Gönderen Konu: Siboplar yanmış  (Okunma sayısı 7659 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • BaşTezgahtar
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '97
  • Kilometre: 157000
  • Kan Grubu: 0+
  • 44 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Siboplar yanmış
« Yanıtla #20 : Nisan 23, 2016, 14:51:24 »
Aküyü söküp bi gece beklettim boğaz kelebeğini temizledim sensörlerin yerini bilmiyorum ama


Sent from my iPhone using Tapatalk
Toyata Corolla 1.6GLİ

Toyota Club Türkiye

Siboplar yanmış
« Yanıtla #20 : Nisan 23, 2016, 14:51:24 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 2923 kere teşekkür etti
  • 2538 kere teşekkür edildi
Ynt: Siboplar yanmış
« Yanıtla #21 : Nisan 23, 2016, 14:55:11 »
Maf sensörü hava filtresi taraflarında oluyor. 2000 devire kadar sıkıntı olduğundan acaba hava emiş sistemindenmidir ki diye aklıma geldi.  :tamam: çok bildiğimden değil sadece bu büyük tamirat öncesi acabalar aklında kalmasın diye yazıyorum  :tamam:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 92000
  • Kan Grubu: A+
  • 64 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: Siboplar yanmış
« Yanıtla #22 : Nisan 25, 2016, 19:08:46 »
4AF-E motorlarda maf sensörü yok üzgünüm.Sizin sorununuza kesin teşhisi bujileri söküp manometre ile kompresyon testi çözer. Aşağıda olduğu gibi bu test motor soğukken yapılır bilginize
https://www.youtube.com/watch?v=X94VICYBKT0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • BaşTezgahtar
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '97
  • Kilometre: 157000
  • Kan Grubu: 0+
  • 44 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Siboplar yanmış
« Yanıtla #23 : Nisan 26, 2016, 06:59:30 »
Silindire yağ doldurup tekrar denedi neden öyle yaptı anlamadım [emoji15]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Toyata Corolla 1.6GLİ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '95
  • Kilometre: 259400
  • Kan Grubu: ---
  • 72 kere teşekkür etti
  • 60 kere teşekkür edildi
Ynt: Siboplar yanmış
« Yanıtla #24 : Nisan 26, 2016, 09:22:03 »
4AF-E motorlarda maf sensörü yok üzgünüm.Sizin sorununuza kesin teşhisi bujileri söküp manometre ile kompresyon testi çözer. Aşağıda olduğu gibi bu test motor soğukken yapılır bilginize
https://www.youtube.com/watch?v=X94VICYBKT0
Kompresyon testinin düşük çıkması sonucunda motora nasıl bi işlem yapılır? Videoda 11 e biraz düşük diyor, daha düşük olsa mesela neyden şüphelenilir?

Mesaj Birleştirildi: Nisan 26, 2016, 12:33:28
Biraz bakındımda olası sebepler conta yanığı, piston segmanların kaçırması gibi ama subaplardan bahsedilmemiş.
Efsane '95 XEI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '06
  • Kilometre: 92000
  • Kan Grubu: A+
  • 64 kere teşekkür etti
  • 250 kere teşekkür edildi
Ynt: Siboplar yanmış
« Yanıtla #25 : Nisan 26, 2016, 22:35:05 »
Silindire yağ doldurup tekrar denedi neden öyle yaptı anlamadım [emoji15]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Silindirlere yağ konulup tekrar test yapmanın anlamı sekmanlarda mı kaçak subaplarda mı onu anlamak içindir.Silindirlere yağ sıkınca pistonların üzerine oradanda yayılarak sekmanlara gider ve sekmanlarda kaçak var ise test esnasında o kaçakları tıkamış olur ve o silindir diğer silindirler ile aynı basınca gelir o zaman dersin ki sekmanlarda sorun var.Eğer silindirlere yağ koyulduğu halde yine kaçak devam ediyorsa sekmanlar sağlam subaplarda sorun dersin.


