Gönderen Konu: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...  (Okunma sayısı 9046 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #40 : Şubat 07, 2017, 22:53:17 »
mutlu, deneme yaptım :rofl:
Yarı yıl tatilinde Ankaraya giderken yaklaşık 1 saatlik yolculuk sonunda hemen bağlanıp yolda giderken benzin-lpg yapıp katalitik ısısına baktım.İlginç bir şekilde ısıda anlamlı bir azalma /artma olmadı.
hatta biraz uzattım süreyi 10 12sn falan. değişiklik yok.
ama yazın sıcaklık değişimi 50 dereceyi bulmuştu.
özellikle 1 saat gittikten sonra denedim iyice ısınsın diye :rofl:
Sonuç: iyi lpg ayarı ile benzin arasında katalitik ısısını artıracak anlamlı bir şey göremedim.Yazın nasipse tekrar denerim.kayıt almadım. çünkü kayıtta hangi aralık benzin hangi aralık lpg ile gittiğimizi bilmemize imkan yoktu.
İnşallah işine yarar
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Toyota Club Türkiye

Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #40 : Şubat 07, 2017, 22:53:17 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #41 : Şubat 07, 2017, 23:05:11 »
mutlu, deneme yaptım :rofl:
Yarı yıl tatilinde Ankaraya giderken yaklaşık 1 saatlik yolculuk sonunda hemen bağlanıp yolda giderken benzin-lpg yapıp katalitik ısısına baktım.İlginç bir şekilde ısıda anlamlı bir azalma /artma olmadı.
hatta biraz uzattım süreyi 10 12sn falan. değişiklik yok.
ama yazın sıcaklık değişimi 50 dereceyi bulmuştu.
özellikle 1 saat gittikten sonra denedim iyice ısınsın diye :rofl:
Sonuç: iyi lpg ayarı ile benzin arasında katalitik ısısını artıracak anlamlı bir şey göremedim.Yazın nasipse tekrar denerim.kayıt almadım. çünkü kayıtta hangi aralık benzin hangi aralık lpg ile gittiğimizi bilmemize imkan yoktu.
İnşallah işine yarar

Sağolasın Talat keşke 1 dakikalık da olsa kayıt alaydın. Düz yolda ayrı ayrı 1 dakikalık log alarak yapılabilir. İlki lpg, ikinci benzin olur mesela. Ben de yapacağım müsait bir zaman bulduğumda kayıtlar alacağım şehirdışına çıkan yolda süreceğim çeşitli hızlarda. Mazda'nın kablosunu aldım. Kişiselleştirme menülerine erişebildim ama yağ sıcaklığına erişemedim malesef. Katalizör, egzos gazı, soğutma suyu ve emme sıcaklığı üzerinden gideceğim.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #42 : Eylül 21, 2017, 13:10:17 »
Vatana millete hayırlı olsun. Konferans sonrası Türkçe versiyonu da bilginize sunacağım.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #43 : Eylül 29, 2017, 15:16:16 »
Aldığım ilk sonuçlara göre lpg ve benzinle kullanımda katalitik konvertör sıcaklığı aynı kalmakta. Testler aynı parkurun aynı başlangıç ve bitiş noktasında farklı hızlarda hız sabitleyici kullanılarak gerçekleştirildi.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #44 : Ekim 19, 2017, 02:59:22 »
Yaptığım çalışmalar sonucunda elde ettiğim veriler bu şekilde.



Düzgün bir ayarda katalizör sıcaklığı artmamaktadır. Katalizör sıcaklığını artıran nedenlerin başında exotermik (dışarı ısı veren) reaksiyonlar gelmekte. Bunlarında en önemlisi yanmamış yakıtlardır (yanmamış HC emisyonu). Bunların karbondioksit ve suya dönüştürülmesi için katalizörde yanma geçirir bu da katalizör sıcaklığını artırmaktadır. Aşırı zengin ayarlanmamış lpg kitlerinde böyle bir problem olmamaktadır. Aşırı zengin ayarda kalmış LPG kitlerinde ise bu durumu katalizörü zehirlenmesine yol açabilir. Kısacası zengin ayar katalizöre, fakir ayar motora zararlıdır diyebiliriz.
Motor sıcaklığı konusunu araştırmama dahil etmedim. Fakat lpg ye geçme sıcaklığından (45) itibaren 65 derece sıcaklığa kadar rölantide hem benzinde hem lpgde bekledim. Benzindeki ilk denemede (sabah) 3 dk 14 sn, 2. denemede (5 saat sonra) 2 dk 21 sn, lpg de ilk denemede (sabah) 2 dk 44 sn elde ettim.
Motor tam ısınınca yoldan geldikten sonra bu sefer soğutma suyunun sıcaklığına bakarak rölantide fanın ne kadar süre aralıklarla devreye girdiğini bakarak ölçmeye çalışacağım.

Kendi doktora konumdan ve konferanslardan fırsat bulabilirsem eğer bu LPG işine daha da el atacağım. Dinamometre ve emisyon ölçen cihazlarla daha da doğru sonuçlar elde edebilirim. Aklımda regülatöre gelen suyu valf ve PID devre ile kontrol ederek sıcaklığını sabit tutmak var. Motor ısındıktan sonra gaz fazına dönüşen yakıtı gereğinden fazla sıcaklığını yükseltiyor, bu da motorun verimini düşürüyor. Bakalım zaman ne gösterecek.

Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 35 kere teşekkür etti
  • 180 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #45 : Ekim 19, 2017, 03:05:06 »
Mutlu hayırlı olsun.
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #46 : Ekim 19, 2017, 04:21:47 »
Bilimsel araştırma bizim işimiz.Ancak araba dizel. :lol:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 905 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #47 : Ekim 19, 2017, 10:37:36 »
Arkadaşlar konuya faydası olur mu bilmem .Bu tarz kayıt alacak bir elm cihazım yok .Ama tecrübemi aktarayım aracımda lpg fakir karışım vardı bunu da yol bilgisayarındaki değerleri hesaplayarak elde etmiştim ki . Yol bilgisayarın verdiği değerin  ½ 15 - 20 üstünde lpg tüketiminiz varsa aracınız doğru tüketim yapıyor demektir  . Bunun da sebebi 1 birim benzin 1.17 birim lpg ye denk geldiğindendir . Eğer yol bilgisayarın  9 litre 100 km ortalama değer veriyor aracınızda 9 litre lpg tüketiyor ise bilin ki aracınız ½ 15 - 17 civarı fakir karışım yakıyor veya 10-12 litre gösterip gene  9 litre yakıyor ise aracınız aşırı fakir yakıyor ve siboplarınız kısa sürede yanmaya müsait demektir .

Benim aracım 9 litre  yol bilgisayarı verisi veriyor 9 litrede lpg  tüketiyordu . Çekişi gidişinde hiç sorun yoktu fakat gözlemlerimi söyleyim özellikle yaz aylarında işten eve geldiğimde 10 km mesafe aracı park edip indiğimde aracın katalizöründen çıt çıt çıt diye ses geliyordu ki belli ki aşırı ısınıyor .Birde şunu unutmayın lpg de fakir karışım olan araç gerçekten daha iyi gidiyor anlamış değilim .Ama motor fan açma daha çok yapıyor .Fakir karışımlı araçta uzun yol gittiğiniz zaman aracın yakıt değerleri bozulduğu için aracın ilk çalışmasında normalde daha uzun marşa basıyorsunuz . Araç fakir karışım algıladığı için  benzinde boğularak çalışıyor .

Bunlardan yola çıkarak Lpğ ayarı yaptırdım aracıma .Elm cihazınız gelişmiş versiyonunu bağladık  ltf stf değerlerini okuyarak ayar yapıldı ki bence yapılan en iyi ince ayar bu şekilde yapılıyor şu an olması gerektiği gibi  yol bilgisayarının verdiği değerin ½ 15 üstünde lpg tüketimi var vede katalizörümden ses gelmiyor fan açma olayı normale döndü aracın çekişi de gayet iyi. Umarım faydalı olmuştur
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #48 : Ekim 19, 2017, 23:58:09 »
Lpg'nin daha yüksek ısıl kapasiteye sahip olduğu, yandığında daha fazla ısı ortaya çıkardığı, motorun sıcaklığını artırdığı miti de böylece çöker.
Belirli bir yol gidip motor 90 derece sıcaklığa ulaştıktan ve gideceğim yere vardıktan sonra vites D'de iken 15-20 dakikaya yakın bekledim. 3-4 defa fan açıp sıcaklığın düşmesi ve tekrardan artması döngüsünü bekledim.
LPG ile ölçüm yaptığıım zaman öğlen 12.00'da hava sıcaklığı 14 derece idi, benzinle yaptığımda da 17.30'da hava sıcaklığı 11 derece idi. Buna rağmen benzinde fan açma sıklığı çok az daha fazla.

Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #49 : Ekim 20, 2017, 08:28:35 »
mutlu araştırmaların için eline sağlık.
Lakin bu kadar veriyle bunu kesin ispatladık diyebilir Miyiz? bilmediğimden soruyorum.
Örneğin rolantide motor zaten aşırı ısınmaz lpg ile çalışırken ısıl yük /derece her neyse bir miktar gazla olsa bile motor onu tölere edebiliyor olabilir.
Lpg nin piston içinde en zayıf nokta olan subapları daha fazla ısı ortaya çıkararak eritmesi anlık ısının birden artıp geri azalması ve bu döngünün milyarlarca kez tekrar etmesinden kaynaklanması muhtemel olabilir mi?
aklıma onlarca soru geliyor doğal olarak belki dediğim hepsi saçma ama bunlar da değerlendirmeyi sanki etkiler gibi.

son olarak bu varsayımlar orta halli lpg ayarı olan bir araçta daha belirgin yani düşük km lerde görülürken; iyi bir lpg ayarı olan motorda bu olumsuzluklar acaba ne kadar ötelenebilir?

Aslında şu an forumda bir çok kişi sosyal deney yapıyor gibiyiz ölmezsek ya da kısa vadede araçlar ile vedalaşmaz isek yıllar sonra son durumu burada paylaşabiliriz.

İnşallah senin dediklerin doğrudur da masraf açmaz araçlar ;)
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #50 : Ekim 20, 2017, 12:28:36 »
mutlu araştırmaların için eline sağlık.
Lakin bu kadar veriyle bunu kesin ispatladık diyebilir Miyiz? bilmediğimden soruyorum.
Örneğin rolantide motor zaten aşırı ısınmaz lpg ile çalışırken ısıl yük /derece her neyse bir miktar gazla olsa bile motor onu tölere edebiliyor olabilir.
Lpg nin piston içinde en zayıf nokta olan subapları daha fazla ısı ortaya çıkararak eritmesi anlık ısının birden artıp geri azalması ve bu döngünün milyarlarca kez tekrar etmesinden kaynaklanması muhtemel olabilir mi?
aklıma onlarca soru geliyor doğal olarak belki dediğim hepsi saçma ama bunlar da değerlendirmeyi sanki etkiler gibi.

son olarak bu varsayımlar orta halli lpg ayarı olan bir araçta daha belirgin yani düşük km lerde görülürken; iyi bir lpg ayarı olan motorda bu olumsuzluklar acaba ne kadar ötelenebilir?

Aslında şu an forumda bir çok kişi sosyal deney yapıyor gibiyiz ölmezsek ya da kısa vadede araçlar ile vedalaşmaz isek yıllar sonra son durumu burada paylaşabiliriz.

İnşallah senin dediklerin doğrudur da masraf açmaz araçlar ;)

Sağolasın Talat, sonunda gördük seni nerelerdesin yahu, hani projeler. :)
Isınmış motorda fanın devreye girme sıklığı ile doğru ayarlanmış lpgnin benzinden fazla ısı yaymadığını görmüş olduk. Şartlar aynı çünkü. Motordan ortama motor bloğu aracılığıyla ve egzos sistemiyle verilen ısı aynı. Aynı şekilde aynı şartlar altında soğutma suyunun sıcaklığını ne kadar sürede artırdığı da yakıtın verdiği ısıyla alakalı. Soğutma suyu 100 dereceye ulaşınca fan açıyor, 93 e inince fanı kapatıyor. 93 den 100 derece sıcaklığa benzin daha hızlı çıkıyor, bu da benzinin daha fazla ısı verdiğinin göstergesi.

Bu durum tabiki yol şartları için geçerli değildir. Yol şartlarında karışım ayarı belirli oluyor motor sıcaklığında. Fakat LPG motorun sıcaklığını yükseltir, yandığında yüksek ısı verir mitleri yanlıştır görüldüğü gibi.

Lpg motora hiç zarar vermez demek olmaz, çünkü kuru yakıt olduğundan en başta subaplara zarar veriyor. Mesela benim araçta ayar çok iyi, tam gaz gittiğimde de karışım zenginde kalıyor, fakat gel gelelim 45bin km.ye geldi lpg takılalı ve ufaktan subap kaynaklı titremeler başladı. Zaten fabrikasyon lpg takılan araçlarda subap, segman gibi belli başlı parçalar boşuna değiştirilmiyor. Burada da subap değişim fiyatı yanında lpg nin ucuzluğu, çevreci olması avantajları ağır basıyor.

Keşke aracı satmayacağımı bilsem de 2. bir ecu kullanarak lpg deki ateşleme zamanlamaları ile de oynasam. :)


Sömestre tatilinde inşallah dinamometre ve emisyon ölçer cihazlarla birşeyler yapabilirim.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #51 : Ekim 20, 2017, 21:19:44 »
merhaba ;) proje kalmadı artık emekli bina yöneticisi modunda devam.:)
Araştırmalarını merakla takip ediyorum yapabileceğim bir şey olursa haberdar edebilirsin. hoş pek aracı kullandığım yok ama yola çıktığım zamanlar ölçüm falan yapabilirim işine yarayacaksa
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #52 : Ekim 20, 2017, 22:09:59 »
O zaman sana kanını kaynatacak bir 0-100 ü 10 sn altında bir C segment HB lazım Talat.  :rofl:
Proje bittiyse araç değiştirme zamanı gelmiştir.  :D

Sağolasın. Okulda dinamometre varmış onu kullanarak birşeyler yapmaya çalışacağım artık kısmetse. Sırada motor sıcaklığı var.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #54 : Şubat 12, 2018, 18:51:46 »
Okulda laboratuvardaki dinamometreyi kullanarak çalışmalara başladık. Aracı kurmak 40 dk sürüyor, testleri yaparken verilerin stabilleşmesi için 5 er dk beklendi, aracı sökmek de 15 dk.
Motorda en yüksek ölçebildiğim sıcaklık egzos manifoldu tarafıydı. Bu konuda önerileriniz varsa bekliyorum.
İlk ölçümlere göre aman aman bir fark yok, hatta lpg de bazı hızlarda 2 derece daha düşük sıcaklık ölçtük.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 42000
  • Model Yılı: '20
  • 284 kere teşekkür etti
  • 309 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #55 : Şubat 12, 2018, 21:23:35 »
LPG kitine bağlanma şansın olsaydı fakir ve zengin karışımda ortaya çıkan sonuçları karşılaştırabilirdin, daha iyi olurdu sanki.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #56 : Şubat 12, 2018, 21:34:36 »
LPG kitine bağlanma şansın olsaydı fakir ve zengin karışımda ortaya çıkan sonuçları karşılaştırabilirdin, daha iyi olurdu sanki.

Benim arabayla bunları yapayım, motor sıcaklığı egzos sıcaklığı ölçeyim. Ardından @Ediz Delihasanlar (43588) hocanın yeni kasa mazdasında direk enjeksiyon kitler için takılan lovato exr ile fakirleştirerek ve zenginleştirerek de deneyler yapacağız. :)
Ben yapmak istersem 700 tl prins kablosu :D
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 42000
  • Model Yılı: '20
  • 284 kere teşekkür etti
  • 309 kere teşekkür edildi
Ynt: Bilimsel Araştırma İçin Yardım...
« Yanıtla #57 : Şubat 12, 2018, 23:37:50 »
Benim arabayla bunları yapayım, motor sıcaklığı egzos sıcaklığı ölçeyim. Ardından @Ediz Delihasanlar (43588) hocanın yeni kasa mazdasında direk enjeksiyon kitler için takılan lovato exr ile fakirleştirerek ve zenginleştirerek de deneyler yapacağız. :)
Ben yapmak istersem 700 tl prins kablosu :D

Biliyorum senin kablo durumunu  :)
EXR yakıtı karışık püskürtüyor, sana tam bir LPG sonucu vermez sanki ama bak yine de. Hatta bunu sadece enjektorleri soğutmak için yapıyor, muhtemelen yanma odası da soğuyor, mpi bir araç lazım sana.