir. Bu konu da i hem bazı ayrımlar, hem kullanıcıların kendi tecrübe ve bilgilerini paylaşılacak ve diğer herkes için faydalı olacaktır.

Bu noktada adım adım gitmek doğru olacaktır. Motor soğutma sistemi için kullanılacak sıvı karışımlarından önce bu sıvıların bazı özellikleri ortaya koymak gerekir. Bir grafikten yararlanırsak;


Renk bazında antifriz özellikleri;


Sistemde, mevcut bulunan antifriz renginin anlamı;


Markalar bazında bazı renk ve özellik örnekleri;



Pratik örnek; kendi adıma verebileceğim, nispeten kolay bir yöntem şu şekildedir. Ekleme kabının çevresi temiz olmak kaydı ile kaptan pipet yardımı ile, tekrarlama usulü ile, az miktarda antifrizi temiz, küçük, kuru pet su sişesine alıp, derin dondurucuda (-18 C derece gibi) 6 saat bekletmeniz uygun olur. Bu süre sonunda sıvıda kristallenme yoksa antifriz bir kaç derece daha tölerans ile kullanıma uygundur denebilir. Daha derin soğuk bölgeler için daha düşük soğutmaya sahip dolap bulunmalı.
Aynı kaptaki antifrizin bir damlası ile antifriz Ph derecesi ölçülebilir. Bu da antifrizn kimyasal durumu hakkında (asitik ya da bazik olması) fikir verir.


Grafik Kaynaklar : Lokmanbaş
Houghton Chemical Corporation

Toyota Club Türkiye

 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '04
  • Kilometre: 57000
  • Kan Grubu: B+
  • 205 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Servis Antifirizi Toyota Long Life antifiriz arabamda 20bin km oldu eksiltme ve derece için ölçtürdüğümde -55 olduğunu hiç eksiltmediğini gördüm.Erzurumdayım malum -40 a kadar iniyor. Kitapçıkta 160bin diyorlar ama bakalım bizi o kadar götürecek mi?
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yerli 1.6 Honda Civic AT Executive
  • Araç: ---
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 30000
  • Kan Grubu: ---
  • 1890 kere teşekkür etti
  • 2384 kere teşekkür edildi
Kitapçıkta 160bin diyorlar ama bakalım bizi o kadar götürecek mi?

Veya 8 Yıl

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '08
  • Kilometre: 110800
  • Kan Grubu: A+
  • 132 kere teşekkür etti
  • 348 kere teşekkür edildi
Veya 8 Yıl
Corolla 2008 d4d aracın kitapçığında 160.000 km'de soğutma suyu değişimi yazıyor.8 yıl ifadesi yok.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 18, 2017, 00:05:07
Sonraki değişim periyoduna da 80000 km'de bir diyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yerli 1.6 Honda Civic AT Executive
  • Araç: ---
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 30000
  • Kan Grubu: ---
  • 1890 kere teşekkür etti
  • 2384 kere teşekkür edildi
Corolla 2008 d4d aracın kitapçığında 160.000 km'de soğutma suyu değişimi yazıyor.8 yıl ifadesi yok.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 18, 2017, 00:05:07
Sonraki değişim periyoduna da 80000 km'de bir diyor.

8 Yıl olarak yazılmaz.



Bu 97 model Corolla kitapçığında İ:3, D:24 ifadeleri: "Her 3 ayda bir inceleyin/gözlemleyin, Her 24 ayda bir Değiştirin" veya sağa doğru devam eden Km periyodunda 120bin veya 160bin de Değiştirin olarak verilmiştir. Hangisi önce dolarsa.!

Sizin aracınızda kullanılan Antifriz Long Life'tır ve kitapçığınıza dikkatli bakarsanız, Motor Soğutma Suyu - D:96 (yani 8 Yıl) ibaresi olması gerekiyor.

Aksi halde yılda 5 bin km yapan birinin motor suyunu değiştirmesi 32 Yıl alırdı.

Bu durumda, siz motor suyunuzu ve antifrizinizi değiştirmekte 1 yıl gecikmiş oluyorsunuz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '08
  • Kilometre: 110800
  • Kan Grubu: A+
  • 132 kere teşekkür etti
  • 348 kere teşekkür edildi
Masraf masraf masraf ne olacak bu gidiş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2011 Avensis 2.0 Premium MDS
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 145000
  • Kan Grubu: 0+
  • 46 kere teşekkür etti
  • 136 kere teşekkür edildi
Bu noktada adım adım gitmek doğru olacaktır. Motor soğutma sistemi için kullanılacak sıvı karışımlarından önce bu sıvıların bazı özellikleri ortaya koymak gerekir. Bir grafikten yararlanırsak;


antifrizlerin hepsi sonuçta pH 8 ve üstü. Asit bölgesinde korozyona sebebiyet vereceğinden hepsinin alkali yani pH 8 ve üstü bölgede olması şart zaten.