Mesaj Birleştirildi: Nisan 26, 2016, 22:49:47
Kompresyon testinin düşük çıkması sonucunda motora nasıl bi işlem yapılır? Videoda 11 e biraz düşük diyor, daha düşük olsa mesela neyden şüphelenilir?

Mesaj Birleştirildi: Nisan 26, 2016, 12:33:28
Biraz bakındımda olası sebepler conta yanığı, piston segmanların kaçırması gibi ama subaplardan bahsedilmemiş.
Kompresyon testinin düşük çıkması sonucunda motor rektefiyeye girer rektefiyeye giren motorda subaplar segmanlar üst kapak ile blok arasındaki conta değişir duruma göre pistonlar da değiştirilip silindirlere honlama yapılır bu motorun kullanım koşulları ve aşınmasına göre değişebilir bunun yanında piston kollarının kepleri ve krank miline de bakılmalı.Motor aşındığı için 11 düşük bu testte subaplardan ve sekmanlardan şüphe edilebilir.Ama bütün silindirlerde 11 çıkar ise bu durum normaldir  neden normal silindirler eşit şekilde aşınıyordur motorun km sinden dolayı.
Olası sebeplere gelince piston segman conta kaçağından bahsedip te subaplardan bahsetmememk doğru olmaz çünki hepsi yakıt ile havanın sıkıştırılıp iş sonucu dışarı egzos dumanı olarak atılmasını sağlıyor aşağıdaki similasyonda subapların ve pistonların aynı zamanda piston etrafındaki segmanların çalışması gösterilmiş. 
https://www.youtube.com/watch?v=--ON2HMGbpY

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '95
  • Kilometre: 259400
  • Kan Grubu: ---
  • 72 kere teşekkür etti
  • 60 kere teşekkür edildi
Ynt: Siboplar yanmış
« Yanıtla #26 : Nisan 27, 2016, 09:45:04 »
Subapların görevi, simülasyon sayesinde benim için çok anlamlı oldu. Peki bu testte normal kabul edilebilecek alt ve üst değerler nedir ?
Efsane '95 XEI

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • BaşTezgahtar
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '97
  • Kilometre: 157000
  • Kan Grubu: 0+
  • 44 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Siboplar yanmış
« Yanıtla #27 : Nisan 27, 2016, 11:36:16 »
Silindirlere yağ konulup tekrar test yapmanın anlamı sekmanlarda mı kaçak subaplarda mı onu anlamak içindir.Silindirlere yağ sıkınca pistonların üzerine oradanda yayılarak sekmanlara gider ve sekmanlarda kaçak var ise test esnasında o kaçakları tıkamış olur ve o silindir diğer silindirler ile aynı basınca gelir o zaman dersin ki sekmanlarda sorun var.Eğer silindirlere yağ koyulduğu halde yine kaçak devam ediyorsa sekmanlar sağlam subaplarda sorun dersin.

Yağ piston üstünde kalıp sekmanlara yönelecek subaplar etkilenmeyeceği için fark eden birşey olmayacak. Teşekkür ederim..
Toyata Corolla 1.6GLİ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '96
  • Kilometre: 273000
  • Kan Grubu: A+
  • 49 kere teşekkür etti
  • 42 kere teşekkür edildi
Ynt: Siboplar yanmış
« Yanıtla #28 : Nisan 29, 2016, 10:18:28 »
aynı olay benim de başıma gelmişti iki sene kadar önce. subaplar değişti ve sorun tamamen halloldu. subaplar değiştikten sonraki ilk yola çıkışımı hiç unutmuyorum. sanki sıfır araba gibi olmuştu.
lpg kaynaklı olduğunu söylemişti ustam. çok devirli kullanma dedi. lpg kullanıldığı sürece, sürücünün kullanımına göre 6-8 sene içinde tekrarlaması çok muhtemel bir sorun dedi. 750 liraya patlamıştı o zaman.
2000 deviri geçince tekleme kesilmiyor. teklemenin oluşturduğu vibrasyon çok seri hale geldiği için hissedilme seviyesi azalıyor. bütün sarsıntılar için bu böyledir. nacizane görüşüm budur.
çıkarım senle her yola... 96 corolla SW 1,6 xei
ahmet - 1980 / samsun
Arh+

