Gönderen Konu: Toyota 2017'de WRC'e Dönüyor!  (Okunma sayısı 20267 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 75 kere teşekkür etti
  • 161 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota 2017'de WRC'e Dönüyor!
« Yanıtla #20 : Şubat 03, 2015, 20:09:00 »
'93'de Sainz Lancia'daydı. Toyota ile kazanan efsane Juha Kankkunen. Bu da Katalonya ayağından Celica 4WD Turbo; https://www.youtube.com/watch?v=zhxYCG2_6S4

Toyota Club Türkiye

Ynt: Toyota 2017'de WRC'e Dönüyor!
« Yanıtla #20 : Şubat 03, 2015, 20:09:00 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 203 kere teşekkür etti
  • 468 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota 2017'de WRC'e Dönüyor!
« Yanıtla #21 : Şubat 03, 2015, 21:25:51 »
Gt86 varken niçin yaris seçilmiş anlamadım. Acaba araçlar hatchback olacak die bir kural mı var?
| Toyota Corolla Sol Sedan
| Opel Astra Cosmo Sedan
| Renault Clio 4 İcon
| Şamp. GALATASARAY

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 180
  • Model Yılı: '14
  • 175 kere teşekkür etti
  • 129 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota 2017'de WRC'e Dönüyor!
« Yanıtla #22 : Şubat 03, 2015, 21:42:59 »
Gt86 varken niçin yaris seçilmiş anlamadım. Acaba araçlar hatchback olacak die bir kural mı var?
Yeri geliyor süspansiyon yapısı tamamen değiştiriliyor. GT86 buna müsaade edebilecek bir yapıda olmayabilir.
İYİ şoför, herhangi bir durumda, iki şoförden birinin durması, ya da yavaşlaması gerekiyorsa, 'Hak, kural' falan demeden, ilk davranan, arabasının kaderini başkasına bırakmayandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota 2017'de WRC'e Dönüyor!
« Yanıtla #23 : Şubat 04, 2015, 08:54:39 »
Gt86 varken niçin yaris seçilmiş anlamadım. Acaba araçlar hatchback olacak die bir kural mı var?
Geçen hafta Monte Carlo rallisini izlemiştim. Tüm araçlar HB idi. WRC'ye çok hakim değilim ama artık düzenli olarak takip etmeye karar verdim. 15.02.2015 tarihinde NTV Spor'da İsveç Rallisi var. Tavsiye ederim. [emoji4]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 46000
  • Model Yılı: '13
  • 9 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota 2017'de WRC'e Dönüyor!
« Yanıtla #24 : Şubat 04, 2015, 10:03:18 »
madem yaris bari bu kasa olaydı..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota 2017'de WRC'e Dönüyor!
« Yanıtla #25 : Şubat 14, 2015, 11:49:05 »
Şu anda NTV Spord'da İsveç rallisi var. Kaçırmayın.

Evet yayın bitti, devamı yarın 13.00'da. (Umarım yanılmıyorumdur)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota 2017'de WRC'e Dönüyor!
« Yanıtla #26 : Şubat 14, 2015, 13:21:10 »
Ralli yarışları bol virajlı yollarda yapılmakta olduğundan, bol slalom içermektedir.
HB kasaların, Sedan veya Liftback kasalar gibi kontrol dışı savrulmaları neredeyse yok denecek kadar az olduğundan kontrol altında tutulması kolay oluyor.

O nedenle,ralli aracı olarak HB'ler tercih edilmektedir.

Motorların güçlendirilmeleri ise, son sürate yönelik değil, sıfırdan gereken sürate daha çabuk ulaşmak içindir, bol çamur içinde performansın düşüklüğü muhakkak yaşanır ama motor fazlasıyla güçlüyse, bu düşüş size yakıttan başka bir şey kaybettirmez.

https://www.youtube.com/watch?v=gyHdGb4ERoY

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 510 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota 2017\'de WRC\'e Dönüyor!
« Yanıtla #27 : Şubat 14, 2015, 13:32:02 »
Tekin bey bildiğiniz gibi otomobil  sporları markaların boy gösterisidir ,bir bakıma test laboratuvarı diyebiliriz.Markalar en uygun araclarını modifiye yapıyorlar.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 14, 2015, 13:35:31
http://www.redbull.com/tr/tr/motorsports/offroad/stories/1331704601625/video-isvec-rallisi-2015-sebastien-ogier-jari-matti-latvala

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • P R İ N S VSI2- Japan Keihin Corporation
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '05
  • 572 kere teşekkür etti
  • 510 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota 2017'de WRC'e Dönüyor!
« Yanıtla #29 : Şubat 14, 2015, 13:49:44 »
Mercedes ve Bmw WRC yerine DTM de boy gösteriyor.http://www.bmw-motorsport.com/en/cars/bmw-m4-dtm-html.html#star

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota 2017'de WRC'e Dönüyor!
« Yanıtla #30 : Şubat 14, 2015, 14:01:25 »
F1 forever. [emoji14]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota 2017'de WRC'e Dönüyor!
« Yanıtla #31 : Şubat 14, 2015, 14:36:38 »
 Bu yarışlarda elde edilen tecrübeler sayesinde yol araçlarında daha ilerici gelişmeler sağlanacaktır tekrar.
 
 Ralli'de bazı düzenlemeler değişmekle birlikte artık amaç sadece yarış kazanmak değil, buradaki gelişmeleri yol araçlarına da yansıtabilmektir. Bu yüzden belli adetten fazla aracın, farklı tüketicilere satılmış olması gibi özellikler aranır o aracın ralli aracı olarak modifiye edilebilmesi için. Dİğer yandan fabrikasyon üretilen aracın süspansiyon geometrisinde radikal değişikliklere izin verilmez. Araç motor güç sınırlaması 300Hp dir. 300Hp'yi geçmeden istenen tork (tabi bu güç sınırlaması torku da etkiler) elde edilmesine izin verilir. Hava giriş ağızlarının çapları bir sınırlandırılmıştır.
 Belli güzergahlar için küçük yapılı araç avantajlıdır. Tekin beyin de belirttiği gibi slalom yarışlarda Hb kasanın da ağırlık dağılımı avantajı vardır. Ayrıca kısa aks aralığı da bazı parkurlarda avantaj, bazılarında dezavantajdır virajların yarı çap ölçüsüne bağlı olarak.
 
 Peki neden ralli araçlarında Heel n' toe ve sol ayak freni çok kullanılan bir tekniktir. Bunun nedeni, daha doğrusu gereğini düşündünüz mü?
 Bu teknikler ile motor sürekli performanslı devirlerde tutulmaya çalışılır ve vites yükseltme ve düşmelerde nispeten performansı düşük devirlere düşülmesi önlenir.

 Keşke çalışmalar yapılsa ve trafikteki sürücülerin çoğunluğu, en azından bir kaç sefer dahi olsa bu tecrübeyi, belli şartlarda yaşayabilse. Profesyonel olmasa da, gerekli güvenlik önlemleri alınmış, uygun güç ve tork değerlerinde(amatör sınıf için), uygun pistlerde, sağlıklı müsabakalar, eğitimler gerçekleştirilse. Böylece insanlar içindeki canavarı da doğru yerlerde ehlilleştirmiş olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota 2017'de WRC'e Dönüyor!
« Yanıtla #32 : Şubat 14, 2015, 14:52:39 »
Modern ralli otomobillerinde debriyaj pedalı var mı? Yoksa pilotlar vites değişimi için kolu sadece geriye mi çekiyor?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota 2017'de WRC'e Dönüyor!
« Yanıtla #33 : Şubat 14, 2015, 15:31:54 »
Mercedes ve Bmw WRC yerine DTM de boy gösteriyor.

DTM = alman sedan ustaları

Modern ralli otomobillerinde debriyaj pedalı var mı? Yoksa pilotlar vites değişimi için kolu sadece geriye mi çekiyor?

WRC'de MMT şanzımanlar var, büyük ihtimal çift kavramadırlar,

Vites kolunda boş N ve R yok sanırım, sadece dur/kalk/geri debriyaj pedalı kullanılıyor. Geri vites, vites kolundaki düğme vasıtasıyla geçiyordur.

https://www.youtube.com/watch?v=-jQC_g_3O1E
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota 2017'de WRC'e Dönüyor!
« Yanıtla #34 : Şubat 14, 2015, 16:23:15 »
Modern ralli otomobillerinde debriyaj pedalı var mı? Yoksa pilotlar vites değişimi için kolu sadece geriye mi çekiyor?
Vites dişlilerinin binek araçlar ile hiç benzerliği yok Ralli otomobili şanzımanlarında Enes. Şanzıman yapıları farklı. Şanzımanları sıralı tiptir, vites dişlileri ise binek araçlarda helical yapılı iken ralli araçlarında düz yapılıdır. Bunun artı ve eksileri mevcuttur. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota 2017\'de WRC\'e Dönüyor!
« Yanıtla #35 : Şubat 14, 2015, 18:36:28 »


Vites dişlilerinin binek araçlar ile hiç benzerliği yok Ralli otomobili şanzımanlarında Enes. Şanzıman yapıları farklı. Şanzımanları sıralı tiptir, vites dişlileri ise binek araçlarda helical yapılı iken ralli araçlarında düz yapılıdır. Bunun artı ve eksileri mevcuttur. :)

Düz yapılı vites dişlilerinin artı hanesine hızlı vites değişimini, eksi hanesine sarsıntıyı ekleyebilir miyiz peki?

Mesaj Birleştirildi: Şubat 15, 2015, 11:14:00




Vites kolunda boş N ve R yok sanırım, sadece dur/kalk/geri debriyaj pedalı kullanılıyor. Geri vites, vites kolundaki düğme vasıtasıyla geçiyordur.

https://www.youtube.com/watch?v=-jQC_g_3O1E

Anladım. Vites değişiminde debriyaj kullanılmıyor demek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota 2017'de WRC'e Dönüyor!
« Yanıtla #36 : Şubat 14, 2015, 20:18:32 »


DTM = alman sedan ustaları


DTM'in açılımı Deutsche Tourenwagen-Meisterchaft diye biliyorum. Almancama güvenliğimi söyleyemeceğim ama bunun açılımı Alman binek otomobil şampiyonası değil mi? Gerçi "Meister" usta anlamına da geliyor olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota 2017'de WRC'e Dönüyor!
« Yanıtla #37 : Şubat 15, 2015, 11:13:12 »
Farklı sistemler olmasına rağmen bir debriyaj var, kuru tipte. Ancak ayırma Tekin beyin belirttiği gibi yapılıyor genelde. Burada sıralı tip şanzımanın özellikleri de etkili.
Düz dişlinin etkileri dediğin gibi Enes ama sadece onlar değil. En önemlisi güç aktarım karakterleri farklılığıdır. O dişlilerin açısı bile gücün % kaç karşı tarafa(dişli çıkışı) geçeceğinde etkilidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota 2017'de WRC'e Dönüyor!
« Yanıtla #38 : Şubat 15, 2015, 11:19:17 »
Zaten neden ayrıldığınıda anlamış değildim, Efsane markalardan biriydi Rallyde iyice cimrileştiler. :)
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota 2017'de WRC'e Dönüyor!
« Yanıtla #39 : Şubat 15, 2015, 11:34:32 »
Toyota 2017'de WRC'ye tekrar döneceğini resmen açıkladı. 1999'da E110 Corolla HB WRC ile şampiyon olup zirvede bıraktıktan sonra bakalım neler yapacaklar.

http://www.trf1.net/wrc_haberleri/89328-toyota-2017de-yaris-ile-wrcye-donuyor.html

hehe zirvede bırakmış ama tutunamamış havası verdi.Kaç yıdır sesi çıkmıyor :)
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah