Gönderen Konu: KAVO B.V Ürünleri Hakkında  (Okunma sayısı 16467 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '20
  • Kilometre: 1000
  • Kan Grubu: 0+
  • 981 kere teşekkür etti
  • 2068 kere teşekkür edildi
Ynt: KAVO B.V Ürünleri Hakkında
« Yanıtla #80 : Haziran 21, 2017, 11:38:58 »
Bugün arka diskleri değiştikten 3bin km sonra önleri de değiştim. Frenler iyiydi ama aşağıda tutuyordu. Zamanı gelmese de değişmek istedim. Balatalar 2 3 bin km gitmezmiş o derece. Zaten diskler de baya incelmiş oyulmuştu.
Değişimden sonra fren tutması lineer oldu. Azıcık basmadan dahi hemen tutmaya başlıyor. Disk alışma sürecinde olduğundan sert fren yapamadım ama. Hafif frenlemelere rağmen fren hissi güzel lineer lik var. En ufak bir ses dahi yok.

Ama sol arka kaliper pimi gitmiş maalesef.

Güle güle kullan Mutlu,

Benim Subaru'da ilk taktığımda diskin kaplı olduğu "gevent" disk üzerinden silinene kadar, sert frende ( ben aracı biraz sert kullanıyorum) bir "hırıltı" sesi gelmişti, MK Kashiyama ile görüşmemizde "gevent" maddesinin ilk 500-1000km sürecinde balata yüzeyini diske alıştırmak gibi bir görevinin olduğunu öğrendik.

Toyota Club Türkiye

Ynt: KAVO B.V Ürünleri Hakkında
« Yanıtla #80 : Haziran 21, 2017, 11:38:58 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1816 kere teşekkür etti
  • 2674 kere teşekkür edildi
Ynt: KAVO B.V Ürünleri Hakkında
« Yanıtla #81 : Haziran 21, 2017, 11:53:35 »
Güle güle kullan Mutlu,

Benim Subaru'da ilk taktığımda diskin kaplı olduğu "gevent" disk üzerinden silinene kadar, sert frende ( ben aracı biraz sert kullanıyorum) bir "hırıltı" sesi gelmişti, MK Kashiyama ile görüşmemizde "gevent" maddesinin ilk 500-1000km sürecinde balata yüzeyini diske alıştırmak gibi bir görevinin olduğunu öğrendik.

Doğrudur Ufuk abi, yavaş yavaş gidiyor o malzeme. Çok başarılı da bence. Gevent silininceye kadar diski narin kullanıp alışma sürecini tamamlamak ve ne zaman bittiğini görmek güzel bir durum. Bu arada hiçbir şekilde en ufak ses yok. Eski balatalarda durmaya yakın gıcırtıya benzer ses gelirdi, tam durmak üzereyken, ya da aracı milim milim hareket ettirmek istediğimde. Şimdi en ufak ses yok.

100bin km.yi devirmiş her araç tornalatmak yerine disklerini yenilemeli bence. Ve paslanmayıp ilk günkü görüntüsünü koruyan gevent kaplı diskleri de herkese öneririm. Mazda için piyasadaki kaliteli bilindik markaların disk fiyatları ile aynı ve sahte riski yok, sağolsun Ufuk abi de tek benim araç için getirtti.

Bu arada seni bulmuşken sorayım. Arka kaliperden ses geliyor, pimler gidik sanırım. Sanayi vs uğraşmak istemediğimden (adam gibi usta yok burada malum) ve fren de önemli olduğundan kaliper pimini yenilesem ses düzelir mi Ufuk abi?
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '20
  • Kilometre: 1000
  • Kan Grubu: 0+
  • 981 kere teşekkür etti
  • 2068 kere teşekkür edildi
Ynt: KAVO B.V Ürünleri Hakkında
« Yanıtla #82 : Haziran 21, 2017, 12:30:58 »
Doğrudur Ufuk abi, yavaş yavaş gidiyor o malzeme. Çok başarılı da bence. Gevent silininceye kadar diski narin kullanıp alışma sürecini tamamlamak ve ne zaman bittiğini görmek güzel bir durum. Bu arada hiçbir şekilde en ufak ses yok. Eski balatalarda durmaya yakın gıcırtıya benzer ses gelirdi, tam durmak üzereyken, ya da aracı milim milim hareket ettirmek istediğimde. Şimdi en ufak ses yok.

100bin km.yi devirmiş her araç tornalatmak yerine disklerini yenilemeli bence. Ve paslanmayıp ilk günkü görüntüsünü koruyan gevent kaplı diskleri de herkese öneririm. Mazda için piyasadaki kaliteli bilindik markaların disk fiyatları ile aynı ve sahte riski yok, sağolsun Ufuk abi de tek benim araç için getirtti.

Bu arada seni bulmuşken sorayım. Arka kaliperden ses geliyor, pimler gidik sanırım. Sanayi vs uğraşmak istemediğimden (adam gibi usta yok burada malum) ve fren de önemli olduğundan kaliper pimini yenilesem ses düzelir mi Ufuk abi?

Bu gevent olayını bende Subaru ile keşfettim, Kashiyama diskleri getirmemizin en büyük sebeplerinden biri de bu Gevent Coated meselesiydi, çok iyi gerçekten.

Arka kaliperdeki sesin pimden geldiğini netleştir bence, pimden geliyorsa pim değişimi ile çözülür, zaten kaliper malzemesini sert, pim malzemesini yumuşak yapılmasının sebebi de önce pimin aşınmasını sağlamak.

