Arac diagnostik sistemleri ile ugrasan biri olarak bende sizlere destek vermek isterim.
Yanliz bu Can veri yolu dinleme isi ve bu veri katarlarindan anlamli veriler cikarmak cok kolay bir is degil.
Kullanicinin low level micro islemci mimarilerine kadar bilgi sahibi olmasi gerekiyor.
Ben simdiye kadar
Vagcom 704
Multiecuscan (fiatecuscan)
Scanmaster Elm
Ficom (fiat)
Focom (ford)
Gibi Obd yazilimlarini turkce'ye cevirdim
Bir tek Techstream kaldi 
Can veri yolu ile ilgil bendeki i dokumanlari yakinda paylasimada koyacagim..
Hocam Türkçesini sabırsızlıkla bekliyoruz:)
Yav ben daha araç beynine lpg obd kablolarını yanlış bağlayınca aracın beyni yanacak zanneden bir adamım bu konuyu sadece uzaktan izlerim. Bu işi aslında yazılım ile uğraşanlar çözebilirler. Vag grubu araçlar bu olayı çok iyi kullanıyor diyebilirim bildiğim kadarıyla bir çok özellik bu can bus hattu sayesinde eklenebiyor.
Ornegin abs sensörleri sayesinde pasif lastik basınç kontrol sistemi.
Yağmur sensörü yağmur algılayınca ve araç duruken. Camları ve sunroofu otomatik kapatmasi
Vs vs. Bu olaya girebilmek için sadece techstream kablosu mu gerekir bu pidleri okuyup düzenlemek için de bir program var mıdır?
Kisaca anlatmak gerekirse Vag grubu arqclardaki bu ozellik acma olayi denilen islem,
Kontrol unitelerindeki (motor, abs gosterge ecu vs..) kapali bulunan fonksiyon bitlerinin (1 veya 0) hex adres olarak kodlamanin degistirilesi (buna long coding deniyor) ile aktif hala getirilmesidir.
Bu islemin pid (parameter identifier) ile bir alakasi yoktur.
Techstream da ise boyle bir islem yok bildigim kadariyla sadece normal kodlama var.
Mesaj Birleştirildi: 07 Mar, 2016 08:49
Hocam Türkçesini sabırsızlıkla bekliyoruz:)
Kaynak kodlarini bulursak insallah hallederiz ama toyota ozellikle inglizce olmasini istiyor, o yuzden vermiyor gibi..
Kisaca anlatmak gerekirse Vag grubu arqclardaki bu ozellik acma olayi denilen islem,
Kontrol unitelerindeki (motor, abs gosterge ecu vs..) kapali bulunan fonksiyon bitlerinin (1 veya 0) hex adres olarak kodlamanin degistirilesi (buna long coding deniyor) ile aktif hala getirilmesidir.
Bu islemin pid (parameter identifier) ile bir alakasi yoktur.
Techstream da ise boyle bir islem yok bildigim kadariyla sadece normal kodlama var.
Mesaj Birleştirildi: 07 Mar, 2016 08:49
Kaynak kodlarini bulursak insallah hallederiz ama toyota ozellikle inglizce olmasini istiyor, o yuzden vermiyor gibi..
Bilgiler için teşekkürler ben özellik açmaktan çok bu ince özelliklerin acaba canbus hattının etkin kullanımı ile ilgili olduğunu düşünmüştüm [emoji51]
Techsteam'da unity altında ayarlarda hali hazırda olan degişiklikler yapılabiliyor.
Ki VAG kablosu ile yapılan 1ve 0 degişikliginin kolaylaştırılmış hali.
Tech. kablosu ile PID lere girilemiyor.
Bunun için CAN hattını dinleyecek mikro işlemci lazım,
Ama sorun şu ki, binlerce geçen PIDlerden hangisi ne işe yarıyor bulmak çok zor. Deneme yanılma ile ancak bulunabilir.
Sonuçta CAN hattından geçen bilgi saniyede yaklaşık 10000 PID e kadar ulaşabiliyor.
Techsteam'da unity altında ayarlarda hali hazırda olan degişiklikler yapılabiliyor.
Ki VAG kablosu ile yapılan 1ve 0 degişikliginin kolaylaştırılmış hali.
Tech. kablosu ile PID lere girilemiyor.
Bunun için CAN hattını dinleyecek mikro işlemci lazım,
Ama sorun şu ki, binlerce geçen PIDlerden hangisi ne işe yarıyor bulmak çok zor. Deneme yanılma ile ancak bulunabilir.
Sonuçta CAN hattından geçen bilgi saniyede yaklaşık 10000 PID e kadar ulaşabiliyor.
O zaman çok zorlamadan konuyu kapatsak mi

)))
O zaman çok zorlamadan konuyu kapatsak mi
)))
Talat, ilk mesaja bakacak olursan konunun muhattapları biz değiliz ki
ben sadece arabamı yıkayabiliyorum
Talat, ilk mesaja bakacak olursan konunun muhattapları biz değiliz ki 
Ahahaha orayı hiç dikkat etmedim
. Kendi kendime ne gelin güvey olduysam. Neyse çıkışa doğru hafiften uzayayim ben[emoji23]
Talat, ilk mesaja bakacak olursan konunun muhattapları biz değiliz ki 
Bilgisi olanları konuya davet etmek suç ise evet hata ettik Murat bey,
Bilgisi olanları konuya davet etmek suç ise evet hata ettik Murat bey,
Estağfirullah Ahmet Hocam, yanlış anlama oldu herhalde. Ben Talat'ın yazısına öyle dedim. Talat'ta sağolsun doğru anlamış.

Bizler son kullanıcıyız, işi bilenler nasipse bu işe girerler , konu kapanmadan devam eder inşallah
Estağfirullah Ahmet Hocam, yanlış anlama oldu herhalde. Ben Talat'ın yazısına öyle dedim. Talat'ta sağolsun doğru anlamış.
Bizler son kullanıcıyız, işi bilenler nasipse bu işe girerler , konu kapanmadan devam eder inşallah 
Aynen sıkıntı yok[emoji4] işin girgirindayiz. Ahmet abi yanlış anlama[emoji6]
Techsteam'da unity altında ayarlarda hali hazırda olan degişiklikler yapılabiliyor.
Ki VAG kablosu ile yapılan 1ve 0 degişikliginin kolaylaştırılmış hali.
Tech. kablosu ile PID lere girilemiyor.
Bunun için CAN hattını dinleyecek mikro işlemci lazım,
Ama sorun şu ki, binlerce geçen PIDlerden hangisi ne işe yarıyor bulmak çok zor. Deneme yanılma ile ancak bulunabilir.
Sonuçta CAN hattından geçen bilgi saniyede yaklaşık 10000 PID e kadar ulaşabiliyor.
evet haklısın hocam, bu konunun karışık olaması sebebi ile , Araç elektroniğini anlamak kullanılan protokolleri öğrenmek (CAN meraklıları için özellikle

)ve konu ile yakından ilgilenmek isteyen arkadaşlar için aşağıdaki linke yüklediğim kitaba göz atmaları faydalı olacaktır.
https://mega.nz/#!ntBTlLAb!v95c-CaIZ-gypBkOgQLgO8wb_Yr3vhwkdkZDlsDohEE Automotive Electricity and Electronics
Barry Hollembeak
2011 Delmar, Cengage Learning
Mesaj Birleştirildi: 07 Mar, 2016 19:37
Arkadaslar,
Eğitime devam işte size "CAN BUS Fundametals CBT" (computer based training) Mercedes'in Can Bus eğitim programı..
https://mega.nz/#!TwJnjQKL!pz3zuX7OxAfXMllJX2KwmSm_tn954Ry8R2jqDuf8cg4Kolay gelsin
edit: linki düzelttim
Şu anda elektrikli aracımızın CAN alt yapısını hazırlıyoruz, ama tabi basit başlıyoruz

CAN sadece motor-gösterge-batarya-şarj sistemi arasında mevcut ve zannedersem 10-12 civarı ID mevcut. İlk etapta da sadece hız, rpm, batarya bilgileri gibi şeyler ile uğraşıyoruz olacağız.
Elimde çok güzel CAN destekleyen mikroişlemciler var. Bir tane Beagle Bone Black var, direk CAN girişi var. Sonrasında bir tane banana pi geliyor, onda da mevcut. Bir de IXAAT'ın CAN-USB arayüzü var (ki çok pahalı bir meret...) CANbus log kaydı veya benzer şeyler gerekirse elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım
Teşekkürler Alper,
Aranan kan bulundu yani,
Atladigimiz bir yeride irdeleyelim tabiki,
@Ümit Otansev (7007) sizi boşuna tekrar aramıza almadık.
Araştırmalarım sürmekte merak etmeyin,
Daha önce bu konu ile ilgili hiç deneyimim olmamıştı ancak konu hakkında sürekli araştırma halindeyim konu enteresan.
Ama işte zaman,zaman,zaman biraz zaman ayırmak lazım yoğunluk çok fazla

(
Konuyuda takipteyim.