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • BaşTezgahtar
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '97
  • Kilometre: 157000
  • Kan Grubu: 0+
  • 44 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Siboplar yanmış
« Yanıtla #29 : Nisan 29, 2016, 14:55:01 »

2000 deviri geçince tekleme kesilmiyor. teklemenin oluşturduğu vibrasyon çok seri hale geldiği için hissedilme seviyesi azalıyor. bütün sarsıntılar için bu böyledir. nacizane görüşüm budur.
Çok haklısınız devir yükseldikçe azalıyor gibi olsada motorda hala tekleme devam ediyor sayı arttığı için anlamış güç oluyo..
Toyata Corolla 1.6GLİ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 95000
  • Kan Grubu: B+
  • 154 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: Siboplar yanmış
« Yanıtla #30 : Mayıs 03, 2016, 21:07:15 »
Çok haklısınız devir yükseldikçe azalıyor gibi olsada motorda hala tekleme devam ediyor sayı arttığı için anlamış güç oluyo..
Murat Bey sorun halloldu mu ?
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • BaşTezgahtar
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '97
  • Kilometre: 157000
  • Kan Grubu: 0+
  • 44 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Siboplar yanmış
« Yanıtla #31 : Mayıs 03, 2016, 23:40:58 »
İlginiz için teşekkürler sorun halen devam ediyo hiç değişme yok ama şöyle bir problemle karşılaştım dükkan levhasında japoncu diye yazan 3-4 tamirci ile görüştüm hiçbiri bu işe girmeye yanaşmadı yapamayız diyemediler yaparızda demediler. Eski ve ünlü bi rektefeci ile görüştüm bu olayın subaptan olmadığını kesinlikle elektrikten olduğunu iddaa ediyo elektrikçiye gidiyorum subaptan diyo ne yapacağımı bilemedim. Ama birini buldum bugün çok boş ve sakin bi 2-3 gün ayarlayıp senin işini çözeceğim zaten benlik birşey yok ben silindir kapağını sökecem rektefeci gerekli değişimleri yapıp orjinal conta ile montajını yapıp düzelteceğiz dedi ama kapağı sökmeden önce silindirleri ölçeceğiz....

Sonuç bu..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Toyata Corolla 1.6GLİ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '10
  • Kilometre: 95000
  • Kan Grubu: B+
  • 154 kere teşekkür etti
  • 130 kere teşekkür edildi
Ynt: Siboplar yanmış
« Yanıtla #32 : Mayıs 04, 2016, 01:17:52 »
aynı olay benim de başıma gelmişti iki sene kadar önce. subaplar değişti ve sorun tamamen halloldu. subaplar değiştikten sonraki ilk yola çıkışımı hiç unutmuyorum. sanki sıfır araba gibi olmuştu.
lpg kaynaklı olduğunu söylemişti ustam. çok devirli kullanma dedi. lpg kullanıldığı sürece, sürücünün kullanımına göre 6-8 sene içinde tekrarlaması çok muhtemel bir sorun dedi. 750 liraya patlamıştı o zaman.
2000 deviri geçince tekleme kesilmiyor. teklemenin oluşturduğu vibrasyon çok seri hale geldiği için hissedilme seviyesi azalıyor. bütün sarsıntılar için bu böyledir. nacizane görüşüm budur.
Ahmet Abi araç vitesteyken ayağını gazdan çektiğin zaman (yani araç hareket halinde ve motor freni yaparken) da tekliyor muydu yoksa sadece gaza basarken mi tekliyordu?
İlginiz için teşekkürler sorun halen devam ediyo hiç değişme yok ama şöyle bir problemle karşılaştım dükkan levhasında japoncu diye yazan 3-4 tamirci ile görüştüm hiçbiri bu işe girmeye yanaşmadı yapamayız diyemediler yaparızda demediler. Eski ve ünlü bi rektefeci ile görüştüm bu olayın subaptan olmadığını kesinlikle elektrikten olduğunu iddaa ediyo elektrikçiye gidiyorum subaptan diyo ne yapacağımı bilemedim. Ama birini buldum bugün çok boş ve sakin bi 2-3 gün ayarlayıp senin işini çözeceğim zaten benlik birşey yok ben silindir kapağını sökecem rektefeci gerekli değişimleri yapıp orjinal conta ile montajını yapıp düzelteceğiz dedi ama kapağı sökmeden önce silindirleri ölçeceğiz....

Sonuç bu..


Sent from my iPhone using Tapatalk
Umarım en kısa sürede sorununuz hallolur.
1984 Kadett D 1.3 Gls 211.000 Km
2010 Astra HB 1.3 CDTI 118.000 Km

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • BaşTezgahtar
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '97
  • Kilometre: 157000
  • Kan Grubu: 0+
  • 44 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Siboplar yanmış
« Yanıtla #33 : Mayıs 06, 2016, 09:16:59 »
Arkadaş çok üzgün yıkkın bir şekilde problemi buldum...



Sent from my iPhone using Tapatalk
Toyata Corolla 1.6GLİ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: ---
  • 216 kere teşekkür etti
  • 270 kere teşekkür edildi
Ynt: Siboplar yanmış
« Yanıtla #34 : Mayıs 06, 2016, 10:42:31 »
@Murat IŞIK (31732)  bulduğun problem nedir? Satma kararın için de hakkında hayırlısı olsun, inşaAllah istediğin şekilde olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • İlk göz ağrım 2007 Corolla HB SOL D4D MMT
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '11
  • Kan Grubu: 0+
  • 99 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: Siboplar yanmış
« Yanıtla #35 : Mayıs 06, 2016, 11:10:18 »
@Murat IŞIK (31732)  hayırdır inşallah, problem nedir?Satma kararı aldıracak kadar ağır mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '95
  • Kilometre: 999
  • Kan Grubu: 0-
  • 171 kere teşekkür etti
  • 351 kere teşekkür edildi
Ynt: Siboplar yanmış
« Yanıtla #36 : Mayıs 06, 2016, 11:21:01 »
Çözümümü buldunuz ?
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • BaşTezgahtar
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '97
  • Kilometre: 157000
  • Kan Grubu: 0+
  • 44 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
Ynt: Siboplar yanmış
« Yanıtla #37 : Mayıs 06, 2016, 11:32:33 »
Subaplar yanmış hiç bir tamirci garanti vermiyor başka çarem kalmadı :(


Sent from my iPhone using Tapatalk
Toyata Corolla 1.6GLİ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 33500
  • Kan Grubu: A+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Siboplar yanmış
« Yanıtla #38 : Mayıs 06, 2016, 11:55:10 »
geçmiş olsun...birde LPG de çok uyumlu hiç sıkıntı olmaz vs..vs.. deniyor ya onu anlamıyorum işte.......bu aracın motoru normal kullanım koşullarında en  az 300 -400 bin km gidebilecekken;daha 170 bin de sıkıntılar çıkartmaya başlıyor....
eski corollacı yeni Hondacı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '11
  • Kan Grubu: AB+
  • 74 kere teşekkür etti
  • 770 kere teşekkür edildi
Ynt: Siboplar yanmış
« Yanıtla #39 : Mayıs 06, 2016, 12:05:34 »
Peki siz bu sekilde sorunun ne oldugunu bilmeden sorunlu arizali bir araci baskasina satarken nekadar rahat olabileceksiniz.O alacak kişiye satmadan önce bunun bir arizasi var çözemedim masrafida şu kadar tutuyor diyebilecekmisiniz ?


LG-D802TR cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

2011 d4d Corolla

Etiketler: ae101 sibop yanması tekleme gli 1.6