Antifrizlerdeki renkler üreticiler tarafından renklendirilirler. İçerikleri resimlerde görüleceği üzere etilen glikoldür. (mono etilen glikol - dietilen glikol)
pH level yazan satırda antifrizlerin hepsi pH 8 civarı veya biraz üstü. İçeriğinde genelde korozyon engelleyiciler vardır (boraks, etilhekzanoat gibi)
renk ile pH skalasının ya da kalite veya ömürle bir ilgisi yoktur.
1- [97 Volvo 850 168 HP] 2- [98 Volvo S70 168 HP] 3- [01 Nissan Maxima 3.0 V6 222 HP] 4- [00 Toyota Corolla 1.3 90 PS] 5- [01 Toyota Avensis 2.0 D4 150 PS]
6- [11 Toyota Avensis 2.0 Premium MDS / Lovato OBD]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '04
  • Kilometre: 57000
  • Kan Grubu: B+
  • 205 kere teşekkür etti
  • 373 kere teşekkür edildi
Eski araç varken Antifirizle geziyorduk, Neymiş Conta kaçıyormuş , lpg eksiltirmiş... Temiz arabada kmsiz araba koy Long Life Antifirizi 5-8sene kapağı çevirme. (Her sene kontrol ediyoruz da) Dünya varmış...
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2522 kere teşekkür etti
  • 2862 kere teşekkür edildi
Ben teşekkür ederim.

antifrizlerin hepsi sonuçta pH 8 ve üstü. Asit bölgesinde korozyona sebebiyet vereceğinden hepsinin alkali yani pH 8 ve üstü bölgede olması şart zaten.

Antifrizlerdeki renkler üreticiler tarafından renklendirilirler. İçerikleri resimlerde görüleceği üzere etilen glikoldür. (mono etilen glikol - dietilen glikol)
pH level yazan satırda antifrizlerin hepsi pH 8 civarı veya biraz üstü. İçeriğinde genelde korozyon engelleyiciler vardır (boraks, etilhekzanoat gibi)
renk ile pH skalasının ya da kalite veya ömürle bir ilgisi yoktur.


Yeni ve eski tip antifrizlerde Ph değerleri farklı genelde. Eski tipler 10 üzeri alkali çoğunlukla.
Ph derecesi antifriz ömrü için bir belirteç değildi, yanlış anlaşılma olmasın, antifrizin mevcut durumunu gösteren (değişim için sadece C derece uygunluğu değil) bir parametre. Eğer Ph derecesi 7 (Naturel) altına düşerse artık asitiktir ve sistem için uygun değildir. Bı durumda donma derecesi uygun da olsa değişmesi gerekir. Keza sıvının berraklığı da bir göstergedir.
Renk dediğim gibi, markadan markaya değişiyor ama genel olarak sınıflamaları yakın. Sadece renk ile karar vermemek gerekiyor. Sonuçta renk sadece ayırtetme ce sızıntıların (sistemde) tespiti için sonradan eklenen pigment.
İçerikler de farklılık gösterir ve kimilerinde bulunan kimi kimyasallar sistem için uygun olmayabilir. Zaten yukarıdaki grafiklerde bunlar da mevcut.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '98
  • Kilometre: 248000
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür etti
merhabalar.
corolla 1.3xl aracıma kış bakımı yapmam lazım
ilk olarak antifreeze eklemeyi düşünüyorum. radyatöre ortalama kaç lt antifreeze eklemem lazım. bir ölçü var mı yoksa radyatörün altındaki su vanasını açıp suyu komple tahliye edip komple antifreeze mi koymalıyım?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 309280
  • Kan Grubu: A+
  • 490 kere teşekkür etti
  • 682 kere teşekkür edildi
Öncelikle hoş geldiniz. Nerde ikamet ediyorsunuz? 50 su 50 antifriz uygundur. Yağ filtresinin  yanında blok suyunu boşaltmak için tapa var onu açıp komple boşalttıktan sonra,bir kaba 3 litre su ve antifriz karıştırıp doldurmanız daha sağlıklı olur. Yedek kap hariç 3 litre civarı alıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '98
  • Kilometre: 248000
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür etti
adıyaman.
verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Antifriz Seçimi, Dikkat edilecek hususlar (Antifrize dair her şey)
« Yanıtla #12 : Mayıs 09, 2018, 21:28:46 »
Aracım toyota Yaris 1.0 2005 Model, servis kitapçıgında  şöyle bir kısım var? Burdaki ısıtıcılı, ısıtıcısız ne demek acaba?
  https://i.hizliresim.com/Vrk1yy.jpg

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 105000
  • Kan Grubu: A+
  • 24 kere teşekkür etti
Dostlar merhabalar. Aracınızda hangi marka antifriz kullanıyorsunuz. Bizim araçlar için hangi marka ve renkte antifriz kullanmalıyız. Yorumlarınız için şimdiden teşekkür.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 133 kere teşekkür etti
  • 853 kere teşekkür edildi
Dostlar merhabalar. Aracınızda hangi marka antifriz kullanıyorsunuz. Bizim araçlar için hangi marka ve renkte antifriz kullanmalıyız. Yorumlarınız için şimdiden teşekkür.
içinde hangi renk antifriz varsa aynısından %50 oranda saf su kombinasyonuyla yenilemeniz gerekmektedir

Mesaj Birleştirildi: Ekim 21, 2018, 00:18:21
İçinde daha önce yani uzun zamandır antifriz yoksa daha dikkatli kullanmanızda fayda vardır çünkü antifriz koruyuculuğunun yanısıra kuvvetli bir çözücü özelliğe sahiptir tıkalı yerleri ve çürükleri açar üst kapakta veya devirdaim kalorifer peteği veya hortumlarda çürüme varsa patlatır onun için dikkatli davranılmalı sistemde antifriz hiç yoksa azar azar koyulmalı
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 105000
  • Kan Grubu: A+
  • 24 kere teşekkür etti
İçinde kırmızı renk antifriz var. piyasada 20 ye yakın kırmızı renk antifriz var. benim öğrenmek istediğim hangi markanın antifrizini kullanalım.
po var castrol var bendix var mann var motorsilk var. varda var. bizim araçların specini karşılayan piyasada bulunan marka önerisi soruyorum.
yoksa 10 lirayada kırmızı antifriz var 50 lirayada var önemli olan bizim araçların fabrika isteklerini karşılaması. bu yönde antifriz soruyorum teşekkür.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Gayrimeşgul
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 64500
  • Kan Grubu: B+
  • 651 kere teşekkür etti
  • 2029 kere teşekkür edildi
@Ufuk Sönmez (16363)  abinin tavsiyesiyle motul inugel g13 kullanıyorum. -37 derece kullanıma hazır karışım
born to race

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 133 kere teşekkür etti
  • 853 kere teşekkür edildi
İçinde kırmızı renk antifriz var. piyasada 20 ye yakın kırmızı renk antifriz var. benim öğrenmek istediğim hangi markanın antifrizini kullanalım.
po var castrol var bendix var mann var motorsilk var. varda var. bizim araçların specini karşılayan piyasada bulunan marka önerisi soruyorum.
yoksa 10 lirayada kırmızı antifriz var 50 lirayada var önemli olan bizim araçların fabrika isteklerini karşılaması. bu yönde antifriz soruyorum teşekkür.
Özkan bey aracın fabrika isteklerini karşılamak diye birşey yok yaşadığınız bölgenin hava derecesiyle alakalı bir durum bu bide antifriz'in kalitesi kullanım ömrünü kaç derece soğukta koruma sağlıyacağını değiştirir en iyi marka konusuna gelecek olursak en doğru cevabı @Ufuk Sönmez (16363) bey verir keyifli forumlar
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '08
  • Kilometre: 110800
  • Kan Grubu: A+
  • 132 kere teşekkür etti
  • 348 kere teşekkür edildi
Dostlar merhabalar. Aracınızda hangi marka antifriz kullanıyorsunuz. Bizim araçlar için hangi marka ve renkte antifriz kullanmalıyız. Yorumlarınız için şimdiden teşekkür.
Sizin araç Aurıs 2011 model sanırım.Toyotanın kendi antifrizi var hazır karışım.Yukarıda anlatıldığı gibi 8 yıl veya 160.000 km kullanılıyor.Ancak baya pahalı.Tahminim 200 lira civarıdır.1-1,5 yıl önce 160 liraydı.Tavsiye ederim.Tem Toyota Ufuk Bey müracaat için uygun yer.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2011 Avensis 2.0 Premium MDS
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 145000
  • Kan Grubu: 0+
  • 46 kere teşekkür etti
  • 136 kere teşekkür edildi
Toyota Avensis Kullanıcı el kitabında SLLC Toyota  Super  Long  Life  Coolant veya  benzeri  uzun  ömürlü hibrit organik asit (HOAT) teknolojisine sahip yükek kaliteli etilen  glikol esaslı silikat aminant, nitrat ve bor içermeyen soğutma sıvısı kullanın yazmakta.

İnorganik Antifriz (IAT-Inornagic Acid Technology)

Genellikle açık parlak yeşil renktedir.
Fosfat (demir koruyucu) ve silikat (alüminyum koruyucu) içerir.
Demir motor bloku, alüminyum sirkülasyon pompası, silindir kapağı ve soğutma sıvısının geçtiği parçaların olduğu araçlarda korozyonu önler.
Ortalama ömrü 40.000-50.000 km, 2 yıldır.

