Gönderen Konu: 1.3 xe sıkıntılar kombinesi yardımmm :)  (Okunma sayısı 4733 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 xe sıkıntılar kombinesi yardımmm :)
« Yanıtla #20 : Ocak 23, 2017, 18:16:48 »
abiler çok şükür karteride indirdim. benden önce söken vatandaş sadece sıvı conta sürüp takmış, hatta boğazlardaki yarım contalar dahi yoktu, conta kestirip sıvı contaylada besleyip geri kapattım, boğazın bi tarafındaki vidayı da kırdım ama buna rağmem karterdeki yağ kaçağını hallettim, sökmesi bi dert takması ayrı bir dertmiş ama işçilik parası vermediğim için mutluyum :) şuan için krank keçesinden atıyo az az ama ona gücüm yetermi bilmiyorum söküp takmaya, fikri olan varsa yardımınızı rica ederim :)
Evladım bırakda tamirciler para kazansın! şaka bir yana eğer debriyaj tarafındaki keçe ise aklından bile geçirme profesyonel usta gerektirir.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Toyota Club Türkiye

Ynt: 1.3 xe sıkıntılar kombinesi yardımmm :)
« Yanıtla #20 : Ocak 23, 2017, 18:16:48 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 xe sıkıntılar kombinesi yardımmm :)
« Yanıtla #21 : Ocak 23, 2017, 19:18:37 »
abiler çok şükür karteride indirdim. benden önce söken vatandaş sadece sıvı conta sürüp takmış, hatta boğazlardaki yarım contalar dahi yoktu, conta kestirip sıvı contaylada besleyip geri kapattım, boğazın bi tarafındaki vidayı da kırdım ama buna rağmem karterdeki yağ kaçağını hallettim, sökmesi bi dert takması ayrı bir dertmiş ama işçilik parası vermediğim için mutluyum :) şuan için krank keçesinden atıyo az az ama ona gücüm yetermi bilmiyorum söküp takmaya, fikri olan varsa yardımınızı rica ederim :)
Eline sağlık krank keçesi hangi taraf kaçırıyor? Atilla amcanın yazdığı gibi şanzıman tarafıysa zor işçiliği var. Sanayide usta arkadaşımla değiştirdik 1 günümüzü aldı. Ön keçe içinde krank kasnağı,triyger kayışını falan sökmek gerekiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Dürüstlük en büyük servettir.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 260000
  • Model Yılı: '95
  • 4 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 xe sıkıntılar kombinesi yardımmm :)
« Yanıtla #22 : Ocak 24, 2017, 02:22:01 »
Eline sağlık krank keçesi hangi taraf kaçırıyor? Atilla amcanın yazdığı gibi şanzıman tarafıysa zor işçiliği var. Sanayide usta arkadaşımla değiştirdik 1 günümüzü aldı. Ön keçe içinde krank kasnağı,triyger kayışını falan sökmek gerekiyor.

Atilla amcanın yazdığına ve sizin yazdığınıza cevaben;
Bugün yine bi altını yokladım aracın motoru temizleyip. sonra çalıştırdım 10 dk falan sora yattım altına, bi tarafını kaldırıma çıkararak :D Allaha çok şükür şanzıman tarafında gram sızıntı yok, krankın kasnaklı tarafından kaçağımız. yine haftasonuna sökmeyi planlıyorum fakat bu kez sorun şu ki sökünce neyle karşılaşacağımı hiç bilmiyorum. bundan ziyade nerden sökmeye başlayacağımı da bilmiyorum :D Yine bu forumda eski tarihli bir konuda gördüm bi abimiz yazmışki ''Kayışı sökün- krank kasnağını sökün keçe direk karşınıza çıkar'' inşallah öyledir diyorum şimdi. Birde şimdi ben bu kayışı sökünce volanı sökerken döndürürsem kayışla bağlı olduğu diğer kasnaklardan bağımsız döncek, demem o ki bu kayış mesela pistonların durumuna göre subapları da yönlendiren bir işleve sahipse ben bu ayarı bozmazmıyım? kafam karışık ama gözüm kara :D
Burda dert ortağım olduğunuz içinde milyon kez teşekkürler.
Engineer

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Tıpkı Eski Filmler Gibisin Zamanına Göre İyiydin
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 309280
  • Model Yılı: '93
  • 500 kere teşekkür etti
  • 705 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 xe sıkıntılar kombinesi yardımmm :)
« Yanıtla #23 : Ocak 24, 2017, 12:11:26 »
Atilla amcanın yazdığına ve sizin yazdığınıza cevaben;
Bugün yine bi altını yokladım aracın motoru temizleyip. sonra çalıştırdım 10 dk falan sora yattım altına, bi tarafını kaldırıma çıkararak :D Allaha çok şükür şanzıman tarafında gram sızıntı yok, krankın kasnaklı tarafından kaçağımız. yine haftasonuna sökmeyi planlıyorum fakat bu kez sorun şu ki sökünce neyle karşılaşacağımı hiç bilmiyorum. bundan ziyade nerden sökmeye başlayacağımı da bilmiyorum :D Yine bu forumda eski tarihli bir konuda gördüm bi abimiz yazmışki ''Kayışı sökün- krank kasnağını sökün keçe direk karşınıza çıkar'' inşallah öyledir diyorum şimdi. Birde şimdi ben bu kayışı sökünce volanı sökerken döndürürsem kayışla bağlı olduğu diğer kasnaklardan bağımsız döncek, demem o ki bu kayış mesela pistonların durumuna göre subapları da yönlendiren bir işleve sahipse ben bu ayarı bozmazmıyım? kafam karışık ama gözüm kara :D
Burda dert ortağım olduğunuz içinde milyon kez teşekkürler.
V kayışını ve krank kasnağını sökmek lazım yanlış hatırlamıyorsam triyger kayışıda sökülüyor. Triygeri söküp takarken sente ayarını yapmak gerekir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 216 kere teşekkür etti
  • 272 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 xe sıkıntılar kombinesi yardımmm :)
« Yanıtla #24 : Ocak 25, 2017, 08:34:55 »
İşte takip edilecek bir konu daha.... Eline sağlık @Burak ürün (40086) .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 xe sıkıntılar kombinesi yardımmm :)
« Yanıtla #25 : Ocak 25, 2017, 16:13:47 »
grank kasnağını sökünce triger kayışıda sökülür, eğer kayışı bir diş bile kayık takarsan motorun bütün düzeni bozulur onun için senteyi ayarlayabilecek birinin bu işlemi yapması lazım.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Dürüstlük en büyük servettir.
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 260000
  • Model Yılı: '95
  • 4 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 1.3 xe sıkıntılar kombinesi yardımmm :)
« Yanıtla #26 : Ocak 25, 2017, 18:16:58 »
grank kasnağını sökünce triger kayışıda sökülür, eğer kayışı bir diş bile kayık takarsan motorun bütün düzeni bozulur onun için senteyi ayarlayabilecek birinin bu işlemi yapması lazım.

atilla amca bir kez bi reno motorunda görmüştüm sente ayarını iki kasnak üzerindeki + ve - işaretleri vardı bunları düz bir doğru gibi denk getirip yapmıştı usta, toyotada durum nasıldır bilmiyorum ama en olmadı çekerek sanayiye götürürüz diye düşünüyorum :) açıp bi göresim var orayı :)
Engineer