Gönderen Konu: Corolla E140 Lastik Basınç  (Okunma sayısı 7722 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E140 Lastik Basınç
« Yanıtla #20 : Ekim 09, 2014, 19:04:02 »
Ben lastikleri 32-33psi olarak ayarlamıştım, gecende 60 bin km bakımına soktum serviste aracı bugün tekrar kontrol ettim, lastiklerin havalarını, 36psi olarak guncellemisler demekki normali 36psi.
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Corolla E140 Lastik Basınç
« Yanıtla #20 : Ekim 09, 2014, 19:04:02 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E140 Lastik Basınç
« Yanıtla #21 : Şubat 27, 2015, 15:17:11 »
Kullanıcı kitapçığında böyle bir bilgi var, malum yedek lastik yatıyor hiç kullanılmadan, değerlendirmiş olurmuyuz bu şekilde ?

2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E140 Lastik Basınç
« Yanıtla #22 : Şubat 27, 2015, 15:19:51 »
Evet. Lastik aşınmalarını eşitlemek adına lastik rotasyonu yapmak gerekir.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E140 Lastik Basınç
« Yanıtla #23 : Şubat 27, 2015, 15:22:48 »
Evet. Lastik aşınmalarını eşitlemek adına lastik rotasyonu yapmak gerekir.

Ama burada yedek lastiği de kullanın demek istemiş sanırım, e şimdi şöyle bir durum var benim fabrika lastikleri 43bin km.de , fakat yedek lastik hiç takılmamış, ben şimdi resimdeki bilgiye göre yedek lastiği ön sola taksam araçta bir dengesizlik olmayacak mı ?
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E140 Lastik Basınç
« Yanıtla #24 : Şubat 27, 2015, 15:25:51 »
Ama burada yedek lastiği de kullanın demek istemiş sanırım, e şimdi şöyle bir durum var benim fabrika lastikleri 43bin km.de , fakat yedek lastik hiç takılmamış, ben şimdi resimdeki bilgiye göre yedek lastiği ön sola taksam araçta bir dengesizlik olmayacak mı ?

Km'si geçmiş, aracın üzerindekilerin diş derinliği azalmıştır stepne çok yeni kalır. Rotasyon planının, araç yeni alındığı zaman veya 4 lastik birden yenilendiği zaman yapılması daha doğru olur.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E140 Lastik Basınç
« Yanıtla #25 : Şubat 27, 2015, 15:31:25 »
Km'si geçmiş, aracın üzerindekilerin diş derinliği azalmıştır stepne çok yeni kalır. Rotasyon planının, araç yeni alındığı zaman veya 4 lastik birden yenilendiği zaman yapılması daha doğru olur.

Geçen serviste kendim ölçtüm dış derinliklerini, 2 tanesi 5,8mm, diğerleri de 6mm çıktı, bana bir hayli iyi geldi derinlikleri, acaba sıfır olan lastik kaç mm.dir
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E140 Lastik Basınç
« Yanıtla #26 : Şubat 27, 2015, 15:39:21 »
Geçen serviste kendim ölçtüm dış derinliklerini, 2 tanesi 5,8mm, diğerleri de 6mm çıktı, bana bir hayli iyi geldi derinlikleri, acaba sıfır olan lastik kaç mm.dir

Lastiğine göre değişiyor diye biliyorum. Stepneyi kullanmadıysan oradan ölçebilirsin.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E140 Lastik Basınç
« Yanıtla #27 : Şubat 27, 2015, 15:40:29 »
Lastiğine göre değişiyor diye biliyorum. Stepneyi kullanmadıysan oradan ölçebilirsin.

Evet kullanmadım hocam, büyük ihtimalle 7mm olacağını tahmin ediyorum, 1mm değiştirsek çok fazla fark yaratırmı acaba?
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E140 Lastik Basınç
« Yanıtla #28 : Şubat 27, 2015, 15:46:25 »
Değiştirilmesi önerilen sınırlar 3-4 mm civarı. Muayeneden geçmeyen yasal sınır 1,6mm. 1mm fark tölare edilebilir bir fark gibi görünse de daha üstü fark yaratır bence.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E140 Lastik Basınç
« Yanıtla #29 : Şubat 27, 2015, 16:11:48 »
 Aydın başka bir şeyi ifade etmiş anladığım kadarı ile Aytaç, yoksa ben mi yanlış anladım.

 1mm fark çok az sayılmaz, sonuçta dengede az da olsa hissedilir fark oluşturur. Kullanılır mı, evet kullanılabilir ama çok zorunlu değilse kullanmamak lazım. Sonuçta lastik çevre uzunlukları da farklı olacak ve diferansiyel de bu yönde çalışacak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 122000
  • Model Yılı: '08
  • 144 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E140 Lastik Basınç
« Yanıtla #30 : Şubat 27, 2015, 17:32:45 »
Benim lastiklerim 3 yılında, 2014 aralıkta  muayneden geçtiler (5mm diş). 32 hava basınca dıreksiyon çok tıkırdıyor en ufak cukur rahatsız ediyor, onun için 29 havayla kullanıyorum. 29 hava sıkıntı yaratırmı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E140 Lastik Basınç
« Yanıtla #31 : Şubat 27, 2015, 17:44:28 »
Benim lastiklerim 3 yılında, 2014 aralıkta  muayneden geçtiler (5mm diş). 32 hava basınca dıreksiyon çok tıkırdıyor en ufak cukur rahatsız ediyor, onun için 29 havayla kullanıyorum. 29 hava sıkıntı yaratırmı?

Konfor olarak iyi ama biraz az. Yanaklardan daha çabuk aşınır, yakıt tüketimi biraz artabilir.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E140 Lastik Basınç
« Yanıtla #32 : Şubat 27, 2015, 17:54:16 »
29PSI sürüş güvenliği için tehlikeli.
Ben 36 kullanıyorum nedenide
Eğitimde hocam dedi ki;
Konforlu konforlu kaza yapmaktan ise, konforsuz konforsuz yolda kalın demişti.

Yol tutuşta 32 ile 36 arasında çok büyük fark hissediyorum.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E140 Lastik Basınç
« Yanıtla #33 : Şubat 27, 2015, 18:08:11 »
29PSI sürüş güvenliği için tehlikeli.
Ben 36 kullanıyorum nedenide
Eğitimde hocam dedi ki;
Konforlu konforlu kaza yapmaktan ise, konforsuz konforsuz yolda kalın demişti.

Yol tutuşta 32 ile 36 arasında çok büyük fark hissediyorum.
Aynen. Frenleme, hatta lastiğin dış materyallere karşı dayanımı bile farkediyor.
 Gerçi ben 33-31 ya da 34-32 kullanıyorum. Alt ve üst değerler 33-29 ve 35-33 arası diye hatırlıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E140 Lastik Basınç
« Yanıtla #34 : Şubat 27, 2015, 18:10:01 »
Aynen. Frenleme, hatta lastiğin dış materyallere karşı dayanımı bile farkediyor.
 Gerçi ben 33-31 ya da 34-32 kullanıyorum. Alt ve üst değerler 31-29 ve 35-33 arası diye hatırlıyorum.

Sürüş ve yol şartlarına göre ön39, arka41 e kadar yolu var.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '14
  • 305 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E140 Lastik Basınç
« Yanıtla #35 : Şubat 27, 2015, 18:32:16 »
Bende 33-33 yapıyorum çok konforsuz bir yolculuk yapıyorum şehir içinde  :wacko: en ufak tümseklerde bile ciddi derecede yavaşlamam gerekiyor ona rağmen tak tak diye geçiyorum çoğundan
VW Golf 1.6 TDI & DSG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E140 Lastik Basınç
« Yanıtla #36 : Şubat 28, 2015, 08:10:56 »
Sürüş ve yol şartlarına göre ön39, arka41 e kadar yolu var.
Hb 'de arkaları daha az uygulamak gerekiyor, yoksa zıplamaya neden olabiliyor. 40psi ise aslında sınır. Diğer yandan yapılan araştırmalarda araçların %70'i olması gerekenden az lastik hava basıncına sahip ve bu olması gerekenden çok hava basıncından daha sağlıksız bir durum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Hiç Bir Ş€y İmKansıZ d€ğiLdir...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1000
  • Model Yılı: '15
  • 270 kere teşekkür etti
  • 257 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E140 Lastik Basınç
« Yanıtla #37 : Şubat 28, 2015, 08:51:34 »
Aydın başka bir şeyi ifade etmiş anladığım kadarı ile Aytaç, yoksa ben mi yanlış anladım.

 1mm fark çok az sayılmaz, sonuçta dengede az da olsa hissedilir fark oluşturur. Kullanılır mı, evet kullanılabilir ama çok zorunlu değilse kullanmamak lazım. Sonuçta lastik çevre uzunlukları da farklı olacak ve diferansiyel de bu yönde çalışacak.

O zaman yedek lastiği kullanmayayım ben, dediğiniz gibi zaten kullanmakda sanırım bir artı getirmeyecek sadece 1 tanesi yeni olacağı için hiç bir anlam ifade etmeyecek anladığım kadarıyla.
2007 dci CLiO 3 Authq. (Beyaz)          : 2007 Nisan - 2014 Haziran
2011 d4d CoroLLa Comf.Extra (G.Gri) : 2014 Ağustos - 2014 Aralık
2012 d4d CoroLLa Comf.Extra (Beyaz): 2014 Aralık - 2015 Ekim
2012 d4d Corolla Comf.Extra MMT(Füme) : 2015 Kasım(Alış) - 2015 Kasım(Satış)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 122000
  • Model Yılı: '08
  • 144 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E140 Lastik Basınç
« Yanıtla #38 : Mart 01, 2015, 11:54:58 »
29PSI sürüş güvenliği için tehlikeli.
Ben 36 kullanıyorum nedenide
Eğitimde hocam dedi ki;
Konforlu konforlu kaza yapmaktan ise, konforsuz konforsuz yolda kalın demişti.

Yol tutuşta 32 ile 36 arasında çok büyük fark hissediyorum.

Ahmet bey 6. ayda lastikleri yeniliyeceğim 32psi ile haziran ayına kadar kullansam ön takımlara zarar verirmiyim?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 26666
  • Model Yılı: '07
  • 3 kere teşekkür etti
  • 21 kere teşekkür edildi
Ynt: Corolla E140 Lastik Basınç
« Yanıtla #39 : Mart 01, 2015, 11:57:45 »
195 65 lastikler e12 kasada 33 de kullanıyoruz 36 yapalım mı ya da 34 35. Ben 32 yerine 33 basıyordum hep.
Ne olmalı sizce @Ahmet Güve (8047)
Corolla 1.6 Terra Benzinli Manuel 2007 Model E120 Kasa
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=61558.msg833266