Organik Antifriz (OAT-Organic Acid Technology)

Turuncu, pembe, koyu yeşil başta olmak üzere birçok farklı renkte olabilir.
2-EHA asit ve bazı organik asitler içerir.
Fosfat ve silikat içermediğinden inorganik antifriz kadar güçlü korozyon koruması sağlayamaz.
Motora geç nüfuz eder ama uzun süre koruma sağlar.
Ortalama ömrü 200.000 km, 5 yıldır.

Hibrit Organik Antifriz (HOAT-Hybrid Organic Acid Technology)

Organik ve inorganik antifrizlerin karışımıdır.
Sarı ve turuncu başta olmak üzere kırmızı ve pembe renkte de olabilir.

Nitritli Organik Antifriz (NOAT-Nitrited Organic Acid Technology)
 
Genellikle kırmızı ve koyu pembe renklidir.
Organik antifrize nitrit ve molibden gibi bileşenlerin eklenmesiyle üretilir.
Ömrü 1 milyon km’ye kadar çıkabilir.
Diğer antifrizlere göre daha pahalıdır.
Daha çok iş makinelerinde ve kısa sürede çok yol olan büyük araçlarda kullanılır.

Teknik özelliklerine göre bir de sınıflandırma söz konusu:
G11                1994   VW TL 774 C
G12 / G12+     1996   VW TL 774 D/F
G12++         2005   VW TL 774 G
G13                 2008   VW TL 774 J
Aralarındaki temel fark, G13'ün glikol yerine gliserin kullanılarak üretilmesidir.

Korozyon önleyici olarak genelde silikatlar ve fosfatlar kullanılmakta (inorganik).
-Amerikan araçları genelde silikat ve fosfat içeren antifrizler
-Avrupa araçlarda silikatlı vb (fosfat içermeyen)
-Japon araçlarda ise genelde fosfatlı korozyon önleyiciler kullanmakta. (silikatsız)

organik korozyon önleyiciler arasında da Sebacate ve 2-EHA gösterilebilir. (GM araçlarında kullanılan 2-EHA içeren DEX-COOL isimli antifrizlerden dolayı davalık olmuşlar: iddia ise 2-EHA'nın contadan sızıntıya sebep olduğu  :DUR: . Daha sonra GM gaskette kullandığı plastik parçayı değiştirmiş. DEX-COOL diğer araçlar için sorun teşkil etmemiş)
Honda ve Toyota organik olarak Sebacate içeren antifrizler kullanmış. Honda ve Toyota fosfatlı korozyon önleyiciler (inorganik) de ekleyerek 2-EHA'dan özellikle uzak durmuşlar. ilk satırda da yazıldığı üzere Toyota HOAT (inorganik/organik karışımı) antifriz önermekte. Fosfat katkılı (İnorganik) OAT anfriz.




Motul G13 ürünü tanıtımında: "Nitrite free, amine free, phosphate free, borate free". yazmakta lakin silikat ile ilgili bir bilgi yok. (Motocool ürününde silikat içermez ibaresi var)

Mobil Advanced Antifreeze ürününde ise "Mobil Antifreeze Advanced is a nitrite-, amine-, phosphate-, silicate- and borate- free antifreeze" ibaresi yer almakta.
Mobil BASF ürünü olan GLYSANTIN® G30® ürününü kullanıyor: ve silikatsız olduğunu özellikle vurguluyor.

GLYSANTIN® G30® Concentrate
Organic Acid Technology (OAT)
Provides protection through organic corrosion inhibitors (without silicate)
Colored pink

Mobil Coolant Ultra ürünü GLYSANTIN G40 içerir. Gelişmiş silikat koruyucuya sahip etilen glikol tabanlı antifriz.

Castrol Radicool: nitrit, amin ve fosfat içermeyen
Castrol Radicool NF: nitrit, fosfat ve aminleri içermeyen
Castrol Radicool SF: silikatsız antifrizlerdir.


Amerikan, Avrupalı ve Japon araçlar için karşılaştırma tablosu: (yukarıda da bahsettiğim gibi Toyota P-HOAT (fosfatlı hibrit antifriz) kullanıyor

Not: Tanımlamalar alıntıdır.
 
1- [97 Volvo 850 168 HP] 2- [98 Volvo S70 168 HP] 3- [01 Nissan Maxima 3.0 V6 222 HP] 4- [00 Toyota Corolla 1.3 90 PS] 5- [01 Toyota Avensis 2.0 D4 150 PS]
6- [11 Toyota Avensis 2.0 Premium MDS / Lovato OBD]

Etiketler: