Gönderen Konu: Klimanın Arka Tarafı Soğutmaması  (Okunma sayısı 8946 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 47 kere teşekkür etti
  • 38 kere teşekkür edildi
Ynt: Klimanın Arka Tarafı Soğutmaması
« Yanıtla #20 : Ekim 10, 2014, 13:58:15 »
Benim Verso da arka koltuk altında klima kanalı var ancak soğutmada kullanmıyorum. Çünkü ısınan hava yükselir, soğuyan alçalır. Yani alta verdiğimde ön-arka herkesin ayakları aşırı soğuyor ama güneş camlardan girdiğinden dolayı etkin soğuma olmuyor. Ancak havayı yukarıya vererek kanalları yukarı doğru ve koltuk aralarından arkayı görecek şekilde ayarladığımda araçta çok daha ferah bir ortam oluyor.

Arka kanallar ısınmada daha etkin rol alıyor. Çünkü ısınmada alttan yapmak daha etkili.

Sonuç olarak klima biraz daha yüksek btu olsaydı, kanallar hem aşağı hem yukarıda hatta 3.koltuk sırada da olsaydı tabii ki daha iyi olurdu. Ancak klima verimli kullanılırsa böyle de yeterli olabiliyor.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Klimanın Arka Tarafı Soğutmaması
« Yanıtla #20 : Ekim 10, 2014, 13:58:15 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 87800
  • Model Yılı: '13
  • 17 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Klimanın Arka Tarafı Soğutmaması
« Yanıtla #21 : Ekim 10, 2014, 14:56:11 »
Bende arka tarafa havalandırma katılmamasına anlam veremiyorum ve bu konuda sizinle aynı fikirdeyim .Fakat bu arabada siz arabayı almadan öncede hava kanalları yoktu olan hava kanalları çıkarılmış olsa tepkinizi anlıcam fakat almadan önce bildiğiniz birşeyden dolayı şikayetçi olduğunuzdan ben size de anlam veremiyorum . Kısaca madem klima sizin için önemli idi arkada havalandırma kanalları sunan bir çok model var iken neden toyota tercih ettiniz .

Eski bir Hyundai kullanıyordum. 98 model Hyundai de olan şeyin 2013 Toyota'da olmayacağı hiç aklıma gelmedi. Toplum psikolojiyle hareket edip aman olacaksa ya alman yada Japon olsun almana paramız yetmeyince japon aldık ve neyi var neyi yok bakmadık(bu kadar basit bir şeyin olmaması da bence tuhaf). demek ki neymiş önceden seçenekleri belirleyip araba almalıymışım.ben bu hatayı yaptım arkadaşlar yapmasın dedim. Listelerini tutup gitsinler araba almaya .Ha bu arada bir kamuoyu oluşur ilgililer bunu görür gerekli iyileşmeleri yaparsa daha fena olmaz mı hani. Bilmem anlatabildim mi
2013 Corolla 1.33 Life

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Klimanın Arka Tarafı Soğutmaması
« Yanıtla #22 : Ekim 10, 2014, 15:48:56 »
Eski bir Hyundai kullanıyordum. 98 model Hyundai de olan şeyin 2013 Toyota'da olmayacağı hiç aklıma gelmedi. Toplum psikolojiyle hareket edip aman olacaksa ya alman yada Japon olsun almana paramız yetmeyince japon aldık ve neyi var neyi yok bakmadık(bu kadar basit bir şeyin olmaması da bence tuhaf). demek ki neymiş önceden seçenekleri belirleyip araba almalıymışım.ben bu hatayı yaptım arkadaşlar yapmasın dedim. Listelerini tutup gitsinler araba almaya .Ha bu arada bir kamuoyu oluşur ilgililer bunu görür gerekli iyileşmeleri yaparsa daha fena olmaz mı hani. Bilmem anlatabildim mi

Ömer bey paranın yetmemesiyle ne alakası var şu an aynı fiyatlara golf alınabiliyor ve dediğiniz özellik var  . Golfü sınıfında premium markalar hariç en pahalı araç olduğu için örnek verdim . Diğer markalara yönlendiğinizde toyotadan hem ucuz hemde daha donanımlı bir sürü model var . Bahsettiğiniz özellik ise çok gizli bir özellik değil almadan önce görmediyseniz buda sizin suçunuz . Deseniz ki 2005 model puntoda olan kumanda dan cam açma kapama özelliği yok size yerden göğe kadar haklısınız derdim çünkü bu özellik gözden kaçmış olabilir ama arkadaki koskoca havalandırma kanallarının eksikliğini görmediyseniz burada suç sizin .

Ama daha önce dediğim gibi ben size sonuna kadar katılıyorum bu özelliğin toyota gibi bir firmada olması gerekirdi ama adamlar katmıyorlar kendileri bilir kimse zorla almıyor .  Bir daha ki sefer umarım daha iyi araştırıp ihtiyaçlarınızı en iyi şekilde karşılayacak bir araç alırsınız .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Klimanın Arka Tarafı Soğutmaması
« Yanıtla #23 : Ekim 10, 2014, 15:53:51 »
Araç alınırken kişisel ihtiyaçlar iyice düşünülmeli, başkası için önemsiz olan ayrıntılar başka biri için önemli olabiliyor. Burada suçu üretici firmalara atmak işin kolayına kaçmak olur. Sonuçta araç ortada, özellikleri belli, inceleme ve test şansı var. Bir marka ihtiyacınızı karşılamıyorsa başka markalara da bakılabilir. Sonuçta hedeflenen eldeki para ile en iyisini alabilmek.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Klimanın Arka Tarafı Soğutmaması
« Yanıtla #24 : Ekim 10, 2014, 16:14:00 »
Aslında projelendirip hem Japonyaya hemde fransaya gönderdiğim halde hala bir belirti yok.

AC açıkken iç sirkülasyon moduna bastığımızda hava emişi, sağ torpido altından değilde, tavandan emilmeli.

Serin hava ayak hizasından 1. fan hızıyla hiç rahatsız etmeden yapılırken, max soğutma doğal hava akış yönlü sağlanmış olacaktır, bu şekilde çok daha az çalışak AC pompası ile mükemmel yakıt ekonomisi sağlanacaktır.

İhtiyaç olan şey, delikli tavan kaplaması ve A sütunundan aşağı inecek olan hava kanalı.

Havalandırma ızgaralarının kırılmaları nedeniyle şimdiki araçlarda yuvarlak kapaklara geçilmekte olduğuda gerçek.

Benim aracımda bugüne kadar arkadaki yolculardan hep "çok soğuk" şikayetleri geldi ve bu sistemle şikayetler bitmeyecektir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Klimanın Arka Tarafı Soğutmaması
« Yanıtla #25 : Ekim 10, 2014, 16:36:56 »
Aslında projelendirip hem Japonyaya hemde fransaya gönderdiğim halde hala bir belirti yok.

AC açıkken iç sirkülasyon moduna bastığımızda hava emişi, sağ torpido altından değilde, tavandan emilmeli.

Serin hava ayak hizasından 1. fan hızıyla hiç rahatsız etmeden yapılırken, max soğutma doğal hava akış yönlü sağlanmış olacaktır, bu şekilde çok daha az çalışak AC pompası ile mükemmel yakıt ekonomisi sağlanacaktır.

İhtiyaç olan şey, delikli tavan kaplaması ve A sütunundan aşağı inecek olan hava kanalı.

Havalandırma ızgaralarının kırılmaları nedeniyle şimdiki araçlarda yuvarlak kapaklara geçilmekte olduğuda gerçek.

Benim aracımda bugüne kadar arkadaki yolculardan hep "çok soğuk" şikayetleri geldi ve bu sistemle şikayetler bitmeyecektir.

Toyota mühendisleri belki de soğuyan hava alçalır mantığı ile kabindeki olabilecek en soğuk havayı aşağıdan alma fikrinde olabilirler. Böylelikle onlarda daha sıcak hava yerine daha soğuk havayı alarak kendilerince ekonomi sağlamayı düşünmüş olma ihtimalleri de var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Klimanın Arka Tarafı Soğutmaması
« Yanıtla #26 : Ekim 10, 2014, 16:58:30 »
Tekin abi,
Belirttigin sistem gerçekten daha verimli olacaktır buna sonuna kadar inanıyorum.
Ama atılan kuş ürkütülen kuş meselesi. Mevcut sisteme 100 üzerinden 5 katacak ise yapılacak yatırıma hiçbir firmanın girecegini düşünmüyorum.

Kaldı ki geçecek olan kanalında yaklaşık 20 Cm civarı çapta olması lazım oda A sutunu için imkansız birşey.
Birde bu tip borular sesi taşır çalışan fanın sesinin kafamın yanından duyulmasını pek istemem.

Ama verimlilik konusunda haklsınız.


Toyota mühendisleri belki de soğuyan hava alçalır mantığı ile kabindeki olabilecek en soğuk havayı aşağıdan alma fikrinde olabilirler. Böylelikle onlarda daha sıcak hava yerine daha soğuk havayı alarak kendilerince ekonomi sağlamayı düşünmüş olma ihtimalleri de var.

 tüm markalarda aynı yerde.  ;)
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Klimanın Arka Tarafı Soğutmaması
« Yanıtla #27 : Ekim 10, 2014, 17:00:03 »
Toyota mühendisleri belki de soğuyan hava alçalır mantığı ile kabindeki olabilecek en soğuk havayı aşağıdan alma fikrinde olabilirler. Böylelikle onlarda daha sıcak hava yerine daha soğuk havayı alarak kendilerince ekonomi sağlamayı düşünmüş olma ihtimalleri de var.

Sadece Toyota değil, diğer bütün markalarda torpido altından emiliyor.

Sebebinin aşağıda kalan soğuk havanın emilip katlanarak soğuması yöntemini tercih etmeleri olduğunu sanmıyorum.

Seri üretimde zorunlu olmadıkça ilave parçalara yönlenmek istemiyorlar. Arka davlumbaz iptali ile sadece gerçekte 20 liralık tasarruf sağlanmıyor. Mercedesin ses izolasyon malzemelerinin yere açılmış fotoğraflarında görseniz, inanılmaz oranda adet ve ağırlık var.

Düşündüğüm etkili yeniliği bir marka birgün başlatacak ve büyük ihtimalle en son Toyota uygulayacaktır.

Mesaj Birleştirildi: Ekim 10, 2014, 17:05:12
Tekin abi,
Belirttigin sistem gerçekten daha verimli olacaktır buna sonuna kadar inanıyorum.
Ama atılan kuş ürkütülen kuş meselesi. Mevcut sisteme 100 üzerinden 5 katacak ise yapılacak yatırıma hiçbir firmanın girecegini düşünmüyorum.

Kaldı ki geçecek olan kanalında yaklaşık 20 Cm civarı çapta olması lazım oda A sutunu için imkansız birşey.
Birde bu tip borular sesi taşır çalışan fanın sesinin kafamın yanından duyulmasını pek istemem.

Ama verimlilik konusunda haklsınız.


 tüm markalarda aynı yerde.  ;)

Bu sistemde fan yüksek devirde çalışmaya ihtiyaç duymayacağından geniş kanala ihtiyaç kalacağını sanmıyorum, eğer yinede ihtiyaç varsa bir kanalda yan direkten indirilebilir veya D sütunlarından alınıp aşağı indirilebilir. Yeterki bu sisteme geçmek istesinler, benden çok daha iyi çözümler üretebilirler.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)