Gönderen Konu: Camry 2005 3.0 V6 Bakımlarımız başladı  (Okunma sayısı 15254 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 670 kere teşekkür edildi
Ynt: Camry 2005 3.0 V6 Bakımlarımız başladı
« Yanıtla #20 : Mart 29, 2016, 16:07:45 »
resimler için teşekkür ederim , hakkaten camry çok iyi bir araba. aradığım parçayı buldum.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Camry 2005 3.0 V6 Bakımlarımız başladı
« Yanıtla #20 : Mart 29, 2016, 16:07:45 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Yolunuz açık olsun
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 147000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Camry 2005 3.0 V6 Bakımlarımız başladı
« Yanıtla #21 : Nisan 04, 2016, 23:44:42 »
Yakıt tüketimine bakma fırsatım oldu...

En son depomda 29.6km/saatlik hız ortalamasıyla toplamda 250km yolu 34.5lt lpg ile aldım.

V6 kullanımına alışmaya başladığımı hissediyorum.

Sakarya´da LPG 1.78TL/lt fiyatıyla satılıyor. (Astpet, Gündoğar)

Burdan hesapla aracım ortalama olarak kilometrede 0,245TL´lik LPG yakmış. Sürekli şehiriçinde yol yaparak tükettiğim için değerler bana güzel gözüktü.

Yol bilgisayarı yakıt ortalamamı 11.6lt olarak ölçmüş. LPG olarak 13,8lt hesapladım. Bu da çarpan olarak 1,19 katsayısını veriyor.

[ Önceki aracımda (Fiat Bravo 1.4 Tjet - Dualogic) şehiriçinde yakıt ortalaması olarak şehiriçinde 11lt civarı tüketimim oluyordu. ]


Renault 9 Spring 1991 model 1.4 Manuel, Peugeot 205 1994 model 1.9 Gti Manuel, Citroen C4 2006 model 1.4 Manuel, Skoda Octavia 2008 model 1.6FSI Otm., Nissan X-trail 2003 model 2.0 Otm., Fiat Bravo 2009 model 1.4T Otm., Toyota Camry 2005 model 3.0 V6 Otm., Toyota Yaris 2004 model 1.0 Otm., Toyota Rav4 2008 model 2.0 VVT-i Otm., Citroen C4 2012 model 1.6e-hdi Otm.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Camry 2005 3.0 V6 Bakımlarımız başladı
« Yanıtla #22 : Nisan 04, 2016, 23:50:08 »
Yakıt tüketimine bakma fırsatım oldu...

En son depomda 29.6km/saatlik hız ortalamasıyla toplamda 250km yolu 34.5lt lpg ile aldım.

V6 kullanımına alışmaya başladığımı hissediyorum.

Sakarya´da LPG 1.78TL/lt fiyatıyla satılıyor. (Astpet, Gündoğar)

Burdan hesapla aracım ortalama olarak kilometrede 0,245TL´lik LPG yakmış. Sürekli şehiriçinde yol yaparak tükettiğim için değerler bana güzel gözüktü.

Yol bilgisayarı yakıt ortalamamı 11.6lt olarak ölçmüş. LPG olarak 13,8lt hesapladım. Bu da çarpan olarak 1,19 katsayısını veriyor.

[ Önceki aracımda (Fiat Bravo 1.4 Tjet - Dualogic) şehiriçinde yakıt ortalaması olarak şehiriçinde 11lt civarı tüketimim oluyordu. ]
Çok iyi.

Ben 1.6 VVT-I otomatik ile bahsettiğiniz LT değerlerini görüyorum. Ona kıyasla sizinki çok iyi, hatta o cüsseye göre bedava.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Yolunuz açık olsun
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 147000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Camry 2005 3.0 V6 Bakımlarımız başladı
« Yanıtla #23 : Mayıs 06, 2016, 10:55:25 »
Sakarya - Ankara Otobanı
2 kişi, bagaj yok. Hız sabitlenmiş olarak 130km/s (Güzergah sonunda ekrandaki ortalama 113km/s)
280km 34lt lpg.

Ankara - Sakarya Otobanı
2 kişi, bagaj yok. Hız sabitlenmiş olarak 130km/s (Güzergah sonunda ekrandaki ortalama hız 116km/s, yakıt tüketimi 8.3lt/100km)
320km 34lt lpg tüketimi ile depo bitirilmiştir.

(Romano marka lpg sistemi takılıdır)

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 06, 2016, 11:19:58
Navimex markasının Universal Plus Serisi ürünü olan multimedya sistemden 2. el alıp aracıma bağlantılarını yaptım.
Çerçevenin aracıma uyması için yurtdışından aparat getirttim.
Geriş görüş kamerası olarak krom görünümlü standart bir kamerayı tercih ettim. Maliyet olarak toplamı 580TL tuttu.
Cihazın hızı, desteklediği video türleri, dokunmatik hassassiyeti gayet güzel. Direksiyon kumandasıyla da bağlantısını yapıp eşleştirdim.
Navimexin plus serisi ürünlerini almak isteyen arkadaşlara tavsiye ederim.
Önceki aracımda Cyclone marka dokunmatik ekran vardı ve dokunmatiği çıldırtıyordu.  :argh: 
Navimex´in ekranı aynı cep telefonu gibi. Kapasitif ekran. Usb modemlerle internet bağlantısı yapılabiliyor. Wifi mevcut değil. Bluetooth ses kalitesi güzel. Özellikle ses kanallarının çıkışı mosfetli ve ses seviyesi gayet yeterli düzeyde.  :alkis:
Aklıma şimdilik bunlar geliyor. 
























Renault 9 Spring 1991 model 1.4 Manuel, Peugeot 205 1994 model 1.9 Gti Manuel, Citroen C4 2006 model 1.4 Manuel, Skoda Octavia 2008 model 1.6FSI Otm., Nissan X-trail 2003 model 2.0 Otm., Fiat Bravo 2009 model 1.4T Otm., Toyota Camry 2005 model 3.0 V6 Otm., Toyota Yaris 2004 model 1.0 Otm., Toyota Rav4 2008 model 2.0 VVT-i Otm., Citroen C4 2012 model 1.6e-hdi Otm.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Camry 2005 3.0 V6 Bakımlarımız başladı
« Yanıtla #24 : Mayıs 06, 2016, 11:42:35 »
Arka kamera nereden aldınız hocam. Hoş olmuş cihaz hakkaten
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '20
  • 264 kere teşekkür etti
  • 469 kere teşekkür edildi
Ynt: Camry 2005 3.0 V6 Bakımlarımız başladı
« Yanıtla #25 : Mayıs 06, 2016, 11:49:24 »
gayet ucuza halletmişsiniz, birde uzaktan bir resim ekleseydiniz göğüste nasıl durduğunu merak ettim. :)
Gör bak neler geçiyor hayatın içinden...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Yolunuz açık olsun
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 147000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Camry 2005 3.0 V6 Bakımlarımız başladı
« Yanıtla #26 : Mayıs 06, 2016, 11:52:56 »
Arka kamera nereden aldınız hocam. Hoş olmuş cihaz hakkaten

http://www.ebay.com/itm/Universal-Waterproof-Car-Rear-View-Reverse-Parking-Back-Camera-Night-View-170-/191865365154?hash=item2cac1122a2:g:49QAAOSwvgdW5pcQ

https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-oto-goruntu-sistemleri-arac-kamerasi-navitech-rvc-158-universal-plakalik-geri-gorus-kamerasi-272401786/detay

Ben 50TL´ye ilan veren birisinden sıfırını aldım. Teşekkür.

Mesaj Birleştirildi: Mayıs 06, 2016, 11:57:24
gayet ucuza halletmişsiniz, birde uzaktan bir resim ekleseydiniz göğüste nasıl durduğunu merak ettim. :)

Cihaz kapalıyken gösterge aydınlatmalarını çalıştırınca cihazın dokunmatik düğmeleri yeşil renkte yanıyor. Cihazı açtığınızda kırmızı renkte kalıyor.


Renault 9 Spring 1991 model 1.4 Manuel, Peugeot 205 1994 model 1.9 Gti Manuel, Citroen C4 2006 model 1.4 Manuel, Skoda Octavia 2008 model 1.6FSI Otm., Nissan X-trail 2003 model 2.0 Otm., Fiat Bravo 2009 model 1.4T Otm., Toyota Camry 2005 model 3.0 V6 Otm., Toyota Yaris 2004 model 1.0 Otm., Toyota Rav4 2008 model 2.0 VVT-i Otm., Citroen C4 2012 model 1.6e-hdi Otm.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '20
  • 264 kere teşekkür etti
  • 469 kere teşekkür edildi
Ynt: Camry 2005 3.0 V6 Bakımlarımız başladı
« Yanıtla #27 : Mayıs 06, 2016, 13:48:38 »
Çok güzel olmuş ellerinize sağlık, güzel günlerde kullanın.
Gör bak neler geçiyor hayatın içinden...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Yolunuz açık olsun
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 147000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Camry 2005 3.0 V6 Bakımlarımız başladı
« Yanıtla #28 : Mayıs 30, 2016, 09:37:59 »
6 aylık olağan deri koltuk bakımımızı başlattık  :D









Renault 9 Spring 1991 model 1.4 Manuel, Peugeot 205 1994 model 1.9 Gti Manuel, Citroen C4 2006 model 1.4 Manuel, Skoda Octavia 2008 model 1.6FSI Otm., Nissan X-trail 2003 model 2.0 Otm., Fiat Bravo 2009 model 1.4T Otm., Toyota Camry 2005 model 3.0 V6 Otm., Toyota Yaris 2004 model 1.0 Otm., Toyota Rav4 2008 model 2.0 VVT-i Otm., Citroen C4 2012 model 1.6e-hdi Otm.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 240000
  • Model Yılı: '99
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Camry 2005 3.0 V6 Bakımlarımız başladı
« Yanıtla #29 : Haziran 16, 2016, 09:33:33 »
Selamlar,

Öncelikle tebrik ederim. Aracınıza çok iyi bakıyorsunuz. Takdir ettim gerçekten.

Ben de 99 model lexus aracımı bakıma sokmam gerek. Şanzımanda yağ kaçağı var. Ama gittiğim ustalar hep yoğun oluyor ve çok bilgili olmuyor. Yetkili toyota servisine götürdüm, onlar da hem yoğun hem de bir problem çözmek yerine komple yenilemeyi tercih ediyorlar o yüzden fatura yükek çıkıyor. Son gittiğimde 8500tl fatura çıkardı ben de yaptırmadım haliyle.

Maslaktaki Yılmaz Usta nasıldıl? Araçla gerçekten ilgileniyor mu? Yoğun oluyor mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '07
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Camry 2005 3.0 V6 Bakımlarımız başladı
« Yanıtla #30 : Haziran 22, 2016, 07:18:43 »
1. Denso SK20R11 iridyum bujidir. Bundan sonraki 200.000 km boyunca buji değiştirmenize gerek yok. Buji değişimi için intake manifoldunu çıkarmak gerekebilir. Motor resmini atarsanız yardımcı olabilirim. Manifold çıkmışken yakıt enjektörlerini de çıkararak temizletebilirsiniz.
2. 250.000 km'de bir aracın amortisörlerle birlikte yay, toz lastikleri ve amortisör takozlarını da değiştirebilirdiniz. Monroe markası bunları komple kit olarak satıyor yayı çıkarıp takma derdi de yok.
3. Bahsedilen motor takozu için ebaye "05 camry v6 dogbone mount" yazın. 20 Dolara o parçayı alabilirdiniz.
http://www.ebay.com/itm/2002-2006-ENGINE-MOTOR-MOUNT-TOYOTA-CAMRY-3-0-V6-TORQU-/252431890455?hash=item3ac61cf817:g:JUAAAOSw1KxXM9Yb&vxp=mtr

4. Otomatik şanzıman için Toyota markasının kendi orijinal yağını kullanmanızı tavsiye ederim. Şanzıman için istenen özellikleri karşılamıyor olabilir bu yağ. Aracın kullanım kılavuzuna gözatmanızda fayda var. Toyota'nın orijinal yağı Toyota World Standard Automatic Transmission Fluid olarak geçiyor. https://www.amazon.com/Genuine-Toyota-Automatic-Transmission-Standard/dp/B00CTUSEMU

5. Fotoğrafların birinde sızıntı varmış gibi duruyor tekerde. Fren hidroliğinizde çok düşük de olsa azalma var mı? Varsa piston kaliper keçelerinden sızdırıyor olabilir.

6. Hidrolik direksiyon hortumlarındaki kaçak hidrolik rezervuarına girişten kaynaklanıyorsa buraya takılacak küçük metal kelepçeler yardımıyla sızıntıyı engellemeniz mümkün. Kaçak hortumda değil de hidrolik direksiyon pompası veya iç rot keçelerinden kaynaklanıyorsa komple yeni bir direksiyon sistemi (steering rack) almanız gerekebilir.

7. Motor takozlarını test etmek için araç çalıştırıldığında ve boştan vitese geçişlerde motordaki hareketi gözle tespit edin. Motor bloğunda ileri-geri aşırı oynama varsa takozlar aşınmış demektir.

8. Aracın süspansiyon bileşenleri ve şasi durumu oldukça iyi gözüküyor.

Mesaj Birleştirildi: Haziran 22, 2016, 07:52:24
Selamlar,

Öncelikle tebrik ederim. Aracınıza çok iyi bakıyorsunuz. Takdir ettim gerçekten.

Ben de 99 model lexus aracımı bakıma sokmam gerek. Şanzımanda yağ kaçağı var. Ama gittiğim ustalar hep yoğun oluyor ve çok bilgili olmuyor. Yetkili toyota servisine götürdüm, onlar da hem yoğun hem de bir problem çözmek yerine komple yenilemeyi tercih ediyorlar o yüzden fatura yükek çıkıyor. Son gittiğimde 8500tl fatura çıkardı ben de yaptırmadım haliyle.

Maslaktaki Yılmaz Usta nasıldıl? Araçla gerçekten ilgileniyor mu? Yoğun oluyor mu?

Otomatik şanzımanın inmesi, açılması ve tamiri son derce kompleks bir iş özellikle 99 model Lexus marka bir araçta. Kesinlikle bu yöntemi tercih etmeyin. 6 ay sonra yeniden sorun yaşarsınız. En iyi çözüm ABD'den düşük km'de çıkma bir şanzıman bulup taktırmak. Bunun için e-baye bakabilirsiniz. Sözde ustaların dediklerine inanmayın. Otomatik şanzımanlar kapalı sistemlerdir. Çoğunda şanzıman yağı bile ömürlüktür.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 529 kere teşekkür etti
  • 505 kere teşekkür edildi
Ynt: Camry 2005 3.0 V6 Bakımlarımız başladı
« Yanıtla #31 : Haziran 22, 2016, 10:35:23 »
Başar bey aracınız hayırlı olsun. Yazdıklarınızı zevkle okudum.
Camry'nin amortisörleri gazlı mı, bilginiz var mı?
V6 motor için yakıt tüketiminiz gayet iyi.
Bende 2006 model 2.0 CRDİ Tucson var. Şehir içi tüketim değerim 10,5 LT :( Bu değere bakınca 11 LT tüketim 3.0 V6 motor için çok çok iyi
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Camry 2005 3.0 V6 Bakımlarımız başladı
« Yanıtla #32 : Haziran 22, 2016, 11:05:46 »
1. Denso SK20R11 iridyum bujidir. Bundan sonraki 200.000 km boyunca buji değiştirmenize gerek yok. Buji değişimi için intake manifoldunu çıkarmak gerekebilir. Motor resmini atarsanız yardımcı olabilirim. Manifold çıkmışken yakıt enjektörlerini de çıkararak temizletebilirsiniz.
2. 250.000 km'de bir aracın amortisörlerle birlikte yay, toz lastikleri ve amortisör takozlarını da değiştirebilirdiniz. Monroe markası bunları komple kit olarak satıyor yayı çıkarıp takma derdi de yok.
3. Bahsedilen motor takozu için ebaye "05 camry v6 dogbone mount" yazın. 20 Dolara o parçayı alabilirdiniz.
http://www.ebay.com/itm/2002-2006-ENGINE-MOTOR-MOUNT-TOYOTA-CAMRY-3-0-V6-TORQU-/252431890455?hash=item3ac61cf817:g:JUAAAOSw1KxXM9Yb&vxp=mtr

4. Otomatik şanzıman için Toyota markasının kendi orijinal yağını kullanmanızı tavsiye ederim. Şanzıman için istenen özellikleri karşılamıyor olabilir bu yağ. Aracın kullanım kılavuzuna gözatmanızda fayda var. Toyota'nın orijinal yağı Toyota World Standard Automatic Transmission Fluid olarak geçiyor. https://www.amazon.com/Genuine-Toyota-Automatic-Transmission-Standard/dp/B00CTUSEMU

5. Fotoğrafların birinde sızıntı varmış gibi duruyor tekerde. Fren hidroliğinizde çok düşük de olsa azalma var mı? Varsa piston kaliper keçelerinden sızdırıyor olabilir.

6. Hidrolik direksiyon hortumlarındaki kaçak hidrolik rezervuarına girişten kaynaklanıyorsa buraya takılacak küçük metal kelepçeler yardımıyla sızıntıyı engellemeniz mümkün. Kaçak hortumda değil de hidrolik direksiyon pompası veya iç rot keçelerinden kaynaklanıyorsa komple yeni bir direksiyon sistemi (steering rack) almanız gerekebilir.

7. Motor takozlarını test etmek için araç çalıştırıldığında ve boştan vitese geçişlerde motordaki hareketi gözle tespit edin. Motor bloğunda ileri-geri aşırı oynama varsa takozlar aşınmış demektir.

