0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merhaba yeni konu açmamak için konuyu güncelliyorum . 2008 1.4d-4d yarı otomatik aurisim var . 10bin bakımını daha 3 hafta önce yaptırmıştım . Ankaradan Kızılcahamama gittim . Dönüşte 110la giderken dip gaz yapmak istedim araç 140a falan çıktı ardından check engine diye uyarı verdi. Ama ne çekişte bir sıkıntı ne de başka bir sorun gözükmedi . Sadece ekranda check engine yazıyordu . Ardından bugün aracı özel servise götürdüm . Cihazı bağlayıp uyarı sildiler . Servisten iş yerine dönerken de bilerek devirli kullandım yaklaşık 20km anca aradaki mesafe ve arıza vermedi . Tekrar yapma ihtimali nedir ? Servisteki usta Hava Akış Sensörünü 3000 tlye değiştirebileceklerini ama basınç değişiminden de olacağı için değiştirmeye gerek yok dedi . İleride daha büyük bir sıkıntı çıkartır mı ? Tekrar arıza verirse yine servise mi götüreyim yoksa spreyle temizliği deneyim mi ? Temizledikten sonra tekrar arıza verirse OBD soketinden 4 ve 13. Pinleri kısa devre yapıp arızayı silsem başka bir yere zarar verme ihtimali var mı ? Şimdiden cevaplarınız için teşekkür ederim .
Hava akış sensörünü temizlememe rağmen sorunum düzelmedi . Bu yüzden yenisini almaya karar verdim . Aşağıdaki linkte yan sanayi buldum 600 ₺ ye . Sizce bir sorun çıkartır mı ? Daha önce yan sanayi alıp kullanan var mı ? https://www.n11.com/urun/toyota-corolla-hava-akis-metre-22204-33010-8434239#unf-review
Hocam şunları belirteyim ona göre cihazı alın . Aldıktan beri toplam 3 kere yine arıza verdi . Eski orjinal sensör takılıyken 2 güne bir veriyordu. Arıza ışığı yandığı zaman performansını etkiliyor. Arıza silince çekişi gayet iyi oluyor . Servisle de görüştüm kronik sorun gibi birşeymiş maf sensör arızası , çoğu arabada veriyormuş . Ayda bir silmeye razı oldum o yüzden ben de . Ayrıca dikkatimi çeken diğer konu da hava çok sıcak olduğunda ve basıncı yüksek yerlere gittiğimde arıza ışığını yaktığını fark ettim .