Değişim konusunda sana aynen katılıyorum, keza nateknik bir terim olarak "metal yorgunluğu" denen bir olay var, metalin ana özelliklerini yitirmesi sonucu ki ısıl işleme maruz kalan yada ısınıp soğuyan her metal ana özelliklerini kaybederek farklı özelliklere kavuşur.

Başta sürtünme katsayısı, karşıt malzeme (fren için balata) ile uyumu (dolayısı ile ses problemi) gibi bir çok problem yaşanmakta ancak bizde hala "yumuşak balata - sert balata" gibi alakasız arayışlar mevcut, ne yapalım? araştırmayan toplum olarak biz de o kadarını biliyoruz :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1816 kere teşekkür etti
  • 2674 kere teşekkür edildi
Ynt: KAVO B.V Ürünleri Hakkında
« Yanıtla #83 : Haziran 21, 2017, 12:39:36 »
Bu gevent olayını bende Subaru ile keşfettim, Kashiyama diskleri getirmemizin en büyük sebeplerinden biri de bu Gevent Coated meselesiydi, çok iyi gerçekten.

Arka kaliperdeki sesin pimden geldiğini netleştir bence, pimden geliyorsa pim değişimi ile çözülür, zaten kaliper malzemesini sert, pim malzemesini yumuşak yapılmasının sebebi de önce pimin aşınmasını sağlamak.

Değişim konusunda sana aynen katılıyorum, keza nateknik bir terim olarak "metal yorgunluğu" denen bir olay var, metalin ana özelliklerini yitirmesi sonucu ki ısıl işleme maruz kalan yada ısınıp soğuyan her metal ana özelliklerini kaybederek farklı özelliklere kavuşur.

Başta sürtünme katsayısı, karşıt malzeme (fren için balata) ile uyumu (dolayısı ile ses problemi) gibi bir çok problem yaşanmakta ancak bizde hala "yumuşak balata - sert balata" gibi alakasız arayışlar mevcut, ne yapalım? araştırmayan toplum olarak biz de o kadarını biliyoruz :)

Lokurtu yapıyor el frenini çekince ses kesiliyor abi kesin pim. :) Tüm markaların tamir kiti var, mazdanın yok, yetkili servise muhtacız. Arka pimler 40 tl+kdv imiş tanesi. Mecbur alacağız. Km yüksek olunca araba yeni yeni şeyler öğretiyor insana.  :rofl:

İnsanlar ilgili değiller ki, bak forumun haline son aylarda iyice sakinleşti. Araştırmadan direk soru soran bir millet olduğumuz için balatanın yumuşak sert olmasının bilinmesi bile bence iyi. :)
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '20
  • Kilometre: 1000
  • Kan Grubu: 0+
  • 981 kere teşekkür etti
  • 2068 kere teşekkür edildi
Ynt: KAVO B.V Ürünleri Hakkında
« Yanıtla #84 : Haziran 21, 2017, 14:33:30 »
Lokurtu yapıyor el frenini çekince ses kesiliyor abi kesin pim. :) Tüm markaların tamir kiti var, mazdanın yok, yetkili servise muhtacız. Arka pimler 40 tl+kdv imiş tanesi. Mecbur alacağız. Km yüksek olunca araba yeni yeni şeyler öğretiyor insana.  :rofl:

İnsanlar ilgili değiller ki, bak forumun haline son aylarda iyice sakinleşti. Araştırmadan direk soru soran bir millet olduğumuz için balatanın yumuşak sert olmasının bilinmesi bile bence iyi. :)

Merak ederek biraz inceledim :) yurt dışında kit halinde ( PNC 33-694) satılıyor aslında ama ülkemizde tek tek getirilmiş (PNC 26-691), ek olarak o pimler değiştirilirken yanında bulunan körükleri de (PNC 33-693 içeirsindekileri) değiştirmen iyi olur, sadece frene basarken değil, el freni çektiğinde de çalışıyor çünkü.

Bu konu ile ilgili olarak özel mesaj attım sana.



Forum bir kenara, belli bir kullanıcı topluluğu asıl gelecekte bizi nasıl bir nesil bekliyor? beni korkutan kısmı burası :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1816 kere teşekkür etti
  • 2674 kere teşekkür edildi
Ynt: KAVO B.V Ürünleri Hakkında
« Yanıtla #85 : Haziran 21, 2017, 15:02:27 »
Merak ederek biraz inceledim :) yurt dışında kit halinde ( PNC 33-694) satılıyor aslında ama ülkemizde tek tek getirilmiş (PNC 26-691), ek olarak o pimler değiştirilirken yanında bulunan körükleri de (PNC 33-693 içeirsindekileri) değiştirmen iyi olur, sadece frene basarken değil, el freni çektiğinde de çalışıyor çünkü.

Bu konu ile ilgili olarak özel mesaj attım sana.



Forum bir kenara, belli bir kullanıcı topluluğu asıl gelecekte bizi nasıl bir nesil bekliyor? beni korkutan kısmı burası :)

Abi mazda yedek parçayı da senden alayım artık o zaman. :)))
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '20
  • Kilometre: 1000
  • Kan Grubu: 0+
  • 981 kere teşekkür etti
  • 2068 kere teşekkür edildi
Ynt: KAVO B.V Ürünleri Hakkında
« Yanıtla #86 : Haziran 21, 2017, 15:16:48 »
Abi mazda yedek parçayı da senden alayım artık o zaman. :)))

Teşekkür ederim, ben en iyi bildiğim işi yapmaya devam edeyim :)