8. Aracın süspansiyon bileşenleri ve şasi durumu oldukça iyi gözüküyor.

Mesaj Birleştirildi: Haziran 22, 2016, 07:52:24
Otomatik şanzımanın inmesi, açılması ve tamiri son derce kompleks bir iş özellikle 99 model Lexus marka bir araçta. Kesinlikle bu yöntemi tercih etmeyin. 6 ay sonra yeniden sorun yaşarsınız. En iyi çözüm ABD'den düşük km'de çıkma bir şanzıman bulup taktırmak. Bunun için e-baye bakabilirsiniz. Sözde ustaların dediklerine inanmayın. Otomatik şanzımanlar kapalı sistemlerdir. Çoğunda şanzıman yağı bile ömürlüktür.

Mertkan bey,

Yazdıklarınızda gördüğüm bir kaç yanlışlığı düzeltelim müsadenizle,

1- Iridyum bujilerin ömrü 200.000km değildir, 95 oktan ve üzeri benzinle kullanım ile maksimum 100.000km ömür sahibidir, Türkiye şartlarında çok nadir 80.000km ömrünü yerine getirebiliyor ne yazık ki.

2- Bahsettiğiniz "Monroe Highway Kit" Türkiye'de satışı yok, Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına göre amortisör ithalatı da TSE'ye tabi ürünler içerisindedir, ithalatı halinde muhtemelen orijinal ürünlerin fiyatını geçer.

3- Ebay linkini verdiğiniz "Dogbone Mount Rod" ülkemiz satış fiyatı zaten 100TL :)

4- Sizin profil resminizdeki ACV40/GSV40 araçlara ait 5 ileri otomatik şanzıman için ATF öneriniz doğru (Type WS) ancak MCV30 araçların 4 ileri ECT şanzıman yağı ATF Type IV olarak önerilmektedir.

5- Fren hidroliği sadece sızıntı ile azalmaz, kalitesiz fren hidrolikleri stress altında yüksek ısı ile buharlaşabilir ve seviyesinde azalma görülebilir.

6- Hidrolik direksiyon sisteminde rezervuar bağlantısı haricindeki düşük ve yüksek basınç hortumları kelepçeli değildir, bağlantı noktaları press baskıdır. Direksiyon kutusundaki kaçak ve eksiltmeler için "Japon Menşe" araçlarda tamir takımı mevcuttur, komple direksiyon kutusu değişimi gerekli değildir.

7- Bahsettiğiniz esneme hareketinin gözle tespit edilebilmesi için aracın ilk günkü esneme miktarının da bilinmesi gerekir, keza MCV30 gibi enlemesine yerleştirilen V6 motorda "bariz esneme" gayet doğal bir durum, yani sisizn önerdiğiniz test yanıltıcı olabilir.

8- Otomatik şanzımanların bir çoğu, otomobil üzerinde tamir edilebilme kapasitesine sahip en yüksek komponentlerden biridir, ancak ne yazık ki bilinçsiz müdahale sonucu ortaya çıkan üzücü sonuçlar pek çok kişiyi korkutmaktadır. Otomatik şanzıman kataloğa göre ve istenen değerler ile tamir edildiğinde neredeyse sıfır kondüsyonuna geri kavuşabilir. Kaldı ki nerede yaşıyorsunuz bilmiyorum ama bizim ülkemizde tabir-i caizse leş gibi şanzımanların çıkmasına bile sıfırına yada tamir bedeli civarında ücret talep edilebiliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 120000
  • Model Yılı: '07
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Camry 2005 3.0 V6 Bakımlarımız başladı
« Yanıtla #33 : Haziran 22, 2016, 22:11:10 »
Mertkan bey,

Yazdıklarınızda gördüğüm bir kaç yanlışlığı düzeltelim müsadenizle,

1- Iridyum bujilerin ömrü 200.000km değildir, 95 oktan ve üzeri benzinle kullanım ile maksimum 100.000km ömür sahibidir, Türkiye şartlarında çok nadir 80.000km ömrünü yerine getirebiliyor ne yazık ki.

2- Bahsettiğiniz "Monroe Highway Kit" Türkiye'de satışı yok, Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına göre amortisör ithalatı da TSE'ye tabi ürünler içerisindedir, ithalatı halinde muhtemelen orijinal ürünlerin fiyatını geçer.

3- Ebay linkini verdiğiniz "Dogbone Mount Rod" ülkemiz satış fiyatı zaten 100TL :)

4- Sizin profil resminizdeki ACV40/GSV40 araçlara ait 5 ileri otomatik şanzıman için ATF öneriniz doğru (Type WS) ancak MCV30 araçların 4 ileri ECT şanzıman yağı ATF Type IV olarak önerilmektedir.

5- Fren hidroliği sadece sızıntı ile azalmaz, kalitesiz fren hidrolikleri stress altında yüksek ısı ile buharlaşabilir ve seviyesinde azalma görülebilir.

6- Hidrolik direksiyon sisteminde rezervuar bağlantısı haricindeki düşük ve yüksek basınç hortumları kelepçeli değildir, bağlantı noktaları press baskıdır. Direksiyon kutusundaki kaçak ve eksiltmeler için "Japon Menşe" araçlarda tamir takımı mevcuttur, komple direksiyon kutusu değişimi gerekli değildir.

7- Bahsettiğiniz esneme hareketinin gözle tespit edilebilmesi için aracın ilk günkü esneme miktarının da bilinmesi gerekir, keza MCV30 gibi enlemesine yerleştirilen V6 motorda "bariz esneme" gayet doğal bir durum, yani sisizn önerdiğiniz test yanıltıcı olabilir.

8- Otomatik şanzımanların bir çoğu, otomobil üzerinde tamir edilebilme kapasitesine sahip en yüksek komponentlerden biridir, ancak ne yazık ki bilinçsiz müdahale sonucu ortaya çıkan üzücü sonuçlar pek çok kişiyi korkutmaktadır. Otomatik şanzıman kataloğa göre ve istenen değerler ile tamir edildiğinde neredeyse sıfır kondüsyonuna geri kavuşabilir. Kaldı ki nerede yaşıyorsunuz bilmiyorum ama bizim ülkemizde tabir-i caizse leş gibi şanzımanların çıkmasına bile sıfırına yada tamir bedeli civarında ücret talep edilebiliyor.

Hidrolik direksiyon rezervuarına giden hortumlardaki kaçak eğer rezervuar girişinden geliyorsa buralara yerleştirecek küçük metal kelepçelerle sızıntının engellenmesi mümkün. Direksiyon kutusundan ne kastediliyor bilemiyorum. Fan kayışına bağlı "steering pump" ve şasiye rotlarla bağlı "steering rack" adında 2 temel mekanizma vardır. Bunların keçelerinde sızıntı varsa bunun tamiri farklı oluyor tabi.

Motorda "bariz esneme" diye bir şey hiç duymadım. Böyle bir şey varsa zaten motor takozları eskimiştir. Motor takozlarının ortalama ömrü zaten max 6-7 yıl civarında oluyor.

Buji konusunu çoğu kişi yanlış bilir. Bunun benzinle veya kilometreyle doğrudan alakası yok. Gerçek profesyonel mekanikler buji değişimini km'ye göre değil bujinin ucundaki metalin tabanla oran açıklık aralığını ölçerek yapar. Bunun için madeni para gibi bir aparat vardır. Bu aralık belli bir ölçüyü geçerse buji değiştirilir. Bu ölçüler aracın kullanım kılavuzunda yazar.

Otomatik şanzıman tamiri üreticinin fabrikasında yapıldıysa güvenilir. "Factory refurbished" diyorlar buna. Türkiye'de böyle bir imkan yok. Sanayi ustası tarafından yapılan komple otomatik şanzıman tamiri ne kadar güvenilir olacak bunun değerlendirmesini iyi yapmak lazım. 7-8 bin lira para vermeden önce. Çok sayıda kişi var tamirden 6 ay sonra yeniden aynı problemi yaşayan. Dediğim gibi modern otomatik şanzımanlar normal şartlarda kapalı bir sistemdir. Pek çok modern araçta şanzıman yağı bile ömürlüktür. ABD'de çok sayıda otomatik araç olduğu için şanzıman arızasında ya üreticinin fabrikasından onarılmış şanzıman alınıyor veya araba mezarlığından kullanılmış düşük km'li bir şanzıman bulunup takılıyor. Ortalama bir kullanılmış otomatik şanzımanın maliyeti 500-1000 Dolar arası.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Camry 2005 3.0 V6 Bakımlarımız başladı
« Yanıtla #34 : Haziran 22, 2016, 23:22:04 »
Mertkan bey, burada sizinle bilgimi mukayese etmiyorum, yanlış bildiğinizi düşündüğüm, okuyucularında yanlış bilgi edinmememesi için gereken kısımları düzeltmek istedim sadece,

Kısım kısım tekrar etmek istiyorum, müsadenizle,

Hidrolik direksiyon rezervuarına giden hortumlardaki kaçak eğer rezervuar girişinden geliyorsa buralara yerleştirecek küçük metal kelepçelerle sızıntının engellenmesi mümkün. Direksiyon kutusundan ne kastediliyor bilemiyorum. Fan kayışına bağlı "steering pump" ve şasiye rotlarla bağlı "steering rack" adında 2 temel mekanizma vardır. Bunların keçelerinde sızıntı varsa bunun tamiri farklı oluyor tabi.

Direksiyon kutusu (steering box), kısaca rot kollarının (tie rod) bağlı olduğu, gövdeye bağlı içerisinde pinyon ve sonsuz dişli (pinion and sun gear) bulunan, hidrolik tiplerinde içinde basınç iletimine yardımcı olabilmek için ATF olan kısım.Bu kısımın revizyon edilebilirliği mümkündür.

Motorda "bariz esneme" diye bir şey hiç duymadım. Böyle bir şey varsa zaten motor takozları eskimiştir. Motor takozlarının ortalama ömrü zaten max 6-7 yıl civarında oluyor.

"Bariz" Türkçe'de kesin, kat-i veya kat'a anlamına gelir.Benim kullandığım kısımda teşbihi olarak "gözle görülür" anlamını taşıyor.Esnemenin miktarı araç üzerindeki motor ağırlığına, motorun yerleşim biçimine, bağlantı tipine, bağlantı elemanlarının (motor takozu) tipine/şekline göre değişebilir.

Ayrıca ömürleri yıl olarak değil, genellikle yapılan yol ile ölçülebilir.Ömürlerini kısaltan en büyük unsur ise az önce bahsettiğimiz "Bariz Esneme"lerdir.Basit dil ile dur/kalk yapılan araçlar olarak örneklendirilebilir.

Buji konusunu çoğu kişi yanlış bilir. Bunun benzinle veya kilometreyle doğrudan alakası yok. Gerçek profesyonel mekanikler buji değişimini km'ye göre değil bujinin ucundaki metalin tabanla oran açıklık aralığını ölçerek yapar. Bunun için madeni para gibi bir aparat vardır. Bu aralık belli bir ölçüyü geçerse buji değiştirilir. Bu ölçüler aracın kullanım kılavuzunda yazar.

Buji konusunu siz de yanlış biliyorsunuz :)

Bujinin ömrü, kullanılan yakıt ve yapılan kilometre ve hatta motor içerisine çekilen hava ile bile doğrudan ilgilidir.

Bahsettiğiniz buji sentili, reziztor ile topraklama (tırnak) kısmı arasının ayarını kontrol etmek için kullanılır, ancak bu klasik rezistanslı (copper ressistance) bujiler içindir, platinyum yada yeni nesli iridyum bujilerde buji sentili ile kontrol ve ayar imkanı yoktur.

Bu arada ek bilgi, günümüz teknolojisinde iridyum bujilerin uç kısımları 0.2mm kalınlığa kadar düşürülmüştür, yani bildiğiniz iğne ucundan bile daha incedir.

Otomatik şanzıman tamiri üreticinin fabrikasında yapıldıysa güvenilir. "Factory refurbished" diyorlar buna. Türkiye'de böyle bir imkan yok. Sanayi ustası tarafından yapılan komple otomatik şanzıman tamiri ne kadar güvenilir olacak bunun değerlendirmesini iyi yapmak lazım. 7-8 bin lira para vermeden önce. Çok sayıda kişi var tamirden 6 ay sonra yeniden aynı problemi yaşayan. Dediğim gibi modern otomatik şanzımanlar normal şartlarda kapalı bir sistemdir. Pek çok modern araçta şanzıman yağı bile ömürlüktür. ABD'de çok sayıda otomatik araç olduğu için şanzıman arızasında ya üreticinin fabrikasından onarılmış şanzıman alınıyor veya araba mezarlığından kullanılmış düşük km'li bir şanzıman bulunup takılıyor. Ortalama bir kullanılmış otomatik şanzımanın maliyeti 500-1000 Dolar arası.

Türkiye'de otomatik şanzıman konusunda, dünyada Amerika ve Avusturalya haricinde ulaşabileceğiniz en iyi revizyon imkanları mevcut.Kaldı ki Türkiye'de otomatik şanzıman fabrikası olmadığından "Refurbished" yada "Remanufacturing" olması imkansız ama bu otomatik şanzımanın onarılamayacağı anlamına gelmez, daha önce de yazdığım gibi onarım, tamir katalağuna ve ilgili standartlara göre yapıldığında neredeyse sıfır kondüsyonunda otomatik şanzımana sahip olursunuz, ustalarımızı ve sanayimizi bu kadar küçümsemeyin lütfen :)

Sürtünmenin ve basıncın olduğu hiç bir yerde kullanılan bir sıvı "ömürlüktür" olarak nitelendirilemez, kesinlikle bir değişim periyodu mevcuttur.

Ülkemiz ABD değil maalesef, işçilik ücretlerinin yüksekliği, Dünya kaynaklarının %75'ini tüketen bir kıtayı farklı yönlendiriyor olabilir ancak bizim ülkemizin problemi, araç satış adetleri, yıllık gelir düzeyi, vergi kanunları vs aynı değil, dolayısı ile kıyaslanöası yanlış bir konum.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 240000
  • Model Yılı: '99
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Camry 2005 3.0 V6 Bakımlarımız başladı
« Yanıtla #35 : Haziran 23, 2016, 10:49:22 »
Otomatik şanzımanın inmesi, açılması ve tamiri son derce kompleks bir iş özellikle 99 model Lexus marka bir araçta. Kesinlikle bu yöntemi tercih etmeyin. 6 ay sonra yeniden sorun yaşarsınız. En iyi çözüm ABD'den düşük km'de çıkma bir şanzıman bulup taktırmak. Bunun için e-baye bakabilirsiniz. Sözde ustaların dediklerine inanmayın. Otomatik şanzımanlar kapalı sistemlerdir. Çoğunda şanzıman yağı bile ömürlüktür.

Öncelikle ilginiz için teşekkür ederim.

Benden önceki sahibinde aracın şanzımanı Gaziantep'te bir şanzıman ustasında komple yenilenmiş. Aracın gidişinde, performansında bir sıkıntı yok, sadece ısındıktan sonra yağ damlatıyor. Uzun yolda artıyor bu damlatma olayı. Şanzımanı komple yenileyecek bir ihtiyacı olduğunu düşünmüyorum. Öyle bir şey olsa dediğinizi yaparım ama şanzımanda sıkıntı yok gibi. Tahminim ya şanzıman havalandırması ile bir sıkıntı var ya da keçelerden kaynaklanıyor. Orjinal conta, keçe kullanılmamış, parça uydurulmuş olabilir. Bu sıkıntımla ilgilenebilecek iyi bir usta araştırıyorum. Pendik sanayi'de birkaç yerle görüştüm ama teslim etmek istemedim. Sözde ustalar ama ustalıkla alakaları yok, aracın markasını bile bilmiyorlar. Chery mi bu diyor lexus için :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 529 kere teşekkür etti
  • 505 kere teşekkür edildi
Ynt: Camry 2005 3.0 V6 Bakımlarımız başladı
« Yanıtla #36 : Haziran 23, 2016, 11:10:07 »
Uğur Yılmaz bey @Ufuk Sönmez (16363)  arkadaşımıza danışın derim. Kendileri yapıyorlardır veya size yardımcı olacak birilerini önerirler...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Başka Toyota Modeli
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 240000
  • Model Yılı: '99
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Camry 2005 3.0 V6 Bakımlarımız başladı
« Yanıtla #37 : Haziran 23, 2016, 11:23:54 »

Ufuk Bey siz toyota servis hizmeti veriyorsunuz galiba. Yukarıdaki mesajlarda belirttiğim 99 model lexus rx 300 aracımın yağ damlatması ile ilgili bir öneriniz olur mu? Yardımcı olursanız çok sevinirim.

İyi çalışmalar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '12
  • 529 kere teşekkür etti
  • 505 kere teşekkür edildi
Ynt: Camry 2005 3.0 V6 Bakımlarımız başladı
« Yanıtla #38 : Haziran 23, 2016, 11:32:45 »
Ufuk bey hem servis hem de yedek parça satışı yapıyor Uğur bey
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Camry 2005 3.0 V6 Bakımlarımız başladı
« Yanıtla #39 : Haziran 23, 2016, 14:47:41 »
Ufuk Bey siz toyota servis hizmeti veriyorsunuz galiba. Yukarıdaki mesajlarda belirttiğim 99 model lexus rx 300 aracımın yağ damlatması ile ilgili bir öneriniz olur mu? Yardımcı olursanız çok sevinirim.

İyi çalışmalar.

Merhaba Uğur bey,

Evet Toyota marka araçlara özel servis hizmeti veriyoruz, aracı görmeksizin yorum yapmak zor, aks keçeleri olabilir, karter olabilir vs. vs. dilerseniz müsait bir vaktinizde buyurun, tespitini yapalım?